לכו"ע אינה בסקילה אלא בלאו וליף לה מאל יצא ולהדיא אמר (שבת סט) דידעה בתחומין ואליבא דרבי עקיבא .
השאלה היא האם ידוע ג"כ מהו מקורו ה'אמיתי' של הפיוט??ידוע שהסיפור עם ר' מאיר בעל האקדמות לא היה מעולם וכולו המצאה דמיונית
והמפורסמות אינם צריכים ראיה
אני שמעתי מנכדו של הגרשז"א שנכח במקום בשעת הלוייה, איש ח"ק אמר לו לבקש מחילה, והוא הפטיר לעצמו "איך האב נישט אף וואס". אם תרצה טלפון שלו לבירור אתן בפרטי.אבל הסיפור האמיתי שהגרש"ז היה הולך כל ליל שבת לפני קידוש לעודד את אחותו האלמנה ויושב שם זמן רב
והדבר היה מציק לאשתו מאוד. ודעתו היתה שגם אשתו חייבת במצות שמחת אלמנה
ואחרי פטרתה בקשו הבנים שיבקש מחילה ממנה על זה
והוא אמר שלא צריך לבקש מחילה על זה.
וכיצד היה בדורם בית דין מומחים שיכולים לדון בארבע מיתות, לפי מה שנפסק שאין סמיכה אלא בארץ ישראל? אלא מאי? היו להם הלכות אחרות...1. כשהשמש חצה את הסמבטיון בשבת רצו להביאו לבי"ד לסוקלו ואיני יודע מאמתי העובר על איסור שיוט בשבת נסקל
שינן את זה בעל פה.2. כשהגיע המתנדב הביא עמ את הפיוט ומי התיר לו להוציא מרשות לרשות בלא פיקוח נפש.3
נו טוב, הוא לא באמת קיים...3. טוב, סתם, היכן הסמבטיון הזה? זה מקום שהנצרות הגיע אליו זאת אומרת שהוא מהעולם המוכר לנו.
שאין עליו סקילה.יציאה מחוץ לשנים עשר מיל לדעת חלק מהראשונים היא איסור דאורייתא
ריכוז של כל החומר בנושא:סיפורי הגולם..
עיין דגל מחנה אפרים פרשת עקב ד"ה ומלתם את ערלת לבבכם.מוכר הסיפור על הקהילה ששלחה שאלות פילוסופיות לרמב"ם, שנזף בהם שהם בוודאי אוכלים נבילות וטריפות, ולכן הם שואלים שאלות אפיקורסיות שכאלו...
ובכן - נראה שהרמב"ם הוא האחרון שאפשר 'להפיל' עליו סיפורים שכאלו...
הרי אריסטו ללא ספק אכל בלי סוף נבילות וטריפות, ואף על פי כן הרמב"ם התייחס לדבריו בהערצה, וטען שדבריו הם פסגת החכמה של המין האנושי.
למה בכלל הרמב"ם כתב את ספרו 'מורה הנבוכים' המיועד לאלו שנבוכים בסתירה בין פשוטי המקראות להוכחות הפילוסופיות? היה צריך לומר 'תפסיקו לאכול נבילות וטריפות, ולא יהיו לכם יותר שאלות'...
מהו המשך המעשה שסיפר ר' חיים בריסקער?עיין דגל מחנה אפרים פרשת עקב ד"ה ומלתם את ערלת לבבכם.
והמשך המעשה סיפר רבי חיים בריסק'ער זצ"ל
סיפור מעניין אבל לא מתאים לאשכול, כי זה סיפור שמסתבר שכן היה.[בדיוק לאחרונה שמעתי שבישיבת מחנכים אצל הרב וולבה זצ"ל, אחד הרמי"ם שאל מה עושים עם בחור ששואל שאלות אפיקורסיות. הרב וולבה ענה שאין דבר כזה 'שאלות אפיקורסיות', יש 'תשובות אפיקורסיות'.]
זו היתה תגובה להודעה הזו-סיפור מעניין אבל לא מתאים לאשכול, כי זה סיפור שמסתבר שכן היה.
ואם מדברים על סיפורים שלא מסתבר שהיו -
מוכר הסיפור על הקהילה ששלחה שאלות פילוסופיות לרמב"ם, שנזף בהם שהם בוודאי אוכלים נבילות וטריפות, ולכן הם שואלים שאלות אפיקורסיות שכאלו...
ובכן - נראה שהרמב"ם הוא האחרון שאפשר 'להפיל' עליו סיפורים שכאלו...
הרי אריסטו ללא ספק אכל בלי סוף נבילות וטריפות, ואף על פי כן הרמב"ם התייחס לדבריו בהערצה, וטען שדבריו הם פסגת החכמה של המין האנושי.
למה בכלל הרמב"ם כתב את ספרו 'מורה הנבוכים' המיועד לאלו שנבוכים בסתירה בין פשוטי המקראות להוכחות הפילוסופיות? היה צריך לומר 'תפסיקו לאכול נבילות וטריפות, ולא יהיו לכם יותר שאלות'...
הרמב"ם מדבר על השקפותיו של אריסטו בנושאים שהם עיקרי האמונה ממש.למשל בעניין הרמב"ם - לדעתי יש פער עצום בין השגת אמיתות האמונה בנפש האלוקית - שנחסמת ע"י מאכלות אסורות, לחכמה אנושית גאונית ומופלאה, שאין סתירה בינה למאכלות אסורות.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
סילבוס חדש ל-2024!
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
21.05
י"ג אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
דיגיטל בגובה העיניים
עם מנדי נאבול
כל האפשרויות הטמונות בעולם הדיגיטל שיגרמו לך להרוויח יותר!
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קמד
א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו: