צעיר לימים
משתמש רשום
הרב פאלק זצ"ל
היה לו בית הוראה או תלמיד שהעמיד אחריו?
הרב פאלק זצ"ל
סליחה שאני מתערבתלא אחד שמתלהם ומחמיר
ולא שמקל מדאי ממוצע
- ומבין?
פעם הבאה אתבטא יותר בעדינות לרגישות שבכן.סליחה שאני מתערבת
אם אפשר רק קצת לעדן את המילים
אנחנו פה לא בוחנות את הרבנים ולא מחלקות להם ציונים
אין לנו רבנים שמתלהמים חלילה
וגם לא מקילים מדאי
ואין אצלינו רבנים שלא מבינים.
מתנצלת.
יש מצב?סוף סוף סרקתי את החומר. אם ביקשת לקבל, תכתבי לי בבקשה את המייל שלך בפרטי.
מדובר בחוברת של חומר לילדות סביב ההשקפה בנושא של צניעות, פחות הלכות לבוש.
מנסיון....
המסלול שהכי עוקף ראקציה הוא להביא את דברי ההלכה ואם יש שאלה בעניין לשאול רב ולהביא לבנות את פסק ההלכה יחד עם שם הפוסק.
זה הכי אוביקטיבי, הכי נשמע באוזני הבנות והכי חותך ומוריד את כל האומוציות בנושא.
משום מה בנושא זה שהוא נושא הלכתי לכל דבר ועניין יש כאלה שמדברים על 'רגשות ותחושות'... לא מזלזלת בהם חלילה וצריך לתת להם מקום אבל כמו שבהלכות שבת או הלכות בשר וחלב וכל נושא הלכתי אחר דעת ההלכה היא הקובעת ולא הרגשות או התחושות כך גם בעניין זה ( איך זה נשמע אם מישהו יגיד: את צריכה להרגיש אם זה מתאים לחכות שש שעות או פחות בין בשר וחלב או להרגיש האם זה בסדר לברור בשבת או לא).
אז למה בצניעות מדברים רק על: עם מי את רוצה להזדהות? מה מרגיש לך שאת לובשת כך וכך ( שוב, לא מזלזלת בזה, אבל חובה לשים דגש בראש ובראשונה על הנושא ההלכתי).
זה מה שיוצר את ההתנגדות ואת העיוותים בנושא וממילא את הראקציה.
כשזה מוגש בצורה הלכתית התלמידות לא מרגישות שזה דעה אישית של המורה אלא דעת ההלכה ופה לא יכול להיפתח דיון רגשי ואמוציונאלי.
( מה גם שלא לכולם יש 'רגש' או שלא ממש אכפת להם 'להיראות בנות מלך' מה לעשות...)
ואגב, בנות ונשים לא באמת מכירות את ההלכה מנסיון של לימוד משפחתי התחדשו הלכות רבות בסיסיות בעניין.
לא יודעת אם את שואלת בשביל עצמךאשמח לקבל
מידה רחבה.חייבים מידה מסוימת של "תחושה" בענייני צניעות
כן, יכולהיש מצב?
בבקשה..
למייל
מעניין.לתועלת המתענינות הנוספות, מידע רלוונטי שקיבלתי באישי:
ישנה סידרה שכנראה עוסקת ממש בנקודה שחיפשת, היא נקראת "חיובי" (במשמעות הכפולה ולשון נופל על לשון - של "חיוביות" כהיפך מ"שליליות". ומצד שני "חיובי" - החיוב שלי).
בעלת הסידרה היא הגב' ליבי רוזנטל מבני ברק שהעבירה בתיכונים וסמינרים את הסדנאות האלו - למורות ולתלמידות.
הבנתי שלאחרונה היא גם מציעה את הסידרה כערכת שמע דרך הקו שלה,
אפשר להתעדכן ו\או ליצור איתה קשר דרך קו "סולמות" שהיא מפעילה,
במספר טלפון: 03-7158592
רוצה גם.סוף סוף סרקתי את החומר. אם ביקשת לקבל, תכתבי לי בבקשה את המייל שלך בפרטי.
מדובר בחוברת של חומר לילדות סביב ההשקפה בנושא של צניעות, פחות הלכות לבוש.
בעצם כוונתך היא שאם היו עומדים רק על ההלכה לא היתה בעיה בתחום? (אשמח לתיקון אם טעיתי בפירוש)אבל הפתרון הוא עצמו הבעיה
רוב הנושאים היום שמציקים לבנות, הם לא הלכות.
אלא נטו רגש. נטו מקובלות. נטו נורמות פנים חרדיות.
ובהרבה מקרים- נטו הקצנות.
כך שהלכה היא לא הפתרון.
ניסיתי לקנות את החוברת (לוויתי מחברה) והתקשרתי לכל מיני, עד שהגעתי למחברתיש בעיה עם זכויות יוצרים?
רק מדגישה שדובר על צורך אישייש בעיה עם זכויות יוצרים?
thhkvakh gmail.comרוצה גם.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
הנחת ענק!
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
24.06
י"ח סיוון
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
7.05
כ"ט ניסן
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
מלחמה מבעד לעדשה
עם אילן לורנצי
שיתוף מטלטל ומיוחד על צילומים בזמן מלחמה ותיעודים יותאי דופן זווית יוצאת דופן מתוך עזה והעוטף ועד הצפון
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קל
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה:ב אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי:ג אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד:ד כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא:ה קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי:ו נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר:ז יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת:ח וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו: