מידע שימושי שערוריית הרכבת הקלה בירושלים

מצב
הנושא נעול.

צצצ

משתמש מקצוען
כמה שאתם צודקים אבל ברכבת הרבה יותר גרוע ורק לחשוב את כל הקווים 59 39 52 64 65 67 68 69 כולם ביחד באותה רכבת מה יהיה אז
את זה אמרו גם על כל האוטובוסים שהיו ביפו היה שם אותו דבר כמו בבר אילן.
הרכבות אומנם לפעמים עמוסות באנשים, אבל לא כמו המצב הנוראי באוטובוסים.
 

szn

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
אם הרק"ל היתה ברובה תת קרקעית כמו באירופה, זה היה חוסך המון בעיות ופקקים.

לדוגמא בצומת הגבעה הצרפתית יש צומת מרכזית עם רמזורים, הבעיה שהצומת מתעגלת,
כך שיוצא שהרכבת נוסעת מאד לאט בגלל הסיבוב, מה שמאריך את זמן הרמזורים וגורם לפקקים,
ובאמת בגלל זה בונים כעת מנהרה מתחת הצומת לכיון מעלה אדומים וגם לכיון פסגת זאב ונווה יעקב.
אז במקום לבנות בזמנו מנהרה לרכבת כעת בונים שתי מנהרות ארוכות מאד שעולות פי כמה.

וגם בפסגת זאב יש תוכנית למנהרה בצומת של דוכיפת בגלל העומס, ויכלו לבנות אז מנהרה לרכבת....
בקיצור עובדים הפוך קודם בונים רכבת שתופסת את הצומת מה שגורם לרמזורים להתארך,
ואח"ז כשהעומס בלתי נסבל בונים מנהרה להוריד את העומס...
 

java

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
למיטב ידיעתי אין הדבר כך, הייתי שמח אם זאת הייתה הסיבה, ולא אפליה מטופשת. (יותר קל לי להרגיש שהפסדתי בעקבות חילוקי דעות בין תושבי עירי, לבין כך שהופלתי לרעה ע"י כל שכני, ר"ג ת"א פ"ת וכו', בעקבות שמרי על מצוות דתי.)
זה עניין ידוע. דובר על כך כאן באשכול וגם באשכולות ישנים בזמן הפרובוקציה.
רק קצת כאבה לי ההשוואה
שוב,
ההשוואה כואבת כי אינכם מבינים את רמת הצורך בירושלים.
ההשוואה לא באה להקטין את הסבל הבני ברקי אלא להמחיש את רמת הצורך בשתי הערים.
 

אספרה

כל מה שצריך כדי שמילים שהשמעתם יגיעו אל הדף
מנוי פרימיום
כמה שאתם צודקים אבל ברכבת הרבה יותר גרוע ורק לחשוב את כל הקווים 59 39 52 64 65 67 68 69 כולם ביחד באותה רכבת מה יהיה אז
הטענה הזו עלתה פה באשכול כמה פעמים.
במחשבון פשוט אפשר לבדוק אם היא נכונה.
תדירות הקווים הנ"ל כפול יכולת הקיבול שלהם, לעומת תדירות הרכבת כפול יכולת הקיבול שלה.
יגידו המבינים במתמטיקה אם צורת החישוב הזו נכונה, ונבדוק את זה.
להרגשתי - הרכבת תנצח.
 

ייד

משתמש מקצוען
ושאלה לשוחרי הצניעות אולי זה יפתור את בעית הצופף המטורף באוטובוסים שעפים שם בנים על בנות חופשי.
בענין הזה יותר מרווח ברכבת (גם בעומס) .
כל מי שנסע ברכבת על ציר יפו יודע שהמצב שם בלתי נסבל,
ובעוד אוטובוסים מיועדים לשלב ישיבה ועמידה ויכולת הציפוף מוגבלת,
הרי שרכבות מיועדות בעיקר לעמידה ומדובר ברכב רחב יותר ונדחפים אלפי אברכים עם בחורות ומסטולים עם פרוצות באופן בלתי נסבל,

במקביל ב״ה השתרש נוהג בכל השכונות החרדיות של מהדרין באוטובוסים ולמרות שזה יותר קשה באוטובוסים החדשים זה עדין נשמר,
וברכבת זה פשוט לא שייך.
 

ייד

משתמש מקצוען
לא הבנתי את הטיעון.
אתה חושב שאין אפשרות לייצר הפרדה בתוך אותה עיר, או שאתה חושב שצריך הפרדה בין ציבורים בתוך אותה עיר?
אין טעם להטריח את כולם למקום אחד כהמוצא והיעד שונים,
אין היגיון שהתחבורה של בר אילן והאוניברסיטה לדוגמא, יהיו משולבים,
אין עניין שתושבי פסגת זאב ונוה יעקב יצטרכו לעבור דרך שועפת בית חנינה ויפו כדי להגיע לגאולה!
 

זר פרחים

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
בבר אילן ירושלים עושים רכבת קלה, וכן ברחוב יחזקאל,
הנושא הוא, שהרכבת תעבור מאוניברסיטת הר הצופים דרך בר אילן לקרית הממשלה, זאת ומרת כל החילונים בתוך בר אילן.
הקטסטרופה האמיתית שמתבטלים כל האוטובוסים העירוניים ויהיה רק רכבת, הרכבת מיחזקאל תגיע עד רמות ורמת שלמה,
עכשיו מי שמגיע למשל מירמיהו צריך להחליף שני רכבות..
הדרמה העיקרית שמבטלים גם את האוטובוסים הבין עירוניים, כגון 450 402 וכן הלאה ובונים תחנה מרכזית חדשה ליד רמת שלמה,
זאת אומרת שמי שצריך אוטובוס מבר אילן וכן מכל מקום אחר בעיר חייב להגיע לתחנה החדשה,
מי שיש לו שבע ילדים נסחב בשתי רכבות ואז לתחנה המרכזית, פשוט קטסטרופה
כך גם אמרו כשהתחילו לסלול באירופה מסילות רכבת במקום להזדחל בעגלות רתומות לסוסים (שלא מוציאים פיח...)
יותר מזה עושים פינוי בינוי בשמואל הנביא ובבר אילן, ועושים מגדלים13 קומות כך ישתלטו החילונים על מרכז ירושלים וכל החרדים יהיו צריכים להיות בתוך החילונים כולל תחנה מרכזית.....
הולכים לגור שם חרדים אמריקאים כמו בכל הפרוייקטים החדשים במרכז ירושלים.

פשוט דרמה..
לגמרי.
ששכונת עוני ומצוקה כשמואל הנביא תחדש את פניה ותהפוך לשכונה נורמלית ומכובדת,
(ואגב כך תקפיץ את כל מחירי הדירות בסביבה)
אכן דרמה של ממש !!
 
נערך לאחרונה ב:

אמא של אפרת

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הולכים לגור שם חרדים אמריקאים כמו בכל הפרוייקטים החדשים במרכז ירושלים.
לגמרי.
ששכונת עוני ומצוקה כשמואל הנביא תחדש את פניה ותהפוך לשכונה נורמלית ומכובדת,
(ואגב כך תקפיץ את כל מחירי הדירות בסביבה)
אכן דרמה של ממש !!
הלוואי שזה יקרה.
אני גרה שם ומכירה את המצב מקרוב.
משום מה יש שמשכנעים אנשים תמימים שלא לחתום על פרויקט שיכניס להם למעלה ממליון שקלים-- עצוב!
ובינתיים הם משלמים כל חודש- חודשיים על טיפול בעוד צנרת שהתפוצצה.
(זאת לא דירה שלי-- אין לי אינטרסים)
 

פינחס רוזנצוויג

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אין טעם להטריח את כולם למקום אחד כהמוצא והיעד שונים,
אין היגיון שהתחבורה של בר אילן והאוניברסיטה לדוגמא, יהיו משולבים,
אין עניין שתושבי פסגת זאב ונוה יעקב יצטרכו לעבור דרך שועפת בית חנינה ויפו כדי להגיע לגאולה!
אז שתושבי פסגת זאב יסעו לגאולה דרך?
כאילו, מה לעשות, שועפט זה בין פסגת זאב לגאולה, משהו טיפוגרפי כזה.
 

szn

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
אז שתושבי פסגת זאב יסעו לגאולה דרך?
כאילו, מה לעשות, שועפט זה בין פסגת זאב לגאולה, משהו טיפוגרפי כזה.

לא הבנתי, שועפט זה בדרך אבל יש כביש ראשי נורמלי מהיר שבו נוסעת התח"צ ואיןם ענין סתם להסתובב...

זה כמו לנסוע לרמת שלמה ולעבור סיבובים מייגעים בסנהדריה ורמת אשכול
כי זה בדרך לרכס, במקום לנסוע נורמלי דרך כביש רמות.


או כמו לנסוע מרמות לגב"ש, דרך שמגר ורוממה ולא דרך בגין
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
אם הרק"ל היתה ברובה תת קרקעית כמו באירופה, זה היה חוסך המון בעיות ופקקים.

לדוגמא בצומת הגבעה הצרפתית יש צומת מרכזית עם רמזורים, הבעיה שהצומת מתעגלת,
כך שיוצא שהרכבת נוסעת מאד לאט בגלל הסיבוב, מה שמאריך את זמן הרמזורים וגורם לפקקים,
ובאמת בגלל זה בונים כעת מנהרה מתחת הצומת לכיון מעלה אדומים וגם לכיון פסגת זאב ונווה יעקב.
אז במקום לבנות בזמנו מנהרה לרכבת כעת בונים שתי מנהרות ארוכות מאד שעולות פי כמה.
המנהרה בגבעה הצרפתית היא לא בגלל הרכבת. זה נכון שהרקל"ה מכבידה על העומס, אבל גם לפני כן היו שם עומסים.
המנהרה נועדה כדי לתת תנועה חופשית כך שהנסיעה למעלה אדומים וים המלח מכיוון המרכז תהיה חופשית וללא רמזורים. זאת היתה מדיניות של משרד התחבורה בעיקר תחת חסותו של ישראל כץ וביבי, שאהבו מאוד את שיטת המחלפים וכו'.
 

צצצ

משתמש מקצוען
במקביל ב״ה השתרש נוהג בכל השכונות החרדיות של מהדרין באוטובוסים ולמרות שזה יותר קשה באוטובוסים החדשים זה עדין נשמר,
וברכבת זה פשוט לא שייך.
מענין מתי נסעתם בפעם האחרונה באוטובוסים באזור בר אילן?
אין שום הפרדה!
אני לא מצדיקה את העומס המטורף שיש ברכבות. אבל אולי אפשר למצוא פתרון שבשכונות החרדיות יהיו קרונות בנים, קרונות בנות, וקרונות מעורבים. ככה יהיה פתרון לכולם
או 2 קרונות רק לגברים (ולא לצעוק עלי שאני מחמירה רק נתתי אפשרות לפתרון)
 
נערך לאחרונה ב:

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
כל מי שנסע ברכבת על ציר יפו יודע שהמצב שם בלתי נסבל,
ובעוד אוטובוסים מיועדים לשלב ישיבה ועמידה ויכולת הציפוף מוגבלת,
הרי שרכבות מיועדות בעיקר לעמידה ומדובר ברכב רחב יותר ונדחפים אלפי אברכים עם בחורות ומסטולים עם פרוצות באופן בלתי נסבל,

במקביל ב״ה השתרש נוהג בכל השכונות החרדיות של מהדרין באוטובוסים ולמרות שזה יותר קשה באוטובוסים החדשים זה עדין נשמר,
וברכבת זה פשוט לא שייך.
נוסעת גם וגם, וחושבת שהאוטובוסים הרבה יותר גרועים מהרכבת.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
כמה שאתם צודקים אבל ברכבת הרבה יותר גרוע ורק לחשוב את כל הקווים 59 39 52 64 65 67 68 69 כולם ביחד באותה רכבת מה יהיה אז
כמו שהיום הרכבת במצב הרבה יותר טוב מהאוטובוסים שהיו קודם, ככה יש לקוות שגם בסיבוב השני יהיה כך.
 

אמא של אפרת

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מנסה לחשוב איך היו מגיבים פה אם חילוני היה כותב שהחרדים משתלטים על קרית יובל או על גבעת המורה.
יש הבדל בין כוחות השוק-
לתוכנית ממשלתית לשינוי האוכלוסיה.
(לא שאני חושבת שזה נכון במקרה הזה)
אף אחד לא קבע שאין ליצור בקריית יובל דירות ללא מרפסת סוכה.
ואין יותר מ-5 קומות
והכבישים סגורים בשבת.
החרדים קנו והתיישבו-- אין אפשרות חוקית למנוע את זה.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יש הבדל בין כוחות השוק-
לתוכנית ממשלתית לשינוי האוכלוסיה.
(לא שאני חושבת שזה נכון במקרה הזה)
אף אחד לא קבע שאין ליצור בקריית יובל דירות ללא מרפסת סוכה.
ואין יותר מ-5 קומות
והכבישים סגורים בשבת.
החרדים קנו והתיישבו-- אין אפשרות חוקית למנוע את זה.
שמת לב שאני דברתי על הנימה?
ואם זו לא תכנית ממשלתית ממה נפשך?
 

אמא של אפרת

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
שמת לב שאני דברתי על הנימה?
ואם זו לא תכנית ממשלתית ממה נפשך?
אני מניחה שאם הייתה מתקבלת תוכנית ממשלתית לשינוי הרכב האוכלוסיה בגילה למשל.
ע"י סגירת כבישים ובניית בתים המתאימים רק לחרדים---
תושבי השכונה החילוניים היו מזדעקים-- וזה היה לגמרי לגיטימי.
אני לא חושבת שכאן יש רצון לשנות את הרכב האוכלסיה וזאת מטרת התוכנית.
אבל מי שחושב כך-- אני מבינה שהוא מזדעק!!!
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מנסה לחשוב לאן את חותרת.
בלי קשר לדיון על רכבת כן או לא. (כן!). אכפת לי מאוד שהשכונה שלי תהפוך לחילונית. (לא חושבת שהרכבת או האוטובוסים הם הבעיה, מגיבה לעצם המשפט).
עונה לך בפרטי. סתם מסיט את האשכול.
ולא רק את רוצה לחיות בשכונה עם צביון חרדי.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
הענין בבניית מבנים גבוהים בפינוי בינוי, הוא כדי שהפרוייקט יהיה רווחי. פינוי בינוי מתבצע על ידי יזמים, שהורסים את המבנים ובונים את השכונה מחדש עם תשתיות חדשות וכו'. התושבים לא משלמים כלום, הם מקבלים תשלום על התקופה שבה הם מתפנים מהבית, והם מקבלים דירה חדשה בתוך שכונה חדשה עם תוספות.
היזם מקבל את השאר. דהיינו אם קודם היו 100 דירות והוא בנה 300, הוא עכשיו מוכר את ה-200 הנוספות וזה הרווח שלו, בנוסף לשטחי מסחר וכו' ולכן מנסים לבנות כמה שיותר דירות.
שינוי הצביון יהיה אולי בגלל הרכב האוכלוסייה שיקנו את הדירות בשוק החופשי, ולא בגלל כוונת מכוון של העירייה לשנות את הרכב האוכלוסייה.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
כל מי שנסע ברכבת על ציר יפו יודע שהמצב שם בלתי נסבל,
ובעוד אוטובוסים מיועדים לשלב ישיבה ועמידה ויכולת הציפוף מוגבלת,
הרי שרכבות מיועדות בעיקר לעמידה ומדובר ברכב רחב יותר ונדחפים אלפי אברכים עם בחורות ומסטולים עם פרוצות באופן בלתי נסבל,

במקביל ב״ה השתרש נוהג בכל השכונות החרדיות של מהדרין באוטובוסים ולמרות שזה יותר קשה באוטובוסים החדשים זה עדין נשמר,
וברכבת זה פשוט לא שייך.

אז אולי כדאי לעבוד כבר מעכשיו על קרון לגברים וקרון לנשים? (וכל שאר הרכבת לכולם)
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב חַלְּצֵנִי יְהוָה מֵאָדָם רָע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי:ג אֲשֶׁר חָשְׁבוּ רָעוֹת בְּלֵב כָּל יוֹם יָגוּרוּ מִלְחָמוֹת:ד שָׁנֲנוּ לְשׁוֹנָם כְּמוֹ נָחָשׁ חֲמַת עַכְשׁוּב תַּחַת שְׂפָתֵימוֹ סֶלָה:ה שָׁמְרֵנִי יְהוָה מִידֵי רָשָׁע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי אֲשֶׁר חָשְׁבוּ לִדְחוֹת פְּעָמָי:ו טָמְנוּ גֵאִים פַּח לִי וַחֲבָלִים פָּרְשׂוּ רֶשֶׁת לְיַד מַעְגָּל מֹקְשִׁים שָׁתוּ לִי סֶלָה:ז אָמַרְתִּי לַיהוָה אֵלִי אָתָּה הַאֲזִינָה יְהוָה קוֹל תַּחֲנוּנָי:ח יְהוִֹה אֲדֹנָי עֹז יְשׁוּעָתִי סַכֹּתָה לְרֹאשִׁי בְּיוֹם נָשֶׁק:ט אַל תִּתֵּן יְהוָה מַאֲוַיֵּי רָשָׁע זְמָמוֹ אַל תָּפֵק יָרוּמוּ סֶלָה:י רֹאשׁ מְסִבָּי עֲמַל שְׂפָתֵימוֹ (יכסומו) יְכַסֵּמוֹ:יא (ימיטו) יִמּוֹטוּ עֲלֵיהֶם גֶּחָלִים בָּאֵשׁ יַפִּלֵם בְּמַהֲמֹרוֹת בַּל יָקוּמוּ:יב אִישׁ לָשׁוֹן בַּל יִכּוֹן בָּאָרֶץ אִישׁ חָמָס רָע יְצוּדֶנּוּ לְמַדְחֵפֹת:יג (ידעת) יָדַעְתִּי כִּי יַעֲשֶׂה יְהוָה דִּין עָנִי מִשְׁפַּט אֶבְיֹנִים:יד אַךְ צַדִּיקִים יוֹדוּ לִשְׁמֶךָ יֵשְׁבוּ יְשָׁרִים אֶת פָּנֶיךָ:
נקרא  0  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה