פנאי דומי נפשי - ספוילרים

שואלת.

משתמש פעיל
באמת חב"דניקיות הולכות לכל מקום עם פאה
ברור שיש חריגות אבל בכללי זה המהג וזה מה שקורה.
 

קרץ

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
דוקא לי הרגיש בדיוק הפוך
מי לומד שם 3 סדרים חוץ מלייבי ויואל?
דוקא כמעט לא מוזכר אברכים שיושבים ולומדים
יש שם המון גברים שטסים המון וכו'
מה עם ארי?
ואבא של בשי?
וישראל?
הם לומדים שלושה סדרים ביום?:unsure:
מאיר אדלר, לייבי, אלעזר, מוישי ודוד, עקיבא, שולם לווינגר, הערשי, חיים מרדכי, ויש עוד מלא. הרב לומדים.
וארי מקרה יוצא דופן - כי בהתחלה הוא למד, ובאמת בשביל חיהלה זה היה משבר גדול כשהוא יצא לעבוד.
בכללי הנורמה הוא ללמוד, חוץ מזה יש יוצאי דופן שעובדים. בערך אחד לכל משפחה כדי לממן את כולם;) אבל ברצינות, חיים מרדכי, ישראל, בנצי ברוך, יצחק שכטר. כל אלה עובדים רק כדי שכל הנכדים והנינים שלהם יחיו באושר ועושר פלוס
שניידר היה חברותא של חיים מרדכי, וכתוב שהתאונה הוציאה אותו מעולם הלימוד.
בדיוק לאחרונה קראתי את הספרים הראשונים שלה של גם כי אלך ולא היה נראה לי שם הכי נכון הפרטים שם
באמת רואים שבספרים הראשונים היא פחות הייתה בקיאה ולאט לאט התחילה לרכוש ידע
בספרים הראשונים אין כמעט שום אזכור למגזר בכלל, וכשיש היא לא מפגינה יותר מדי ידע... תפסתי אותה על חם פעם כשמוזכר באך טוב וחסד שיואל לובש קפוטה...
מאל תסתר היא התחילה להיכנס לתאורים על השטריימל והפאייעס
 

ינאי&רועי

משתמש פעיל
המשתמש נחסם
מאיר אדלר, לייבי, אלעזר, מוישי ודוד, עקיבא, שולם לווינגר, הערשי, חיים מרדכי, ויש עוד מלא. הרב לומדים.
וארי מקרה יוצא דופן - כי בהתחלה הוא למד, ובאמת בשביל חיהלה זה היה משבר גדול כשהוא יצא לעבוד.
בכללי הנורמה הוא ללמוד, חוץ מזה יש יוצאי דופן שעובדים. בערך אחד לכל משפחה כדי לממן את כולם +
שניידר היה חברותא של חיים מרדכי, וכתוב שהתאונה הוציאה אותו מעולם הלימוד.

באמת רואים שבספרים הראשונים היא פחות הייתה בקיאה ולאט לאט התחילה לרכוש ידע...
בספרים הראשונים אין כמעט שום אזכור למגזר בכלל, וכשיש היא לא מפגינה יותר מדי ידע... תפסתי אותה על חם פעם כשמוזכר באך טוב וחסד שיואל לובש קפוטה...
מאל תסתר היא התחילה להיכנס לתאורים על השטריימל והפאייעס
מעניין
לא שמתי לב לזה
 

קומקום חשמלי

משתמש פעיל
תפסתי אותה על חם פעם כשמוזכר באך טוב וחסד שיואל לובש קפוטה...
בטוח???
מעניין כי אני מכירה את הספרים כמעט בע"פ
לא שמתי לב לזה...
חוץ מזה שיש ליטאים עם מקור חסידי שהולכים עם קפוטה אז זה אפילו לא סותר

לגבי עובדים- לומדים
מאיר אדלר, לייבי, אלעזר, מוישי ודוד, עקיבא, שולם לווינגר, הערשי, חיים מרדכי, ויש עוד מלא. הרב לומדים.
שימו לב שרוב הדמויות המצוינות כאן הם צעירים יותר
ואני חושבת שכיום אחוז הלומדים בציבור החסידי עלה
וצעירים היום לומדים יותר מבדור הקודם

אבל אולי אני טועה
אני לא חסידית אלא כותבת מהכרות עם הסביבה שאני מכירה וזה לא הרבה

מלמד בחיידר
באמת רואים שבספרים הראשונים היא פחות הייתה בקיאה ולאט לאט התחילה לרכוש ידע
לגמרי נכון
ולא רק יותר ידע אלא גם כתיבה יותר משופשפת
 

Reizily

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
בטוח???
מעניין כי אני מכירה את הספרים כמעט בע"פ
לא שמתי לב לזה...
חוץ מזה שיש ליטאים עם מקור חסידי שהולכים עם קפוטה אז זה אפילו לא סותר

לגבי עובדים- לומדים

שימו לב שרוב הדמויות המצוינות כאן הם צעירים יותר
ואני חושבת שכיום אחוז הלומדים בציבור החסידי עלה
וצעירים היום לומדים יותר מבדור הקודם

אבל אולי אני טועה
אני לא חסידית אלא כותבת מהכרות עם הסביבה שאני מכירה וזה לא הרבה


מלמד בחיידר

לגמרי נכון
ולא רק יותר ידע אלא גם כתיבה יותר משופשפת
חושבת שדווקא יש היום יותר חסידים עובדים מפעם.
וכמובן משלבים לימוד ועבודה.
וזה מאד תלוי בקהילה.
כי יש קהילות ששם לצאת לעבוד מיד אחרי החתונה זה ממש מודרני ופתיחות, ויש קהילות שזה כמעט מתבקש. (לא הרבה...) בגיל ''העמידה'' זה יותר מקובל שעובדים, ולכן די הגיוני שיצחק, ישראל, אבא של בשי וכו' עובדים ולא לומדים יום שלם.
 

קומקום חשמלי

משתמש פעיל
בלי להוריד מהכתיבה שלה כיום, כן?!
לא הבנתי מה מוריד

והאמת שאני דווקא מאוד אוהבת את גם כי אלך בגלל הכתיבה הבוסרית שלו
היא פשוטה ונוגעת
אמנם לפעמים יש שם קטעים ארוכים וקצת משעממים
אבל משהו בפשטות הזאת מאוד יפה בעיני

ובכ"ז אני עדיין יותר אוהבת את הספרים העדכניים יותר
 

קומקום חשמלי

משתמש פעיל
חושבת שדווקא יש היום יותר חסידים עובדים מפעם.
וכמובן משלבים לימוד ועבודה.
וזה מאד תלוי בקהילה.
כי יש קהילות ששם לצאת לעבוד מיד אחרי החתונה זה ממש מודרני ופתיחות, ויש קהילות שזה כמעט מתבקש. (לא הרבה...) בגיל ''העמידה'' זה יותר מקובל שעובדים, ולכן די הגיוני שיצחק, ישראל, אבא של בשי וכו' עובדים ולא לומדים יום שלם.
כמו שכבר כתבתי
אני לא מאוד מכירה חסידים- יש לי 2 חברות ומשם המידע ויתכן שזה רק בקהילה שלהם
ובנוסף תשימו לב שגם ארי עובד חצי יום
שולם בתחילה עבד חצי יום ורק אחרי מה שעבר התחיל ללמוד יום שלם
אנשיל עובד חצי יום
אלעזר לפני החתונה לא למד יום שלם
עקיבא מלמד וכו'
 

קרץ

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כמו שכבר כתבתי
אני לא מאוד מכירה חסידים- יש לי 2 חברות ומשם המידע ויתכן שזה רק בקהילה שלהם
ובנוסף תשימו לב שגם ארי עובד חצי יום
שולם בתחילה עבד חצי יום ורק אחרי מה שעבר התחיל ללמוד יום שלם
אנשיל עובד חצי יום
אלעזר לפני החתונה לא למד יום שלם
עקיבא מלמד וכו'
ארי עובד חצי יום רק אחרי שעבר מה שעבר, לפני זה היה ברור ומובן שהוא לומד יום מלא, ולחיהלה היה הזוי הרעיון שהוא יעבוד חצי יום. אני יכולה לתת לך גם ציטוט מדויק,
שולם בהתחלה למד חצי יום? איפה זה כתוב?
זה לא מדי משנה מה אלעזר עשה לפני החתונה, השיח הוא על אחרי החתונה, ואז הוא באמת לומד יום מלא.
ולגבי עקיבא את צודקת, אני בטעות החלפתי ואמרתי שהוא לומד בכולל כי זה מה שעשה לפני החתונה.

בכל מקרה מה שניסיתי לומר זה שזאת האווירה, שזה מובן מאליו.
גם לארי, וגם מה שציטטתי על יוסי, החברותא של מוישי, יש מלא ציטוטים קטנים כמו "הוא ילמד אחרי החתונה?" "כן, ברור" שאת כל אחד אין מה לצטט בפני עצמו, אבל הם יוצרים אווירה שנותנת הרגשה שהנורמה והמובן מאליו הוא ללמוד יום מלא.

וצודקות, באמת לא שמתי לב לפני זה ועכשיו אני רואה שיש הרבה יותר עובדים.
 

Reizily

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
ארי עובד חצי יום רק אחרי שעבר מה שעבר, לפני זה היה ברור ומובן שהוא לומד יום מלא, ולחיהלה היה הזוי הרעיון שהוא יעבוד חצי יום. אני יכולה לתת לך גם ציטוט מדויק,
שולם בהתחלה למד חצי יום? איפה זה כתוב?
זה לא מדי משנה מה אלעזר עשה לפני החתונה, השיח הוא על אחרי החתונה, ואז הוא באמת לומד יום מלא.
ולגבי עקיבא את צודקת, אני בטעות החלפתי ואמרתי שהוא לומד בכולל כי זה מה שעשה לפני החתונה.

בכל מקרה מה שניסיתי לומר זה שזאת האווירה, שזה מובן מאליו.
גם לארי, וגם מה שציטטתי על יוסי, החברותא של מוישי, יש מלא ציטוטים קטנים כמו "הוא ילמד אחרי החתונה?" "כן, ברור" שאת כל אחד אין מה לצטט בפני עצמו, אבל הם יוצרים אווירה שנותנת הרגשה שהנורמה והמובן מאליו הוא ללמוד יום מלא.

וצודקות, באמת לא שמתי לב לפני זה ועכשיו אני רואה שיש הרבה יותר עובדים.
כי באמת ברוב החסידויות לשבת וללמוד אחרי החתונה יום שלם בכולל זה די מתבקש...
ברור שיש כל מיני, אבל אברך חסידי סטנדרטי, בכמה שנים שאחרי החתונה זה מה שהוא עושה.
לפעמים במקום סדר אחד/שניים יוצאים לעבוד, אבל בכללי כל עוד אפשר נשארים בכולל.
כמובן חוץ מאברכים שממש לא מסוגלים לשבת יום שלם וכבר בהתחלה יוצאים לעבוד.
אולי זה נשמע מוזר, אבל זה מה שמקובל ברוב העולם החסידי.
 

קרץ

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוקיי, אז פשוט שבאמת הרב בספרים שלה צעירים?
תודה, סידרת לי את הראש.


החסידית היחידה כאן לרפואה...;)
 
נערך לאחרונה ב:

Reizily

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
אוקיי, אז פשוט שבאמת הרב בספרים שלה צעירים?
תודה, סידרת לי את הראש.


החסידית היחידה כאן לרפואה...;)
היא באמת מדברת על הרבה זוגות צעירים.
לכן הכמה מבוגרים שיש נבלעים...
ושמחתי לסדר לך את הראש... :)
 

קרץ

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
זה ממש לא נשמע ככה מהשיחה שלו עם ארי, אבל יש סיכוי.
בכל מקרה אם הוא למד רק חצי יום למה פתאום שאחרי מה שהוא עבר הוא יתחיל ללמוד יום שלם?
 

Reizily

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
זה ממש לא נשמע ככה מהשיחה שלו עם ארי, אבל יש סיכוי.
בכל מקרה אם הוא למד רק חצי יום למה פתאום שאחרי מה שהוא עבר הוא יתחיל ללמוד יום שלם?
כי הוא מלכתחילה כן אהב מאד ללמוד.
‏ויכול להיות שאחרי שארי התחיל לעבוד אצל אבא של שולם, אז הוא יכול ללכת ללמוד כל היום..
 

ליליאן

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
נכון מאוד
אפילו ליבי אמרה באחד מהראיונות שלה שהיא מתפדחת לקרוא את גם כי אלך...
כי שם הרמה והכתיבה שלו לא משהו...

בלי להוריד מהכתיבה שלה כיום, כן?!

אני חושבת שהוא הספר הכי טוב, בפער.
 

ליליאן

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
באמת?
מבחינת מה?

כמו שכתוב ספר שלא מתכננים לא המשך.
שתכננו אותו הרבה זמן.
תפור היטב. קצוות סגורים. עלילה מובנית. אמין פחד.
(תמיד היא יודעת מה היא כותבת, רפואית, אבל כל הבריחות מהבתי חולים.. פחות)
רגש, בטבעיות..
לא הרים של רגש בלי פורפורציה.
דיאלוגים משובחים.דמויות מאופינות מושלם.
על ה'מה נשמע' את יודעת מה אמר את זה.
איתן, נטע, גיטי, הניה, שרי, יצחק, חנה, שרולי - לכל אחד יש מה נשמע אחר.
היום, המשפט 'יו, איזה מדהימה את' - יכולות להיות 5 נשים שונות.. ואני לא מכירות חסידיות שמדברות ככה.
 

קומקום חשמלי

משתמש פעיל
כמו שכתוב ספר שלא מתכננים לא המשך.
שתכננו אותו הרבה זמן.
תפור היטב. קצוות סגורים. עלילה מובנית. אמין פחד.
(תמיד היא יודעת מה היא כותבת, רפואית, אבל כל הבריחות מהבתי חולים.. פחות)
רגש, בטבעיות..
לא הרים של רגש בלי פורפורציה.
דיאלוגים משובחים.דמויות מאופינות מושלם.
על ה'מה נשמע' את יודעת מה אמר את זה.
איתן, נטע, גיטי, הניה, שרי, יצחק, חנה, שרולי - לכל אחד יש מה נשמע אחר.
היום, המשפט 'יו, איזה מדהימה את' - יכולות להיות 5 נשים שונות.. ואני לא מכירות חסידיות שמדברות ככה.
הגדרת יפה!!
ניסיתי למצוא את הנקודה והגדרת אותה טוב!!
גם אני מתחברת לגם כי אלך במיוחד (כמו שכבר כתבתי)
חוץ ממה שציינת אני חושבת שהוא גם כתוב בפשטות נוגעת ללב
ושוב , זה לא סותר שאני מאוד אוהבת את כל הספרים שלה
 

קרץ

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אני אוהבת את הפשטות שבו,
אבל עדיין מבחינה מקצועית אני לא יכולה להגיד שהוא ספר טוב, כי הכתיבה שלו בוסרית לחלוטין.
אני יכולה להגיד על עצמי שקראתי אותו פעם אחת בחיים ובאמצע דילגתי פעמיים פשוט כי שעמם אותי, ולא הפסדתי כלום.
אם כבר אני אוהבת את אך טוב וחסד ואל תסתר, שבהם היא גם כותבת כבר מספיק טוב בשביל להצליח לרגש, וזה לא משעמם, אבל עדיין יש בזה משהו פשוט, והיא לא מדי חוזרת על עצמה ומנסה לרגש בכח.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  7  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה