מדריך פתיחת סכסוך // מדריך אלי-אקספרס // 1

rabin

מנהל קהילת אוטומציה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
הזמנתם מוצר מהאתר אלי אקספרס ולא קיבלתם אותו במשך תקופת ההגנה, או שקיבלתם מוצר פגום או לא תקין, או שבכלל קיבלתם מוצר שונה ממה שהזמנתם...
כדאי שתשקלו לפתוח תלונה בכדי לקבל החזר כספי על ההזמנה!


חשוב להבין שאנחנו לא מעודדים לפתוח תלונה על כל דבר קטן שלא נראה לכם, ואנו גם מאוד ממליצים להתאזר בסבלנות בנושא של זמני הגעת החבילות.
ואל תשכחו שלפעמים ההזמנות שלכם מתעכבות בדואר ישראל, לא באשמת הסינים.


ישנן שני אופציות לפתיחת סכסוך (דיספיוט) באלי-אקספרס:
  1. המוצר לא הגיע, וזמן הגנת הצרכן עומד להסתיים.

  2. המוצר הגיע פגום או שלא כפי התיאור/ תמונה באתר.

רוב מוחלט של המוצרים זכאים לתקופת הגנה 75 יום (יש מוצרים עם פחות זמן הגנה) מהזמנת המוצר + 15 יום, מסומן בתחתית דף המוצר.
ניתן תמיד להאריך את הגנת המוצר בהסכמת המוכר.
1633297355985.png


על כל מוצר נכתב תוך כמה ימים נשלח אליכם:
1633297377010.png


בדף ההזמנות מצוין תוך כמה זמן נגמר תקופת ההגנה של ההזמנה:
1633297436331.png


דבר ראשון יש לפתוח את דף ההזמנות:

לגשת ללשונית Awaiting delivery (ממתין למשלוח):
1633297469138.png


לנסות ליצור קשר קודם כל עם המוכר Contact Seller:
1633297481434.png

לפעמים הוא יכול לעדכן על מספר מעקב חדש, וכדו'.

באם אין תגובה או שלא מרוצים מתשובת המוכר להמשיך ל View Detail (צפה בפירוט):
1633297489842.png


ללחוץ על לשונית Open Dispute (פתיחת סכסוך):
1633297498347.png


גם כאן, יש שתי אפשרויות לבחירה בפתיחת המחלוקת:
  1. החזר כספי ללא החזרת המוצר במקרה שההזמנה לא התקבלה ומגיע לי החזר מלא או שההזמנה הגיעה פגומה ומגיע לי החזר חלקי.

  2. החזר כספי אחרי החזרת המוצר במקרה שאני לא מרוצה ומעוניין להחזיר את המוצר.

נתחיל עם אפשרות א'
Refund Only (החזר בלבד):
1633297632543.png


לאחר שנלחץ נבחר שוב בסיבת ההחזר Refund Only (החזר בלבד):
1633297640279.png



באם החבילה הגיעה למלאות YESׁׁ (כן),
ולאחר מכן תתבקשו לבחור את סיבת הבקשה להחזר הכספי:
1633297649601.png
1633297667592.png
1633297680914.png
1633297722805.png
1633297738613.png


במקרה שהחב' עדיין לא הגיע לבחור ב NO (לא),
ולפרט את סיבת המחלוקת:
1633297837880.png

1633297854182.png

בד"כ כשהחבילה לא מגיעה, ולא מצאתם מידע על התקדמותה עד שעובר זמן ההגנה, בחרו באפשרות של "בעיית מעקב לוגיסטי".

השלב הבא:
תתבקשו למלאות את הסכום (המרבי כמובן...),
ולפרט מדוע מגיע לכם החזר, ניתן גם בעברית אבל מומלץ באנגלית:
1633297756295.png


אם יש לכם הודעת שגיאה על מחסור במילים, תנסו לכתוב עוד כמה (או למחוק קצת אם הארכתם מידי), ובדקו שלא הכנסתם תווים מיוחדים שאינן אותיות ומספרים.

שלב הראיות:
במקרה של תלונה על מוצר תקול, חובה להוסיף ראיה לתלונתכם,
Browse (תמונה) או Add Video (סרטון) של המוצר הפגום/ לא כפי התיאור, וכו'.

במקרה שהמוצר לא הגיע, וזמן ההגנה הסתיים או עומד להסתיים, מומלץ להוסיף צילומסך מאתר טראק17 המראה שאין מידע לאחרונה על מיקומה של החבילה. או אישור מדואר ישראל על אי קבלת החבילה. הדבר יעזור לסיים את הסכסוך כשידכם על העליונה.

1633297816695.png


ולסיום:

לחצו על SUBMIT (שליחה).

* * *

אפשרות ב'
במידה והחלטתם להחזיר את המוצר למוכר,
לבחור Return Goods (החזר מוצר):
1633297870105.png


לאחר מכן גם לבחור Return Goods (החזר מוצר):
1633297899431.png


גם כאן מתחלק לשנים:

  1. יש חלק גדול מהמוצרים שזכאים למשלוח חינם (תלוי בבחירת המוכר להשתתף בתכנית זו), בדקו אם מסומן בתחתית דף המוצר Free Return:
    1633297928529.png


  2. במקרה שלא, ניתן לבקש גם החזרת מוצר, ולאחר שהמוכר אישר, יש לשלם את עלות דמי המשלוח.
להמשיך בפרוט סיבת הסכסוך עד הסוף כמו שפורט מקודם.

לאחר אישור המוכר בשני המקרים:
יינתן ברקוד (לשמור את המס' בכדי לעקוב אחר החבילה) להדביק על החבילה ולהעביר אותה לנקודת שירות לאיסוף חבילות חוזרות.

* * *

מעקב אחר המחלוקת


ניתן למצוא בהזמנות תחת לשונית Disputes ( מחלוקות):
1633297945696.png


* * *


במקרה שרוצים לשנות את סיבת המחלוקת, ללחוץ על Modify, ובמקרה שרוצים לענות למוכר או להוסיף הוכחות ללחוץ על respond.

במידה והמוכר הסכים לקבל את הסכום שדרשתם, לחצו על אישור, ותוכלו לראות את ההחזר תוך כמה ימים בחשבון.

במקרה שהמוכר לא מסכים להצעה (מציע החזר 0.00 $) או הסכים על סכום נמוך יותר (במקרה ששווה אז לאשר כנ"ל), לחצו על escalate ודחו את ההצעה.
כדאי לערוך את הטענה שלכם, ולהסביר מדוע אינכם מסכימים להצעת המוכר או העלו ראיות נוספות, וחכו ששופטי אלי-אקספרס יכנסו לתמונה ויתנו את פסקם אם כהצעתכם או כהצעת המוכר או על סכום באמצע...

חשוב לדעת! גם אחרי ההחלטה הסופית, ניתן לפתוח ערעור תוך 7 ימים.

במידה ויש בעיה, או שהמחלוקת נסגרה שלא לשביעות רצונכם, תמיד ניתן לפנות לשירות לקוחות המענה אוטומטי בצ'אט, לכתוב קצת מלל שוב ושוב באנגלית עד שתועברו לנציג שירות אנושי.

טיפ:
תמיד עדיף לשלם בpaypal ובמקרה של בעיה במוצר יש אחריות + החזרה בחינם.

לשאלות נוספות, הארה והערה ניתן להעלות כמובן בהמשך האשכול ונשתדל לענות...


וכמובן איך לא? תודה מיוחדת ל @הכלבויניק על העזרה וההכוונה!
 

0556667474

משתמש רשום
הערת ביניים במקרה של פגם צריך לפתוח סכסוך עם הגעת החבילה כי אחרי שלוש ימים אין אפשרות להוכיח שזה נפגע בגללם ולא מהשימוש
 

rabin

מנהל קהילת אוטומציה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
דוגמת מח' שנפתחה: בלוטות' שלא עבד..
המוכר ענה תשובות אוטומטיות אבל שופטי עלי אקספרס רצו תיעוד ופסקו 0$ !!
העלתי שוב תיעוד איך שהבלוטות' עובד ומכשיר לידו מחפש ולא מוצא וכמובן שקיבלתי את ההחזר..
1633301732265.png

1633301770610.png

1633301785737.png
 

rabin

מנהל קהילת אוטומציה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
שימו לב לעוד מח' שארכה 5 חודשים!! הכלל הוא תמיד לא להתייאש.. ניתן לראות שפעם בכמה זמן הוספתי עוד כמה מילים לריענון המח'.. צילום מסך של הצאט שהמוכר לא מגיב וכו' ( במקרה מדובר במוכר שכבר לא מוכר באלי אקספרס ולכן כנראה התעכבה התשובה..)

1633329180245.png

1633329193976.png

ביניינו בסוף החב' הגיע לאחר חצי שנה...
 

rabin

מנהל קהילת אוטומציה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית

חיננית

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
@הכלבויניק
@rabin
אשמח לעזרתכם.
לפני יותר מחודש הזמנתי ברזים ממפעל בישראל ע''מ שיגיעו במהירות. למעשה הברזים עדיין לא הגיעו. שבוע שעבר פתחתי מחלוקת, כתבתי שהזמנתי כדי שיגיעו בהקדם וכו' הוספתי ע''כ שנאלצתי לקנות ברז זמני. (מה שנכון). הוספתי גם צילום מסך המראה שהברזים היו אמורים להגיע תוך 3-5 ימים. באותם ימים קיבלתי הודעה משליחויות ע''כ שהברזים בארץ ועתידים להגיע אלי בימים הקרובים (עבר מאז יותר משבוע) המוכר ענה לי שהברזים בארץ וצירף לינק למעקב.
כתבתי שלא קיבלתי הודעה על נק' מסירה. אליאקספרס שפטו לטובת המוכר וכתבו שהיו רוצים לזכות אותי אך לא הבאתי מספיק הוכחות.
תכל'ס -אני רוצה לערער, איך אני עושה את זה ואילו הוכחות ביכולתי להוסיף?
תודה ענקית מראש
 

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
התחיל לאחרונה פורמט חדש לסכסוכים,
עיצוב וממשק שונה עדכני ונוח (עם חסרונות מסוימים, אולי בהמשך...).
תכל'ס -אני רוצה לערער, איך אני עושה את זה
באיזה ממשק הסכסוך שלכם, הישן או החדש?
בישן הערעור הוא קישור קטן ליד פסק הדין והסכום שהוחלט להחזר.
בממשק החדש יש כפתור גדול 'הגש ערעור'.
אילו הוכחות ביכולתי להוסיף?
צילומסך מאתר מעקב (מומלץ טראק17) שמראה שהחבילה עדיין לא נמסרה לידכם.

אגב, כמה זמן הגנה היה לכם (לא זמן משוער למשלוח, זה פחות רלוונטי, זה רק המלצה בעלמא...).
 

חיננית

משתמש פעיל
עיצוב גרפי

חיננית

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
מה אוכל לכתוב בערעור שלא כתבתי עדיין?
(אני מעוניינת בברזים אבל חושבת שמגיע לי פיצוי רציני.)
ושאלה נוספת- קיבלתי היום הודעה מצ'יטה ע''כ שהחבילה הגיעה לנקודת מסירה ובאם לא תילקח תוך 2 ימי עסקים- היא תוחזר, האם אכן זה כך?
 

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
לא ברור לי בדיוק איפה ניתן לראות
העלתי צילום מסך.
איפשהו פה, אני לא מצליח לראות ברור
1634769454321.png

מה אוכל לכתוב בערעור שלא כתבתי עדיין?
לזכות בערעור לאחר שלא זכיתם בסכסוך עצמו, צריך באמת ראיות וטענות חדשות, שיש בכוחם לשנות את פסק הדין. אחרת אין סיכוי לשינוי.

אם זמן ההגנה שלכם אזל (תבדקו בצילומסך של המוצר משעת ההזמנה, מה כתוב מתחת לכפתור 'קנה עכשיו') ויש לכם תיעוד שהמוצר עדיין לא הגיע, זה מספיק לכאורה.
אם זמן ההגנה לא אזל, או שבאתרי מעקב רואים שהחבילה מחכה לאיסוף (ואז בעצם זו בעיה שלכם שלא אספתם), הסיכוי לקבל פיצוי ללא הסכמת המוכר - קלושה.
 

rabin

מנהל קהילת אוטומציה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
ושאלה נוספת- קיבלתי היום הודעה מצ'יטה ע''כ שהחבילה הגיעה לנקודת מסירה ובאם לא תילקח תוך 2 ימי עסקים- היא תוחזר, האם אכן זה כך?
כמובן ניתן לבדוק זאת כאן:
מגיע הודעה קולית או SMS וניתן לראות את מקום החב' ולהתכתב עם נציג שירות.
 

rabin

מנהל קהילת אוטומציה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L

שושי ס.ס.

משתמש צעיר
אם עבר זמן ההגנה על ההזמנה, ולכן לא ניתן לפתוח סכסוך, יש דרך להתלונן למישהו?
יש איזה מקום בו ניתן ליצור קשר עם אליאקספרס חוץ מסכסוך?
 

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
אם עבר זמן ההגנה על ההזמנה, ולכן לא ניתן לפתוח סכסוך, יש דרך להתלונן למישהו?
יש איזה מקום בו ניתן ליצור קשר עם אליאקספרס חוץ מסכסוך?
צ'אט - שירות לקוחות
 

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
אפשר קישור לשם?
ממממש לא מסתדרת עם האתר שלהם.
ממליץ מאד לעבור על האשכול המרכזי, הכל כבר נשאל ונענה שם.
לכתוב בצאט :
Other account issue
דרך יותר קצרה להגיע לנציג אנושי..
פשוט לכתוב password recovery.
וזהו!
ישר מועברים לנציג.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב חַלְּצֵנִי יְהוָה מֵאָדָם רָע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי:ג אֲשֶׁר חָשְׁבוּ רָעוֹת בְּלֵב כָּל יוֹם יָגוּרוּ מִלְחָמוֹת:ד שָׁנֲנוּ לְשׁוֹנָם כְּמוֹ נָחָשׁ חֲמַת עַכְשׁוּב תַּחַת שְׂפָתֵימוֹ סֶלָה:ה שָׁמְרֵנִי יְהוָה מִידֵי רָשָׁע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי אֲשֶׁר חָשְׁבוּ לִדְחוֹת פְּעָמָי:ו טָמְנוּ גֵאִים פַּח לִי וַחֲבָלִים פָּרְשׂוּ רֶשֶׁת לְיַד מַעְגָּל מֹקְשִׁים שָׁתוּ לִי סֶלָה:ז אָמַרְתִּי לַיהוָה אֵלִי אָתָּה הַאֲזִינָה יְהוָה קוֹל תַּחֲנוּנָי:ח יְהוִֹה אֲדֹנָי עֹז יְשׁוּעָתִי סַכֹּתָה לְרֹאשִׁי בְּיוֹם נָשֶׁק:ט אַל תִּתֵּן יְהוָה מַאֲוַיֵּי רָשָׁע זְמָמוֹ אַל תָּפֵק יָרוּמוּ סֶלָה:י רֹאשׁ מְסִבָּי עֲמַל שְׂפָתֵימוֹ (יכסומו) יְכַסֵּמוֹ:יא (ימיטו) יִמּוֹטוּ עֲלֵיהֶם גֶּחָלִים בָּאֵשׁ יַפִּלֵם בְּמַהֲמֹרוֹת בַּל יָקוּמוּ:יב אִישׁ לָשׁוֹן בַּל יִכּוֹן בָּאָרֶץ אִישׁ חָמָס רָע יְצוּדֶנּוּ לְמַדְחֵפֹת:יג (ידעת) יָדַעְתִּי כִּי יַעֲשֶׂה יְהוָה דִּין עָנִי מִשְׁפַּט אֶבְיֹנִים:יד אַךְ צַדִּיקִים יוֹדוּ לִשְׁמֶךָ יֵשְׁבוּ יְשָׁרִים אֶת פָּנֶיךָ:
נקרא  4  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה