רציתי להשמיע לכם..
הרמון שאחד אצלינו עשה לשיר "דוד מלך ישראל":
4/4
slow swing
I Gmaj7 / / / I Cm79 / F7#11 / I
Bm7b5 / E7b9 / I Am7b5 Ab7#11 F#m7b5 (11) F7#11 I
Em7 / Eb7#11 / I Am7b5 D7b9 F#m7b5 (11) F7#11 I
Em7 / Eb7#11 / I Am7b5 Ab7#11 D7b9 Ebmaj7 I
וארפג´יו לסיום:
F#m/G
והניתוח להלן:
הסולם הוא סול מז´ור,
התחלה בטוניקה: Gmaj7 ("דוד" - רה סי )
"מלך ישראל" (רה רה רה רה סי) - על מהלך two-five של Cm79 כדרגה שנייה של (נראה אחרי זה). רה זה ה-9 של האקורד. ו- F7#11 כחמישית של. סי זה ה#11 של האקורד, כשהדומיננט במודוס lydianb7, מודוס ידוע ומקובל בג´אז ב"דומיננטים" למינהם (כמו גם alter, harmonic minor 5 וכו´..),
ה-F לכאורה חמישית של סי במול, אבל למעשה גם שנייה מונמכת של מי, שמגיע כדומיננט מיד, עם "עיכוב" של שנייה:
"חי חי" (רה מי), Bm7b5 סי חצי מוקטן כשנייה של. E7b9 כחמישית של. (b9 זה פה, צליל מתח מתחת למי של הסופרן)
B ו- E שנייה וחמישית של A, שמופיע מיד כAm7b5 דרגה שנייה של סול, בהופעה חצי מוקטנת (כביכול של סול מינור) -
"ו-קא-יא-אם" (תווים: רה דו סי לה), 4 אקורדים: שניים ראשונים שנייה ושנייה מונמכת (תחליף לחמישית) של סול - Am7b5 שנייה, Ab7#11 שנייה מונמכת,
שניים הבאים שוב שנייה ושנייה מונמכת, הפעם של מי, שיופיע מיד אחר כך, F#m7b5 שנייה (11 זה התו סי שגם בסופרן, צליל מתח), F7#11 שנייה מונמכת,
"דוד מלך ישראל" (סול סול לה לה סול סול לה), שני אקורדים, שוב שנייה ושנייה מונמכת "של" - Em7 שנייה, Eb7#11 שנייה מונמכת, של רה, שהוא כזכור הדומיננטה של סול, הסולם שלנו, והוא יופיע מייד, עם עיכוב של Am7b5 שנייה לפני החמישית:
"חי חי וקיים" ( סול דו סי לה סי), 4 אקורדים: שניים ראשונים שהזכרתי הרגע - שנייה וחמישית (לה חצי מוקטן ורה שבע במול תשע), ושניים אחריהם, שוב שנייה ושנייה מונמכת "של", חזרה על מהלך קודם: F#m7b5 שנייה, F7#11 שנייה מונמכת - של מי שיופי שוב כמו מקודם כשנייה ואז אחריו שוב שנייה מונמכת, עד שלבסוף:
"חי חי וקיים" - שנייה Am7b5 לה חצי מוקטן, שנייה מונמכת Ab7#11 ,לה במול דומיננט, D7b9 רה דומיננט, חמישית,
סיום מדומה בEbmaj7 (שישית מונמכת), ולבסוף סיום בראשונה, עם מתח: במקום G, רק בס של סול, ומעליו פה # מינור, טריק ג´אזי..
תהנו