כל מי שטרם הספיק לאתגר עצמו בקטע על תיאור חיצוני, מוזמן ל:
https://www.prog.co.il/threads/אתגר-האקספוזיציה-1-תיאור-חיצוני.511849/
אבל גם למשתתפים שם וגם לאלו שלא - קבלו אתגר חדש.
לאחר אקספוזיציה שהעבירה לנו את המצג: הרקע, המקום, התקופה, הניראות, המעמד החברתי והסוציו-אקונומי של הגיבורים וכו'
בא מקומו של האתגר המורכב יותר: איפיון.
לאפיין זה קל
(הגם שתלוי באיזה רמת איפיון מדובר... ברשותי דף עזר לאיפיון דמות מרכזית עם ריאיון בן 150 שאלות.
מעלה בסוף הפוסט דוגמה בציון קרדיט. ההטיה ללשון נקבה היא בשל הפניה ל"דמות". נקבה.)
להביע ולתאר זאת בצורה מעניינת בקטע זה האתגר.
כלומר: לא - מורת הנהיגה היא אישה עצבנית וקצרת רוח.
אלא - להשחיל בין הסצינות הרבה תיאורים של האופי והאיפיון (כדי שהקורא לא יחשוב שמדובר באירוע/התנהגות חד פעמית, אלא יבין שמדובר במאפיין. וממילא יתמה מעצמו אם בסצינה מסוימת הדמות תתנהג בצורה שונה מהאיפיון שלה. הוא יבין שקרה פה משהו).
למשל: "דלק! תלחצי על הדלק! מה קורה לך? את חולמת! עוד רגע נכנסים בך!"
וגם: "הנה הטייסת שלנו! את לא שולטת באוטו, גברת. בירידה, לוחצים על הברקס ולא חולמים, מובן?"
ואפילו: "כשאני מסבירה - לא שואלים שאלות. לא לקטוע אותי ולא לעצור אותי באמצע. יש לי OCD (מה הקשר?) וזה פוגע לי בריכוז".
כן, עכשיו הבנתם כולם שאני לומדת נהיגה. כל המשפטים הנ"ל הופנו אלי, אבל אל תרחמו. אני דווקא מרוצה. הצעקות והלחץ שלה - כשאני יודעת שהיא כך לכולם וזה האופי שלה, ולכן לא לוקחת ללב - מקדמים אותי ומוציאים ממני שלמות.
לאפיין ולהמחיש את זה - זה יותר קשה, נכון? (טיפוס שלא לוקח אישית וללב ומחליק דברים, למשל. ולא אמרתי שזו אני )
לכן נקרא שמו "אתגר".
קדימה, חדדו מקלדות וכתבו לנו קטע עם איפיון בולט ומוחשי, בלי לכתוב את האיפיון במילים. רק לתאר.
_______________
https://www.prog.co.il/threads/אתגר-האקספוזיציה-1-תיאור-חיצוני.511849/
אבל גם למשתתפים שם וגם לאלו שלא - קבלו אתגר חדש.
לאחר אקספוזיציה שהעבירה לנו את המצג: הרקע, המקום, התקופה, הניראות, המעמד החברתי והסוציו-אקונומי של הגיבורים וכו'
בא מקומו של האתגר המורכב יותר: איפיון.
לאפיין זה קל
(הגם שתלוי באיזה רמת איפיון מדובר... ברשותי דף עזר לאיפיון דמות מרכזית עם ריאיון בן 150 שאלות.
מעלה בסוף הפוסט דוגמה בציון קרדיט. ההטיה ללשון נקבה היא בשל הפניה ל"דמות". נקבה.)
להביע ולתאר זאת בצורה מעניינת בקטע זה האתגר.
כלומר: לא - מורת הנהיגה היא אישה עצבנית וקצרת רוח.
אלא - להשחיל בין הסצינות הרבה תיאורים של האופי והאיפיון (כדי שהקורא לא יחשוב שמדובר באירוע/התנהגות חד פעמית, אלא יבין שמדובר במאפיין. וממילא יתמה מעצמו אם בסצינה מסוימת הדמות תתנהג בצורה שונה מהאיפיון שלה. הוא יבין שקרה פה משהו).
למשל: "דלק! תלחצי על הדלק! מה קורה לך? את חולמת! עוד רגע נכנסים בך!"
וגם: "הנה הטייסת שלנו! את לא שולטת באוטו, גברת. בירידה, לוחצים על הברקס ולא חולמים, מובן?"
ואפילו: "כשאני מסבירה - לא שואלים שאלות. לא לקטוע אותי ולא לעצור אותי באמצע. יש לי OCD (מה הקשר?) וזה פוגע לי בריכוז".
כן, עכשיו הבנתם כולם שאני לומדת נהיגה. כל המשפטים הנ"ל הופנו אלי, אבל אל תרחמו. אני דווקא מרוצה. הצעקות והלחץ שלה - כשאני יודעת שהיא כך לכולם וזה האופי שלה, ולכן לא לוקחת ללב - מקדמים אותי ומוציאים ממני שלמות.
לאפיין ולהמחיש את זה - זה יותר קשה, נכון? (טיפוס שלא לוקח אישית וללב ומחליק דברים, למשל. ולא אמרתי שזו אני )
לכן נקרא שמו "אתגר".
קדימה, חדדו מקלדות וכתבו לנו קטע עם איפיון בולט ומוחשי, בלי לכתוב את האיפיון במילים. רק לתאר.
_______________