אני יכולה להעלות קובץ וורד עם סיפור ארוך?

  • פותח הנושא Rivk
  • פורסם בתאריך

Rivk

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
יש לי ידידה שכותבת סיפורים קצרים אבל הם ארוכים. מדהימים פשוט. ברוב הסיפורים שלה הגרעין הוא אמיתי ועליו היא בנתה סיפור והוסיפה פרטים משלה.
בעז"ה היא עומדת להוציא ספר לאור בקרוב עם שמונה סיפורים שלה ויש סיפור אחד שהיא לא קבלה עליו מספיק תגובות ורצתה שאשלח אותו לכמה חברות באימייל. פתאום ראיתי את הפורום הזה. יש מצב? יש לכם זמן לקרוא? כי זה לא סיפור שאפשר לעבור עליו ברפרוף. והיא רוצה לשמוע תגובות.
תודה רבה מראש! rivk מפורום גרפיקאים.
 

Rivk

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
טוב, אני מעלה אותו עכשיו כי אח"כ לא יתאפשר לי. אז ככה: רוב הסיפורים שלה מאד עכשוויים, אבל זהו סיפור עכשווי משולב בסיפור שואה.
אני יודעת שיש כאלה שמתנגדים בכלל לכתיבת סיפורי שואה שלא היו, אבל היא ערכה מחקר מקיף ועיגנה במציאות את כל הפרטים שבסיפור זה.
אני עצמי חושבת שהוא מעולה.
אשמח אם מי שיקרא את הסיפור כולו יגיד את דעתו על הסיפור, האם אהבתם ואם יש לכם הערות חשובות, כי בקרוב הספר עומד לצאת וזו ההזדמנות להשפיע.
תודה רבה!
 

קבצים מצורפים

  • שואה מתוקן.doc
    KB 166.5 · צפיות: 61

מי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
קראתי בנשימה עצורה את כל החלק הקשור לשואה.
מדהים.
אמיתי לגמרי?

ההתחלה קצת חלשה מדי ביחס להמשך העוצמתי וחבל.
הפתיח יבש מדי: הוא בא, ונכנס, והלך, ואמר, וכו'. חפשי דרך מעניינת יותר להעביר את הדברים.
 

צפור דרור

משתמש רשום
D I G I T A L
אמנם אין לי התמצאות בכתיבה, אבל בקריאת ספורים אני חובבת ספורים מושבעת, ויחד עם זאת מבקרת לא קטנה.
כאן אני יכולה לומר שהספור כבש את ליבי, פשוט מדהים.
 

אושר

משתמש מקצוען
(אני אמא של "אושר", אני בת לאם "בוגרת אושוויץ" ויש לי כמה הערות, אם תרשו לי)
קראתי בעיון את הסיפור, ובהשוואה לסיפורי אמי יש לי כמה תמיהות (ציטוטים מהסיפור הסגרתי בסולמיות)
#אחרי מילוי הטפסים, נשלחנו אל צריפי המגורים.#
אמי הגיעה לאושוויץ בתש"ד (1944) ולא היו שום טפסים - היתה רק סלקציה על ידי מנגלה.

#המיטות היו איומות,#
לא היו מיטות, היו דרגשים צרים, ובבלוק אחד ענק גם זה לא, ואלף נשים שכבו על הארץ - שם היתה אמי ושמעתי זאת מפיה. גם אם את אומרת "איומות" - המלה "מיטות" מציירת משהו לא נכון.

#הגיע יהודי מבלוק 8 לתקן את החשמל באולם הכינוסים.#
אולם כינוסים? היה דבר כזה?

#בבוקר שלמחרת הוטלתי אני לצריף החולים, לראות את עוצמת השקר שבמאמרי.
שבועיים אחר כך כששבתי לעבוד,#
ככל הידוע לי, לצריף החולים הגיעו רק במצב אנוש, ונס ממש נדרש כדי לשוב משם לבלוקים. הדרך הרגילה היתה לקרמטוריום.

#. ועלה על דעתי, שאולי בכל זאת. שאחרי כל כך הרבה שנים, כשהסיוטים כבר חלפו מזמן, אני ישנה טוב בלילות, רגועה יותר...#
ככל הידוע לי, כשניצולי השואה הגיעו לזקנה הם לא ישנו יותר רגועים אלא להיפך. אבל אולי היו יוצאים מהכלל.

אלה היו הערות לגבי נושא השואה, ולהלן הערות בעניין עריכה ולשון.

#הוא לא נראה כה מרווח עכשיו: מכונת הכתיבה עמדה באמצע השולחן, דף מכוסה מלים בתוכה וערימת דפים לצידה; מחברות ודפדפות היו בכל מקום, על השולחן והכסאות והמיטות; ודפים, דפים נקיים ודפים כתובים ומלאי קוים ותיקונים, וסל הניירות היה מלא.#
מתוך קריאת הסיפור (פעם אחת) התרשמתי כי יונתן הגיע לסבתו כיומיים לאחר שסיימה לכתוב את סיפורה, וזה מוזר איך הספיקה למלא כל כך הרבה ניירות בזמן קצר כל כך... צריך להוסיף איזה מימד של זמן שיבהיר זאת.

#כל איברינו היו תפוסים מן העמידה#
המילה "תפוסים" אינה מתאימה מבחינת המשלב הלשוני. מוטב לכתוב "נוקשים" או "מאובנים".

#הוא הכה באלתו בגב ראשה#
"בגב ראשה" זה עב"מ. עורפה או קדקדה, ואם לא זה ולא זה (??) כתבי "בצידו האחורי של ראשה".

#קטן פי עשר# - פי עשרה, כמובן.

#בתחילה: בוודאי שהיא כתבה את הסיפור. ואחר כך: היא - כתבה - את - הסיפור!
התחושה שהוא טיפש גמור, ואחר כך שמחה, שמחה שלא ידע שהיא קיימת בכלל בעולם, שמחה שהעתיקה את נשימתו והותירה אותו חלש בעוצמתה.#
זה נראה כאילו נשמט משפט או כמה מילים בפתיח של פסקה זו.
 

ארבע

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים
הדו שיח קצת חדגוני, היות והוא מרבה בשימוש במילה 'אמר'. יש הרבה מילים תחליפיות. הוא גם מאד סימטרי ומתכונתי: איקס אומר, ואי מגיב, איקס אומר, ואי מגיב. צריך לגוון אותו.
 

Rivk

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
תודה רבה לכל המגיבים!! אבדוק מה התכוונתם לגבי החדגוניות, לא זוכרת שזה הפריע לי.
תודה מיוחדת לאמא של אושר - הכותבת עבדה מאד קשה בשביל לדייק בדברים האלה, אבל כנראה שפספסה כמה דברים. אני קוראת אובססיבית של ספרי שואה (בעלי מביא כל חודש עוד שני ספרים מהספריה וקוראים אותם, בעלי ואני. רק ספרי שואה הוא מביא), קראתי המון סיפורים על אושוויץ שהיו מאד דומים לסיפור זה מהמון בחינות והדבר היחיד שהפריע לי היה "מילוי הטפסים". ידעתי רק ששאלו כל אחת אם יש לה מקצוע. אם אינני טועה דברנו על זה והתברר שכן היה כזה דבר.
בשמנו המלצתי לה שתספר שה היה במחנה אחר, פחות מוכר. אבל דוקא היא העדיפה לכתוב על אושוויץ כי בתוך אושוויץ היו כ"כ הרבה חלקים או תתי מחנות (לא יודעת איך לקרוא לזה) שגם אם הפרטים לא מדוייקים לגמרי, אי אפשר להפריך אותם.
לגבי הדרגשים את לגמרי צודקת. לא שמתי לב. אולם כינוסים - צריך לבדוק.
בכל מקרה - אשלח לה כל מה שכתבת. אני בטוחה שהיא תודה לך מאד.

אני מדגישה שוב (בתשובה ל"מי"): הסיפור המסויים הזה לא קרה במציאות או שמא קרה ולא סופר. את הסיפור הזה היא "המציאה", על בסיס סיפורי שואה שונים שהיא קראה ושמעה. אבל חשוב לה שהוא יישמע אותנטי כדי שהקורא יתחבר אליו ולא שיבוא בן של ניצול שואה ויגחך שזה לא ייתכן.
בעבר קראתי סיפורים הזויים על ילד שזרק רימונים על חיילים גרמנים בגיטו, על אדם שהתחזה לגרמני והצליח להרוג גרמנים ולהציל יהודים ולחמוק מתפיסה... זה מפריע לי.

שוב תודה. אשמח לשמוע עוד תגובות אם יש.
 

מי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
תראי, אני דור שלישי לשואה, ועד כמה שאני מכירה זה נשמע לי די אותנטי, אבל לא מאה אחוז. ההערות של אמא של אושר מאד במקום. ברוך השם שאני לא מדי מכירה...
לגבי השיקום של אחרי השואה - היא נשמעת מדי חלקה ובריאה בנפשה ביחס לניצולת אושוויץ. חשוב להדגיש: אני חלילה לא כותבת מתוך זלזול, אלא דווקא מתוך כאב. רוב הניצולים לא הצליחו להשתקם עד כדי כך ברמה הרגשית. אם אינני טועה ויקטור פרנקל עצמו, פסיכולוג ניצול אושוויץ, טבע את האמרה שמי שעבר את זה ונשאר נורמלי מבחינה נפשית - הוא עצמו אינו נורמלי...
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
"אולם כינוסים" - לא מופרך שהיה, לפחות לא משהו שנקרא בשם הזה.
(כמו שהיו "מקלחות")
 

מי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אני מעריכה מאד את המאמץ להיצמד לאותנטיות של התקופה. זה קריטי ביחס למסר לדור העתיד.
שאף אחד לא יחשוב שכל שוטר מג"ב באמת מתנהג כמו נאצי...
גם לי מאד מאד צורם סגנון הסיפורים שמציג כאילו כל אחד קצת "פלפל" היה מצליח להינצל מהשמדה, ועל הדרך לשלוח כמה גרמנים למקומם הראוי להם בשמים.
 

Rivk

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
לאמא של אושר - בעלי אומר שאחרי המיון של מנגלה היו מקלחות, חיטוי, החתמת המספר וכו' - לפני השיבוץ לעבודה היה רישום. כל אחד נשאל לגבי גילו, שמו שם הוריו ומקצועו, והגרמנים (המסודרים והמאורגנים) רשמו את הכל בטופס.
את צודקת שהביטוי "מילוי טפסים" לא מתאים כאן כי זה נשמע כאילו ניתנו לאסירים טפסים והם מילאו אותם. אולי היא תכתוב "לאחר הרישום".
חשוב לי לשמוע מה חשבת על הסיפור באופן כללי. האם התחברת אליו? האם הזדהית עם הדמויות בסיפור? האם הדמויות נשמעו לך אמינות? תודה שוב.
 

אושר

משתמש מקצוען
אני מכירה סופרת ועיתונאית חרדית "בוגרת אושוויץ" בעצמה (היא היתה שם בהיותה בת 16) המתגוררת כרגע בירושלים. העברית שלה בסיסית, ואם חברתך תרצה לשמוע את חוות דעתה (היא ידידותית להפליא ואין לי ספק שתשמח לעזור לה) יידרש לה זמן לשבת אתה על זה, כי לא נראה לי שהיא תוכל לקרוא בעצמה את החומר. אם חברתך מעונינת - פני אלי באישי.
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
היה הבדל ב"קבלה" (אם אפשר לקרוא לזה כך) לאושביץ במהלך השנים,
 

מי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
ככל הידוע לי, כשיהודי פולין הגיעו היה עדיין יותר צורך בעבודה, ולכן הם לקחו באמת בעלי מקצועות לעבודה על פי מקצועם. כשיהודי הונגריה הגיעו, בשנה האחרונה הנאצים היו כבר תחת לחץ של זמן, אם אפשר להתבטא כך, ושלחו את רובם ככולם למשרפות.
כמו כן, יהודי פולין הגיעו אחרי שנתיים-שלוש בגטו, הם כבר היו חסינים יותר מיהודי הונגריה שהגיעו כמעט מיד לאחר הגרוש לגטאות.
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
ימחלו לי כל המגיבים וכן הכותבת. אך דעתי היא נחרצת כי אין אין כל אישור לבנות ספור על סמך חורבן יהדות ארופה.(אצלנו לא משתמשים במונח: שואה המוזכר בפסוק:"אל תירא.. ומשואת רשעים כי תבוא..")
בעידן של הכחשת החורבן הנורא הזה, שהעדים הולכים ומתמעטים, וגם אנו, בני הדור השני, והשלישי, מתבגרים אט אט,ילדינו כבר לא שומעים כמעט עדות מכלי ראשון. זה אסור!
מה גם שבנוסף לסיפורם של כששה מליונים, לא חסר סיפורם הרבים של הניצולים הרבים, וכל מושך עט מוזמן להעלות על דף כל בדל תיעוד מהתקופה הנוראה הזו, וימלא כרכים על כרכים מלאי זוועות מחד ורחמים וניסים גדולים מאידך. למה להמציא? במיוחד שעלולים להיתקל במוקשים מגוכחים. ובכלל מי שלא היה שם, לא יוכל להבין ולהרגיש את מה שהיה שם.
אגב, בכל הרדיוס המשפחתי, והספרותי תיעודי, לא פגשתי אי מי שהתאושש לעת זיקנה מהעבר הנורא הזה.
ושוב, מחילה. אך כולי צמרמורת מהרעיון לכתוב "על סמך", למרות שהכותבת המוכשרת הזו היא לא הראשונה, והלואי שהיה בידי היכולת לעצור את התופעה.
 

תרצה

משתמש מקצוען
אל נא תמציאו סיפור שואה

לצערי, לא קראתי את הסיפור המצורף. וזאת משום שאני מתנגדת עקרונית לקרוא סיפורי שואה מומצאים.
לימדתי במשך שנים ספרות שואה, והקפדתי לקחת רק סיפורים אוטנטיים.מי שקורא את ההקדמות לספרים שכתבו ניצולי שואה יכול לראות שוב ושוב שהם כותבים - זר לא יבין זאת. אהיה אולי קצת בוטה - אני קוראת לכל אלה שממציאים סיפורי שואה - מכחישי שואה!!
למה? כי מי שלא היה בגהינום, לא יכול להמציא סיפור שימחיש את הגהינום. את מה שהיה שם במלחמה, לא יוכל להכיל בן תמותה שלא חווה את זה. (אלו שבחרו לשתוק ולא לספר, לא לחינם בחרו בשתיקה הזאת. הם ידעו טוב מאוד שלא יאמינו לכל הזוועות שהם מספרים. או שהזוועות היו כל כך איומות שהם לא מסוגלים לשחזר אותן. בעיצומה של השואה אנשים לא האמינו למה שמספרים פליטים.)והבעיה הגדולה בסיפורים מומצאים היא - שהם משחקים לידי האויבים שלנו. הם יכולים לטעון אח"כ שכמו שהספור הזה מומצא, כך גם סיפורים אחרים הם לא אמינים. למה להמציא, כשיש סיפורים אמיתיים שזועקים זעקה אילמת (-עוד לא נמצא הסופר המדובב שיכתוב אותם עלי ספר-) ??
בקשתי: אנא, אל תמציאו. כל מה שתדמיינו לא יגיע למה שהיה, אפילו אם אתם חובבי ספרי שואה מושבעים. זו היתה 'פלנטה אחרת', ואי אפשר לדמיין על חשבון המציאות שהיתה.
 

obyektiv

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
D I G I T A L
נראה לי שיותר נכון יהי-ה להגדיר את זה כך:
מכיון שקימת תופעה נוראית של הכחשת השואה, לא נכון בכלל להמציא סיפורים על רקע השואה, אלא לכתובס סיפורים אמיתים עובדתית ולא רק כאלה שאפשר לומר עליהם שהם ספציפית לא התרחשו עובדתית, אך סביר להניח שהמקרים הנ"ל התרחשו.
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י תרצה;460339:
בקשתי: אנא, אל תמציאו. כל מה שתדמיינו לא יגיע למה שהיה, אפילו אם אתם חובבי ספרי שואה מושבעים. זו היתה 'פלנטה אחרת', ואי אפשר לדמיין על חשבון המציאות שהיתה.
אני מקווה שהביטוי "חובבי ספרי שואה מושבעים" נכתב בסרקזם..
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  16  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה