מישהי שלחה לי שיר שכתבה לביקורת. השיר היה יפה, ובכל-זאת הייתה לי הערה אחת לשינוי.
היא קיבלה את ההערה, אבל אמרה: "האם לא עדיף להשאיר את השיר כך, בדיוק כמו שכתבתי אותו ברגע הראשון, כי כך זה הכי נקי?"
וכאן אני מכניסה אתכם לדיון.
אז מה דעתכם? למה יש יותר מעלה - לשיר (או לכל קטע שהוא) שנכתב במכה אחת, בלי היסוסים ובלי שינויים, מתוך הרגשה החד-פעמית שלא שבה אחר-כך, או שמא דווקא השיר שנח לעצמו כמה זמן - ואז חוזר לשולחנו של הכותב לצורך שכתוב והשבחה של החומר הגולמי שנכתב באותה סערת רגשות?
האם יש לכם דוגמאות לשירים של משוררים מפורסמים, שצורתם הסופית אינה זהה לצורת כתיבתם הראשונית? אשמח לראות, אם כן. יעזור לי בדיון ובתרגול בנושא הזה עם נשים אחרות...
היא קיבלה את ההערה, אבל אמרה: "האם לא עדיף להשאיר את השיר כך, בדיוק כמו שכתבתי אותו ברגע הראשון, כי כך זה הכי נקי?"
וכאן אני מכניסה אתכם לדיון.
אז מה דעתכם? למה יש יותר מעלה - לשיר (או לכל קטע שהוא) שנכתב במכה אחת, בלי היסוסים ובלי שינויים, מתוך הרגשה החד-פעמית שלא שבה אחר-כך, או שמא דווקא השיר שנח לעצמו כמה זמן - ואז חוזר לשולחנו של הכותב לצורך שכתוב והשבחה של החומר הגולמי שנכתב באותה סערת רגשות?
האם יש לכם דוגמאות לשירים של משוררים מפורסמים, שצורתם הסופית אינה זהה לצורת כתיבתם הראשונית? אשמח לראות, אם כן. יעזור לי בדיון ובתרגול בנושא הזה עם נשים אחרות...