דיון דיון פתוח: האם תם עידן התג?

RCpro

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
יכול להעלות דוגמה של 20 טקסטים בעמוד?
יש גם יותר. לשם מה להעלות?

קח למשל שו"ע.
יש את הטקסט הראשי, עליו יש 2 נושאי כלים מרכזיים.
עליהם, יש רעק"א X3 אחד על הראשי ו-2 נוספים על הנו"כ (ועוד ועוד מפרשים...).

על זה מוסיפים הערות שוליים לכל אחד.... חופשי אתה מגיע ל-100 טקסטים. כלומר, אין בפועל 100 טקסטים על כל עמוד, אלא רק סביב ה-20-30, אבל בכל הספר יש כ-100 קבצים.
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
יש גם יותר. לשם מה להעלות?

קח למשל שו"ע.
יש את הטקסט הראשי, עליו יש 2 נושאי כלים מרכזיים.
עליהם, יש רעק"א X3 אחד על הראשי ו-2 נוספים על הנו"כ (ועוד ועוד מפרשים...).

על זה מוסיפים הערות שוליים לכל אחד.... חופשי אתה מגיע ל-100 טקסטים. כלומר, אין בפועל 100 טקסטים על כל עמוד, אלא רק סביב ה-20-30, אבל בכל הספר יש כ-100 קבצים.

כי אם מדובר בצורת הדף, אני אישית הייתי מעדיף לעבוד בלי שרשור של הטקסטים אלא על כל עמוד בפני עצמו
 

RCpro

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
בצורת הדף לא מפרקים לגורמים ואז יש רק 20 טקסטים לעמוד. אבל בשביל זה משתמשים בסקריפט אוטומטי בתג....
 

5127109

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
אין שום צורך להכין את הטקסט בוורד. את הכל עושים באינדיזיין. מחילים סגנונות איפה שצריך, מסירים דריסות, וחסל.
ככה אתה נשאר עם הרבה סגונונת מתים בקובץ, וכמו כן אתה חייב לעבור לפעמים ידני לראות מה הוא עשה ולמה הוא התכוון. זה נראה שכל הלקוחות של אינדי ממושמעים ויודעים לכתוב הכל כבר עם סגנונות שכל מה שנשאר זה רק להוריד דריסות
סקריפט באינדיזיין יכול גם להוסיף תפריט.
וסתם דרך אגב, מעניין אותי: האם אפשר לעמד ספר באנגלית בתג או שזה מיועד רק לעברית?
זה לא השאלה של תפריט או לא זה אומר תוכנת תג היא תוכנה מודלרית הנתנת להרחבה. יש מודלים ויש סקרפטים וזה לשון של מעמדי תג להבדיל בינהם.
אפשר גם אנגלית, אבל הייפן לא טוב כמו באינדי.
האנשים כאן בתחילת הדרך, הדיון הוא מה יקרה בעתיד, עוד חצי שנה/שנה
אז מה הענין לדוש בזה כעת בא נחכה ונראה.
ועכשיו אני גם יכול לקרוא לזה ״מודול״...
לא משנה השם. זהו ניב של מעמדי תג להבחין בין פונקציונאליות שונות בשלל ההרחבות.
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
ככה אתה נשאר עם הרבה סגונונת מתים בקובץ, וכמו כן אתה חייב לעבור לפעמים ידני לראות מה הוא עשה ולמה הוא התכוון. זה נראה שכל הלקוחות של אינדי ממושמעים ויודעים לכתוב הכל כבר עם סגנונות שכל מה שנשאר זה רק להוריד דריסות.

לא משנה איך הם עובדים
עם סגנונות, עם קודים, עם שינויי עיצוב - בכל הדברים האלה אני מטפל באינדיזיין במהירות
(פעם הייתי מטפל בזה בוורד, אך ככל שיותר למדתי את ה-GREP, ככה יותר שכחתי את הקודים של וורד ב"ה)
סגנונות מתים אפשר לבחור בפקודה אחת (select all unused) ואז בפעולה אחת למחוק את כולם
 

גיוון

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
המשפט הזה לא נכון.
דברתי על המהירות שהתוכנה פותחת עוד דף. בטקטס עם הערות בגלל שהתוכנה מחשבת לבד אז יש שנייה או שתיים של מחשבה, ברב טקסט הוא פותח את העמוד בלי לחשוב בכלל.
לזה התכוונתי!
 
נערך לאחרונה ב:

גיוון

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
וכדי לעשות את זה בתג
אתה צריך
תג
רב טקסט
וגוף 7
ופיט 7
וRTA של ישורון
אז אנו עומדים באותו מקום
רק יחי הבדל שבתג זה רץ כמו שצריך
ובאינדי' זה יתקע שבעתיים....

אני לא חושב שצריך את כל זה
מה שצריך זה תג ורב טקסט!

כל השאר זה בונוסים וכלים לעזרה והקלה... ברור שאחרי שמתרגלים לעבוד עם זה לא יכולים להבין איך אפשר בלי זה. אבל אפשר!
 

אריאל וו

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
ככה אתה נשאר עם הרבה סגונונת מתים בקובץ, וכמו כן אתה חייב לעבור לפעמים ידני לראות מה הוא עשה ולמה הוא התכוון. זה נראה שכל הלקוחות של אינדי ממושמעים ויודעים לכתוב הכל כבר עם סגנונות שכל מה שנשאר זה רק להוריד דריסות.

למה להשאר עם סגנונות מתים? יש פקודה שמוחקת את כל הסגנונות שלא בשימוש בפעולה אחת!
ולקוחות אינדיזיין כמובן אינם יותר ממושמעים. ונכון, אם המצב בקובץ באמת גרוע, אז צריך לעבור ידנית. אבל לרוב אפשר להעזר בחפש/החלף. ובנוסף (בעיקר) הרי לא צריך לסמן את כל הפסקאות! רק את ראשי הפרקים ותתי-הכותרות. ואז את כל השאר בכמה קליקים הופכים לסגנון טקסט רץ.

ולכאורה גם בתג, מישהו צריך להוסיף את הקודים... זה לא בא לבד!
 

אריאל וו

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
זה לא השאלה של תפריט או לא זה אומר תוכנת תג היא תוכנה מודלרית הנתנת להרחבה. יש מודלים ויש סקרפטים וזה לשון של מעמדי תג להבדיל בינהם.

גם באנדיזיין יש פלאגינים אמיתיים שבאמת מרחיבים את התוכנה, אבל צריך לכתוב אותם דווקא ב-C++, מלאכה מורכבת וקשה.
ואז יש סקריפטים, שנכתבים בשפה קלה יותר ודורשים הרבה פחות זמן פיתוח. ואין כל כך הרבה דברים שאי אפשר לעשות עם סקריפט...
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
גם באנדיזיין יש פלאגינים אמיתיים שבאמת מרחיבים את התוכנה, אבל צריך לכתוב אותם דווקא ב-C++, מלאכה מורכבת וקשה.
ואז יש סקריפטים, שנכתבים בשפה קלה יותר ודורשים הרבה פחות זמן פיתוח. ואין כל כך הרבה דברים שאי אפשר לעשות עם סקריפט...
לדעתך פלאגין שבנוי טוב - לא יעבוד יותר טוב מאשר סקריפט?
למשל אם יעשו פלאגין שבתוך הסגנון פסקה הרגיל - יש אופציה לחלון.
זה לא אמור לעבוד יותר טוב מאשר בסקריפטים?
 

5127109

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
בנוסף (בעיקר) הרי לא צריך לסמן את כל הפסקאות! רק את ראשי הפרקים ותתי-הכותרות. ואז את כל השאר בכמה קליקים הופכים לסגנון טקסט רץ.

ולכאורה גם בתג, מישהו צריך להוסיף את הקודים... זה לא בא לבד!
גם בתג יש מקרו והכנסת קודים לבד, כמו שנאמר לעיל.
אני חושב, תקנו אותי אם אני טועה שהפלאינים של Cּּּּּּ++ זה כל דבר שאינו קשור לDOM, אבל בכל מה שקשור לDOM כמו סגונונת וכו' זה הJS הרגיל. ובC++ כל מה שעושים זה overide לפונקציות קימות, מכיון שגם Cּּ++ היא OOP.
 

גיוון

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
יכול להעלות דוגמה של 20 טקסטים בעמוד?
כל ההערות מחוברות לאחר העימוד! אבל בשעת העימוד כל אחד טקסט לעצמו וכן המפרשים בצד כי כל אחד עולה על טקסט אחר שים לב להפניות!
ושים לב לפורמטים השונים!
20.JPG
 

קבצים מצורפים

  • לדגומא פרוג.pdf
    KB 112.8 · צפיות: 59

אריאל וו

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
לדעתך פלאגין שבנוי טוב - לא יעבוד יותר טוב מאשר סקריפט?
למשל אם יעשו פלאגין שבתוך הסגנון פסקה הרגיל - יש אופציה לחלון.
זה לא אמור לעבוד יותר טוב מאשר בסקריפטים?
אז זהו, התכתבתי עם קריס קופיטרס מניו-זילנד פעם בנושא, והוא אמר שפלאגין לא יכול להוסיף לחלונות הקיימים בצורה כזאת. לא ברור לי למה לא, כי ראיתי כמה שלכאורה כן עשו את זה. אז אה"נ, אולי עם מאמץ רציני אפשר...
 

יידישע קאפ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
עימוד ספרים
אני חושב, תקנו אותי אם אני טועה שהפלאינים של Cּּּּּּ++ זה כל דבר שאינו קשור לDOM, אבל בכל מה שקשור לDOM כמו סגונונת וכו' זה הJS הרגיל.
ודאי שעם C++ אפשר לעבוד עם אובייקטים של ה-DOM...
רק אולי לא צריך להשתמש עם ה-DOM, אלא ישירות עם האובייקטים של C++, שהם בשכבה יותר נמוך.
ובC++ כל מה שעושים זה overide לפונקציות קימות, מכיון שגם Cּּ++ היא OOP.
לא צריך לעשות override, אפשר לעשות רוב דברים ע״י הוספת properties ו-functions לאובייקטים קיימים...
בדרך אגב, גם ב-JS אפשר להוסיף פונקציות לאובייקטים קיימים... צריך לדעת איך ;)... האם שמעת מדבר שנקרא prototype?
 

