החשיבה הזו המעוותת שלה
יש כלים.זו דוגמא לשימוש במנגנוני הגנה, שכולנו נעזרים בהם כבוגרים, כדי להתמודד עם אתגרי החיים. כשאין לנו כלים ברי ביצוע כדי לצאת מן המצב.
לא כ"כ הייתי אז, (פה ובכלל) ורציתי להגיד לך שהתיאור שלך ריגש אותי מאד.ולא לדעת מה יהיה הילד הזה, כשיגדל.
דרקון? אין דבר כזה.עוד מעט הוא יגדל ויגדל וימלא את כל הבית ויזיז אותו ו...
יש כלים.
אין אומץ.
כמו ספר סגור או דפים חלקים או קובץ ריק. מה קורה איתך ילד? כלום. מה אתה מרגיש? אני לא יודע. מה אתה חושב? שום דבר. ילד זהב טהור. מה יש לך אמא, מי לוקח ילד נורמלי מתוק ומוצלח לאבחון. הנה, גם המאבחנת אמרה לך בפשטות: תעזבי את הילד, הוא בסדר גמור. הכל בסדר וזהו. למה לך לחשוב שיש לו תסמונת אלמונית שעוד לא גילו, תופעה ששמה המחקרי לא הגיע לאוזני המאבחנת. שם מורכב שאין לדעת איך לקרוא אותו ומאיזו לטינית הוא נגזר, אם בכלל. ואין לו, אין לו שום תסמונת, הוא אפילו לא מוגדר בעיה. סתם תופעה שקיימת בעשר אחוז מהאוכלוסייה. הרי יש מיליון תופעות לפחות. בינינו, כולם טיפוסים, עשר אחוז זו כבר נורמה תקנית. תירגעי, תיהני מהילד, הלואי על כולם וחסל. זה בטח יסתדר כשהוא יגדל.
זה בדיוק הויכוח מה אפשר לשנות.יש כלים.
אין אומץ.
אולי במקום ללכת סחור סחור אגיד בפירוש:זה בדיוק הויכוח מה אפשר לשנות.
ומול מה שיש האם זה דבר שאפשר למצוא דרך להתמודד.
לרוב אנו מבזבזים אנרגיות על תסכול על דברים שלא רצינו שיהיה , ומכיון שאף אחד לא שואל אותנו ממה בדיוק אמורים להיות מורכבים חיינו, ניתנת לנו הבחירה.
אפשר לבחור בפשרות חותכות אבל לעיתים יש להן גם הפסדים גדולים.
לפי הספור אני מבינה שהיא בחרה להתמודד ולחיות עם החלקים המיטיבים איתה.
אם המצב התקשורתי היה גרוע הספור היה אחרת. ואז היית צודקת.
ספור יפה אך לא להשוואה ממש.הסיפור כתוב באופן ממש מיוחד
נותן מקום לכל אדם כמכלול, בלי שיפוטיות
[גם הכותבת ממתינה בשקט מול תגובותיהם של הקוראים]
ובהתאם, נראה שההתמודדות עם התקשורת תצלח
אגב, זה מזכיר לי סיפור מלפני כמה שנים כשנפטר אדם מבוגר
השכנות שבאו לנחם את האלמנה, ידעו שהיא היתה מלווה ותומכת בבעלה שהיה כבד ראיה
שאלוה: ממתי היה עיוור?
ענתה: כך הוא היה
שאלו שוב, בהדגשה: ממתי? ממתי התחיל העיוורון?
והיא, אחרי שאלות חוזרות ונישנות, ענתה: כך היה מאז ומתמיד, היה עיוור
שאלו בהתפעלות ותמיהה: איך ולמה התחתנת לעיוור?
אמרה: הוא היה טוב, ירא שמים, ערליך, כל השאר ממילא לא משנה את הצלחת החיים...
מה זה אם לא ידיעת האמת? מה זה אם לא הכלה?! נקודה למחשבה.
לגמרי. מסכימה איתךאולי במקום ללכת סחור סחור אגיד בפירוש:
מקווה שהסיפור לא יישדר באופן כה טיפוסי לספרות חרדית שלא מפרקים את החבילה על רקע של בעיות תקשורת.
גם אני מניחה כך.ואני מניחה שהסיפור הזה בא לספר משהו אחר. זוית ראיה חדשנית. מבט בוגר לדרכי התמודדות עם רווח! לא רק כי ככה נכון ויפה ויהודי וכו וכו
ואני מקווה שהוא ישדר בדיוק את זה.אולי במקום ללכת סחור סחור אגיד בפירוש:
מקווה שהסיפור לא יישדר באופן כה טיפוסי לספרות חרדית שלא מפרקים את החבילה על רקע של בעיות תקשורת.
הוי כמה נאיביות.שבתוך כל בעיית תקשורת אפשר למצוא תקשורת אחרת,
זה נשמע נאיבי. אני מודה.הוי כמה נאיביות.
לפי האומץ של הכותבת שעד עכשיו לא חששה לגעת גם בסוגיות יותר רגישות, בכלל לא חשבתי שיש לה כזה כיוון.אולי במקום ללכת סחור סחור אגיד בפירוש:
מקווה שהסיפור לא יישדר באופן כה טיפוסי לספרות חרדית שלא מפרקים את החבילה על רקע של בעיות תקשורת.
אין לי . יש לי ספר שלא מספיק מדגיש את זה אבל לא אתן פה את שמו כי אני מרגישה שזה לא הוגן כלפי פותחת האשכול.את יכולה לתת לי דוגמא של ספר חרדי שמשדר כזה דבר?
לא זכור לי ספר חרדי שנוגע בבעיות תקשורת וההשלכות שלהן לעומק.
אל תחמיצו!!!
מנוי פרימיום באתר פרוג, יקפיץ את המוניטין שלך לקהל גדול שאסור לך להחמיץ!
ועכשיו בהזדמנות, מבצע פסח 10% הנחה ברכישת מנוי שנתי!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: