עזרה ראשונה

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
ערב טוב לכל חברי הקהילה הנפלאים, חדשים עם ישנים, הפורים ויוצרים כמעיין המתגבר בכישרון אינסופי.
מדהים לגלות כי הקורונה הרועמת לא רק שלא השתיקה את ההשראות אלא להיפך: חילצה פרצי יצירתיות מרהיבים מכל עבר.

בין כל הטוב הנ"ל, ישנם כרגע בפורום כמה תקרים. היות וכרגע אין בידי הפנאי לפנות לכל אחד ולבארו כהוגן כפי שמגיע לכם וכפי שנהגתי בעבר (ובעז"ה אתפנה לזה בקרוב), אבקש בינתיים כעזרה ראשונה להחיל את הכלל עליו דנו לא מזמן:

הגבלת פתיחת אשכולות שיתופים זמנית.

כל אחד מהחברים בקהילה מוזמן להעלות שיתוף אחד + שיר אחד בשבוע. וזהו. לא יותר.

השיתוף יכול להיות סיפור או פרק בסיפור בהמשכים, מאמר או כתבה, טור או הגיג. יש להקפיד על בחירת המקדם המתאים.

הנ"ל לא כולל אתגרים, נושא החודש, ביקורות ספרות (אמיתיות! כדוגמת המשובחות שעלו כאן לאחרונה), דיון ועזרה.

*

ואל המצטרפים לאחרונה בקשתי שלוחה:
אנא, קראו שוב בעיון את חוקת הפורום. בתשומת לב ושום שכל. שימו לב גם לרוח ולא רק לפרטי האסור והמותר. בקרו וגם כבדו, תקנו וגם שבחו.


רוב ברכות, בשורות טובות וישועתיות, עלו והצליחו, עולו ו(בינתיים, בל) אתכנשו, שגשגו והעפילו, תרבחו ותרוויחו.
 

מ. י. פרצמן

סופרת ועורכת, מנהלת קהילת כתיבה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
D I G I T A L

סיפורים

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
הפקות ואירועים
הבנתי הכל חוץ מאת זה...
משהו חשוב? שאלתי בדאגה
חיפוש קצר בגוגל.
והנה ציטוט מויקיפדיה: (ההדגשות שלי)
הערך: מימונה.
מקור השם נובע מהמילה הערבית "מָיְמוּן" שפירושה מזל והצלחה, והחוגגים מאמינים כי יום זה הוא יום סגולה לפרנסה ולזיווג. פרופסור אהרן ממן סבור כי חכמי המגרב ראו שבמשך חודשיים לא נערכו חתונות: מפורים ועד חג הפסח מחשש שיישאר חמץ עד חג הפסח, ומפסח ועד ל"ג בעומר משום מנהגי האבילות בימי ספירת העומר. משום כך התירו החכמים לערוך חתונות באסרו חג של פסח. לחגיגה זו קראו "לָלַה מימונה", שפירושה "הגבירה בת המזל", כינוי לכלה המיועדת. את הברכה המסורתית "תרבחו ותסעדו" הוא מסביר כברכה לזוג הצעיר: "תרוויחו ותהיו מאושרים"[1].
 

הדוויג

עורך תוכן ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
עריכה תורנית

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
שיתוף + שיר, כך היה כתוב בעת פתיחת האשכול.
(וכך גם בדיון בנושא בעבר כאן)

היות ובשבוע זה התחלף המקדם שיתוף במקדמים סיפור, סיפור בהמשכים, כתבה ומאמר - ניסיתי לנסח זאת מאוחר יותר כשני שיתופים משני סוגים שונים, אך לאחר שהכוונה לא הובנה מספיק על ידי כמה מהחברים, חזר ביום שלישי נוסח סופי זה.

עם מי שהבין אחרת הסליחה.
 

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
לפי הערת אחד החברים החשובים ביותר, מחדד את הסיבה להוראה זו.

כפי שהורחב בפעם הראשונה שהצעה זו עלתה על גבי הפורום (בלינק שבהודעתי הקודמת), מטרתו העיקרית של הפורום אינה שיתוף לקבלת מחמאות ומסחטת לייקים.
המטרה העיקרית היא התפתחות מקצועית, המתרחשת הרבה יותר בדיונים ובביקורות ספרות.
השיתוף לצורך התקדמות בכתיבה גם הוא ראוי, אך עבור שיתוף זה מספיק בהחלט שיתוף אחד בשבוע לכל חבר.
כך, יש לקוות, יקבל כל שיתוף את היחס המגיע לו, ולא יטבע בים יצירות של חברים אחרים, מוכשרים יותר או פחות.
מה גם שלעתים מי שמרוכז בהעלאת עוד ועוד יצירות של עצמו, פחות מוצא את הזמן להגיב בנחת ליצירות של אחרים.
(ולפעמים גם חושש לבקר אחרים שמא יבקרו במקביל את יצירותיו העולות בקצב מסחרר...)

אז מדוע זמנית?
תקוותי שלאחר תקופה שנתרגל לקצב השיתופים הרצוי, נוכל לחזור להעלאה חופשית, כאשר כל אחד כבר יעשה את החשבון בעצמו מתי השיתוף הוא אכן ראוי ונצרך.

* שבוע נספר מצאת השבת ועד כניסתה.
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
אז מדוע זמנית?
תקוותי שלאחר תקופה שנתרגל לקצב השיתופים הרצוי, נוכל לחזור להעלאה חופשית,
קודם כל, מידי פעם נכנסים משתתפים חדשים, כך שלא יודעת אם שייך כאן עניין של הרגל. דבר שני, אחרי שתהיה העלאה חופשית אז כל החסרונות שנימנו למעלה יחזרו שוב.

בכל מקרה, בשכל אני ודאי מסכימה עם ההחלטה, אבל הלב............ אחרי שעוד לייקתי שמה.
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
העיקר שלא אבדו מילים מן הארץ.
עכשיו צריך לחפש שם כולל ולפתוח נספח ;)
 

כנפיים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
הכללים נשמעים לי הגיוניים לגמרי, בהסתייגות קטנה. חושבת שמאמר או כתבה בנושאי כתיבה , מפרים וממקצעים לא פחות מבקורות ספרות ודיונים.
 

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
הכללים נשמעים לי הגיוניים לגמרי, בהסתייגות קטנה. חושבת שמאמר או כתבה בנושאי כתיבה , מפרים וממקצעים לא פחות מבקורות ספרות ודיונים.

מקובל.
בכל זאת נשאיר את הנוסח כדלעיל, כי ישנם מאמרים וכתבות שלא בנושאי כתיבה.
 

תלמוד

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אך יש לזכור כי בסיפור בהמשכים כל פרק הנו כשיתוף חדש.
זה חידוש...
זאת אומרת שאי אפשר לצרף שני פרקים בבת אחת. אלא רק בהודעה אחת אולי...
קצת מקשה, לא?
אני למשל, בשיתוף הסיפור בהמשכים שלי כרגע, עד עכשיו צרפתי כל פעם שני פרקים ברצף, ולו מהסיבה שבד"כ כל שני פרקים מעבירים סצנה אחת ומשלימים אחד את השני.
 

הדוויג

עורך תוכן ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
עריכה תורנית
לא לשאול שאלות קיטבג...
 

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
למה חידוש? מופיע הן בהודעה הפותחת כאן והן בדיון המלונקק.

עכ"פ אם אתה מפרסם שני פרקים יחד, פרסם אותם בהודעה אחת (ואפשר גם 100 פרקים אם תרצו אין זו אגדה בלתי נגמרת).
 

תלמוד

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
שאלה ותהייה הם שני דברים שונים.
שאלה - הינה בירור, מצפה להבנה, ממתין לתשובה.
תהייה - לעומת זאת - היא יותר מעין מונולוג של התוהה, שמתבונן ומנסה להבין. יכול לשתף בתהייתו עוד אחרים, אך התהייה הינה עצמית, ולא מיועדת רק לקבלת תשובה.
 
נערך לאחרונה ב:

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
אני רוצה להבין, פרק בשרשור זה, נחשב לריבוי שיתופים?
כל אחד מהחברים בקהילה מוזמן להעלות שיתוף אחד + שיר אחד בשבוע. וזהו. לא יותר.
השיתוף יכול להיות סיפור או פרק בסיפור בהמשכים, מאמר או כתבה, טור או הגיג. יש להקפיד על בחירת המקדם המתאים.
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
שוב, אני חושב שהסעיף הזה לא חל על פרקים נוספים באותו אשכול. אמנם אני לא יועץ משפטי. אבל זה לא גרע מתגובות אחרות שמתור לך עצמך להעלות באשכול זה. ויל"ע ודו"ק.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמא

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה קְרָאתִיךָ חוּשָׁה לִּי הַאֲזִינָה קוֹלִי בְּקָרְאִי לָךְ:ב תִּכּוֹן תְּפִלָּתִי קְטֹרֶת לְפָנֶיךָ מַשְׂאַת כַּפַּי מִנְחַת עָרֶב:ג שִׁיתָה יְהוָה שָׁמְרָה לְפִי נִצְּרָה עַל דַּל שְׂפָתָי:ד אַל תַּט לִבִּי לְדָבָר רָע לְהִתְעוֹלֵל עֲלִלוֹת בְּרֶשַׁע אֶת אִישִׁים פֹּעֲלֵי אָוֶן וּבַל אֶלְחַם בְּמַנְעַמֵּיהֶם:ה יֶהֶלְמֵנִי צַדִּיק חֶסֶד וְיוֹכִיחֵנִי שֶׁמֶן רֹאשׁ אַל יָנִי רֹאשִׁי כִּי עוֹד וּתְפִלָּתִי בְּרָעוֹתֵיהֶם:ו נִשְׁמְטוּ בִידֵי סֶלַע שֹׁפְטֵיהֶם וְשָׁמְעוּ אֲמָרַי כִּי נָעֵמוּ:ז כְּמוֹ פֹלֵחַ וּבֹקֵעַ בָּאָרֶץ נִפְזְרוּ עֲצָמֵינוּ לְפִי שְׁאוֹל:ח כִּי אֵלֶיךָ יְהוִה אֲדֹנָי עֵינָי בְּכָה חָסִיתִי אַל תְּעַר נַפְשִׁי:ט שָׁמְרֵנִי מִידֵי פַח יָקְשׁוּ לִי וּמֹקְשׁוֹת פֹּעֲלֵי אָוֶן:י יִפְּלוּ בְמַכְמֹרָיו רְשָׁעִים יַחַד אָנֹכִי עַד אֶעֱבוֹר:
נקרא  13  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה