אני יודע שהמקור במסכת דרך ארץ. בכוונה תחלה לא ציטטתי כל המימרא.המקור הוא במסכת דרך ארץ והיא עוסקת במידות שאדם צריך להרגיל את עצמו. הכוונה היא - אם רצוני ללמוד איך לאהוב את חברי "הווי נושא ונותן עמו בטובתו".
'אהבת חבירך' משמע שמדבר מאהבה של אחד מהם, ולא משניהם - כל אחד אל השני. לכן עדיין לא ברור מאיזה אהבה מדברים.בלי לקרוא את ההמשך, ההגיון מחייב ש'להידבק באהבת חברך' הכוונה לאהבה את חברך ולא אהבת חברך אותך. 'להידבק' משמעו להיות קשור בקשר אמיץ, ואהבת חברים היא מה שכל פרט נותן לקשר (וכתוצאה ממנו גם יקבל מה שיקבל כל פרט מתוך הקשר הנוצר).
אני לא מבין, בדיוק כמו שיש לי בעיה בזה שאני רוצה לאהוב החבר שלי, יש לי בעיה שאני רוצה שהחבר יאהב אותי.אני דיברתי על מה שההגיון מחייב, לא על מה שהלשון מחייבת. כשמדברים על דרך להידבק באהבת חבר פירושו, שמחפשים פתרון לקושי - ולהידבק באהבה ממך לחבר זה קושי, מה שאין כן להידבק באהבת החבר אליך, שלזה לא צריך לחפש דרכים ועצות ותחבולות, זה קיים בטבע מרגע בריאתו של האדם...
יופי!! על זה חיכיתי!אילו היתה הכוונה 'לעורר אהבת חכרך אליך'' הל"ל: 'אם רצונך לְדַבֵּק אהבת חברך', כי 'להידבק' פירושו 'שאתה תדבק את עצמך', לא שתגרום זאת למישהו אחר. חוץ מזה, שמתאים היה לנסח: אהבת חברך אליך. או פשוט יותר - בכלל בלי 'להידבק' - 'אם חפץ אתה באהבת חברך', שאז יש אולי מקום להסס באהבת מי למי, אבל כפי שהמשפט מנוסח כרגע אין מקום לספק.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
הנחת ענק!
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
24.06
י"ח סיוון
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
7.05
כ"ט ניסן
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
מלחמה מבעד לעדשה
עם אילן לורנצי
שיתוף מטלטל ומיוחד על צילומים בזמן מלחמה ותיעודים יותאי דופן זווית יוצאת דופן מתוך עזה והעוטף ועד הצפון
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קלג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד הִנֵּה מַה טּוֹב וּמַה נָּעִים שֶׁבֶת אַחִים גַּם יָחַד:ב כַּשֶּׁמֶן הַטּוֹב עַל הָרֹאשׁ יֹרֵד עַל הַזָּקָן זְקַן אַהֲרֹן שֶׁיֹּרֵד עַל פִּי מִדּוֹתָיו:ג כְּטַל חֶרְמוֹן שֶׁיֹּרֵד עַל הַרְרֵי צִיּוֹן כִּי שָׁם צִוָּה יְהוָה אֶת הַבְּרָכָה חַיִּים עַד הָעוֹלָם: