תעופה אומן ראש השנה תשפ"ד

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!

"אִלּוּ הָיְתָה כָּל הַדֶּרֶךְ זְרוּעָה בַּחֲרָבוֹת מְחֻדָּדוֹת, הָיִיתִי גּוֹחֵן עַל יָדַי וְרַגְלַי בִּכְדֵי לְהַגִּיעַ לַצִּיּוּן"

וכך מובא:

איתא בספר 'כוכבי אור':
"אָמַר [מוהרנ"ת] פַּעַם אַחַת אוֹדוֹת הַנְּסִיעָה לְאוּמֶין עַל רֹאשׁ הַשָּׁנָה: שֶׁאִם הָיָה הַדֶּרֶךְ לְשָׁם מְחֻפָּה בְּסַכִּינִים, הָיִיתִי רוֹחֵשׁ עַל יָדַי וְרַגְלַי כְּדֵי לָבֹא לְשָׁם עַל רֹאשׁ הַשָּׁנָה".

והגה"ח רבי לוי יצחק בנדר זצ"ל הוסיף (מובא בשיש"ק):
מוֹהַרְנַ"תְּ הִתְבַּטֵּא וְאָמַר פַּעַם לְעִנְיַן הַנְּסִיעָה לְצִיּוּן רַבֵּנוּ:
"אִלּוּ הָיְתָה כָּל הַדֶּרֶךְ זְרוּעָה בַּחֲרָבוֹת מְחֻדָּדוֹת, הָיִיתִי גּוֹחֵן עַל יָדַי וְרַגְלַי בִּכְדֵי לְהַגִּיעַ לַצִּיּוּן,
אֲבָל בְּלִי פַּאסְפּוֹרְט לֹא!
אֶלָּא הָיִיתִי עוֹשֶֹה אֶת כָּל הַמַּאֲמַצִּים לְקַבֵּל פַּסְפּוֹרְט",
"וֶוען סְ'וָואלְט גִּיוֶוען דִּי גַּאנְצֶע וֶועג מִיט שַׁארְפְן שְׁוֶוערְד'ן וָואלְט אִיךְ זַאךְ גֶּערִיטְשְׁקֶעט אוֹיף דִּי הֶענְט אוּן אוֹיף דִּי פִיס,
אָבֶּער אָן אַ פַּסְפּוֹרְט נִישְׁט,
נָאר אִיךְ וָואלְט גִּיטָאן אַלֶע מֶעגְלִיכְקֵייטְן צוּ בַּאקוּמֶען אַ פַּסְפּוֹרְט".

בין אנ"ש הסבירו את כוונת מוהרנ"ת כי חשש שמא יעצרו אותו, ויתבטל מתפילה ותפילין, ואולי אף יבוא לחילול שבת ויום טוב.

(כוכבי אור אנשי מוהר"ן דיבורי מוהרנ"ת אות ג' | הנוסח השני שיח שרפי קודש ח"ב תרס"ו) |
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!

"שֶׁלֹּא יִהְיוּ לְךָ שׁוּם סְפֵקוֹת חַ"וְ בְּלִבְּךָ בְּעִנְיַן רֹאשׁ הַשָּׁנָה הַבָּעָלְ"ט"

וכך מובא:

מכתב שכתב גאון עוזינו ותפארתנו האדמו"ר מוהרנ"ת זיע"א לאנשי שלומינו:

"…וְשָׁלוֹם לְכָל אַנְשֵׁי שְׁלוֹמֵנוּ בְּאַהֲבָה רַבָּה, וְשָׁלוֹם לִידִידִי כְּנַפְשִׁי הָרַבָּנִי הַנָּגִיד הַמֻּפְלָג מוֹרֵנוּ הָרַב יַעֲקֹב נֵרוֹ יָאִיר.
לֹא יָכֹלְתִּי לְהִתְאַפֵּק מֵעֹצֶם אַהֲבָתְךָ לְחַזֶּקְךָ וּלְזָרֶזְךָ, שֶׁלֹּא יִהְיוּ לְךָ שׁוּם סְפֵקוֹת חַס וְשָׁלוֹם בְּלִבְּךָ בְּעִנְיַן רֹאשׁ הַשָּׁנָה הַבָּא עָלֵינוּ לְטוֹבָה.
רַק תֹּאמַר בְּלֵב שָׁלֵם, בָּרוּךְ שֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִּיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶּה, לִזְכּוֹת לְהִתְוַעֵד יַחַד עִם אַנְשֵׁי אֱמֶת אֲנָשִׁים כְּשֵׁרִים, לְהִתְקַבֵּץ עַל צִיּוּן הַקָּדוֹשׁ שֶׁל הַצַּדִּיק הַקָּדוֹשׁ שֶׁהִבְטִיחַ לַעֲזֹר לְכָל מִי שֶׁיָּבוֹא אֵלָיו,
בִּפְרָט בְּעֶרֶב רֹאשׁ הַשָּׁנָה,
וּלְהִמָּנוֹת יַחַד בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה אֶצְלֵנוּ.
מָה אֹמַר לְךָ אָחִי, מְעַט מְעַט שָׁמַעְתָּ וְהֵבַנְתָּ מֵרָחוֹק,
אֲבָל יוֹתֵר מִזֶּה בְּנִי הִזָּהֵר וְהִזָּהֵר שֶׁלֹּא תִּהְיֶה חַס וְשָׁלוֹם בִּכְלַל (קהלת א, טו) "חֶסְרוֹן לֹא יוּכַל לְהִמָּנוֹת" שֶׁדָּרְשׁוּ רַבּוֹתֵינוּ זַ"ל (ברכות כו.) זֶה שֶׁנִּמְנוּ חֲבֵרָיו וְכוּ'.
בִּפְרָט לְעֵסֶק קָדוֹשׁ וְנוֹרָא כָּזֶה.
וְאִם תִּרְצֶה תּוּכַל לִקְרוֹת מִכְתָּב הַנַּ"ל שֶׁנֶּאֱמַר גַּם אֵלֶיךָ וּלְכָל חַד כְּפִי מַה שֶּׁעוֹבֵר עָלָיו, וְגַם תִּזְכֹּר הֵיטֵב אֶת כָּל מַה שֶּׁנִּדְבַּר בֵּינֵינוּ. וְאֶת כָּל הַהִתְנוֹצְצוּת שֶׁהִתְנוֹצֵץ בְּלִבְּךָ אוֹר הָאֱמֶת וְכוּ'.

וּתְחַזֵּק נַפְשְׁךָ לָבוֹא בְּשִׂמְחָה, בֹּא תָּבוֹא בְּרִנָּה עִם בְּנִי שֶׁיִּחְיֶה וְעִם אַנְשֵׁי שְׁלוֹמֵנוּ נָגִילָה וְנִשְׂמְחָה בִּישׁוּעָתוֹ.
וּמֻבְטְחַנִי שֶׁבְּלֹא דְּבָרַי בְּוַדַּאי לֹא הָיִיתָ נִמְנָע חַס וְשָׁלוֹם מִלָּבוֹא, אַךְ לִזְרוּזֵי יְתֵרָה קָאַתֵינָא, כִּי יָדוּעַ לָנוּ רִבּוּי הַמְּנִיעוֹת הַמִּשְׁתַּטְּחִים אָז דַּיְקָא.
וּבֶאֱמֶת כֻּלָּם בַּאֲחִיזַת עֵינַיִם, כִּי עִקַּר הוּא מְנִיעַת הַמֹּחַ כַּיָּדוּעַ לָכֶם כָּל זֶה, עַל כֵּן הַהֶכְרֵחַ לְזָרֵז בִּשְׁעַת מַעֲשֶׂה כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זַ"ל.
אַשְׁרֶיךָ אִם תְּקַיֵּם דְּבָרַי, בְּוַדַּאי תַּחֲזִיק לִי טוֹבָה בָּזֶה וּבַבָּא לָנֶצַח.

(עלים לתרופה מכתב שס"ב)
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
רק נזכיר שהאשכול המרכזי נמצא כאן:
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!

"וְהָעִקָּר שֶׁתִּשְׂמַח בַּמֶּה שֶׁזָּכִיתָ לִהְיוֹת עַל רֹאשׁ הַשָּׁנָה כַּמָּה פְּעָמִים, וּבַמֶּה שֶׁאָנוּ מְקַוִּים לִהְיוֹת עוֹד עַל רֹאשׁ הַשָּׁנָה כָּל יְמֵי חַיֵּינוּ"

וכך מובא:

מכתב שכתב גאון עוזינו ותפארתנו האדמו"ר מוהרנ"ת זיע"א לאנשי שלומינו:

"וְהָעִקָּר שֶׁתִּשְׂמַח בַּמֶּה שֶׁזָּכִיתָ לִהְיוֹת עַל רֹאשׁ הַשָּׁנָה כַּמָּה פְּעָמִים,

וּבַמֶּה שֶׁאָנוּ מְקַוִּים לִהְיוֹת עוֹד עַל רֹאשׁ הַשָּׁנָה כָּל יְמֵי חַיֵּינוּ.

כִּי עַתָּה זֶה כָּל נֶחָמָתִי, וְכָל מְגַמָּתִי לְזַכּוֹת אֶת כָּל הַשּׁוֹמְעִים לִדְבָרַי שֶׁיִּהְיוּ כֻּלָּם עַל רֹאשׁ הַשָּׁנָה, הַיְנוּ בְמָקוֹם גְּנִיזָתוֹ הַקָּדוֹשׁ שֶׁל אַדְמוֹ"ר זַ"ל כָּל יְמֵיהֶם לְעוֹלָם,

בְּוַדַּאי יַחֲזִיקוּ לִי טוֹבָה לָנֶצַח.

וּבָזֶה נָגִיל וְנָשִׂישׂ תָּמִיד בִּפְרָט בְּשַׁבָּת וְיוֹם טוֹב.

וְחֶדְוַת ה' יִהְיוּ מָעֻזֵּנוּ".

(עלים לתרופה מכתב ר"ס)
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!

כָּל יְמֵי הַקַּיִץ הָאַחֲרוֹן הָיָה מְצַפֶּה מְאֹד שֶׁנִּהְיֶה שָׁם בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה"

וכך מובא:

אִיתָא בְּסֵפֶר 'חַיֵּי מוֹהַרַ"ן' וְזֶ"ל:

"כָּל יְמֵי הַקַּיִץ הָאַחֲרוֹן [מחייו של רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א] הָיָה [רביז"ל] מְצַפֶּה מְאֹד שֶׁנִּהְיֶה שָׁם בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה,

כִּי הָעִקָּר הוּא אֶצְלוֹ רֹאשׁ הַשָּׁנָה,

וְאָמַר שֶׁכָּל עִסְקוֹ הוּא רֹאשׁ הַשָּׁנָה.

וְאָמַר תּוֹרָה נִפְלָאָה שָׁם בְּאוּמֶין, וְהִיא תִּקְעוּ בְּלִקּוּטֵי תִּנְיָנָא סִימָן ח' הַמַּתְחִיל 'אַף עַל פִּי שֶׁתּוֹכָחָה דָּבָר גָּדוֹל'.

(חיי מוהר"ן רי"ט)
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!

"כָּל הָעוֹלָם צוֹעֵק בְּרֹאשׁ-הַשָּׁנָה 'הַמֶּלֶךְ', אוּלָם הַהַכְתָּרָה הִיא בְּאוּמַאן"

וכך מובא:

כְּשֶׁהִפְלִיג פַּעַם מוֹהַרְנַ"תְּ מִגֹּדֶל מַעֲלַת קִבּוּץ אַנַ"שׁ בְּרֹאשׁ-הַשָּׁנָה בְּאוּמַאן, עָנָה וְאָמַר:

"כָּל הָעוֹלָם צוֹעֵק בְּרֹאשׁ-הַשָּׁנָה 'הַמֶּלֶךְ', אוּלָם הַהַכְתָּרָה הִיא בְּאוּמַאן".

ועפ"ל: "דִי גַאנְצֶע וֶועלְט שְׁרַייט 'הַמֶּלֶךְ' אָבֶּער דִּי קְרֵיינִיצֶע אִיז אִין אוּמַאן"

(שיח שרפי קודש ח"ג קס"ח).​
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!

