עזרה בדיקת מזוזה על עיכוב שידוך

מצב
הנושא נעול.

מרדכי זהב

משתמש פעיל
מתפרסם באתר כל רגע

תלמידי ישיבת "משנת עקיבא" בקרית מטרסדורף בירושלים שמו לב לפני תקופה כי כבר מספר חודשים שאף תלמיד מבני הישיבה לא בא בברית האירוסין, התלמידים החלו לחשוש שמא יש איזה קפידא או קללה שצריכים לסלק מעל בני הישיבה.

אחד התלמידים ניגש לראש הישיבה הגאון רבי יצחק עהרנפלד ותינה בפניו את צערו על כך שלא הוא ולא אף אחד מחבריו לחבורה מוצאים את זיווגם זה זמן רב. ראש הישיבה הורה לתלמידים לצאת ולבדוק ברחבי הפנימיות אם יש משהו בהלכות מזוזה שנשכח תוך שראש הישיבה מטעים את דבריו ומציין בשם אחד הקדמונים שהמילה 'מזוזה' טמונה בנוסח התנאים 'ואל יעלימו לא זה מזו ולא זו מזה'.

התלמיד שניגש עם השאלה יצא חיש מהר והחל להסתובב ברחבי הפנימייה להבין את פשר הוראתו של ראש הישיבה על "משהו חסר בהלכות מזוזה".

לאחר שעיין התלמיד ברחבי הפנימיה, לפתע הבחין בצורת הפתח חדשה שנבנתה לפני מספר חודשים כאשר ניהיה עומס רב על חדרי הפנימיות בישיבה בשל גידול הישיבה בתקופה האחרונה ובשל כך החליטה הנהלת הישיבה להרחיב את הפנימייה, אך לא שמו לב שבאחד המסדרונות החדשים ישנה צורת הפתח שאין בה מזוזה.

התלמיד רץ חיש מהר אל ראש הישיבה ובשורה בפיו "מצאתי את מה שחסר בהלכות מזוזה" - חסרה מזוזה בפנימייה. מייד הורה ראש הישיבה הגר"י עהרנפלד לקרוא אליו סופר ירא שמים אשר כותב באופן קבוע מזוזות עבור הישיבה שיכתוב מיידית מזוזה מהודרת לפנימייה, לא עברו שעות בודדות וקהל רב של תלמידים התאסף במסדרון הפנימייה בראשות ראש הישיבה ובמעמד רבני הישיבה הגר"נ בר חיים, הגר"ז נוימן והמשגיח הגרא"מ קירשנבוים למעמד קביעת המזוזה החדשה.

לא עבר שבוע מאותו אירוע והבחור הנ"ל שהעלה את העניין בפני ראש הישיבה והקשיב להוראתו ומצא את המזוזה - התארס בשעה טובה ומוצלחת עם בת גילו. זמן קצר אחריו נשברו צלחות בזה אחר זה ומספר תלמידים באו בברית האירוסין.
 

RacheliArt

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
אצלינו בבניין היו כ6 או 7 מעוכבים.(בניין גדול)
בדקנו מזוזות וכולם התארסו אחד אחרי השני. (חוץ מאחת, והיא התארסה כעת ב"ה אחרי יותר מ3 שנים מאז.)
השניה מתוכם להתארס היתה הבת שלי.
אגב מצב המזוזות היה בכי רע וכולם הוחלפו.
הנכתב לעיל אמיתי לגמרי, כולם התארסו תוך כחודש חודשיים......כולל זוג אחים.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד הִנֵּה מַה טּוֹב וּמַה נָּעִים שֶׁבֶת אַחִים גַּם יָחַד:ב כַּשֶּׁמֶן הַטּוֹב עַל הָרֹאשׁ יֹרֵד עַל הַזָּקָן זְקַן אַהֲרֹן שֶׁיֹּרֵד עַל פִּי מִדּוֹתָיו:ג כְּטַל חֶרְמוֹן שֶׁיֹּרֵד עַל הַרְרֵי צִיּוֹן כִּי שָׁם צִוָּה יְהוָה אֶת הַבְּרָכָה חַיִּים עַד הָעוֹלָם:
נקרא  0  פעמים

אתגר AI

תקווה לעתיד טוב יותר • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה