מידע שימושי שערוריית הרכבת הקלה בירושלים

מצב
הנושא נעול.

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
חוץמזה הרי כל נוסע יצטרך להגיע בסוף למסוף עם אוטובוס עירוני או בינעירוני כך שאם יוציאו את האוטובוסים יגיעו במקומם עירוניים ולא ישתנה כלום

נוסעיהם של עשרות קווים כמו: 402, 418,419,450,492,426, ועוד ועוד כיד הדמיון הטובה, יוכלו להצטרף ולנסוע בקו אחד בלבד שידהר לאורך ירמיהו-בר אילן-גולדה.
זה יחסוך עשרות אוטובוסים ביום.

בנוסף גם אין השוואה בין הפיקוק של אוטובוס בינעירוני (עד שכולם מסדרים את המזוודות בתא המטען, ומשלמים בעצלתיים), לאוטובוס עירוני שמעלה את כולם ונוסע מיד.
 

שארפער

משתמש מקצוען
אני מסכימה עם זה מאוד, ואני הכי בעולם בעד שהרכבת תעבור בציר ז׳בוטינסקי.
אך כמו שכתבתי קודם (ואני רואה שגם אחרים כתבו).
להבנתי הסיבה שבגללה בני ברק הוצאה מהמסלול היא ההתנגדות לרכבת שהגיעה מהצד החרדי של המפה.
למיטב ידיעתי אין הדבר כך, הייתי שמח אם זאת הייתה הסיבה, ולא אפליה מטופשת. (יותר קל לי להרגיש שהפסדתי בעקבות חילוקי דעות בין תושבי עירי, לבין כך שהופלתי לרעה ע"י כל שכני, ר"ג ת"א פ"ת וכו', בעקבות שמרי על מצוות דתי.)
לגבי מה שהולך בירושלים, אמת שאינני מכיר היטיב את המצב שם, אך יש לציין שאני מתחבר לכל הדעות, וכולם מתנסחים ברהיטות וכבוד, איש איש ודעתו. רק קצת כאבה לי ההשוואה. (כאחד ששילם מחירים לא קלים על העבודות, והולך לא ליהנות מהן.)
 

ראובן 23

משתמש מקצוען
אמר לי אדריכל גדול, שאחת המטרות של כל התכניות של הרכבות והנת"צ זה פשוט לגרום לנוסעי הרכב הפרטי לעבור לתח"צ
כי זה פשוט לא יהיה נוח באופן אחר.

בכל מקום שהוא על ציר הרק"ל, העיריה מורידה את הדרישה לתקן הרגיל של חניות בחניון.

מה שהזוי שבונים נתיב לרק"ל ומשאירים נתיב אחד לרכב, למשל בפסגת זאב כל יש מקומות שאין מפרץ לאוטובוס
ואז כל התנועה נחסמת, (גם התנועה של האטובוסים)
ובאמת בנוה יעקב המהנל התעקש ועבד קשה ואף הצליח לגרום שיהיה 2 נתיבים לאורך ציר הרק"ל.
זה קיים בכל העולם ויש מקומות שהגדילו לעשות ויש אגרת גודש שזה אומר שכל פעם שאתה נכנס אם הרכב לעיר אתה משלם אגרה
בצרפת ביטלו בהרבה צירים ראשיים את הכביש והפכו למדרחוב
בתל אביב התקן לחניה בבניה חדשה זה 0.5
ורון חולדאי מנסה להעביר חוק עזר שחניה בכחול לבן תעלה 15 שקל לשעה
חוץ מיזה בזמן שסגנו לשעבר אסף זמיר היה מקל על חניות על מדרכות בשעות הערב הוא הקשיח עמדות בנושא כי הוא רוצה להעיף את הרכבים מהעיר ולכן הוא מכשיר חנינים גדולים בעוטף תל אביב ומרשת את העיר בשבילי אופניים
מדינה מפותחת זה לא מדינה בה לעניים יש רכב אלא מדינה בה עשירים נוסעים בתחבורה ציבורית
 
נערך לאחרונה ב:

מירי עוס

משתמש מקצוען
(יותר קל לי להרגיש שהפסדתי בעקבות חילוקי דעות בין תושבי עירי, לבין כך שהופלתי לרעה ע"י כל שכני, ר"ג ת"א פ"ת וכו', בעקבות שמרי על מצוות דתי.)
אתה בטוח?
תראה איזה אמוציות יש כאן כשיש חילוקי דעות בין המגזרים...
 

מולטיגרפיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
כל מה שאמרת נכון,
אבל אני מדברת על כך שבתוך השכונה שלי יעברו מידי יום מאות ואלפי פרוצות,
כשאני גרה בשכונה חרדית לכל דבר, ולא ביפו...
וזה מה שמציק לי.

לא צריך את הרכבת בשביל לעשות פינוי בנוי שדרוש מאוד בשמואל הנביא,
או כדי לבנות רבי קומות כשיש כזו מצוקת דיור.

גם אני חושבת שחילונים לא יבואו לגור כאן, אבל הם כן יסתובבו פה!
וכמו שאני לא רוצה שילדי יסתובבו ביפו, לא רוצה שיפו יבוא אלי הביתה.
כמדומני שהם נוסעים גם בקו 25 ו 45 שעובר ביחזקאל וכו
 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
אתם מכירים עוד עיר בעולם בה מתגוררות משפחות מרובות ילדים שמדי סוף שבוע יוצאים על כל הפקלאות לעיר הסמוכה או הרחוקה?
פתרונות תחבורה צריך להתאים לאוכלוסיה.
מצד שני ההורים של אותם ילדים צריכים להגיע לעבודה כל יום לא כל שבוע. וגם לחזור הביתה בדרך הקצרה ביותר. ולאו דווקא הנוחה ביותר.
כנראה שצריך לשלב. עיקר התחבורה צריכה להיות מותאמת ליום יום ולהיות נגישה למרבית הנוסעים (שזה לא דווקא עגלות ילדים למרות שהן מטעות בגלל הגדל) וכן זה אומר כבישים מהירים ומסלולים קצרים.
במקביל ואחרי שזה יעבוד אפשר לנסות ליצור פתרונות תחבורה בסופי שבוע משכונות. (הנציגים החרדים יכולים לדאוג לזה בנוסף לתחבורה הזורמת לא במקום)
ואם יש חתונה בבני ברק וצריך לסוע עם כל הילדים ודווקא במחירי תח"צ? תתמודדו. אי אפשר לתכנן את התחבורה הציבורית (תחזרו שוב ציבורית) לפי הפרט.
אין על זה ויכוח. ויש את זה כבר היום, בסופי שבוע (ולפעמים גם ערבים בעונת החתונות), מרוב השכונות לריכוזים החרדיים הגדולים. הלוך ושוב (לפי הצורך והעניין). ואילו לא עומדים להתבטל, אין שום סיבה שהם יתבטלו., אלו קווים ייעודיים לשכונות.

השאלה היא אחרת, הרוב המוחץ של האוטובוסים הבינעירוניים "החרדיים", שלא יוצאים מהשכונות. יש בהם את כל המגרעות: גם עושים סיבוב מייגע בתוך אזור עמוס, וגם לא מגיעים לרוב השכונות. את זה צריך להפסיק אתמול, ולעבור למרכז תחבורה יחיד, שמגיעים אליו בשאטלים. כמובן שיצטרכו להיות שאטלים, ואין סיבה לחשוב שלא יהיו. אולי לא מספיק, כרגיל, נחיה ונראה. אבל לא הגיוני להתלונן מראש "כי בטח לא יהיו שאטלים".

וראינו כאן באשכול, שגם הרבה מהפריבילגים - לכאורה, אלו שגרים ליד מסלול התח"צ הנוכחי, תומכים בשינוי המתבקש הזה. (ולשכונות האלו, אגב, יתבקש לייעד -לאחר השינוי - אוטובוסים בין עירוניים ישירים לריכוזים החרדיים, בדיוק כמו לשאר השכונות כיום)
 
נערך לאחרונה ב:

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
למיטב ידיעתי אין הדבר כך, הייתי שמח אם זאת הייתה הסיבה, ולא אפליה מטופשת. (יותר קל לי להרגיש שהפסדתי בעקבות חילוקי דעות בין תושבי עירי, לבין כך שהופלתי לרעה ע"י כל שכני, ר"ג ת"א פ"ת וכו', בעקבות שמרי על מצוות דתי.)
לגבי מה שהולך בירושלים, אמת שאינני מכיר היטיב את המצב שם, אך יש לציין שאני מתחבר לכל הדעות, וכולם מתנסחים ברהיטות וכבוד, איש איש ודעתו. רק קצת כאבה לי ההשוואה. (כאחד ששילם מחירים לא קלים על העבודות, והולך לא ליהנות מהן.)
הזכרון שלי, ודומני שהוא תקין, זוכר היטב את ההתנגדויות החרדיות לרכבת, שחליחה לא תעבור בבני ברק.
 

שארפער

משתמש מקצוען
אתה בטוח?
תראה איזה אמוציות יש כאן כשיש חילוקי דעות בין המגזרים...
בכל אופן!
זה בינינו!
אז נדברו יראי ה' איש לרעהו, ויקשב ה' וישמע וכו'
נאמנים לי פצעי אוהב פי כמה ממלקות עמי הארץ.

ובקשר לאמוציות, אני כבר קורא ותיק כאן, רק שלאחרונה החלטתי גם לכתוב....
אין מה לומר מאוד נחמד ומשעשע לקרוא את מה שהולך כאן. ;)
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
בכל אופן!
זה בינינו!
אז נדברו יראי ה' איש לרעהו, ויקשב ה' וישמע וכו'
נאמנים לי פצעי אוהב פי כמה ממלקות עמי הארץ.
העניין הוא שבדרך כלל מישהו שחושב אחרת הופך אוטומטי לעם הארץ, בלי קשר למוצאו או למידת יראת השמים שלו.
כמו שאוהבים לשאול כאן מדי פעם בתדהמה מזועזעת:
"זה פורום חרדי פה?????"
 

שארפער

משתמש מקצוען
הזכרון שלי, ודומני שהוא תקין, זוכר היטב את ההתנגדויות החרדיות לרכבת, שחליחה לא תעבור בבני ברק.
הוא תקין לחלוטין.
זה היה לפי הזכור לי על התחנה מרכזית. ולפניו על בניין ההסתדרות שרצו להקים שם קניון.
דווקא לא על הרכבת.
כן על תחנת אהרונוביץ של הרכבת. (היו אולי מפקפקים.)
אך לא זכור על הרכבת.
ככלל, בנו על זה הרבה שזה יפתור בעיות הלכתיות בעירוב בז'בוטינסקי, ועוד, כך שלי זכורה רק ציפיה לזה, ודווקא מהמגזרים היותר מחמירים יחסית.
 

שארפער

משתמש מקצוען
העניין הוא שבדרך כלל מישהו שחושב אחרת הופך אוטומטי לעם הארץ, בלי קשר למוצאו או למידת יראת השמים שלו.
כמו שאוהבים לשאול כאן מדי פעם בתדהמה מזועזעת:
"זה פורום חרדי פה?????"
חלילה, עמי הארץ כאן, הם לא בני הפורום!!!
לא הובנתי!
אלא אלו שהחליטו להדיר את ב"ב מהרכבת, הלוא המה בני פ"ת ר"ג ת"א ועוד, והחילוניים שבהם בלבד!!
הובנתי??

ואסביר ואפרט למען הסר חשד:
בכל אופן!
זה בינינו!
אז נדברו יראי ה' איש לרעהו, ויקשב ה' וישמע וכו'
אלו הם החרדים לדבר ה' החושבים אחרת ממני, שנאמנים לי פצעיהם פי כמה ממלקות ואפליות עמי הארץ, והם תושבי מדינתנו החילוניים דייקא.
וכמאמר הגמ' בפסחים, ששונאים עמי הארץ את ת"ח, יותר מאומות העולם את ישראל.

ולהבא אפציר, לפני ההתקפה, נא לקרוא את התגובה טוב!!!!
 
נערך לאחרונה ב:

מירי עוס

משתמש מקצוען
ככלל, בנו על זה הרבה שזה יפתור בעיות הלכתיות בעירוב בז'בוטינסקי, ועוד, כך שלי זכורה רק ציפיה לזה, ודווקא מהמגזרים היותר מחמירים יחסית.
מחמירים במה?
מה שכתבת על העירוב זה "מחמירים" מציבור מסוים,
והמאבק על הרכבת כמדומני מ"מחמירים" מציבור אחר..
 

שארפער

משתמש מקצוען
אתה בטוח?
תראה איזה אמוציות יש כאן כשיש חילוקי דעות בין המגזרים...
טוב שהכינו אותי לאמוציות...... ;)

העניין הוא שבדרך כלל מישהו שחושב אחרת הופך אוטומטי לעם הארץ, בלי קשר למוצאו או למידת יראת השמים שלו.
כמו שאוהבים לשאול כאן מדי פעם בתדהמה מזועזעת:
"זה פורום חרדי פה?????"
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
חלילה, עמי הארץ כאן, הם לא בני הפורום!!!
לא הובנתי!
אלא אלו שהחליטו להדיר את ב"ב מהרכבת, הלוא המה בני פ"ת ר"ג ת"א ועוד, והחילוניים שבהם בלבד!!
הובנתי??
הובנת היטב.
ועל כך אמרתי,
אצל כמה וכמה משתתפים (לא כבודו, אחרים), ברגע שמישהו לא מסכים עם תפיסתם מבחינה השקפתית הרי שיש לערער על מידת חרדיותו.
ואם הוא לא חרדי, ולא ירא השם לטעמם, מה זה משנה אם הוא תושב בני ברק או רמת גן?
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
ההסבר הובן?
הייתי בהלם מכך שכפי הנראה התופעה שכתבת עליה קורית כ"כ הרבה, עד שטעית וחשבת שגם אני כתבתי כך, בשעה שכתבתי את ההיפך הגמור!
הובן מלכתחילה.
אין ממה להיות בהלם.
הבנתי שאתה עושה חילוק בין מגיבי הפורום לתושבי ר"ג,
אך על כך ציינתי שהחילוק הזה לא בהכרח מקובל על כל המגיבים.
 

צצצ

משתמש מקצוען
למה שיסתובבו ביחזקאל? מה הם יעשו שם?
יקנו בעובד? בקידי שיק? יתפסו מנחה בקמניץ? יערכו אירועים בלאמעט?
נוכל להזמין אותם להכנסת אורחים אולי?
סתם לעניננו הרכבת עשתה מהפכה מטורפת ביפו מרחוב שהבנינים כבר היו בצבע שחור ובעל חנות היה מוריד שכבות של פיח מהדלת כל יום, זיהום אויר פקקים הזויים צפירות וכו'
נהפך לנוח, נקי שקט אירופאי, אין עומס מטורף בתוך הרחוב, ויש עוד הרבה יתרונות (אפשר להוסיף פה גם חסרונות)
אם יעשו כזה גם בבר אילן זה יחסוך המון!!!
אפשר לרדת בתחילת בר אילן לעשות שם אולי מסוף תת קרקעי של אוטובוסים שמורידים וממשיכים הלאה שיוכלו להיכנס עוד אוטובוסים וחסל הבלגן בבר אילן יבוא רכבת כל 6,7 דק' ומי שרוצה מונית שילך לרח' מקביל.
ולענייני דת אולי באמת בשביל מי ששומר עיניים יותר יעשו טשטוש מבחוץ עד מחצית גובה החלונות כמו שאחת פה אמרה.
אפשר למצוא לזה פתרונות אם רוצים.
וחוץ מזה אנשים לא דתים באמת יש גם באוטובוסים.
ושאלה לשוחרי הצניעות אולי זה יפתור את בעית הצופף המטורף באוטובוסים שעפים שם בנים על בנות חופשי.
בענין הזה יותר מרווח ברכבת (גם בעומס) .
ושוחרי הצניעות צריכים קודם כל לפתור את הבעיות הקימות כי בעית צניעות לא קימת רק באנשים שהם ברחוב המקביל לשטראוס אלא באוטובוסים אצלינו.
 

ה. בקר

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כמו בכל דבר בחיים
יש לזה מעלות וחסרונות
שתי צדדים למטבע
אפשר להתמקד בבעיות
אפשר במעלות כי הם רבות, ותר מהחסרונות במקרה זה.
העומס שם ברחוב בר אילן הוא נוראי על פי כל קנה מידה.
הבלאגן בתחנות האוטובוסים הוא איום. כאוס. פלא שאין שם דריסות כל יום עם האוטובוסים שעפים לתחנות ואנשים שעומדים על שפת הכביש ורצים לאוטובוס עוד בטרם עצר.
חילוניים לא חסר באוטובסים באזור..
 
ושוחרי הצניעות צריכים קודם כל לפתור את הבעיות הקימות כי בעית צניעות לא קימת רק באנשים שהם ברחוב המקביל לשטראוס אלא באוטובוסים אצלינו.
כמה שאתם צודקים אבל ברכבת הרבה יותר גרוע ורק לחשוב את כל הקווים 59 39 52 64 65 67 68 69 כולם ביחד באותה רכבת מה יהיה אז
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק א

א אַשְׁרֵי הָאִישׁ אֲשֶׁר לֹא הָלַךְ בַּעֲצַת רְשָׁעִים וּבְדֶרֶךְ חַטָּאִים לֹא עָמָד וּבְמוֹשַׁב לֵצִים לֹא יָשָׁב:ב כִּי אִם בְּתוֹרַת יְהוָה חֶפְצוֹ וּבְתוֹרָתוֹ יֶהְגֶּה יוֹמָם וָלָיְלָה:ג וְהָיָה כְּעֵץ שָׁתוּל עַל פַּלְגֵי מָיִם אֲשֶׁר פִּרְיוֹ יִתֵּן בְּעִתּוֹ וְעָלֵהוּ לֹא יִבּוֹל וְכֹל אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה יַצְלִיחַ:ד לֹא כֵן הָרְשָׁעִים כִּי אִם כַּמֹּץ אֲשֶׁר תִּדְּפֶנּוּ רוּחַ:ה עַל כֵּן לֹא יָקֻמוּ רְשָׁעִים בַּמִּשְׁפָּט וְחַטָּאִים בַּעֲדַת צַדִּיקִים:ו כִּי יוֹדֵעַ יְהוָה דֶּרֶךְ צַדִּיקִים וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים תֹּאבֵד:
נקרא  20  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה