איך לבחור כונן למחשב שלכם !!!

מה סוג הכונן שאתם משתמשים בו לאחסון הקבצים שלכם ?


  • סה"כ מצביעים
    7

דני נוימן

מהמשתמשים המובילים!
ssd-drives-laptop.jpg
רבים מתלבטים בשאלה איזה כונן הם צריכים לקנות כדי להרחיב\להחליף את הזיכרון במחשב שלהם במאמר זה נשתדל לענות על השאלות העיקריות בנושא זה...

ראשית נכיר את שלושת סוגי הכוננים המצויים בשוק.

  • כונן HDD
  • כונן SSD
  • כונן NVMe
71yL2zQla6L._AC_SY679_.jpg

נתחיל עם הכונן הוותיק ביותר בשוק הHDD כונן זה מכונה כונן מכני והוא הכונן המועדף לאחסון וגיבוי הקבצים האישיים שלכם.

אז אם הוא הכונן המועדף לאחסון וגיבוי למה יש צורך בסוגי הכוננים האחרים ?
התשובה היא קודם כל החסרונות בגודלו הפיזי של הכונן הזה בעולם מתקדם שכל הזמן מנסים לצמצם את הטכנולוגיה לכמה שיותר קטן אין כמעט מקום לכוננים מגושמים כמו הHDD.
עוד חיסרון שיש בכונן HDD הוא הצורך בחיבור חשמל לספק כח חוץ מהחיבור SATA הרגיל המקובל בכונני SSD.
והחיסרון השלישי והמשמעותי ביותר הוא מהירות ההעברה שהיא איטית מאד ביחס לכוננים מהדורות החדשים.
דוגמא קיצונית שכונן HDD ממוצע מגיע עם מהירות ההעברה של 256 MB לשנייה כשלעומת זאת בכונני הNVMe הממוצעים הגענו למהירויות של 3500 MB 5000 \ MB בשנייה מהירות שהיא כפולה פי כמה וכמה...
אבל...
הסיבה שלא נראה (לפחות לא בזמן הקרוב) את הפסקת השימוש בכוננים מהסוג הזה היא כי מהכוננים האלה הכי קל לשחזר קבצים והם כוננים מאד יציבים (אל תנסו לזרוק אותם על הרצפה כי זה באמת לא ייגמר טוב...).
ובקיצור...
השתמשו בכונן זה בעיקר בתור כונן פנימי שאתם לא מזיזים ממקום למקום כל הזמן למקסימום שמירה על הקבצים שלכם.

מכאן נמשיך לכונן הSSD.

81U3-QuZVjL._AC_SX679_.jpg


מעלות הכונן הזה הם מהירות גבוהה ממוצעת של ההעברת 560MB בשנייה וגם אם הוא ייפול על הרצפה הוא לא ייהרס כל כך מהר אם כי כשהוא כבר כן נפגם מאד קשה לשחזר ממנו קבצים.
אחד המעלות הגדולות של הכונן הזה הוא המחיר... כונני הSSD הממוצעים בשוק נמכרים במחירי רצפה והם עדיין מאד איכותיים ומהירים.
כשאתם רוצים לשדרג את הזיכרון הפנימי של המחשב בחלק שעליו רצים מערכת ההפעלה והתוכנות ואתם רוצים מהירות גבוהה אבל בלי לשלם מחיר יקר על כונן NVMe כונן SSD יהיה הבחירה המושלמת בשבילכם.
יש אפשרות להשתמש בכונן SSD ככונן חיצוני אבל... זה לא מומלץ בכלל !!! כי בכונן חיצוני אנחנו בדרך כלל מאחסנים קבצים אישיים וכונן SSD מאד קשה לשחזר ממנו ולא היינו רוצים שהקבצים האישיים שלנו ייעלמו... ללא אפשרות שחזור.

מכאן נמשיך לכונן הNVMe.
71C-2bTBGHL._AC_SX466_.jpg
616btR6HMiL._AC_SX466_.jpg

כאן הגענו לחלק המתקדם היותר בעולם כונני האחסון למחשב (וגם החלק היקר ביותר)
חשוב לדעת ! השימוש במהירויות גבוהות של ההעברה בכונן זה מפתות ! ואמנם יש אפשרות להשתמש בו ככונן חיצוני אבל אל תעשו את זה בשום אופן !!! (המלצה בלבד הכונן הזה רגיש ועדין מאד וחוץ מלהריץ עליו את התוכנות ומערכת ההפעלה לא מומלץ כלל לאחסן בו עוד קבצים)

בכונני NVMe יש לנו 2 סוגים נפוצים.
NVMe gen 3.0
NVMe gen 4.0
(ובקרוב Gen 5.0)

כוננים אלו מתחברים בחיבור PCIExpres M.2
בכונן הNVMe מדור 3 נקבל מהירות ההעברה ממוצעת של 3200 MB בשנייה לעומת זאת בדור הרביעי המתקדם יותר כבר נראה מהירויות כמו 5000/7000 MB בשנייה ובעברית 5\7 ג'יגה בשנייה ! מטורף בהחלט !!!
בנוסף הכונן הזה זמין בגדלים של קצת יותר ממסטיק מלבני ממוצע או בתצורה מרובעת כמו בתמונה השנייה בתחילת הנושא NVMe.
כשהכוננים הנפוצים ביותר בשוק הם הכוננים המלבניים.
נכון להיום כל המחשבים הניידים שמיוצרים כבר מגיעים עם זיכרון NVMe כזה או אחר וזה בעצם הדור הבא של הזכרונות שמקנה לנו מהירות גבוהה בעולם שתוכנות ומשחקים מתחילים לקחת ממש הרבה מהזיכרון ודורשות העלאה מהירה כונן הNVMe הוא הבחירה המושלמת אך יקרה לכונן מערכת ההפעלה התוכנות והמשחקים שלכם.

דובר הרבה על מה לא לקנות ככונן חיצוני השאלה הנשאלת היא מה כן לקנות ככונן חיצוני ?

התשובה היא כונן HDD חיצוני מחברה טובה כונני הHDD החיצוניים מכל החברות המובילות מגיעים עם מגיני סיליקון להגנה מנפילות מה שאמור לפתור את בעיית הרגישות לנפילות של כוננים מכניים.

דוגמאות לכונני HDD פנימיים.

דוגמאות לכונני SSD פנימיים.

דוגמאות לכונני NVMe M.2.

דוגמאות לכוננים חיצוניים מכל הסוגים (זכרו עדיפות לHDD !!!)
SSD_vs_HDD-which_should_you_buy-Thumb.jpg
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  29  פעמים

לוח מודעות

למעלה