בעלי אולפן? מיקרפון קונדנסר לאולפן בייתי?

your mosic pro

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
האם מישהו כאן התנסה לטובה עם קונדנסר כלשהו בתקציב עד1000 ש"ח (לא עוד מוצר פח בבקשה)
לאולפן קטן בבית חדר שקט לא מבודד ולא טופל אקוסטיט....
 

נתנאל 1

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
המומלצים בד"כ הם
Audio technica 2035
Rode nt1

בסביבות המחיר הזה

יכול להיות שיש עוד יותר טובים אבל הבנתי שהם מומלצים בדרך כלל ע"י מבינים בתחום

אם החדר לא מטופל אקוסטית אני לא יודע אם כדאי מיקרופון פחות טוב.. בכל מקרה לעניין הקלטה האקוסטיקה פחות קריטית בהשוואה למה שצריך למוניטורים
לכן אם יש קצת דברים שסופגים, כמו מזרן, מיטה, ספריה, מתלה כביסה, ארון בגדים פתוח
זה יכול להספיק לפעמים
 

נתנאל 1

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
יכול להיות שטעיתי לגבי הדגם של הaudio tachnica והוא צריך להיות 2050
יש לו כמה מצבי קליטה, גם כיווני וגם מעגלי
 

נתנאל 1

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
דבר ראשון הוא מנגן אלוף!!! מה זה הדברים האלה.. הסאונד שלו עוד לפני המיקרופון הוא חלומי...

מחיפוש קצר זה כנראה rode k2 (עולה אולי בסביבות ה-3)

בגלל שהוא מנגן על כאלה כלים שאין להם כמעט באסים והעיקר היא ההקלטה אז גם זה לא הכי נורא באיזה תנאי שטח מנגנים, ברור שזה עוזר אבל אם לא מנגנים חזק, ולא מסתבכים עם באסים חזקים אפשר להסתדר בהרבה מקומות בטיפול פשוט
לענ"ד..

רוב ההסתבכות הרצינית זה לעשות אקוסטיקה בשביל מוניטורים, וזה באמת חשוב כי בסוף בשביל לעשות מיקס נכון זה קצת קריטי

אם לדוגמה יש המון החזרים והגברות של בס מהחדר, זה גורם באופן טבעי להוריד הרבה באסים מהשיר ובסוף כשישמע את זה בחוץ זה יכול להישמע צנום וחסר בסים
או שלפעמים יש ביטול של באס בחדר כי יש כל מיני התנגשויות או משהו כזה (או שהמוניטור לא מוציא הרבה באס באופן מאוזן) ואז נלחמים בזה ואפשר להוציא בטעות יותר מידי בס
וכו'..
 

נתנאל 1

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
וכנ"ל לגבי שאר התדרים שהחדר מגביר אותם כי יש החזרים מהקירות וכו', חייבים שהסאונד בחדר יהיה מאוזן יחסית (שכל תדר שיושמע לא יקבל במקומות מסויימים הגברה גבוהה מידי)

(אגב, הכלל אומר שכל הכפלה של סאונד, נגיד לוקחים ערוץ מוקלט ועושים העתק הדבק - זה בעצם מעלה את הווליום ב-3 db, דהיינו אפשר גם לסובב את הוולים קצת למעלה וזה די עושה אותו דבר) ולכן אם שומעים תדר מסויים מהמוניטור אבל הוא גם יוצא מהצד של המוניטור - נתקע בקיר - וחוזר בשלמותו לאוזן, בעצם קיבלתי את התדר הזה יותר מפעם אחת לתוך האוזן וממילא אני שומע אותו בצורה מוגברת.. לכן בדרך כלל שמים לוחות אקוסטיים מימין ומשמאל למי שיושב מול המוניטור, קצת יותר קדימה, כדי שמה שנתקע בקיר לא יחזור לגמרי אל האוזן אלא כמה שיותר ייבלע
הבאסים מתרכזים מאוד בפינות (לדוגמה בין הקיר לתקרה) והכי הרבה הם מתרכזים במשולשים (בין 2 הקירות לתיקרה, בפינה) לכן אם רוצים שלא יהיה הגבר מוגזם של באס, כדאי לשים דברים שילכדו את הבאסים בעיקר במקומות האלה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת זְכוֹר יְהוָה לְדָוִד אֵת כָּל עֻנּוֹתוֹ:ב אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַיהוָה נָדַר לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ג אִם אָבֹא בְּאֹהֶל בֵּיתִי אִם אֶעֱלֶה עַל עֶרֶשׂ יְצוּעָי:ד אִם אֶתֵּן שְׁנַת לְעֵינָי לְעַפְעַפַּי תְּנוּמָה:ה עַד אֶמְצָא מָקוֹם לַיהוָה מִשְׁכָּנוֹת לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ו הִנֵּה שְׁמַעֲנוּהָ בְאֶפְרָתָה מְצָאנוּהָ בִּשְׂדֵי יָעַר:ז נָבוֹאָה לְמִשְׁכְּנוֹתָיו נִשְׁתַּחֲוֶה לַהֲדֹם רַגְלָיו:ח קוּמָה יְהוָה לִמְנוּחָתֶךָ אַתָּה וַאֲרוֹן עֻזֶּךָ:ט כֹּהֲנֶיךָ יִלְבְּשׁוּ צֶדֶק וַחֲסִידֶיךָ יְרַנֵּנוּ:י בַּעֲבוּר דָּוִד עַבְדֶּךָ אַל תָּשֵׁב פְּנֵי מְשִׁיחֶךָ:יא נִשְׁבַּע יְהוָה לְדָוִד אֱמֶת לֹא יָשׁוּב מִמֶּנָּה מִפְּרִי בִטְנְךָ אָשִׁית לְכִסֵּא לָךְ:יב אִם יִשְׁמְרוּ בָנֶיךָ בְּרִיתִי וְעֵדֹתִי זוֹ אֲלַמְּדֵם גַּם בְּנֵיהֶם עֲדֵי עַד יֵשְׁבוּ לְכִסֵּא לָךְ:יג כִּי בָחַר יְהוָה בְּצִיּוֹן אִוָּהּ לְמוֹשָׁב לוֹ:יד זֹאת מְנוּחָתִי עֲדֵי עַד פֹּה אֵשֵׁב כִּי אִוִּתִיהָ:טו צֵידָהּ בָּרֵךְ אֲבָרֵךְ אֶבְיוֹנֶיהָ אַשְׂבִּיעַ לָחֶם:טז וְכֹהֲנֶיהָ אַלְבִּישׁ יֶשַׁע וַחֲסִידֶיהָ רַנֵּן יְרַנֵּנוּ:יז שָׁם אַצְמִיחַ קֶרֶן לְדָוִד עָרַכְתִּי נֵר לִמְשִׁיחִי:יח אוֹיְבָיו אַלְבִּישׁ בֹּשֶׁת וְעָלָיו יָצִיץ נִזְרוֹ:
נקרא  26  פעמים

אתגר AI

תקווה לעתיד טוב יותר • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה