אַיָּהּ - אָיֵּה, גוף שלישי נקבה
איפה? היכן?
ואיך מסביר כב' את 'ואיו', 'אים' שבמקרא?ברור שאיה בצירה
מה הקשר לשנות את המילת שאלה לפי ההמשך? הכוונה היא איפה אז לא לעניין יהיה לשנות,
אולי אפילו תמוה
לא שכחתי כמובן.כלום שכח את הכתוב "וַיֹּאמְרוּ אֵלָיו אַיֵּה שָׂרָה אִשְׁתֶּךָ"?
מדוע באמת שלא?(לכאו' לא נראה שישתמשו לָרבות בל' 'וְאַיָּן'; אך שמא טעות יש בידי).
אכן, הרהרתי שנית בדבר, ותקנתי בהודעתי המקורית.מדוע באמת שלא? זה נשמע תקני לעילא.
אך כאן דנו בצורה הנסתרת.הטייה בזכר [לנוכח] מוזכרת בתורה בבריאת העולם 'ויאמר לאדם איכה'
אייךאגב, כיצד תוטה צורת הנקבה הנוכחת? יתכן שמן הנמנע הוא?
למעשה גוף המילה היא תרגום של 'איפה' והיא לא מתייחסת לזכר או לנקבה בדווקא, אלא לשניהם כל ההטיות שהובאו פה מהמקרא מתייחסות למצב שבו במילה אחת אנו מעוניינים לכלול את המילה והטייתה כלומר במקום לומר 'איה הוא' בשני מילים נאמר איו במילה אחת ולכן להביא מהמקרא פסוק של איה שרה אשתך זה לא מענה לשאלה כייון ששם המילה מופיעה כשהיא ללא הטייה לזכר או לנקבה והיא אכן מתאימה לשניהם,אך כאן דנו בצורה הנסתרת.
אגב, כיצד תוטה צורת הנקבה הנוכחת? יתכן שמן הנמנע הוא?
בשווא באות כףהיאך תִּנָּקֵד תיבת 'אייך' המחודשת?
האם מנהג המקום הוא להגות בהברה הספרדית בלבד?!איה (בפתח) [בקמץ] ובמפיק הא זאת מילה תקנית וכפי שכבר האריכו כאן.
אני אשכנזי.האם מנהג המקום הוא להגות בהברה הספרדית בלבד?!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
הנחת ענק!
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
24.06
י"ח סיוון
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
7.05
כ"ט ניסן
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
מלחמה מבעד לעדשה
עם אילן לורנצי
שיתוף מטלטל ומיוחד על צילומים בזמן מלחמה ותיעודים יותאי דופן זווית יוצאת דופן מתוך עזה והעוטף ועד הצפון
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קלג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד הִנֵּה מַה טּוֹב וּמַה נָּעִים שֶׁבֶת אַחִים גַּם יָחַד:ב כַּשֶּׁמֶן הַטּוֹב עַל הָרֹאשׁ יֹרֵד עַל הַזָּקָן זְקַן אַהֲרֹן שֶׁיֹּרֵד עַל פִּי מִדּוֹתָיו:ג כְּטַל חֶרְמוֹן שֶׁיֹּרֵד עַל הַרְרֵי צִיּוֹן כִּי שָׁם צִוָּה יְהוָה אֶת הַבְּרָכָה חַיִּים עַד הָעוֹלָם: