סקר בנושא כמה מקובל שההורים נותנים בשביל דירה לזוג הצעיר

מקשיב

משתמש פעיל
ואני חושב שהסיכוי לשיתוף פעולה עם מי שהזכרת, יבוא אחרי שתהיה אוירה מתאימה בציבור לכך. ולדעתי נדרש לכך קמפיין עצום בסדר גודל של קמפיין בחירות ויותר.
יותר קל לשכנע 200 איש-
או 200,000 ?
 

ראובן 23

משתמש מקצוען
11
 

קריה נאמנה

משתמש מקצוען
יותר קל לשכנע 200 איש-
או 200,000 ?
בפרט שיש הפועלים להיפך.

לפעמים יותר קל לשכנע 200,000, ואני חושש שזה המקרה כאן
קשה מאד לשכנע את מי שהתמכר לאשליה.
לא כ"כ קשה לשכנע אנשים הגיוניים, כאשר העובדות והאמת לצדך.
בסקר בדקתם גם איזה אחוז מצליח לעמוד בהתחייבות, והאם יש קורלציה בין הסכום, ליכולת לעמוד בו.
יש מצב שהצגת הנתונים האלו, תנפץ בקלות את בועת האשליה.
 

נדוניה כהלכה

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אשמח מאוד לקבל תגובות - במייל המצויין בתוך הקונטרס. [כאן אינני יודע אם כדאי לדון בזה, מאחר שהנושאים הם בעיקר תורניים ואינם מתאימים לבמה זו.]
 

קבצים מצורפים

  • קונטרס.pdf
    KB 162.1 · צפיות: 41

השקעות R הון

מנהל פורום השקעות
מנהל
מנוי פרימיום
אשמח מאוד לקבל תגובות - במייל המצויין בתוך הקונטרס. [כאן אינני יודע אם כדאי לדון בזה, מאחר שהנושאים הם בעיקר תורניים ואינם מתאימים לבמה זו.]
חבל המאמצים הזמן והמחשבה
שום רעיון לא יצליח

בכל רעיון יש בעיות
בישום שלו בפועל (ברעיון היפה של @YBM למשל, נופלת בעיה מי ערב שהילדים יוכלו להחזיר את החוב הרי ההורים ירחמו על הילדים...)
גם שאין דרך להטמיע בציבור
וגם שיש אנשים שהאינטרס שלהם שהמצב ימשך
 

נדוניה כהלכה

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
חבל המאמצים הזמן והמחשבה
שום רעיון לא יצליח



למה להתייאש מראש?

וכי לא היו דברים שהשתנו בציבור שלנו? דברים שרק לפני עשרים-שלושים שנה מי שהיה אומר לך שישתנו היית מסתכל עליו כמו...







בכל רעיון יש בעיות
נכון מאוד. וזו בדיוק הסיבה שאנו מציפים כאן את הרעיון כאן, כדי שיעמדו על נקודות התורפה וננסה לפותרם. הרעיון כבר השתפר מאוד על ידי הערות שקבלנו כאן


בישום שלו בפועל (ברעיון היפה של @YBM למשל, נופלת בעיה מי ערב שהילדים יוכלו להחזיר את החוב הרי ההורים ירחמו על הילדים...)

ההערה נכונה וטובה, וחושבים על פתרון. ואכתוב מה שעלה לעת עתה.
  • יש הרבה (מאוד) זוגות שחיים יפה מאוד, ובכל אופן יותר מההורים, ויש להניח שהם יחזירו מרצונם את ההלואה להורים. במיוחד אם ההורים יהיו במצב קשה.
  • עצם ההכרה בכך שהסכום ניתן כהלוואה ולא כמתנה ושצריך להחזירו, יש בו תועלת גדולה להקטין את הדרישות. הנימוק העיקרי כיום לבקש סכום המתאים למגורים במרכז ולא להסתפק בסכום המתאים לפריפריה, מבוסס על התיאוריה שבמרכז יש יותר אפשרות לעלייה רוחנית, מכיון שבכוללים כאן מרוכזים כאן יותר בעלי כשרון, וכן מוסדות החינוך טובים יותר. אולם תיאוריה זו לא נבדקה באופן רציני ומקצועי, ואפשר בהחלט לפקפק בה, וגם לטעון ההיפך מכמה סיבות, וביניהם:
א. שדוקא בקהילה קטנה, במקום מרוחק ושקט, ובעל מרחבים, יש תנאים הרבה יותר טובים הן לעלייה בתורה, והן לבניית הבית (עיין כתובות קי, ב, ערובין כא, ב ורש"י שבת פ).

ב. במרכז, האפשרות לקנות היא בד''כ במקום מתחרד, על כל החסרונות שבזה.

ג. כדי לקנות במרכז, הזוג צריכים לקבל על עצמם עוד משכנתא גבוהה, בעוד שבפריפריה היו יכולים להסתפק בסכום קטן יותר, הן מההורים והן במה שנוטלים על עצמם.

אמנם, לפי המצב כעת, נוח לבחורים להאמין לתיאוריה הנ''ל בלי לבדוק יותר מידי, שכן למעשה על ידיה מקבלים סכום גדול יותר. אולם ברגע שהסכום לא יהיה מתנה אלא הלוואה, מסתבר שיבדקו את האפשרות הזו יותר.

[בנוסף יש איזושהי תוכנית לפתוח את הבעיה שהעלית ע''י מסירת ניהול ההלואה לגמ''ח שמתכננים להקים בעז''ה (גם לפני שהגמ"ח יצליח לגייס את הסכומים הנדרשים לתת בעצמו את ההלוואות). דהיינו שההורים יפקידו את הסכום לגמ"ח והוא יהיה זה שמלווה לילדים. אבל התוכנית עדיין לא מגובשת]



גם שאין דרך להטמיע בציבור


כבר כתבתי שלדעתי הדרך הטובה להטביע בציבור הוא ע''י קמפיין מאסיבי, חזקה על תעמולה שאינה שבה ריקם.



וגם שיש אנשים שהאינטרס שלהם שהמצב ימשך


האנשים יש להם ענין שימשיך המצב הם מועטים מאוד, וכשיבינו שהציבור מעוניין בפתרון זה (כי נמאס לכל אחד להוציא 3 מליון סתם בלי תועלת לילדים, כשגם הילדים עצמם יצטרכו בגלל זה להוציא 3 מיליון סתם בתורם) אני חושב שלא יוכלו להמשיך בהתנגדותם
 

הגמ"ח המרכזי

משתמש פעיל
כפי שאני זוכר יש כאן נציג של הגמח המרכזי. אבקש מאוד ממי שיודע מיהו לתייג אותו כאן. תודה רבה.


לכבוד הרב .. שליט''א , נציג הגמ''ח המרכזי פה ק''ק פרוג

רצינו להציע לפני מעלתו רעיון, שכדאי מאוד לשקול בכובד ראש. ואקדים את הרקע.

ביום שישי האחרון פרסמנו כאן סקר בענין התחייבויות הנישואין בציבור הליטאי. עד עתה ענו כמאה נסקרים (שזה לא הרבה, אבל בכל זאת נותן אזושהי אינדיקציה) ומתשובותיהם עולה שהסכום הממוצע שמתחייב אברך בציבור הליטאי לדירות ילדיו הוא 500 אש"ח לבת ו150 אש"ח לבן, ולפי זה הסך הכולל של התחייבויות הנישואין שנוטל על עצמו אברך ליטאי שיש לו, לדוגמא, 5 בנים ו5 בנות (כולל הוצאות החתונה, ההכנות, הנדוניה, השבע ברכות, ההשתתפות בשכירות עד הקניה, הקניה, והריבית על המשכנתאות) הוא יותר מ-5 מלש''ח.
ובפירוט: הסכום לדירות (לפי חישוב הנ''ל של 500 אש''ח לבת ו150 אש''ח לבן), יוצא 3 ורבע מליון, וכאשר לוקחים סכומים אלו במשכנתא ל20 שנה, כמו שמצוי (משכנתא נדוניה או הסדר אחר), יש להוסיף כ30%, דהיינו כעוד מליון, והגענו ל4 ורבע מלש''ח. הוצאות החתונה והשכירות וכו' הם כ-100 אש"ח לבת ו40 אש"ח לבן, שזה אומר עוד 700 אש''ח (ואם לוקחים גם את זה מהבנק יש להוסיף את הריבית כנ''ל), כך שהגענו כבר ליותר מ5 מליון, ותאמין לי שהלכתי על המינימום.

הכל מודים שעדיף שכל אחד יממן רק את עצמו ולא את כל ילדיו. הבעיה היא שאי אפשר להטיל עול כזה על זוג צעיר כשרוצים שהבעל ישאר בלימוד. לפיכך הצענו בסקר שהסכום יינתן לזוג כהלוואה עומדת ל-10 -12 שנה, ואז – כשהאברך יגיע לגיל 32-34 - יקח משכנתא כדי להחזיר את הסכום. באופן זה כל אחד יצטרך לממן רק דירה אחד בימי חייו.

מהתגובות שהתקבלו עד עתה עולה שרוב הציבור מעונין בכך, אבל השאלה הנשאלת בעיקר היא מהיכן ישיגו הלוואות ארוכות טווח כאלו.

האופציה המדוברת כעת היא לחלק את הסכום לשלוש: את השליש הראשון יקחו מהבנק בגרייס ל10 – 12 שנים, את השליש השני יקבלו בהלוואה עומדת ל10 – 12 שנים מקרן גמ''ח תמורת תרומה עבור כל יחידת הלוואה, ובשליש השלישי יתחלקו המחותנים, היינו שכל אחד מהמחותנים יגלגל ששית מהסכום במשך 10 – 12 שנים, עד שהזוג יקח את המשכנתא ויפרע את הסכום.
ומה שרציתי לשאול אתכם הוא כמובן לגבי השליש השני הנלקח מקרן גמ''ח, והשאלה מתחלקת לשתים:
א) האם אתם תוכלו להציע מסלול כזה מכאן ואילך, היינו שיהיה ניתן לתרום מעתה לילדים עד גיל 3, במסלול המקנה זכאות להלוואה עומדת ל10 שנים.
ב) האם תוכלו לתת אופציה כזו כבר כעת לאלו שיש להם זכאות בגמ''ח. דהיינו שכל מי שיש לו כעת יחידות בגמ''ח, יוכל ליטול במקומן כמחצית מהסכום - או קצת יותר - בהלואה עומדת ל10 שנים. ולדוגמא: זוג שיש לו זכות בגמ"ח להלוואה של 320 אש"ח במסלול הרגיל (לחתן 4 יחידות ולכלה 4 יחידות), יוכלו ליטול במקום זה הלוואה עומדת של 180 אש''ח ל10 שנים.
ברור שזה יצריך להגדיל את ההון הנזיל של הגמ''ח, אבל יש להניח שההכבדה לא תהיה גדולה כל כך, שכן מן הסתם רוב הזכאים לא ישתמשו באופציה זו. בנוסף, לפי הערכתי יש בציבור החרדי בעלי ממון המודעים למצב דלעיל וכואבים אותו, ואם נסביר להם את גודל התועלת בפתרון זה יהיו מוכנים להפקיד סכומים גדולים לצורך כך בגמ''ח המרכזי ללא חשש, שכן ידוע שהגמ"ח המרכזי הוא בעל תו אמינות ובטיחות הגדול בעולם הגמחי''ם מזה שנים.

אנא מכם, שיקלו את הרעיון בכובד ראש, למרות מורכבותו.

מדובר כאן ב''הצלת נפשות'' - של מאות הורים;

ב"הכנסת כלה" (ו'היתר עגונות'...) - של מאות בנות בוגרות, היושבות בביתן שנה ועוד שנה עקב המצב המתואר, וצערן גדול מנשוא;

וב"תלמוד תורה כנגד כולם", שכן דוקא מתווה זה הוא שיתן את הרוגע וישוב הדעת האמיתי לאברכים הצעירים להגות בתורה בשלווה, בלא נקיפות מצפון, ובלא דאגות עתיד, אשר כיום מכבידים על אברכים צעירים רבים (איכותיים ועדינים, המוכרים לי, ואין כאן המקום להאריך בזה).





בהערכה ובברכה מרובה מאוד
ועד ''לא יהיה בך אביון"
ראשית, משמח לראות שיש אנשים שעומלים על פתרונות בנושא הכאוב ביותר בציבור החרדי ואולי בעיקר בציבור הליטאי.
שנית, אני מוכרח להבהיר, אני נציג הגמ"ח המרכזי ולא מנהל הגמח המרכזי. והדברים שאני כותב הם דעתי האישית בלבד ולא דעת הגמ"ח המרכזי וההנהלה שלו!

ומכאן לעצם הדברים. אני ותיק מאוד בגמ"ח המרכזי- כמעט מיום הקמתו, וחי את הנושא הזה בוקר וערב וכל יום תמיד..
אין ולא יהיה שום פיתרון בנושא הזה, אם זה לא יעבור דרך ראשי הישיבות והרבנים! נקודה.
יכולים ההורים לתכנן אלפי תיכנונים. כל עוד שראשי הישיבות רוצים עבור התלמידים שלהם את הטוב ביותר כי הם חושבים על המשך העיסוק שלהם בתורה בעתיד. לא יעזור מה שאנחנו ההורים נתכנן ונבנה תכניות. הדרישות ימשיכו להיות דרישות ואנחנו שרוצים לחתן את בנותינו עם בחורים טובים נצטרך לשלם מחוסר ברירה.
זה כואב לשמוע את זה אבל אני אומר את מה שאני רואה בשטח!
הפיתרון ככל שהוא יהיה טוב, הוא חייב לקבל הסכמה נרחבת של ראשי הישיבות וגדולי הדור. אחרת חבל על המאמץ.

ולגבי ההצעה שהועלתה להלוואות. אכן, כל עוד שאין פיתרון כזה כללי לכל הציבור העיצה היחידה היא פתרונות הלוואה טובות להורים. וזה למעשה מה שהגמ"ח המרכזי עושה עם הלוואה של עד 240,000 ש"ח בהחזר של 1560 ש"ח כל חודש. אבל רעיון שמונח בו משהו כזה שמראש מסוכם שלאחר איקס שנים זה עובר לילדים לא יילך, כי שוב יתחילו לדון כמה נותנים ואם זה רק לתקופה או לתמיד...

לשאלתכם, הגמ"ח המרכזי עצמו אני לא מאמין שיסכים/יוכל לתת 'הלוואות עומדות' של סכומים כאלה גבוהים לכל כך הרבה שנים. זה לא מעשי בשום צורה! ודאי וודאי לא לאנשים שמחתנים היום מיידי... (הלוואה מיידית אף פעם לא היה אפשרי בגמ"ח המרכזי)
כל הייתרון של הגמ"ח המרכזי והעמידה האיתנה שלו ב"ה הוא המחזוריות של הכסף שלא פוסקת לרגע. אם זה יעמוד ויתקע אצל אנשים לשנים ארוכות יצטרכו כל הזמן עוד ועוד אנשים לצרף ולהביא הפקדות וכו' וזה לא הגמח המרכזי!!

בתקווה לישועה בקרוב
ובינתיים כל עוד שלא התקבל שום רעיון הרעיון הכי טוב זה לפנות לטלפון שכתוב למטה!! אין אופציה אחרת טובה יותר.

פיני רובין- נציג הגמ"ח המרכזי
 
נערך לאחרונה ב:

נדוניה כהלכה

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
לכבוד הרב רובין שליט"א

יישר כח גדול על ההתייחסות המפורטת.
וראשית אקדים , שמאז שכתבתי לך מכתב זה המתווה המוצע עבר שידרוג משמעותי בזכות הערות שקיבלתי פה
והנה המתווה החדש בקצרה:

הסכום שהיום רגילים ההורים לתתו לזוג הצעיר כמתנה לקניית הדירה, לא יתנו אותו להם, אלא יפקידוהו בגמ"ח, והגמ"ח יתן אותו לזוג הצעיר בתורת הלוואה עומדת ל10-12 שנה (ואולי הגמ''ח גם יוסיף קצת הלוואה משלו לפי ההון שיהיה בגמ''ח), ולאחר השנים הללו יטלו בני הזוג משכנתא ויחזירו את ההלואה לגמ"ח, והוא יחזירה להורים

ברור שגם לפי מתווה זה עדיין יש צורך עצום בגמ"ח המרכזי - גם לפי מתכונתו כעת - בין לצורך החלק שהזוגות נוטלים היום על עצמם, ובין לצורך החלק שההורים נותנים כהלוואה

כל עוד שראשי הישיבות רוצים עבור התלמידים שלהם את הטוב ביותר כי הם חושבים על המשך העיסוק שלהם בתורה בעתיד. לא יעזור מה שאנחנו ההורים נתכנן ונבנה תכניות. הדרישות ימשיכו להיות דרישות ואנחנו שרוצים לחתן את בנותינו עם בחורים טובים נצטרך לשלם מחוסר ברירה.


המחשבה על המשך העיסוק בתורה של החתן בעתיד, היא אחת הסיבות המרכזיות למתווה המוצע, שכן מתווה זה הוא שמקנה לחתן שלוות נפש אמיתית לאורך ימים. בעוד שלפי המצב דהיום אין כאן שלוות נפש אמיתית כלל, גם אם יקבל דירה שלמה, שהרי בעוד שנים לא רבות כבר יתחיל לדאוג על 5 מליון שיצטרך לארגן לנישואי הילדים... (מלבד נקיפות המצפון ובעיות נוספות הנוצרות לפעמים מחמת המצב הקיים, שאף הן מונעות שלוות נפש)

ברור שצריך הסכמה של גדולי הדור, אין שום ספק בכלל

רעיון שמונח בו משהו כזה שמראש מסוכם שלאחר איקס שנים זה עובר לילדים לא יילך, כי שוב יתחילו לדון כמה נותנים ואם זה רק לתקופה או לתמיד...



הרעיון הוא לצאת בקמפיין נרחב בעז''ה, שאנו מקוים שיצליח להחדיר את התפיסה הנזכרת לעיל, שהדבר הטוב ביותר לחתנים עצמם הוא ליצור את השינוי המוצע, המבטל לחלוטין את המושג של מתנה לצורך קניית דירה, ומחליף אותה בהלוואה לטווח ארוך. שכן זה המהלך היחיד שיכול להקנות לחתנים שלוות נפש להגות בתורה כל ימי חייהם.
זה שימשיכו לדון כמה נותנים לא מפריע לי כל זמן שמדובר על הלוואה. מה גם שכאשר מדובר על הלוואה לא בטוח בכלל שכל אחד ירצה הלוואה גדולה, ואדרבא יתחילו לחשוב יותר ברצינות אולי בכלל יותר כדאי בפריפריה
 

השקעות R הון

מנהל פורום השקעות
מנהל
מנוי פרימיום
כבר כתבתי שלדעתי הדרך הטובה להטביע בציבור הוא ע''י קמפיין מאסיבי, חזקה על תעמולה שאינה שבה ריקם.
כבר ניסו ביתד נאמן במשך השנים הרבה מאוד פעמים להציף את העניין
לא זז כלום.

@הגמ"ח המרכזי אני מכיר אותך למדנו לפני 8 שנים בכולל של הרב הבלין

@YBM
האמת שאני מתחיל להאמין בפרויקט שלך
ומאחל לך בשם עם ישראל הרבה הצלחה

על התמיהה
לשאלתכם, הגמ"ח המרכזי עצמו אני לא מאמין שיסכים/יוכל לתת 'הלוואות עומדות' של סכומים כאלה גבוהים לכל כך הרבה שנים. זה לא מעשי בשום צורה!
ענית יפה
הסכום שהיום רגילים ההורים לתתו לזוג הצעיר כמתנה לקניית הדירה, לא יתנו אותו להם, אלא יפקידוהו בגמ"ח, והגמ"ח יתן אותו לזוג הצעיר בתורת הלוואה עומדת ל10-12 שנה (ואולי הגמ''ח גם יוסיף קצת הלוואה משלו לפי ההון שיהיה בגמ''ח), ולאחר השנים הללו יטלו בני הזוג משכנתא ויחזירו את ההלואה לגמ"ח, והוא יחזירה להורים

אך לדעתי הרב פיני רובין שליט"א צודק.. ש
אין ולא יהיה שום פיתרון בנושא הזה, אם זה לא יעבור דרך ראשי הישיבות והרבנים! נקודה.
יכולים ההורים לתכנן אלפי תיכנונים. כל עוד שראשי הישיבות רוצים עבור התלמידים שלהם את הטוב ביותר כי הם חושבים על המשך העיסוק שלהם בתורה בעתיד. לא יעזור מה שאנחנו ההורים נתכנן ונבנה תכניות. הדרישות ימשיכו להיות דרישות ואנחנו שרוצים לחתן את בנותינו עם בחורים טובים נצטרך לשלם מחוסר ברירה.
מה שענית
ברור שצריך הסכמה של גדולי הדור, אין שום ספק בכלל
זה לא עונה מספיק.
הסכמות יש הרבה
וכל אחד מגלגל עיניים שזה לא הכוונה אליו.

האפשרות היחידה שאני רואה זה שר' גרשון אדלשטיין יתקשר לכל ראשי הישיבות
ויגיד להם שהם יתקשרו לכל ההורים של הבחורים שבשידוכים
במשך השנתיים הקרובות
ויורו להם להסכים לקבל מצד הכלה רק X כסף
וכל השאר בהלוואה.

אגב, צריך למצוא מתווה עבור המיעוט שהם באמת עשירים
ורוצים לתת לילדים שלהם
במתווה כמו....
"שיהיה אפשר חמש שנים אחרי החתונה, לתת לזוג הצעיר כמה שרוצים. (נראה לי שזה המתווה בחסידות גור)
אבל בזיכרון הדברים בין הצדדים אסור שיוזכר דבר מזה.

@YBM אני לצידך
 

הגמ"ח המרכזי

משתמש פעיל
לכבוד הרב רובין שליט"א

יישר כח גדול על ההתייחסות המפורטת.
וראשית אקדים , שמאז שכתבתי לך מכתב זה המתווה המוצע עבר שידרוג משמעותי בזכות הערות שקיבלתי פה
והנה המתווה החדש בקצרה:

הסכום שהיום רגילים ההורים לתתו לזוג הצעיר כמתנה לקניית הדירה, לא יתנו אותו להם, אלא יפקידוהו בגמ"ח, והגמ"ח יתן אותו לזוג הצעיר בתורת הלוואה עומדת ל10-12 שנה (ואולי הגמ''ח גם יוסיף קצת הלוואה משלו לפי ההון שיהיה בגמ''ח), ולאחר השנים הללו יטלו בני הזוג משכנתא ויחזירו את ההלואה לגמ"ח, והוא יחזירה להורים

ברור שגם לפי מתווה זה עדיין יש צורך עצום בגמ"ח המרכזי - גם לפי מתכונתו כעת - בין לצורך החלק שהזוגות נוטלים היום על עצמם, ובין לצורך החלק שההורים נותנים כהלוואה




המחשבה על המשך העיסוק בתורה של החתן בעתיד, היא אחת הסיבות המרכזיות למתווה המוצע, שכן מתווה זה הוא שמקנה לחתן שלוות נפש אמיתית לאורך ימים. בעוד שלפי המצב דהיום אין כאן שלוות נפש אמיתית כלל, גם אם יקבל דירה שלמה, שהרי בעוד שנים לא רבות כבר יתחיל לדאוג על 5 מליון שיצטרך לארגן לנישואי הילדים... (מלבד נקיפות המצפון ובעיות נוספות הנוצרות לפעמים מחמת המצב הקיים, שאף הן מונעות שלוות נפש)

ברור שצריך הסכמה של גדולי הדור, אין שום ספק בכלל





הרעיון הוא לצאת בקמפיין נרחב בעז''ה, שאנו מקוים שיצליח להחדיר את התפיסה הנזכרת לעיל, שהדבר הטוב ביותר לחתנים עצמם הוא ליצור את השינוי המוצע, המבטל לחלוטין את המושג של מתנה לצורך קניית דירה, ומחליף אותה בהלוואה לטווח ארוך. שכן זה המהלך היחיד שיכול להקנות לחתנים שלוות נפש להגות בתורה כל ימי חייהם.
זה שימשיכו לדון כמה נותנים לא מפריע לי כל זמן שמדובר על הלוואה. מה גם שכאשר מדובר על הלוואה לא בטוח בכלל שכל אחד ירצה הלוואה גדולה, ואדרבא יתחילו לחשוב יותר ברצינות אולי בכלל יותר כדאי בפריפריה
ברור שקמפיין נרחב הוא בסיס לכל הדבר הזה.
אבל יודע כל איש פרסום מתחיל שקמפיין טוב מתחיל קודם כל בעבודת שטח קשה ומאומצת!!
לקמפיין עצמו יוצאים רק אחרי שכבר הכל סגור וכל הקצוות נפתרו כהוגן
לא יעזור לצאת בקמפיין שאין מאחוריו מספר דמויות חשובות ודומיננטיות מקרב ראשי הישיבות החשובות והמובילות, שיישבו ויחשבו ויעמיקו במתווה ויענו על כל שאלה שקיימת ושתעלה בהמשך. והם גם יעמדו מאחורי הדברים כשזה ייצא לפירסום. רק אז יש לזה סיכוי.
אחרת, לצערי חבל על כל המאמץ!!

ולעצם הדבר, אכן אם את הכסף שההורים נותנים ילוו לילדים אולי זה משהו שהנהלת הגמח המרכזי תסכים לעשות, אולי.. אני לא זה מחליט. אבל זה לא באמת יעזור. כי אז הבירורים לא יהיו על 'כמה הם נותנים?' אלא אם הם 'נותנים או מלווים?'....

ושוב אני מציע לכולם, כל עוד שזה לא קורה. כדאי וראוי ונכון להצטרף לתוכנית שנותנת את ההלוואה הגדולה ביותר שניתן לקבל כיום בקרב הגמחים ובפריסה הנוחה ביותר. אפשר לפנות אליי בפרטי ואני חוזר
 

קריה נאמנה

משתמש מקצוען
לא יעזור לצאת בקמפיין שאין מאחוריו מספר דמויות חשובות ודומיננטיות מקרב ראשי הישיבות החשובות והמובילות, שיישבו ויחשבו ויעמיקו במתווה ויענו על כל שאלה שקיימת ושתעלה בהמשך. והם גם יעמדו מאחורי הדברים כשזה ייצא לפירסום. רק אז יש לזה סיכוי.
אחרת, לצערי חבל על כל המאמץ!!
כבודו ממעיט בכוחה של המציאות.
והמציאות היא קשה.
כל עזרה תתקבל בברכה.

כבר המון זמן מנסים דרך ראשי הישיבות, וכבר נחתמו מספיק קריאות קודש בנושא.
בתכלס, הדואליות של ראשי הישיבות מובנת מאד, אך גם אם הם לא יביעו הסכמה נלהבת, לא נראה לי שיהיה אחד מהם שיצא נגד מתווה כזה או אחר.
הרי הגמ"ח המרכזי עצמו, הוקם ע"י ראש ישיבה נחשבת, כאשר במוצהר הגמ"ח נותן את ההלוואה לזוג ולא להורים!
מזל שהוא לא חשב שחבל על המאמץ... וכמובן שאף אחד לא יצא נגד המתווה המבורך הזה.

מלבד זאת, גם ראשי הישיבות לא ממש מעוניינים להיתקע עם המון עלטערערס.
מגיע גיל שהבחורים מוכנים להתפשר על הדרישות הלא הגיונית, ובשלב זה, תועיל כל עזרה אפשרית.
 

קריה נאמנה

משתמש מקצוען
"שיהיה אפשר חמש שנים אחרי החתונה, לתת לזוג הצעיר כמה שרוצים. (נראה לי שזה המתווה בחסידות גור)
זה נראה לי רעיון פגז, הבעיה שהוא מצריך גם את המשמעת המפורסמת של גור....
השוק הליטאי הוא שוק חופשי.
אין פיקוח.
גם אף אבא לא רוצה בשביל הבת שלו, את השוטה שמבטיחים לו עולם ומלואו, והוא מסרב לקחת.
כל עוד יש מי שמבטיח, ויש כאלו שמאמינים משום מה להבטחות. הבעיה תימשך.
רק ניפוץ בועת האשליה יועיל כאן.

@YBM
אני עדיין סקרנית לגבי תוצאות הסקר.
איזה אחוז משלמים, ואיזה אחוז מהסכום המובטח?
 

נדוניה כהלכה

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
זה נראה לי רעיון פגז, הבעיה שהוא מצריך גם את המשמעת המפורסמת של גור....
השוק הליטאי הוא שוק חופשי.
אין פיקוח.
גם אף אבא לא רוצה בשביל הבת שלו, את השוטה שמבטיחים לו עולם ומלואו, והוא מסרב לקחת.
כל עוד יש מי שמבטיח, ויש כאלו שמאמינים משום מה להבטחות. הבעיה תימשך.
רק ניפוץ בועת האשליה יועיל כאן.

@YBM
אני עדיין סקרנית לגבי תוצאות הסקר.
איזה אחוז משלמים, ואיזה אחוז מהסכום המובטח?
כ90 אחוז דווחו שההבטחה קוימה במלואה. הנקודה היא שבדרך כלל ההבטחה מקויימת על ידי נטילת משכנתא על הדירה הקנויה, כך שהמידע הסופי יהיה רק אחרי 25 שנה.. ורוב המשיבים הם זוגות צעירים פחות מ-5 שנים מהחתונה..
 

נדוניה כהלכה

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
ושוב אני מציע לכולם, כל עוד שזה לא קורה. כדאי וראוי ונכון להצטרף לתוכנית שנותנת את ההלוואה הגדולה ביותר שניתן לקבל כיום בקרב הגמחים ובפריסה הנוחה ביותר
המתווה המדובר עוסק רק בשאלה אם הסכום ניתן כמתנה או כהלואה, אבל לגבי עצם גיוס הסכום לצערנו אין לנו שום בשורה . ולכן גם אם זה יקרה והמתווה יתקבל, בעזרת ה', אכן "כדאי וראוי ונכון להצטרף לתוכנית שנותנת את ההלוואה הגדולה ביותר שניתן לקבל כיום בקרב הגמחים ובפריסה הנוחה ביותר" (מנסיון).
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה