האם נשים צמות?

מצב
הנושא נעול.

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
1. אין ספור חסידיות צמות את כל הצומות כבחורות. נא אל תכלילו.
2. גם כנשים עד כמה שידוע לי שואלים לפני כל צום. (חוץ אם רב אומר הוראה אישית כללית למשהי)
3. אצל רוב האנשים השפויים בצום אין ממתקים ויש חינוך לאבלות. תפסיקו לקחת כל מה שראיתם פעם כהכללה לקהילות שלמות. בכל עניין שהוא.
4. כל הדיון כאן עקר מעיקרו כשהוא דן בהתפלגות של מנהגים לפי זרמים. (מילא תדונו מה קרה בקהילה שנהגו בה מנהג X וזה השתנה, אבל על דברים שבסיס הם נחלקו?)
5. יש קהילות שבהחלט מורים שלא לצום גם בשבועות שלכאורה אין סכנה בלידה. משום שזה מביא ללידה מתוך מצוקה. בנימה אישית, מיילדת חרדית סיפרה לי על לידות מצוקה קשות וסיבוכים לא פשוטים כתוצאה מלידות שהתפתחו מצום. כך שכנראה שיש אנשים עם כתפיים רחבות שיודעים למה הם פוסקים מה שהם פוסקים.

וזה לא חכמה להיות מחמירים בכל דבר כמו הכלב...
כמעשה מאדם שהגיע לפונדק שאל את בעל הבית למי הוא מביא את השאלות שיש לו בבשר. ענה לו בעל הפונדק שהרי כתוב על בשר טרפה לכלב תשליכון אותו, אם כך כל שאלה הוא שם לפני הכלב, טורף, סימן שהיה טרפה. לא אוכל, סימן שבסדר...
אבל יש לו בעיה, הכלב שלו מאד מחמיר... את הכל הוא טורף...
 
נערך לאחרונה ב:

פרפר

משתמש מקצוען
האישה הזאת מטומטמת ובטח למדה את הלקח בעצמה
לא מבינה איך זה קשור לנושא שלנו או למה שאמרתי
כי את סיפרת על אשה שראתה צורך לצום בתשעה באב בזמן הלידה עצמה, וגם שעה לאחריה. בזמן שזה מנוגד להלכה, ואפילו ביום כיפור היה עליה לשתות ולאכול. לידה שהיא קשה יותר היא לא סתם "אויויו" כפי שהגדרת זאת, היא יכולה להוות סכנה לאם ולילוד. ואם היו לך צירים בצום והחלטת "להתגבר" ואפילו לא לשאול רב אם את לא מסכנת את העובר חלילה, אז לא מגיע לך על זה צל"ש. שוב: מבחן התוצאה אינו מהווה ראיה לנכונות המעשה. אם בסוף הכל הסתדר זה לא אומר שההחלטה לא היתה שגויה. אם חציתי אוטוסטרדה סיכנתי את עצמי גם אם לא קרה לי כלום.
וכדאי יותר להזהר לפני שמכניסים פוסקי הלכה לתוך מרכאות או מדברים על "עוול של הדור".
 
נערך לאחרונה ב:

החיים תותים

משתמש מקצוען
על מה הוויכוחים פה???
דבר ראשון - הצום הסתיים מזמן! (באמת, שכחתי שהיה צום אחרי כזו שבת ;):p:eek: )
דבר שני - כל אחת שתשאל את הרב שלה ושתעשה מה שיורה לה!!!

לתשומת לב - היהדות באה להחיות אותנו ולא ח"ו ההיפך ולכן אין סיבה לסבול, מי שקשה לה שתשאל את רבה ומה שיורה לה זה מה שהיא צריכה לעשות ללא שום ספקות.
 

פסקאות

עימוד ועיצוב
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
יודעים מה זה אתרוג. ריבוי הזנים בגלל המציאות: מה מורכב ומה לא.

המלאכות מוסכמות וגם הלכותיהם בגדול. יש חילוקים בפרטי דינים. וכל המלאכות בגדול נשמרות אותו הדבר בכל הבתים ששומרים הלכה. הפרטים החלוקים יחסית מועטים.

ויש על זה גם תשובות של אחרים. ורואים במציאות כמה הרבה דברים הם אחידים לגמרי. ולא יצליחו למצוא מישהו שומר הלכה שיעשה אחרת.

זה ברור שעוסקים באותה תורה, אבל בתוצאה יש הרבה חילוקי דינים ולא כ"כ משנה מחמת מה זה,

המציאות שיש הרבה מחלוקות ולומר שהדברים החלוקים הם מיעוט זה לא נכון,

דוגמה לדבר גם אם זה מוסכם שאין בישול אחרי בישול, אבל אם יש מחלוקת האם בדבר לח יש בישול אחר בישול או לא
אז למעשה שיטה אחת מחייבת סקילה והשניה פוטרת ובבית אחד שופכים מים רותחים מכלי ראשון על מים חמים, ובבית שני נזהרים מזה כמו מאש, וכן על אין ספור דוגמאות, יכלה פרוג והם לא יכלו :)
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת זְכוֹר יְהוָה לְדָוִד אֵת כָּל עֻנּוֹתוֹ:ב אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַיהוָה נָדַר לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ג אִם אָבֹא בְּאֹהֶל בֵּיתִי אִם אֶעֱלֶה עַל עֶרֶשׂ יְצוּעָי:ד אִם אֶתֵּן שְׁנַת לְעֵינָי לְעַפְעַפַּי תְּנוּמָה:ה עַד אֶמְצָא מָקוֹם לַיהוָה מִשְׁכָּנוֹת לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ו הִנֵּה שְׁמַעֲנוּהָ בְאֶפְרָתָה מְצָאנוּהָ בִּשְׂדֵי יָעַר:ז נָבוֹאָה לְמִשְׁכְּנוֹתָיו נִשְׁתַּחֲוֶה לַהֲדֹם רַגְלָיו:ח קוּמָה יְהוָה לִמְנוּחָתֶךָ אַתָּה וַאֲרוֹן עֻזֶּךָ:ט כֹּהֲנֶיךָ יִלְבְּשׁוּ צֶדֶק וַחֲסִידֶיךָ יְרַנֵּנוּ:י בַּעֲבוּר דָּוִד עַבְדֶּךָ אַל תָּשֵׁב פְּנֵי מְשִׁיחֶךָ:יא נִשְׁבַּע יְהוָה לְדָוִד אֱמֶת לֹא יָשׁוּב מִמֶּנָּה מִפְּרִי בִטְנְךָ אָשִׁית לְכִסֵּא לָךְ:יב אִם יִשְׁמְרוּ בָנֶיךָ בְּרִיתִי וְעֵדֹתִי זוֹ אֲלַמְּדֵם גַּם בְּנֵיהֶם עֲדֵי עַד יֵשְׁבוּ לְכִסֵּא לָךְ:יג כִּי בָחַר יְהוָה בְּצִיּוֹן אִוָּהּ לְמוֹשָׁב לוֹ:יד זֹאת מְנוּחָתִי עֲדֵי עַד פֹּה אֵשֵׁב כִּי אִוִּתִיהָ:טו צֵידָהּ בָּרֵךְ אֲבָרֵךְ אֶבְיוֹנֶיהָ אַשְׂבִּיעַ לָחֶם:טז וְכֹהֲנֶיהָ אַלְבִּישׁ יֶשַׁע וַחֲסִידֶיהָ רַנֵּן יְרַנֵּנוּ:יז שָׁם אַצְמִיחַ קֶרֶן לְדָוִד עָרַכְתִּי נֵר לִמְשִׁיחִי:יח אוֹיְבָיו אַלְבִּישׁ בֹּשֶׁת וְעָלָיו יָצִיץ נִזְרוֹ:
נקרא  16  פעמים

אתגר AI

תקווה לעתיד טוב יותר • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה