הזמנתם מוצר מהאתר אלי אקספרס ולא קיבלתם אותו במשך תקופת ההגנה, או שקיבלתם מוצר פגום או לא תקין, או שבכלל קיבלתם מוצר שונה ממה שהזמנתם...
כדאי שתשקלו לפתוח תלונה בכדי לקבל החזר כספי על ההזמנה!
חשוב להבין שאנחנו לא מעודדים לפתוח תלונה על כל דבר קטן שלא נראה לכם, ואנו גם מאוד ממליצים להתאזר בסבלנות בנושא של זמני הגעת החבילות.
ואל תשכחו שלפעמים ההזמנות שלכם מתעכבות בדואר ישראל, לא באשמת הסינים.
ישנן שני אופציות לפתיחת סכסוך (דיספיוט) באלי-אקספרס:
רוב מוחלט של המוצרים זכאים לתקופת הגנה 75 יום (יש מוצרים עם פחות זמן הגנה) מהזמנת המוצר + 15 יום, מסומן בתחתית דף המוצר.
ניתן תמיד להאריך את הגנת המוצר בהסכמת המוכר.
על כל מוצר נכתב תוך כמה ימים נשלח אליכם:
בדף ההזמנות מצוין תוך כמה זמן נגמר תקופת ההגנה של ההזמנה:
דבר ראשון יש לפתוח את דף ההזמנות:
לגשת ללשונית Awaiting delivery (ממתין למשלוח):
לנסות ליצור קשר קודם כל עם המוכר Contact Seller:
לפעמים הוא יכול לעדכן על מספר מעקב חדש, וכדו'.
באם אין תגובה או שלא מרוצים מתשובת המוכר להמשיך ל View Detail (צפה בפירוט):
ללחוץ על לשונית Open Dispute (פתיחת סכסוך):
גם כאן, יש שתי אפשרויות לבחירה בפתיחת המחלוקת:
נתחיל עם אפשרות א'
Refund Only (החזר בלבד):
לאחר שנלחץ נבחר שוב בסיבת ההחזר Refund Only (החזר בלבד):
באם החבילה הגיעה למלאות YESׁׁ (כן),
ולאחר מכן תתבקשו לבחור את סיבת הבקשה להחזר הכספי:
במקרה שהחב' עדיין לא הגיע לבחור ב NO (לא),
ולפרט את סיבת המחלוקת:
בד"כ כשהחבילה לא מגיעה, ולא מצאתם מידע על התקדמותה עד שעובר זמן ההגנה, בחרו באפשרות של "בעיית מעקב לוגיסטי".
השלב הבא:
תתבקשו למלאות את הסכום (המרבי כמובן...),
ולפרט מדוע מגיע לכם החזר, ניתן גם בעברית אבל מומלץ באנגלית:
אם יש לכם הודעת שגיאה על מחסור במילים, תנסו לכתוב עוד כמה (או למחוק קצת אם הארכתם מידי), ובדקו שלא הכנסתם תווים מיוחדים שאינן אותיות ומספרים.
שלב הראיות:
במקרה של תלונה על מוצר תקול, חובה להוסיף ראיה לתלונתכם,
Browse (תמונה) או Add Video (סרטון) של המוצר הפגום/ לא כפי התיאור, וכו'.
במקרה שהמוצר לא הגיע, וזמן ההגנה הסתיים או עומד להסתיים, מומלץ להוסיף צילומסך מאתר טראק17 המראה שאין מידע לאחרונה על מיקומה של החבילה. או אישור מדואר ישראל על אי קבלת החבילה. הדבר יעזור לסיים את הסכסוך כשידכם על העליונה.
ולסיום:
לחצו על SUBMIT (שליחה).
* * *
אפשרות ב'
במידה והחלטתם להחזיר את המוצר למוכר,
לבחור Return Goods (החזר מוצר):
לאחר מכן גם לבחור Return Goods (החזר מוצר):
גם כאן מתחלק לשנים:
לאחר אישור המוכר בשני המקרים:
יינתן ברקוד (לשמור את המס' בכדי לעקוב אחר החבילה) להדביק על החבילה ולהעביר אותה לנקודת שירות לאיסוף חבילות חוזרות.
* * *
מעקב אחר המחלוקת
ניתן למצוא בהזמנות תחת לשונית Disputes ( מחלוקות):
* * *
במקרה שרוצים לשנות את סיבת המחלוקת, ללחוץ על Modify, ובמקרה שרוצים לענות למוכר או להוסיף הוכחות ללחוץ על respond.
במידה והמוכר הסכים לקבל את הסכום שדרשתם, לחצו על אישור, ותוכלו לראות את ההחזר תוך כמה ימים בחשבון.
במקרה שהמוכר לא מסכים להצעה (מציע החזר 0.00 $) או הסכים על סכום נמוך יותר (במקרה ששווה אז לאשר כנ"ל), לחצו על escalate ודחו את ההצעה.
כדאי לערוך את הטענה שלכם, ולהסביר מדוע אינכם מסכימים להצעת המוכר או העלו ראיות נוספות, וחכו ששופטי אלי-אקספרס יכנסו לתמונה ויתנו את פסקם אם כהצעתכם או כהצעת המוכר או על סכום באמצע...
חשוב לדעת! גם אחרי ההחלטה הסופית, ניתן לפתוח ערעור תוך 7 ימים.
במידה ויש בעיה, או שהמחלוקת נסגרה שלא לשביעות רצונכם, תמיד ניתן לפנות לשירות לקוחות המענה אוטומטי בצ'אט, לכתוב קצת מלל שוב ושוב באנגלית עד שתועברו לנציג שירות אנושי.
טיפ:
תמיד עדיף לשלם בpaypal ובמקרה של בעיה במוצר יש אחריות + החזרה בחינם.
לשאלות נוספות, הארה והערה ניתן להעלות כמובן בהמשך האשכול ונשתדל לענות...
וכמובן איך לא? תודה מיוחדת ל @הכלבויניק על העזרה וההכוונה!
כדאי שתשקלו לפתוח תלונה בכדי לקבל החזר כספי על ההזמנה!
חשוב להבין שאנחנו לא מעודדים לפתוח תלונה על כל דבר קטן שלא נראה לכם, ואנו גם מאוד ממליצים להתאזר בסבלנות בנושא של זמני הגעת החבילות.
ואל תשכחו שלפעמים ההזמנות שלכם מתעכבות בדואר ישראל, לא באשמת הסינים.
ישנן שני אופציות לפתיחת סכסוך (דיספיוט) באלי-אקספרס:
- המוצר לא הגיע, וזמן הגנת הצרכן עומד להסתיים.
- המוצר הגיע פגום או שלא כפי התיאור/ תמונה באתר.
רוב מוחלט של המוצרים זכאים לתקופת הגנה 75 יום (יש מוצרים עם פחות זמן הגנה) מהזמנת המוצר + 15 יום, מסומן בתחתית דף המוצר.
ניתן תמיד להאריך את הגנת המוצר בהסכמת המוכר.
על כל מוצר נכתב תוך כמה ימים נשלח אליכם:
בדף ההזמנות מצוין תוך כמה זמן נגמר תקופת ההגנה של ההזמנה:
דבר ראשון יש לפתוח את דף ההזמנות:
לגשת ללשונית Awaiting delivery (ממתין למשלוח):
לנסות ליצור קשר קודם כל עם המוכר Contact Seller:
לפעמים הוא יכול לעדכן על מספר מעקב חדש, וכדו'.
באם אין תגובה או שלא מרוצים מתשובת המוכר להמשיך ל View Detail (צפה בפירוט):
ללחוץ על לשונית Open Dispute (פתיחת סכסוך):
גם כאן, יש שתי אפשרויות לבחירה בפתיחת המחלוקת:
- החזר כספי ללא החזרת המוצר במקרה שההזמנה לא התקבלה ומגיע לי החזר מלא או שההזמנה הגיעה פגומה ומגיע לי החזר חלקי.
- החזר כספי אחרי החזרת המוצר במקרה שאני לא מרוצה ומעוניין להחזיר את המוצר.
נתחיל עם אפשרות א'
Refund Only (החזר בלבד):
לאחר שנלחץ נבחר שוב בסיבת ההחזר Refund Only (החזר בלבד):
באם החבילה הגיעה למלאות YESׁׁ (כן),
ולאחר מכן תתבקשו לבחור את סיבת הבקשה להחזר הכספי:
במקרה שהחב' עדיין לא הגיע לבחור ב NO (לא),
ולפרט את סיבת המחלוקת:
בד"כ כשהחבילה לא מגיעה, ולא מצאתם מידע על התקדמותה עד שעובר זמן ההגנה, בחרו באפשרות של "בעיית מעקב לוגיסטי".
השלב הבא:
תתבקשו למלאות את הסכום (המרבי כמובן...),
ולפרט מדוע מגיע לכם החזר, ניתן גם בעברית אבל מומלץ באנגלית:
אם יש לכם הודעת שגיאה על מחסור במילים, תנסו לכתוב עוד כמה (או למחוק קצת אם הארכתם מידי), ובדקו שלא הכנסתם תווים מיוחדים שאינן אותיות ומספרים.
שלב הראיות:
במקרה של תלונה על מוצר תקול, חובה להוסיף ראיה לתלונתכם,
Browse (תמונה) או Add Video (סרטון) של המוצר הפגום/ לא כפי התיאור, וכו'.
במקרה שהמוצר לא הגיע, וזמן ההגנה הסתיים או עומד להסתיים, מומלץ להוסיף צילומסך מאתר טראק17 המראה שאין מידע לאחרונה על מיקומה של החבילה. או אישור מדואר ישראל על אי קבלת החבילה. הדבר יעזור לסיים את הסכסוך כשידכם על העליונה.
ולסיום:
לחצו על SUBMIT (שליחה).
* * *
אפשרות ב'
במידה והחלטתם להחזיר את המוצר למוכר,
לבחור Return Goods (החזר מוצר):
לאחר מכן גם לבחור Return Goods (החזר מוצר):
גם כאן מתחלק לשנים:
- יש חלק גדול מהמוצרים שזכאים למשלוח חינם (תלוי בבחירת המוכר להשתתף בתכנית זו), בדקו אם מסומן בתחתית דף המוצר Free Return:
- במקרה שלא, ניתן לבקש גם החזרת מוצר, ולאחר שהמוכר אישר, יש לשלם את עלות דמי המשלוח.
לאחר אישור המוכר בשני המקרים:
יינתן ברקוד (לשמור את המס' בכדי לעקוב אחר החבילה) להדביק על החבילה ולהעביר אותה לנקודת שירות לאיסוף חבילות חוזרות.
* * *
מעקב אחר המחלוקת
ניתן למצוא בהזמנות תחת לשונית Disputes ( מחלוקות):
* * *
במקרה שרוצים לשנות את סיבת המחלוקת, ללחוץ על Modify, ובמקרה שרוצים לענות למוכר או להוסיף הוכחות ללחוץ על respond.
במידה והמוכר הסכים לקבל את הסכום שדרשתם, לחצו על אישור, ותוכלו לראות את ההחזר תוך כמה ימים בחשבון.
במקרה שהמוכר לא מסכים להצעה (מציע החזר 0.00 $) או הסכים על סכום נמוך יותר (במקרה ששווה אז לאשר כנ"ל), לחצו על escalate ודחו את ההצעה.
כדאי לערוך את הטענה שלכם, ולהסביר מדוע אינכם מסכימים להצעת המוכר או העלו ראיות נוספות, וחכו ששופטי אלי-אקספרס יכנסו לתמונה ויתנו את פסקם אם כהצעתכם או כהצעת המוכר או על סכום באמצע...
חשוב לדעת! גם אחרי ההחלטה הסופית, ניתן לפתוח ערעור תוך 7 ימים.
במידה ויש בעיה, או שהמחלוקת נסגרה שלא לשביעות רצונכם, תמיד ניתן לפנות לשירות לקוחות המענה אוטומטי בצ'אט, לכתוב קצת מלל שוב ושוב באנגלית עד שתועברו לנציג שירות אנושי.
טיפ:
תמיד עדיף לשלם בpaypal ובמקרה של בעיה במוצר יש אחריות + החזרה בחינם.
לשאלות נוספות, הארה והערה ניתן להעלות כמובן בהמשך האשכול ונשתדל לענות...
וכמובן איך לא? תודה מיוחדת ל @הכלבויניק על העזרה וההכוונה!