~ לָמוּל אֶת בְּנוֹ אוֹ לִנְסֹעַ לְקִבּוּץ~
~~~
"מִּקֹּדֶם עָלֶיךָ לָמוּל אֶת לְבָבְךָ וְאַחַר כָּךְ לָמוּל אֶת לֵב בִּנְךָ!"

וכך מובא:

"לְרַבִּי אֱלִיעֶזֶר מֵעִיר לָאדִיזִין, [יֵשׁ דֵּעָה שֶׁעוֹד זָכָה לְקַבֵּל אֶת פְּנֵי מוֹהַרְנַ"תְּ], נוֹלַד בֵּן שֶׁיּוֹם מִילָתוֹ חָל לִהְיוֹת בְּרֹאשׁ-הַשָּׁנָה, וְלֹא יָדַע לָשִׁית עֵצָה לְנַפְשׁוֹ, הַאִם יִסַּע לְרֹאשׁ-הַשָּׁנָה לְאוּמַאן וִימַנֶּה שְׁלִיחַ לְמִילַת בְּנוֹ, אוֹ שֶׁיִּשָּׁאֵר בְּבֵיתוֹ בְּלָאדִיזִין לְקַיֵּם מִצְוַת הַבְּרִית שֶׁל בְּנוֹ בְּעַצְמוֹ,
וְשָׁאַל עַל זֶה לְרנ"ט [רבי נחמן טולטשינער זצ"ל], עָנָה לוֹ רנ"ט:
הַפָּסוּק אוֹמֵר, "וּמָל ה' אֶלֹקֶיךָ אֶ'ת לְ'בָבְךָ וְ'אֶת לְ'בַב זַרְעֶךָ" (דברים ל), הֲרֵי שֶׁמִּקֹּדֶם עָלֶיךָ לָמוּל אֶת לְבָבְךָ וְאַחַר כָּךְ לָמוּל אֶת לֵב בִּנְךָ!
וְכָךְ עָשָׂה, וְנָסַע לְרֹאשׁ-הַשָּׁנָה לְאוּמַאן.

רַבִּי לֵוִי יִצְחָק זִ"לִ עוֹד הִכִּירוֹ, וּבִקֵּר אֶצְלוֹ בִּשְׁנַת תרע"ה, כִּי ראבר"נ [רבי אברהם בן רבי נחמן זצ"ל] שִׁבְּחוֹ מְאֹד, וְרָצָה [רל"י] לְהַכִּירוֹ, וְחָקוּק הָיָה בְּזִכְרוֹנוֹ כָּל הַיָּמִים אֶת "בִּרְכַּת הַמָּזוֹן" שֶׁשָּׁמַע מִמֶּנּוּ, שֶׁבֵּרְכוֹ בְּהִתְלַהֲבוּת וְחִיּוּת נִפְלָא, אַף עַל פִּי שֶׁהָיָה בְּמִקְצוֹעוֹ סִיטוֹנָאִי".

(ראה עוד על רבי אליעזר הנ"ל להלן בח"ה, רע"ח, מובא להלן).

(שיח שרפי קודש ח"ג רע"א).
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!

"אֲנִי מְזָרְזוֹ שֶׁיָּבוֹא עַל רֹאשׁ הַשָּׁנָה הַבָּעָלְ"ט, אֲשֶׁר זֶה טוֹבַת כֻּלָּנוּ שֶׁיִּתּוֹסֵף נֶפֶשׁ אֶל הַקִּבּוּץ הַקָּדוֹשׁ כְּדֵי שֶׁיִּתְרַבּוּ הַבָּתִּים"

וכך מובא:

מתוך מכתב שכתב גאון עוזנו מוהרנ"ת לבנו רבי יצחק זצ"ל:

"יְקַבֵּל הָאִגֶּרֶת לְרַבִּי יַאסִי בֶּן רַבִּי לִיפָּא לְאַדֶעס,

וְיִרְאֶה לְשָׁלְחוֹ מִיָּד, כִּי נָחוּץ הוּא, כִּי אֲנִי מְזָרְזוֹ שֶׁיָּבוֹא עַל רֹאשׁ הַשָּׁנָה הַבָּא עָלֵינוּ לְטוֹבָה,

אֲשֶׁר זֶה טוֹבַת כֻּלָּנוּ שֶׁיִּתּוֹסֵף נֶפֶשׁ אֶל הַקִּבּוּץ הַקָּדוֹשׁ כְּדֵי שֶׁיִּתְרַבּוּ הַבָּתִּים וְכוּ',

וּבַעַל הָרַחֲמִים אֲשֶׁר הִפְלִיא חַסְדּוֹ עִמָּנוּ לְהַטְעִימֵנוּ מֵחִדּוּשִׁים נִפְלָאִים כָּאֵלּוּ שֶׁלֹּא נִשְׁמְעוּ מֵעוֹלָם, הוּא יִגְמֹר הַבִּנְיָן שֶׁהִתְחִיל שֶׁיִּתְרַבּוּ שְׁכֵנִים רַבִּים כָּאֵלּוּ, עַד יֶאֱסֹף לְתוֹכָם כָּל הָאַבְנֵי קֹדֶשׁ שֶׁנִּשְׁפְּכוּ בְּרֹאשׁ כָּל חוּצוֹת, שֶׁמְּרַמֵּז גַּם עַל הַפְּגָם שֶׁנַּעֲשֶׂה מִפְּגָם הַבְּרִית קֹדֶשׁ שֶׁנִּתְתַּקֵּן עַל יְדֵי זֶה כַּאֲשֶׁר תָּבִין מֵאֵלֶיךָ.

וּמִגֹּדֶל הַנְּחִיצָה אִי אֶפְשָׁר לְהַאֲרִיךְ כְּלָל, כִּי אֲנִי רוֹצֶה לִנְסוֹעַ הַיּוֹם לְדַרְכִּי לְאוּמַאן עַל רֹאשׁ הַשָּׁנָה הַקָּדוֹשׁ וְהַנּוֹרָא הַבָּא עָלֵינוּ לְטוֹבָה.

דִּבְרֵי אָבִיךָ הַמְצַפֶּה לִרְאוֹתְךָ עִם כָּל אַנְשֵׁי שְׁלוֹמֵנוּ בְּאוּמַאן עַל רֹאשׁ הַשָּׁנָה הַבָּא עָלֵינוּ לְטוֹבָה. בַּעַל הָרַחֲמִים יֵיטִיב הַכְּתִיבָה וְהַחֲתִימָה לְחַיִּים טוֹבִים וַאֲרֻכִּים וּלְשָׁלוֹם".

(עלים לתרופה מכתב רס"ז)
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!

~ הנבואה שהתממשה ~

"יִּצְטָרְכוּ לְהַעֲמִיד שׁוֹמְרִים וְשׁוֹטְרִים לְהַשְׁגִּיחַ עַל הַצִּבּוּר שֶׁלֹּא יִתְמַהְמְּהוּ"

וכך מובא:

בַּסֵּפֶר חַיֵּי מוֹהֲרַ"ן בִּכְתַב יָדוֹ שֶׁל מוֹהַרְנַ"תְּ זַ"ל, הָיָה כָּתוּב:

שֶׁיַּגִּיעַ עוֹד עֵת כָּזוֹ שֶׁיִּסְּעוּ וְיָבוֹאוּ מִכָּל הָעוֹלָם בְּעֶרֶב רֹאשׁ הַשָּׁנָה לְהִשְׁתַּטֵּחַ עַל צִיּוּן רַבֵּנוּ זַ"ל,

וְיִהְיוּ עַם רַב כָּזֶה עַד שֶׁיִּצְטָרְכוּ לְהַעֲמִיד שׁוֹמְרִים וְשׁוֹטְרִים לְהַשְׁגִּיחַ עַל הַצִּבּוּר שֶׁלֹּא יִתְמַהְמְּהוּ יוֹתֵר מִדַּי וִיפַנּוּ מְקוֹמָם לְהַבָּאִים אַחֲרֵיהֶם,

(ובעזהי"ת עדים כולנו בהתגשמות הנביאות במלואה בימינו וענינו רואות ויגל ליבנו).

(שיח שרפי קודש ח"ה קכ"ה).
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!

"בְּוַדַּאי תַּחֲזִיקוּ לִי טוֹבָה לָנֶצַח עַד אֵין סוֹף וְתַכְלִית, עַל שֶׁזִּכִּיתִי אֶתְכֶם לִזְכוּת כָּזֶה הַכּוֹלֵל הַכֹּל"

וכך מובא:

מכתב ששיגר גאון עוזנו האדמו"ר מוהרנ"ת זיע"א:

"וְכָל אַנְשֵׁי שְׁלוֹמֵנוּ בּוֹא יָבוֹאוּ בְּרִנָּה! לְמַעַן יֵיטִיב לָכֶם לָנֶצַח.

זֹאת נֶחָמָתִי בְעָנְיִי,

כִּי בְּוַדַּאי תַּחֲזִיקוּ לִי טוֹבָה לָנֶצַח עַד אֵין סוֹף וְתַכְלִית, עַל שֶׁזִּכִּיתִי אֶתְכֶם לִזְכוּת כָּזֶה הַכּוֹלֵל הַכֹּל

אֲשֶׁר אִי אֶפְשָׁר לְבָאֵר".

(עלים לתרופה מכתב רס"ח)
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!

לפניכם המכתב המלא:

מכתב רס"ח
בְּעֶזְרַת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, אוֹר לְיוֹם ה' תָּבוֹא תקצ"ח אוּמַאן.
לִבְנִי חֲבִיבִי מוֹרֵנוּ הָרַב יִצְחָק נֵרוֹ יָאִיר שָׁלוֹם וְכָל טוּב.
מִכְתָּב קָטָן שֶׁלְּךָ שֶׁהָיָה מֻכְרָךְ בָּאִגֶּרֶת שֶׁל רַבִּי נַחְמָן נֵרוֹ יָאִיר רָאִיתִי, וְהֶחֱיֵיתָ אֶת נַפְשִׁי בַּמֶּה שֶׁבִּשַּׂרְתַּנִי טוֹב שֶׁתְּהִלָּה לָאֵל הִתְחִיל לָשׁוּב לְאֵיתָנוֹ רַבִּי נַחְמָן נֵרוֹ יָאִיר. הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ יִגְמֹר רְפוּאָתוֹ בִּשְׁלֵמוּת. אַךְ יֵשׁ לִי צַעַר שֶׁלֹּא הוֹדַעְתַּנִי מֵהַיֶּלֶד שֶׁלּוֹ. כָּעֵת אֵין לְהוֹדִיעוֹ דָּבָר.
טוֹב לְהוֹדוֹת לַה' שֶׁזָּכִיתִי לִהְיוֹת פֹּה בַּחֲצִי חֹדֶשׁ, וּתְהִלָּה לָאֵל הָיוּ פֹּה כַּמָּה מֵאַנְשֵׁי שְׁלוֹמֵנוּ, וְגַם רַבִּי אֶפְרַיִם בֶּן רַבִּי נַפְתָּלִי שֶׁיִּחְיֶה כְּבָר בָּא בְּשָׁלוֹם לְפֹה עַל רֹאשׁ הַשָּׁנָה.
וְעֵינַי מְצַפּוֹת לִרְאוֹתְךָ בְּחַיִּים וְשָׁלוֹם. וְכָל אַנְשֵׁי שְׁלוֹמֵנוּ בּוֹא יָבוֹאוּ בְּרִנָּה לְמַעַן יֵיטִיב לָכֶם לָנֶצַח. זֹאת נֶחָמָתִי בְעָנְיִי, כִּי בְּוַדַּאי תַּחֲזִיקוּ לִי טוֹבָה לָנֶצַח עַד אֵין סוֹף וְתַכְלִית עַל שֶׁזִּכִּיתִי אֶתְכֶם לִזְכוּת כָּזֶה הַכּוֹלֵל הַכֹּל אֲשֶׁר אִי אֶפְשָׁר לְבָאֵר.
וּמִגֹּדֶל הַנְּחִיצָה אִי אֶפְשָׁר לְהַאֲרִיךְ, וּמֵאַהֲבָתְךָ וּתְשׁוּקָתְךָ כָּתַבְתִּי דְּבָרַי אֵלֶּה.
דִּבְרֵי אָבִיךָ הַמַּעְתִּיר בַּעַדְכֶם. נָתָן מִבְּרֶסְלֶב

 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!

~ רֶוַח כָּזֶה אֵין נִמְצָא בָּעוֹלָם ~


"מָה אֹמַר לְךָ יְדִיד נַפְשִׁי הַמַּאֲמִין לֹא יָחוּשׁ, כִּי הָעוֹלָם הַזֶּה צֵל עוֹבֵר, וְרֶוַח כָּזֶה אֵין נִמְצָא בָּעוֹלָם, וְדַי לַמֵּבִין בָּזֶה"

וכך מובא:

מכתב ששיגר גאון עוזנו האדנו"ר מוהרנ"ת זיע"א:

"וְעַתָּה תִּתְחַזֵּק בִּישׁוּעַת ה' אֲשֶׁר עֲזָרָנוּ עַד הֵנָּה, וּתְצַפֶּה לִישׁוּעָתוֹ תָּמִיד שֶׁיְּזַכְּךָ לָבוֹא לְאוּמַאן עַל רֹאשׁ הַשָּׁנָה הַבָּא עָלֵינוּ לְטוֹבָה בְּלִי יִסּוּרִים גְּדוֹלִים.

וְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ יַעַזְרֵנוּ לִפְעֹל בַּקָּשָׁתֵינוּ בְּרַחֲמִים בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה הַבָּא עָלֵינוּ לְטוֹבָה, שֶׁנִּזְכֶּה לְהִכָּתֵב וּלְהֵחָתֵם לְחַיִּים טוֹבִים אֲרֻכִּים וּלְשָׁלוֹם, לִזְכּוֹת עַל כָּל פָּנִים מֵעַתָּה לֵילֵךְ בְּדֶרֶךְ הָאֱמֶת אֲשֶׁר הוֹרָנוּ גְּאוֹן עֻזֵּנוּ אַדְמוֹ"ר זְצַ"ל.


וְשָׁלוֹם לְכָל אַנְשֵׁי שְׁלוֹמֵנוּ בְּאַהֲבָה רַבָּה. וּבִפְרָט לִידִידִי כְּנַפְשִׁי הַמֻּפְלָג מוֹרֵנוּ הָרַב יַעֲקֹב נֵרוֹ יָאִיר.

יְשׁוּעָתֵנוּ תְּשַׂגֶּבְךָ וּתְחַזֶּקְךָ שֶׁתָּבוֹא אַתָּה גַּם אַתָּה לְאוּמַאן עַל רֹאשׁ הַשָּׁנָה הַבָּא עָלֵינוּ לְטוֹבָה לִהְיוֹת נִמְנֶה עִמָּנוּ,

מָה אֹמַר לְךָ יְדִיד נַפְשִׁי הַמַּאֲמִין לֹא יָחוּשׁ, בִּפְרָט כִּי יָדַעְתִּי כִּי תְּהִלָּה לָאֵל לִבְּךָ נָכוֹן וְחָזָק בְּהָאֱמֶת לַאֲמִתּוֹ.

עַל כֵּן אַל תִּתְרַשֵּׁל חַס וְשָׁלוֹם מִלְּקַיֵּם דְּבָרֵינוּ.

כִּי הָעוֹלָם הַזֶּה צֵל עוֹבֵר, וְרֶוַח כָּזֶה אֵין נִמְצָא בָּעוֹלָם, וְדַי לַמֵּבִין בָּזֶה.

דִּבְרֵי אוֹהֲבוֹ בֶּאֱמֶת לָנֶצַח הַמְזָרְזוֹ לְטוֹבָתוֹ הַנִּצְחִית".

(עלים לתרופה מכתב רכ"ח)
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!

"אַף עַל פִּי שֶׁיְּשִׁיבַת אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל גְּדוֹלָה מַעֲלָתָהּ מְאֹד וְכַמּוּבָא בְּסִפְרֵי אַדְמוֹ"ר זַצַ"ל, אֲבָל הָרֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלּוֹ אֵין דָּבָר גָּדוֹל מִזֶּה"

וכך מובא:

אָמַר (גאון עוזנו מוהרנ"ת זצ"ל) פַּעַם אַחַת לִבְנוֹ ר' יִצְחָק זַ"ל מִטּוּלְטְשִׁין, שֶׁלֹּא יִסַּע לְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל לָדוּר שָׁם בִּקְבִיעוּת עַד שֶׁיִּהְיֶה בֶּן שִׁשִּׁים שָׁנָה.

וְהַמּוּבָן הָיָה מִדְּבָרָיו הַקְּדוֹשִׁים שֶׁאַף עַל פִּי שֶׁיְּשִׁיבַת אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל גְּדוֹלָה מַעֲלָתָהּ מְאֹד וְכַמּוּבָא בְּסִפְרֵי אַדְמוֹ"ר זַצַ"ל, אֲבָל כְּבָר אָמַר אַדְמוֹ"ר זַצַ"ל עַל הָרֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלּוֹ שֶׁאֵין דָּבָר גָּדוֹל מִזֶּה כַּמּוּבָא בְּחַיֵּי מוֹהֲרַ"ן (קכו, תג).

וְגַם כָּל קְדֻשַּׁת אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל נִמְשָׁךְ מִמֶּנּוּ כַּמּוּבָן בְּלִקּוּטֵי תִּנְיָנָא סִימָן מ'.

(אנשי מוהר"ן א').
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!

"אֲחֵרִים הָיוּ מְרֻצִּים שֶׁיִּהְיֶה לָהֶם רֹאשׁ הַשָּׁנָה כְּמוֹ עֶרֶב רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁהָיָה לָכֶם"

וכך מובא:

מוהרנ"ת זיע"א כותב: שָׁמַעְתִּי שֶׁפַּעַם אַחַת עָמַד [רבינו הקדוש] בְּעֶרֶב רֹאשׁ הַשָּׁנָה אַחַר הַסְּלִיחוֹת וְאָמַר: "אֲנָשִׁים אֲחֵרִים הָיוּ מְרֻצִּים שֶׁיִּהְיֶה לָהֶם רֹאשׁ הַשָּׁנָה כְּמוֹ עֶרֶב רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁהָיָה לָכֶם".

(חיי מוהר"ן ש"ה)
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!

"בְּנוֹ שֶׁרוֹצֶה לִנְסֹעַ אֵלַי, אֵין חָפֵץ הָאָב לְקַחְתּוֹ?"

וכך מובא:

"פַּעַם כְּשֶׁנָּסַע רַבִּי יוּדְל לִשְׁהוֹת אֵצֶל רַבֵּנוּ בִּימֵי רֹאשׁ-הַשָּׁנָה, רָצָה לִנְסֹעַ עִמּוֹ גַּם בְּנוֹ הַקָּטָן רַבִּי יְשַׁעְיָה שָׁלוֹם זִ"לִ,

וּמֵחֲשַׁשׁ טִלְטוּל הַדְּרָכִים עִם יֶלֶד קָטָן כָּזֶה לֹא לְקָחוֹ,

כְּשֶׁבָּא וְנִכְנַס אֶל רַבֵּנוּ, אָמַר לוֹ רַבֵּנוּ מֵעַצְמוֹ:

"עִנְיָנִי הוּא פֶּלֶא, הָאַבָּא נוֹסֵעַ אֵלַי הֲרֵי שֶׁמַּאֲמִין בִּי, אַף-עַל-פִּי-כֵן, בְּנוֹ שֶׁרוֹצֶה לִנְסֹעַ אֵלַי, אֵין חָפֵץ הָאָב לְקַחְתּוֹ",

"מַיין זַאךְ אִיז אַ פֶּלֶא, אַ טַאטֶע פָאְרָט צוּ מִיר גְּלֵייבְּט עֶר דָּאךְ אִין מִיר, זַיין זוּן וִויל פָארְן וִויל עֶר אִים נִישְׁט נֶעמֶען?".

(שיח שרפי קודש ח"ג ק"ו).
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
הכרוז היומי מהזמן שהיה פה חסום בנטפרי:


"כָּל מַה שֶּׁאֲנִי גָּרוּעַ יוֹתֵר אֶצְלִי חַ"וְ יֵשׁ לִי לִשְׂמֹחַ יוֹתֵר וְיוֹתֵר בֶּאֱמֶת עַל שֶׁאַף עַל פִּי כֵן אֲנִי בִכְלַל הַקִּבּוּץ הַקָּדוֹשׁ שֶׁלּוֹ וְכוּ',"

וכך מובא:

ובמכתב כותב גאון עוזנו האדמו"ר מוהרנ"ת זיע"א בזה הלשון:
"חֲזַק וֶאֱמַץ לוֹמַר דִּבְרֵי תּוֹרָה אוֹ תְּפִלָּה אוֹ עֵסֶק מַשָּׂא וּמַתָּן וְכַיּוֹצֵא וְאַל תִּסְתַּכֵּל לַאֲחוֹרֶיךָ כְּלָל, וְהָעִקָּר שֶׁאַל תִּירָא וְאַל תִּפְחַד כְּלָל כִּי ה' עִמְּךָ, כְּמוֹ שֶׁאָמַר אַדְמוֹ"ר זַ"ל (תניינא, תורה מח) שֶׁצְּרִיכִים לַעֲבֹר עַל גֶּשֶׁר צַר בְּזֶה הָעוֹלָם וְהָעִקָּר שֶׁלֹּא יִפְחַד.

וְהָעִקָּר הָעוֹלֶה עַל הַכֹּל, הוּא כֹּחַ גָּדוֹל שֶׁל אַדְמוֹ"ר זַ"ל, אֲשֶׁר זָכִיתָ לִבְלִי לִהְיוֹת מִתְנַגֵּד עָלָיו.

אַף גַּם לִהְיוֹת עַל צִיּוּן הַקָּדוֹשׁ שֶׁלּוֹ, בִּפְרָט בִּימֵי רֹאשׁ הַשָּׁנָה, בְּתוֹךְ כְּלָל אֲנָשָׁיו הַקִּבּוּץ הַקָּדוֹשׁ שֶׁלּוֹ,

מִי יִתֵּן שֶׁגַּם בָּנֶיךָ וְכָל יוֹצְאֵי חֲלָצֶיךָ יִהְיוּ נִמְנִין עִם הַקִּבּוּץ הַקָּדוֹשׁ הַנִּקְרָא עַל שְׁמוֹ הַקָּדוֹשׁ זַ"ל.

הָסֵר מִמְּךָ יָגוֹן וַאֲנָחָה בְּכָל כֹּחֲךָ, בְּטַח בְּחַסְדֵי ה', כִּי הַכֹּל יִתְהַפֵּךְ לְטוֹבָה, וּתְקַיֵּם (ישעיה לה, י) "שָׂשׂוֹן וְשִׂמְחָה יַשִּׂיגוּ וְנָסוּ יָגוֹן וַאֲנָחָה" לַחֲטֹף הַיָּגוֹן וַאֲנָחָה דַּיְקָא לְתוֹךְ הַשִּׂמְחָה,

לוֹמַר בְּלִבּוֹ: כָּל מַה שֶּׁאֲנִי גָּרוּעַ יוֹתֵר אֶצְלִי חַס וְשָׁלוֹם יֵשׁ לִי לִשְׂמֹחַ יוֹתֵר וְיוֹתֵר בֶּאֱמֶת עַל שֶׁאַף עַל פִּי כֵן אֵינִי מִתְנַגֵּד עָלָיו וְכוּ', וַאֲנִי נִקְרָא עַל שְׁמוֹ זַ"ל, וּבִכְלַל הַקִּבּוּץ הַקָּדוֹשׁ שֶׁלּוֹ וְכוּ',

וְיֶתֶר מִזֶּה אֵין פְּנַאי לְהַאֲרִיךְ,

אוּן פָארְט הָאפּ [וּבְכָל זֹאת רַק שִׂמְחָה].".

(עלים לתרופה מכתב תנ"ה)


לפניכם המכתב המלא והמחייה:​

בָּרוּךְ הַשֵּׁם, יוֹם ב' קְדוֹשִׁים ח"י לְמִסְפַּר בְּנֵי יִשְׂרָאֵל תר"ד בְּרֶסְלֶב.
הַנּוֹתֵן עֹז וְתַעֲצוּמוֹת לָעָם יְחַזֵּק וִיאַמֵּץ אֶת לְבָבְךָ אֲהוּבִי בְּנִי חֲבִיבִי הַוָּתִיק הָרַבָּנִי וְכוּ' מוֹרֵנוּ הָרַב יִצְחָק שֶׁיִּחְיֶה עִם כָּל יוֹצְאֵי חֲלָצָיו שֶׁיִּחְיוּ. וּבִפְרָט לִבְנוֹ חֲבִיבִי נֶכְדִּי הַמֻּפְלָא רַבִּי דָּוִד צְבִי נֵרוֹ יָאִיר.
הַיּוֹם קֹדֶם תְּפִלַּת שַׁחֲרִית קִבַּלְתִּי מִכְתָּבְךָ מֵרַבִּי נַחְמָן נֵרוֹ יָאִיר וּבִתְחִלָּה שִׂמַּחְתַּנִי בִּדְבָרֶיךָ בַּמֶּה שֶׁזָּכִיתָ לִהְיוֹת עַל צִיּוּן הַקָּדוֹשׁ וְלִשְׁפֹּךְ נַפְשְׁךָ שָׁם. הַשּׁוֹמֵעַ תְּפִלָּה שׁוֹמֵעַ אֲנָחָה יִשְׁמַע תְּפִלָּתְךָ וְאַנְחָתְךָ וְיַעַזְרְךָ וְיוֹשִׁיעֲךָ בְּכָל מַה שֶּׁאַתָּה צָרִיךְ לְהִוָּשַׁע חִישׁ קַל מְהֵרָה. אָמֵן כֵּן יְהִי רָצוֹן.
אַךְ אַחַר כָּךְ גָּדְלָה צַעֲקָתְךָ מְאֹד עַד הַנֶּפֶשׁ. וּכְבָר שָׁמַעְתִּי צַעֲקָתְךָ הַרְבֵּה בַּמִּכְתָּבִים הַקּוֹדְמִים זֶה כַּמָּה, אַךְ עַתָּה הוֹסַפְתָּ לְפָרֵשׁ מְרִירוּת לִבְּךָ וְכוּ', הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ יְרַחֵם וְיוֹשִׁיעַ. וּמָה אֶעֱשֶׂה לְךָ בְּנִי חֲבִיבִי כִּי אָנוּ מְחֻיָּבִים לְהַאֲמִין כִּי "צַדִּיק ה' בְּכָל דְּרָכָיו", וְאִם זֶה בְּעַצְמוֹ הוּא צַעֲקָתְךָ מַה שֶּׁה' הַצַּדִּיק וְאַתָּה הַחַיָּב רַחֲמָנָא לִצְלַן. כְּבָר הִקְדִּים לְהוֹדִיעַ לָנוּ רִבּוּי רַחֲמָיו וְצִדְקָתוֹ עַד אֵין חֵקֶר אֲשֶׁר אֲנִי עָרֵב לְךָ שֶׁגַּם אַתָּה בִּכְלַל הָרַחֲמִים, וּבְוַדַּאי לֹא יַעַזְבְךָ הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ כִּי יֵשׁ לָנוּ אָב זָקֵן שֶׁבַּזְּקֵנִים סָבָא דְּסָבִין. וְיֵשׁ וָיֵשׁ לָנוּ עַל מִי לִסְמֹךְ בְּעָלְמָא דֵּין וּבְעָלְמָא דְּאָתֵי לְעוֹלְמֵי עַד וּלְנֶצַח נְצָחִים. וְתֵדַע וְתַאֲמִין שֶׁכָּל מַה שֶּׁעוֹבֵר עָלֶיךָ כְּבָר עָבַר עַל כַּמָּה וְכַמָּה צַדִּיקִים גְּדוֹלִים וּכְשֵׁרִים, כַּאֲשֶׁר שָׁמַעְתִּי מִפִּיו הַקָּדוֹשׁ מַעֲשִׂיּוֹת נוֹרָאוֹת בְּעִנְיָן זֶה שֶׁאִי אֶפְשָׁר לְבָאֲרָם עַל פְּנֵי הַשָּׂדֶה. וְגַם עַתָּה עוֹבְרִים יוֹתֵר וְיוֹתֵר מִזֶּה עַל כַּמָּה וְכַמָּה, וְיֵשׁ בָּזֶה כַּמָּה בְּחִינוֹת, צַדִּיקִים וּרְשָׁעִים גְּדוֹלִים וּקְטַנִּים, וּבֵינוֹנִים. וְהָעִקָּר הַמְּרִירוּת עַל אוֹתָם שֶׁהֵם בִּבְחִינַת בֵּינוֹנִים נֶגֶד הָעוֹלָם, כְּגוֹן אֲנַן וּכְגוֹן אַתָּה, שֶׁאֵיךְ שֶׁהוּא, אֵין אַתָּה בִּכְלַל רְשָׁעִים חַס וְשָׁלוֹם, וְלֹא בִּכְלַל צַדִּיקִים, רַק בִּכְלַל בֵּינוֹנִים שֶׁגַּם בָּהֶם יֵשׁ אֲלָפִים וְרִבְבוֹת מַדְרֵגוֹת עַד אֵין מִסְפָּר. וּמַה שֶּׁנַּעֲשֶׂה עִם כָּל אֶחָד וְאֶחָד בְּכָל יוֹם וָיוֹם אִי אֶפְשָׁר לְשַׁעֵר וּלְסַפֵּר. וְכַמָּה וְכַמָּה שָׁקְעוּ רַחֲמָנָא לִצְלַן עַל יְדֵי זֶה עַל יְדֵי שֶׁאֵין לָהֶם מִי לְחַזְּקָם בֶּאֱמֶת, וְאִי אֶפְשָׁר לְבָאֵר וְלֵידַע מַה שֶׁנַּעֲשֶׂה בָּזֶה עִם כָּל אֶחָד וְאֶחָד. וְזֶה כָּל הִתְגַּבְּרוּת הַמַּחֲלֹקֶת שֶׁעַל הָאוֹחֲזִים בִּשְׁמוֹ וּבִדְרָכָיו הַקְּדוֹשִׁים, כִּי מִתְגָּרִים בָּהֶם מְאֹד מְאֹד עַל שֶׁעֲדַיִן הֵם חוֹתְרִים וּמְקַוִּים וּמִתְיַגְּעִים לָצֵאת מִשֶּׁטֶף מַיִם רַבִּים הַמִּתְגַּבְּרִים עֲלֵיהֶם בְּכָל פַּעַם כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב (תְּהִלִּים פ"ח) "סַבּוּנִי כַמַּיִם כָּל הַיּוֹם הִקִּיפוּ עָלַי יָחַד" וְכוּ', וְכֵן "טָבַעְתִּי בִּיוֵן מְצוּלָה וְאֵין מָעֳמָד בָּאתִי בְמַעֲמַקֵּי מַיִם" וְכוּ' (שָׁם ס"ט), וְכֵן בְּהַרְבֵּה פְּסוּקִים. וּמַה נָּשִׁיב לַה' כָּל תַּגְמוּלוֹהִי עָלֵינוּ אֲשֶׁר זָכִינוּ לְקַבֵּל דְּבָרָיו הַקְּדוֹשִׁים שֶׁהֵם יְכוֹלִים לְהַחֲיוֹת גַּם אוֹתְךָ וְהַגְּרוּעִים מִמְּךָ הַרְבֵּה יוֹתֵר וְיוֹתֵר. לוּלֵא ה' שֶׁהָיָה לָנוּ בְּעִנְיָן זֶה כְּבָר אָבַדְנוּ בְּעָנְיֵנוּ לוּלֵא ה' עֶזְרָתָה לִי וְכוּ'.
וְתֵדַע בְּנִי חֲבִיבִי שֶׁרִבּוּי הַפַּחַד וְהַבֶּהָלָה וְהַמָּרָה שְׁחוֹרָה שֶׁיֵּשׁ לְךָ מֵרַעְיוֹנֶיךָ וּבִלְבּוּלֶיךָ וְכוּ', זֶה בְּעַצְמוֹ מְחַזֵּק חַס וְשָׁלוֹם אֶת הַבִּלְבּוּלִים וְהָרַעְיוֹנִים רָעִים כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב בִּסְפָרָיו הַקְּדוֹשִׁים, וּבִפְרָט בְּסִימָן ע"ב וּבְלִקּוּטֵי תִּנְיָנָא בְּסִימָן מ"ט נ"א נ"ב נ"ג נ"ד וְכוּ'; עַיֵּן שָׁם הֵיטֵב שֶׁמְּבֹאָר כַּמָּה פְּעָמִים שֶׁאֵין צְרִיכִין לַחֲזֹר פָּנָיו אֲלֵיהֶם רַק לִבְלִי לְהִסְתַּכֵּל עֲלֵיהֶם כְּלָל. וְאִם אַף עַל פִּי כֵן נִדְמֶה לְךָ שֶׁהֵם עוֹמְדִים סְבִיבְךָ וְלֹא יִתְּנוּ הָשֵׁב רוּחֲךָ, אַף עַל פִּי כֵן אַתָּה חֲזַק וֶאֱמַץ לוֹמַר דִּבְרֵי תּוֹרָה אוֹ תְּפִלָּה אוֹ עֵסֶק מַשָּׂא וּמַתָּן וְכַיּוֹצֵא וְאַל תִּסְתַּכֵּל לַאֲחוֹרֶיךָ כְּלָל. וְהָעִקָּר שֶׁאַל תִּירָא וְאַל תִּפְחַד כְּלָל כִּי ה' עִמְּךָ כְּמוֹ שֶׁאָמַר אֲדוֹנֵנוּ מוֹרֵנוּ וְרַבֵּנוּ זַ"ל שֶׁצְּרִיכִים לַעֲבֹר עַל גֶּשֶׁר צַר בְּזֶה הָעוֹלָם וְהָעִקָּר שֶׁלֹּא יִפְחַד. וְהָעִקָּר הָעוֹלֶה עַל הַכֹּל הוּא כֹּחַ גָּדוֹל שֶׁל אֲדוֹנֵנוּ מוֹרֵנוּ וְרַבֵּנוּ זַ"ל, אֲשֶׁר זָכִיתָ לִבְלִי לִהְיוֹת מִתְנַגֵּד עָלָיו, אַף גַּם לִהְיוֹת עַל צִיּוּן הַקָּדוֹשׁ שֶׁלּוֹ, בִּפְרָט בִּימֵי רֹאשׁ הַשָּׁנָה בְּתוֹךְ כְּלָל אֲנָשָׁיו הַקִּבּוּץ הַקָּדוֹשׁ שֶׁלּוֹ. מִי יִתֵּן שֶׁגַּם בָּנֶיךָ וְכָל יוֹצְאֵי חֲלָצֶיךָ יִהְיוּ נִמְנִין עִם הַקִּבּוּץ הַקָּדוֹשׁ הַנִּקְרָא עַל שְׁמוֹ הַקָּדוֹשׁ זַ"ל. וּתְהִלָּה לָאֵל יֵשׁ לְךָ בַּמֶּה לְבַלּוֹת הַיּוֹם בִּשְׁלֹשָׁה תְּפִלּוֹת בְּיוֹם וּבְלִמּוּד שֻׁלְחָן־עָרוּךְ וְתַנַ"ךְ וּשְׁאָר סְפָרִים קְדוֹשִׁים אִם יִהְיֶה לְךָ פְּנַאי.
וּבִפְרָט סִפְרֵי אֲדוֹנֵנוּ מוֹרֵנוּ וְרַבֵּנוּ זַ"ל, וּמַה שֶּׁזָּכִינוּ לְחַדֵּשׁ וּלְבָאֵר בָּהֶם. הֲפֹךְ בָּהֶם וַהֲפֹךְ בָּהֶם וְסִיב וּבְלֵה בָּהֶם וּמֵהֶם לֹא תָּזוּעַ שֶׁאֵין לְךָ מִדָּה טוֹבָה מֵהֶם. וּבְכָל עֵת שֶׁאֲנִי כּוֹתֵב מַה שֶּׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ עוֹזֵר לִי לְבָאֵר בְּתוֹרָתוֹ הַקְּדוֹשָׁה בָּא עַל דַּעְתִּי שֶׁזֹּאת הַשִּׂיחָה נִצְרָךְ לְךָ מְאֹד. וּתְהִלָּה לָאֵל יֵשׁ לְךָ הַרְבֵּה מֵהֶם בִּדְפוּס וּבִכְתָב, וְעוֹד תּוּכַל לְקַבֵּל אֶצְלֵנוּ חֲדָשׁוֹת בְּעֶזְרַת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ.
וְגַם אַתָּה צָרִיךְ לַעֲסֹק בְּמַשָּׂא וּמַתָּן, וְטוֹב תּוֹרָה עִם דֶּרֶךְ אֶרֶץ שֶׁיְּגִיעַת שְׁנֵיהֶם מַשְׁכַּחַת עָווֹן. הָסֵר מִמְּךָ יָגוֹן וַאֲנָחָה בְּכָל כֹּחֲךָ, בְּטַח בְּחַסְדֵי ה', כִּי הַכֹּל יִתְהַפֵּךְ לְטוֹבָה, וּתְקַיֵּם "שָׂשׂוֹן וְשִׂמְחָה יַשִּׂיגוּ וְנָסוּ יָגוֹן וַאֲנָחָה" לַחְטֹף הַיָּגוֹן וַאֲנָחָה דַּיְקָא לְתוֹךְ הַשִּׂמְחָה, לוֹמַר בְּלִבּוֹ כָּל מַה שֶּׁאֲנִי גָּרוּעַ יוֹתֵר אֶצְלִי חַס וְשָׁלוֹם יֵשׁ לִי לִשְׂמֹחַ יוֹתֵר וְיוֹתֵר בֶּאֱמֶת. עַל שֶׁאַף עַל פִּי כֵן אֵינִי מִתְנַגֵּד עָלָיו וְכוּ', וַאֲנִי נִקְרָא עַל שְׁמוֹ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה, וּבִכְלַל הַקִּבּוּץ הַקָּדוֹשׁ שֶׁלּוֹ וְכוּ', וְיֶתֶר מִזֶּה אֵין פְּנַאי לְהַאֲרִיךְ.
דִּבְרֵי אָבִיךָ הַמְצַפֶּה לִישׁוּעָה \ נָתָן מִבְּרֶסְלֶב \ אוּן פָארְט הָאפּ [וּבְכָל זֹאת רַק שִׂמְחָה].
*​
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!

"לֹא הָיָה מִסְתַּכֵּן, וְאֵין זֶה רְצוֹן רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ כִּי יֵשׁ בָּזֶה סַכָּנָה לְכָל יַהֲדוּתוֹ"

וכך מובא:

"לְעִנְיַן מַה שֶּׁאָמַר מוֹהַרְנַ"תְּ זַ"ל (שיש"ק חֵלֶק ב'-תרס"ו – הבאנו את דבריו בכרוז אומן ראש השנה כ"ט) שֶׁאִם חָלִילָה הָיָה סָגוּר הַדֶּרֶךְ מִלָּבוֹא לְצִיּוּן רַבֵּנוּ זַ"ל, וְהָיָה כָּל הַדֶּרֶךְ מָלֵא בְּסַכִּינִים וַחֲרָבוֹת חַדִּים הָיָה אַף גּוֹחֵן וְרוֹחֵשׁ עַל יָדָיו וְרַגְלָיו וּבָא אֵלָיו, אֲבָל לֹא הָיָה עוֹשֶֹה דַּרְכּוֹ לְשָׁם בְּלֹא פַּאסְפּוֹרְט וְרִשָּׁיוֹן. הִסְבִּיר וְאָמַר:

כִּי כְּשֶׁהוֹלֵךְ עַל דֶּרֶךְ הַמְסֻכֶּנֶת בְּסַכִּינִים וַחֲרָבוֹת אוּלַי יִזְכֶּה וְיִשָּׁאֵר בַּחַיִּים וְיַצְלִיחַ לְהַשִּׂיג מַה שֶּׁנִּצְרָךְ לוֹ. אוּלָם אִם חָלִילָה יִסַּע בְּלֹא פַּאסְפּוֹרְט וְיִתְפְּסוּהוּ וְיַחְבְּשׁוּהוּ בְּבֵית הַתְּפִיסָה, וּבָזֶה תִּפָּגֵם נִשְׁמָתוֹ וְיַעֲבוֹר עַל אִסּוּרִים בְּהֶכְרֵחַ חַס וְשָׁלוֹם,

מִשּׁוּם זֶה לֹא הָיָה עוֹשֶֹה כָּךְ דַּרְכּוֹ, כִּי בָּזֶה מְסַכֵּן אֶת כָּל יַהֲדוּתוֹ וְרוּחָנִיּוּתוֹ!!

וְעַל כֵּן אַף אִם עַל סַכִּינִים וַחֲרָבוֹת הָיָה מְנַסֶּה בְּכָל כֹּחוֹ לְהַגִּיעַ לְצִיּוּן רַבֵּנוּ לְהִשְׁתַּטֵּחַ עָלָיו בִּתְפִלָּה, אוּלָם בְּלֹא פַּאסְפּוֹרְט שֶׁהוּא כְּנֶגֶד חֹק הַמַּלְכוּת לֹא הָיָה מִסְתַּכֵּן, כִּי אֵינוֹ נָכוֹן לַעֲשׂוֹת כָּךְ וְאֵין זֶה רְצוֹן רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ כִּי יֵשׁ בָּזֶה סַכָּנָה לְכָל יַהֲדוּתוֹ".

(שיח שרפי קודש ח"ב תרס"ו).
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב יַעַנְךָ יְהוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב:ג יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ:ד יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה:ה יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא:ו נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהוָה כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ:ז עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ:ח אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר:ט הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד:י יְהוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

אשליה אופטית • אתגר 48

לוח מודעות

למעלה