יידישע קאפ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
עימוד ספרים

יידישע קאפ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
עימוד ספרים
בא נסכם את זה שכעת
כדי לערוך גמרא צורת הדף
צריך לרכוש סקריפט צורת הדף בסך.......
ולרכוש סקריפט שעושה חלונות בסך...
ולרכוש סקריפט של שורה פחות או יותר....
ולרכוש סקריפט של קישורים....
ס"ה........
האם אתה יודע כמה הם יעלו?
אולי יהיה חבילה של הכל ביחד - במחיר מפתיע? :D

לאחרונה דיברתי עם מישהו שמלמד את תג למי שקונהו דרכו, ובאמת חשבתי להיכנס לתג, אבל התברר שאצטרך להשקיע בזה כמה אלפי שקלים [לפני כל הסקריפטים שצריך לכל דבר קטן], וגם ללמוד תוכנה שמחזיר אותך כמה עשורים... אז חשבתי - זהו, אני נשאר באינדיזיין, ומשקיע בה עד הסוף להוסיף לו כמה שאוכל...

לא רעיון טוב?!
 

RCpro

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
ולכאורה גם בתג, מישהו צריך להוסיף את הקודים... זה לא בא לבד!


כתבתי קודם ואכתוב שוב: קודים=סגנונות. אותה עבודה ואותה תוצאה. אם-כי, ההכנה של הקודים-סגנונות טיפה ארוכה יותר כי אין את הפיצ'ר של רידפיין סטייל.

כתבו משהו על SAV ו-RST. באינדי יש סגנונות תו, כך שמיותר הפיצ'ר הזה.

אז אחזור בשלישית: קודים=סגנונות אינדי. אותו הדבר בדיוק, עם שינויים מינוריים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת זְכוֹר יְהוָה לְדָוִד אֵת כָּל עֻנּוֹתוֹ:ב אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַיהוָה נָדַר לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ג אִם אָבֹא בְּאֹהֶל בֵּיתִי אִם אֶעֱלֶה עַל עֶרֶשׂ יְצוּעָי:ד אִם אֶתֵּן שְׁנַת לְעֵינָי לְעַפְעַפַּי תְּנוּמָה:ה עַד אֶמְצָא מָקוֹם לַיהוָה מִשְׁכָּנוֹת לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ו הִנֵּה שְׁמַעֲנוּהָ בְאֶפְרָתָה מְצָאנוּהָ בִּשְׂדֵי יָעַר:ז נָבוֹאָה לְמִשְׁכְּנוֹתָיו נִשְׁתַּחֲוֶה לַהֲדֹם רַגְלָיו:ח קוּמָה יְהוָה לִמְנוּחָתֶךָ אַתָּה וַאֲרוֹן עֻזֶּךָ:ט כֹּהֲנֶיךָ יִלְבְּשׁוּ צֶדֶק וַחֲסִידֶיךָ יְרַנֵּנוּ:י בַּעֲבוּר דָּוִד עַבְדֶּךָ אַל תָּשֵׁב פְּנֵי מְשִׁיחֶךָ:יא נִשְׁבַּע יְהוָה לְדָוִד אֱמֶת לֹא יָשׁוּב מִמֶּנָּה מִפְּרִי בִטְנְךָ אָשִׁית לְכִסֵּא לָךְ:יב אִם יִשְׁמְרוּ בָנֶיךָ בְּרִיתִי וְעֵדֹתִי זוֹ אֲלַמְּדֵם גַּם בְּנֵיהֶם עֲדֵי עַד יֵשְׁבוּ לְכִסֵּא לָךְ:יג כִּי בָחַר יְהוָה בְּצִיּוֹן אִוָּהּ לְמוֹשָׁב לוֹ:יד זֹאת מְנוּחָתִי עֲדֵי עַד פֹּה אֵשֵׁב כִּי אִוִּתִיהָ:טו צֵידָהּ בָּרֵךְ אֲבָרֵךְ אֶבְיוֹנֶיהָ אַשְׂבִּיעַ לָחֶם:טז וְכֹהֲנֶיהָ אַלְבִּישׁ יֶשַׁע וַחֲסִידֶיהָ רַנֵּן יְרַנֵּנוּ:יז שָׁם אַצְמִיחַ קֶרֶן לְדָוִד עָרַכְתִּי נֵר לִמְשִׁיחִי:יח אוֹיְבָיו אַלְבִּישׁ בֹּשֶׁת וְעָלָיו יָצִיץ נִזְרוֹ:
נקרא  18  פעמים

אתגר AI

תקווה לעתיד טוב יותר • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה