בכל הכח | חלק א'

ביזנסטורי - אילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
תקשיבי,
התחלתי ממש להתאהב בסיפור שלך.
יש בו משהו קרייני קצת,
כלומר,
אני קוראת אותו ושומעת אותו בעייני רוחי מתקריין בסרט או בבת קול שבאה מאנשהו.
בא לי לספר אותו לילדים רחוצים במיטות כמו סיפור אגדתי אבל זה ברמה גבוהה מידיי...

אני אוהבת בו ממש הכל:
החל מהכותרות הפצפונות שמתחילות כל פרק.
את סגנון הכתיבה.
את השימוש במילים מדוייקות.
את האבחנה הדקיקה בכל נים בלב השונה של מתיו.
ואפילו, אפילו את השם מתיו. (כמו המורה בסרט "כשהנערים שרים")

חסר לי בו רק שתגמרי לכתוב את זה,
(ועדיף לכתוב כמה שיותר מהר וכמה שיותר ארוך. שלא ייגמר לי כל כך מהר...)
תכרכי אותו בעטיפה קלאסית ומושכת בצבעים שחור-לבן-אפור-אפור-אפור,
ותמכרי אותו לא במאד יקר.
ואני מייד קונה.

מסוג הספרים שאפשר לקרוא כמה פעמים ולא נמאס.
עם עומק מתחת למילים, בקיצור.
תדעי שממש אהבתי.

(וואלה כמה נשפכתי... הסגנון הזה מאד מגרה אותי משום מה...)
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
מסכימה עם כל מילה. עסוקה עכשיו מכדי להתעמק, ושתדעי - וזו מחמאה ענקית: כדי לקרוא ולהנות באמת ממה שאת כותבת - צריך פשוט לשבת עם דפים מודפסים.

יש לך קו מוביל וברור לעלילה? מאד מעניין אותי לראות אותו.
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
תכננת את העלילה? מה קורה בכל פרק? איפה מתפתח קונפליקט ואיך, פחות או יותר, את פותרת אותו?
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
מה זה אומר חלק א'?
מדוע חילקת ועל פי מה?
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אבא של מתיו, קחו בחשבון, ישן שנת לילה מתוקה ומלאה אחריי יום עמוס של עבודה.
אבא של מתיו, קחו בחשבון, קם ליום גדוש, מלא, הדורש תפקוד מקסימלי ומילוי שלל מטלות, ומבטיח בסופו שינת לילה מתוקה.
אבא של מתיו, קחו בחשבון, לא ידע מה עבר על מתיו שלו, לא בלילה, לא ביום שלפניו, ולא בלילה שלפני היום שלפניו.
אבא של מתיו, קחו בחשבון, לא היה בעד פינוק והגנת יתר.
ואבא של מתיו, בהחלט, דרש מהבן שלו עמידה במטלות לימודיות פשוטות, כמו הגעה בזמן לבית הספר בשיניים ונעליים מצוחצחות כדי שיוכל להשתתף במסדר הבוקר.
קחו את כל הנתונים האלה, ותבינו איך שאבא של מתיו העיר אותו, ואיזו פתיחה לעוד יום היתה למתיו.
וזאת היתה פתיחה לעוד יום, שמה יש בו?
פנייה לקוראים היא לא דבר שמומלץ בספר, שבו הקורא אמור לשקוע בסיפור ולהרגיש אותו חי מול עיניו, ולא להרגיש כיצד הסופר מנסה למכור לו סיפור.
ראה בהודעה זו והלאה, לגבי שבירת הקיר הרביעי.
 

יאן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פנייה לקוראים היא לא דבר שמומלץ בספר, שבו הקורא אמור לשקוע בסיפור ולהרגיש אותו חי מול עיניו, ולא להרגיש כיצד הסופר מנסה למכור לו סיפור.
ראה בהודעה זו והלאה, לגבי שבירת הקיר הרביעי.
זה עוד בחסד.

הכי מרגיז זה: "כאן נעזוב לרגע, קוראים יקרים, את מר בלומנקרכץ כשהוא אובד עצות בתחנת האוטובוס לערד, ונעבור לקצה השני של כדור הארץ, בבואנוס איירס".
 

ביזנסטורי - אילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
לענ"ד (אבל אולי אני משוחדת, כאמור לעיל...)
זה חלק מהיופי בז'אנר של הסיפור הזה.
כלומר,
להרגשתי זה מכוון.
הסופרת באמת כאילו מספרת לי סיפור שהיא מכירה באופן אישי.
אני קוראת אותו ושומעת אותו בעייני רוחי מתקריין בסרט או בבת קול שבאה מאנשהו.
בא לי לספר אותו לילדים רחוצים במיטות כמו סיפור אגדתי
נכון שבדרך כלל שבירת הקיר גורמת להתנתקות מהסיפור,
אבל כאן זה מלכתחילה וגורם לי דווקא להישאב לתוכו יותר.
ככה מרגיש לי.
מעניין אם יש עוד שחושבים כמוני.
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
לענ"ד (אבל אולי אני משוחדת, כאמור לעיל...)
זה חלק מהיופי בז'אנר של הסיפור הזה.
כלומר,
להרגשתי זה מכוון.
הסופרת באמת כאילו מספרת לי סיפור שהיא מכירה באופן אישי.

נכון שבדרך כלל שבירת הקיר גורמת להתנתקות מהסיפור,
אבל כאן זה מלכתחילה וגורם לי דווקא להישאב לתוכו יותר.
ככה מרגיש לי.
מעניין אם יש עוד שחושבים כמוני.
אפשר להשתמש בטכניקה הזאת, בהחלט כן, אבל בעדינות ובזהירות.
כמו לשים כמון בתוך תבשיל. מינון מדוייק יוצר ארומה משגעת ואוריינטלית, אבל פירור אחד יותר מדי - והכמון משתלט והורס.
 

קופירייטה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
הפקות ואירועים
6:
דווקא אותם שחסר להם מהמצרך הבסיסי הזה שקרוי טקט מלמדים אותך את מה שהיית צריך ללמוד מזמן.

אם קשה לך עכשיו הכי הכי שאפשר, זה אומר שמכאן והילך יהיה לך קל יותר. כשאתה במקום הכי בודד תהיה בטוח שהפסיעה הבאה תקרב אותך לחבר. כשאתה בעיקול הדרך, לא רואה קדימה כלום, בפסיעה הבאה תיפרס לך הדרך החדשה שלך. הרגע שבו אתה לא יוכל יותר מבטיח לך שאחריו תגלה בעצמך כוחות חדשים ויכולות מדהימות. כשההווה כולו סימני שאלה העתיד מבטיח תשובות. אחריי שאיבדת את הכיוון אתה יוצא לדרך חדשה. מהרגע הכי חשוך בלילה בוקע השחר. מהמקום הכי נמוך אפשר רק לעלות.

וזה קרה ממש בטעות.
אחד הלקוחות היותר נחשבים בבנק, זה שאבא של מתיו עובד בו, אחד שצריך להתייחס אליו בתשומת לב מרבית ולתת לו את ההרגשה הנפלאה ביותר, היה אחד הגורמים לעניין.
לאמתו של דבר - כשנכנס האיש ההוא באותו הבוקר לחדר האחרון במסדרון, החדר שבו נמצא אבא של מתיו עם מחברותיו הרבות המלאות בטורים טורים של מספרים, נאנח אבא של מתיו בתוך ליבו.
נאנח – כיוון שכפי שאמרנו לאיש הלז יש לתת הרגשה נפלאה וזה לא דבר פשוט, כיוון שהאיש הזה, שאת שמו מוטב שלא להזכיר, חייב בכל פעם מחדש להבין את מה שמסביר אבא של מתיו, ומכיוון שכמות השכל השוכן בקודקודו שווה לכשני שליש או פחות לכמות השכל הממוצעת שיש לאדם, וכיוון שאת העודף שנשאר מהשכל שלו ומעוד כמה שכלים סכלים קיבל, כנראה, אבא של מתיו, ומכיוון שאבא של מתיו לא ניחן בסבלנות מרובה, קשה היה לאבא של מתיו לתת לאיש הרגשה טובה, ודאי וודאי אותו הדבר לגבי הרגשה נפלאה.
נאנח – כיוון שכפי שאמרנו לאיש הלז יש להתייחס בתשומת לב מרבית וזה לא דבר פשוט, כיוון שלאיש הלז, שאת שמו מוטב שלא להזכיר, היה המון מה לאמר תמיד. הרבה מה לצטט, הרבה חדשות לעדכן, הרבה פרשנויות על החדשות, הרבה הסברים לפרשנויות, הרבה הוכחות להסברים שלו. הרבה דעות על כל דבר, והרבה צורך שיסכימו עם כל מילה שלו. ומכיוון שדבר כזה מייגע את רוב בני האדם, ומכיוון שאבא של מתיו לא ניחן בסבלנות מרובה, קשה היה לאבא של מתיו להתייחס לאיש בתשומת לב, ודאי וודאי אותו הדבר לגבי תשומת לב מרבית.
נאנח בתוך ליבו – מכל אותן סיבות מובנות שגרמו לו שלא להיאנח בקול.
האיש נכנס לחדר בפסיעות רחבות וחיוך השמור לאנשים מסוימים. התיישב בכסא המונח לפני השולחן שעליו עורך אבא של מתיו את חישוביו, ונחר נחירת הנאה עמוקה לפני שהחל לשפוך את הגיגיו.
והוא שפך, אוהו שפך.
בשלב מסוים, לאחר הסבר של אבא של מתיו, שהשתדל להיות מפורט ופשוט, אבל הלך והסתבך מרגע לרגע (נחשו באשמת מי) עד שהובן לרווחת כל הצדדים שבעניין, ולאחר תאור ארוך של האיש על כותרות בוקר האתמול (בשל היום הוא טרם התעדכן), השתרר בחדר שקט.
שקט מפתיע כזה, שגרם לאבא של מתיו לשפשף את אוזניו כדי לבדוק שלא קרה להן משהו, שבגללו חדלו מלשמוע.
שקט שגרם לאיש הרחב לקמט את מצחו במבוכה. הוא לא רגיל לשקט. משום מה בסביבה שלו בדרך כלל זה לא קורה.
"אז אולי תגיד אתה" הציע פתע האיש בנדיבות "מה דעתך על העניין?"
"מה דעתי?" מלמל אבא של מתיו "מה דעתי? לא חשבתי... אין לי דעה בעניין".
"לא באמת" הביט בו האיש ברחמנות "דַּבֵּר, דַּבֵּר. מה אתה מתבייש? כבר מזמן שמתי לב שאתה ביישן".
"אני?" שאל אבא של מתיו במנגינה מעורבת של שעשוע, תמיהה והפתעה.
"כן, אדון ברנטו, תשים לב לזה. גם לי לקח זמן לתפוס את זה. אבל תשים לב, למשל, שאתה מכיר את כל המשפחה שלי מצוין מהסיפורים. גם את החברים. אפילו את המורים שלימדו אותי בבית הספר. ואתה, מה? כלום. אף פעם לא סיפרת. מעניין, אה?"
אה. בהחלט מעניין.
"אז איך תפסת את זה?" התעניין ברנטו.
"זה לא היה פשוט, כמובן" הסביר האיש ברצינות "לא, לא פשוט בכלל. אבל יש אנשים ששמים לב לכאלה דברים".
"ואתה מהאנשים האלה" הנהן אבא של מתיו בהזדהות.
"כן" ענה האיש שמשום מה לא שם לב הפעם ללעג הסמוי, "אז בא תספר קצת, ברנטו. ספר. ספר. אל תתבייש. אישה אין לך, נכון? הייתה ומתה. שמעתי, דיברו על זה. אז איפה אתה גר? ואיך אתה מסתדר? ספר. ספר. אל תתבייש".
וככה עבר אבא של מתיו מתפקיד המורה לתלמיד המתקשה והמאזין הסימפטי לתפקיד הנחקר תחת איומי "אל תתבייש".
"אז ילד יש לך ברנטו? כן??? יש לך ילד?" נרעש האיש, שמוטב לא להזכיר את שמו. "יש לך ילד. מה אתה שותק, מה אתה מתבייש? למה לא אמרת עד היום? בן כמה הוא הילד? עשר? אז ממש לפני הרבה זמן הוא נולד. בעצם, הוא בבית ספר כבר. אז איך הוא בלימודים? דברים טובים אומר המורה?"
"מתיו ילד מוכשר ותלמיד מצטיין" מצהיר אבא שלו בגאווה.
"הוא מוכשר אתה אומר? ואיך עם החברים?"
איך מתיו עם חברים? תוהה אבא שלו לעצמו.
"תענה, תענה. אל תתבייש. קשה לו? יש שם מריבות? מה?"
לא, מה פתאום, אבא של מתיו מתקומם. הבן שלו מעולם לא סיפר דברים כאלה.
"עם חברים הוא בסדר" הוא מצהיר.
"בסדר, אתה אומר" נאנח האיש, לא ברור למה "ומה-" הוא נעצר לרגע, והשקט שנוצר גורם לו לקמט את המצח כמו שעשה לפני שהתחילה החקירה.
"אה" הוא אומר פתאום, כי מצא עוד נושא לשאלה "מה הוא לומד אחריי הצהריים?"
"מי?"
"הבן שלך, מתיו אמרת קוראים לו?".
"בית הספר שלו נגמר כבר בצהריים. אחריי הצהריים שלו פנויים למשחק".
"לא". אומר האיש ומיטיב את משקפיו על עיניו "אתה לא רציני, אדוני. נער בן עשר מבזבז את ימיו על משחקים? הוא לא בן עניים, הילד שלך, כזה שאין ברירה אלא לתת למח שלו להעלות חלודה בשעות אחר הצהריים. שילמד משהו להעשרה, שילך ללמוד שח או ספורט או נגינה. לא מתאים לך להזניח אותו, ברנטו, לא מתאים. חשבתי שאתה אבא מסור. חשבתי שאתה מכבד את עצמך ואת המעמד".
ובאין לו עוד מה לאמר, לשאול או להבהיר עוזב האיש בהכרזה זו את החדר.
מוטיר את החלל עמוס מילים, הצהרות, מחשבות.
 

קופירייטה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
הפקות ואירועים
תכננת את העלילה? מה קורה בכל פרק? איפה מתפתח קונפליקט ואיך, פחות או יותר, את פותרת אותו?
ברור. הכל אצלי הולך בטבלאות...
מה זה אומר חלק א'?
מדוע חילקת ועל פי מה?
ספר ראשון בסדרה...
כלומר, אחרי שהסיפור הזה ייגמר, אולי ביום מהימים אכתוב שני לו :)
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
שמכאן והילך
ואילך
תיפרס לך הדרך החדשה שלך
תיפרס 'לך' הדרך החדשה 'שלך' - כפילות.
הרגע שבו אתה לא יוכל יותר מבטיח לך שאחריו תגלה בעצמך כוחות חדשים ויכולות מדהימות. כשההווה כולו סימני שאלה העתיד מבטיח תשובות. אחריי שאיבדת את הכיוון אתה יוצא לדרך חדשה.
חסרים לי כמה פסיקים.
נאנח – כיוון שכפי שאמרנו לאיש הלז יש לתת הרגשה נפלאה וזה לא דבר פשוט, כיוון שהאיש הזה, שאת שמו מוטב שלא להזכיר, חייב בכל פעם מחדש להבין את מה שמסביר אבא של מתיו, ומכיוון שכמות השכל השוכן בקודקודו שווה לכשני שליש או פחות לכמות השכל הממוצעת שיש לאדם, וכיוון שאת העודף שנשאר מהשכל שלו ומעוד כמה שכלים סכלים קיבל, כנראה, אבא של מתיו, ומכיוון שאבא של מתיו לא ניחן בסבלנות מרובה, קשה היה לאבא של מתיו לתת לאיש הרגשה טובה, ודאי וודאי אותו הדבר לגבי הרגשה נפלאה.
נאנח – כיוון שכפי שאמרנו לאיש הלז יש להתייחס בתשומת לב מרבית וזה לא דבר פשוט, כיוון שלאיש הלז, שאת שמו מוטב שלא להזכיר, היה המון מה לאמר תמיד. הרבה מה לצטט, הרבה חדשות לעדכן, הרבה פרשנויות על החדשות, הרבה הסברים לפרשנויות, הרבה הוכחות להסברים שלו. הרבה דעות על כל דבר, והרבה צורך שיסכימו עם כל מילה שלו. ומכיוון שדבר כזה מייגע את רוב בני האדם, ומכיוון שאבא של מתיו לא ניחן בסבלנות מרובה, קשה היה לאבא של מתיו להתייחס לאיש בתשומת לב, ודאי וודאי אותו הדבר לגבי תשומת לב מרבית.
הקטעים מלאים במשפטים מתחכמים ומסבכים, שדורשים יגיעה להבין אותם. לטעמי, מומלץ להקל על הקורא, ולדלל את המינון של משפטים מַלאים שכאלו. איך כתבת -
שדבר כזה מייגע את רוב בני האדם
אבא של מתיו
לטעמי, יש כאן יותר מדי 'אבא של מתיו'. מומלץ להדביק לו שם מסוים, או לכל הפחות 'מר ברנטו'.
מוטיר את החלל
מותיר.
 

קופירייטה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
הפקות ואירועים
7:
אז היה לו כבר קל יותר. גם אם לא טוב. גם אם לא שמח. קצת יותר קל – זה גם משהו.

חוג השח נעשה לעוד מטלה שמתיו הוצרך לעמוד בה. מתיו לא נאנח כשהנתון הזה הפך לעובדה. בטח שלא נאנח. אבא שלו חזר הביתה לארוחת צהריים באופן מיוחד וחריג, והודיע לו את זה בעיניים מלאות ציפייה, וב"למה לא אמרת, בן? למה לא ביקשת עד היום? הבנתי שיש בחוג עוד שלושה חברים מהכיתה. יכולת לאמר שאתה רוצה, הייתי בודק אם זה מתאים לנו, ואם כן – מאפשר לך בשמחה. למה אתה לא אומר, מתיו?".
וכמו כשהייתה אימו שואלת את השאלה הזו, נסוג מתיו אחורה. מוריד מרפקים מהשולחן ונצמד לגמרי למשענת הכסא. משהו בתוכו נרעד לשמוע את השאלה הזו שוב, לשמוע אותה מאבא.
תווי פניו התקשחו.
לאבא שלו, שבחן אותו, מצפה לתשובה, הבהב הניצוץ בעיניים ואחר כך קצת דהה. "יש בעיה עם החוג הזה, ילד?"
אבל מתיו שתק. שתק כמו תמיד. חזר לאכול בפה סגור, ואפילו בלי מרפקים על השולחן, כמו שצריך. לא הייתה לו בעיה עם החוג. חוג מצוין. שלושה חברים מהכיתה שלו שם. יהיה נפלא. חבר אחד עם עיניים מרחמות מאוד ועוד שניים סתם טיפשים. אבל הוא יסתדר.
מה הוא יעשה שם? את אותם דברים שהוא עושה בבית הספר. לספור דקות. ושניות. ובלטות. לחכות לכלום. לשנוא את האנשים. להלחם במחשבות.

אבל חוג השח מט לא היה כלום מזה.
כי אחריי שמתיו למד את הכללים הבסיסיים, ושיחק קצת, הוא עבר מהר מאוד מהקבוצה של המתחילים הלאה, ואחריי שגם שם ניצח מהר מאוד, וקיבל מחיאות כפיים ושריקות – הוא הבין שכאן הכללים אחרים.
קודם כל – הוא נדרש להשתתף, להיות פעיל, ליזום מהלכים, הוא כבר לא יכול, וגם לא צריך, לשבת בשקט ולחכות שדברים יקרו. כאן הוא לא נדרש להתאים את עצמו למי שמולו, אלא להוכיח עליונות, להיות הוא עצמו. כאן לא כעסו על ההצלחות שלו, להיפך – הוא קיבל עליהן תרועות, שגם אם לא נתן להן לבלבל אותו, וגם אם הרגיזו אותו לפעמים, היו בכל אופן נוחות יותר מכעסים בלתי מוסברים.
ומה שהקל עליו ביותר – היתה העובדה שמזה תקופה ארוכה מאוד שוב הוא עומד מול משהו מאמץ. מאתגר. אמיתי. משהו שמכריח אותו לחשוב.
אף פעם לא ידע מתיו להתגעגע, אבל בכל זאת היתה החשיבה חסרה לו ביום יום, ורק כשפגש בה שוב הבין עד כמה.
הזמן של החוג היה הזמן שעבר הכי מהר בלוח יומו של מתיו. הזמן בו ישב מתיו בגב זקוף וידיים רפויות על כסא בעל משענת קעורה במרכז החדר הגדול, השקט המוזר שלו מהווה ניגוד מושלם לדריכות מעגל הצופים שסביבו. פניו החיוורות תמיד מופנות אל לוח העץ, ואל אצבעות הידיים של השחקן מולו. תמיד אל אצבעות הידיים, אף פעם לא מעל, אף פעם לא סביב. כי את מתיו לא עניין בכלל מי משחק מולו ומי צופה בו, רק מה קורה במשחק. מחיאות הכפיים בסוף המשחק זכו למבט של בוז מצידו, כשזכו למבט. וגם הניצחון, שהיה במגרש שלו בדרך כלל, לא עניין אותו. הוא לא שיחק בשביל זה. הוא לא שיחק בשביל שום דבר. הוא שיחק כפי ששיחק כי כך דרש ממנו המשחק.
"אי אפשר לשחק עם הבן אדם הזה", הכריז בייאוש אחד הגדולים במועדון השחמט העירוני כשהפסיד למתיו בגדול, "מילא הכיבושים המזהירים שלו. אבל השלווה שלו... היא אוכלת אותי! לי כבר לא נשאר ציפורניים לכסוס מרוב מתח, והוא באותו מבט רגוע. זה מוציא מהדעת!"
אם היה בשן סיליפט, הצעיר בעל המבט החודר, מכיר את מתיו כבר אז - הוא היה מתקן את השחקן ההוא בליבו. כי לא שלווה הייתה כאן, ולא שקט או רוגע. רק חוסר עניין מיוחד, וזה הכל.
 

קופירייטה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
הפקות ואירועים
8:
ליפול ולקום זה חלק מהדרך, זה אומר שאתה מתקדם.

זה היה אחריי כמה ימים רצופים כמעט בלי שום שינה. מתיו הרגיש מטושטש לגמרי. הוא ראה כפול והרגיש סחרחורת, ניחמה אותו העובדה שבלילה צפויה לו כנראה שינה מידית וארוכה, אבל לשבת עכשיו מול לוח השח, היה קצת מוגזם.
בתחילה עמד לצפות במשחקים אחרים, אבל כשראה שני מלכים שחורים, שישה עשר חיילים לבנים ושמונה צריחים מעורבבים זה בזה על לוח אחד– הבין שזה לא עסק.
"אני יוצא לשתות" הודיע למדריך, שהיה באמצע הסבר והנהן לעברו בפיזור דעת. הוא יצא למסדרון הארוך והתלבט איפה יימצא שתיה. מעולם לא טייל בבנין החוגים הקהילתי גדול. ידע תמיד רק את הדרך מהכניסה לחדר בו התקיים החוג , ומשם – החוצה.
הוא פסע במסדרון הרחב, משתדל לא להכנע לחולשה. נעצר לרגע, נאחז בקיר, זוקף כתפיים וממשיך לפסוע, משתדל שפסיעותיו תהיינה הגיוניות. לא איטיות מדי, לא קטנות מדי. שפויות.
הרגליים שלו רעדו. לא רחוק ממנו הוא ראה כסא, ואחרי התלבטות קצרה החליט בייאוש לנוח עליו קצת.
אז הוא החליט.
כאב חד חתך בראשו, ידו נפלה מהקיר והוא תר אחרי משהו לאחוז בו, הכל סביבו התערפל והחשיך. הוא חש כאילו אין כבר כיוונים סביבו. לא קדימה, לא אחורה, לא צדדים. רק למטה עמוק ששואב אותו לתוכו.
"הי, הלו, אתה בסדר?" זוג ידיים חזקות מאוד אחזו בו מאחורה, תופסות בכתפיו. אחר כך התקרב בעל הידיים והשעין אותו עליו בעדינות. מחבק אותו קלות. "מה קרה?"
המגע היציב שלו הקל על נתיו, אבל גם העיק עליו בו זמנית. וממילא לא היה לו די כח להתנגד, כשהכל סביבו שחור.
"הי, הלו, תענה. מה קורה?"
"רק-רציתי-לשתות".
"בטח לשתות", אמר ההוא, "אוח. למה לא חשבתי על זה בעצמי? לוט. תביא לילד הזה כוס מים, בעצם שתי כוסות".
עוד מישהו התקרב אליו, "קח" הוא אמר.
נתיו ניסה לגשש באוויר אחר הכוס המוגשת לו.
"אויש, לא ככה" אמר הראשון, "אתה לא באמת רוצה להפיל את הכוס ולפצוע את שלושתנו, נכון? תביא לי את הכוס, לוט, וגם את הכיסא ההוא שעומד שם".
והוא הושיב אותו בעדינות על הכיסא, מה שהקל על נתיו מכל. והשקה אותו במים בזהירות.
"עכשיו יותר טוב?" הוא שאל אותו. ונתיו, שאט-אט הצטלל, הרים את עיניו ופגש אותו. בחור מרשים בעל כתפיים רחבות וחיוך דואג.
"כן", הוא אמר ופנה לקום, מבקש לברוח מהסיטואציה, ולסיים אותה מה שיותר מהר.
"לאיפה?" הושיב אותו הבחור חזרה על הכיסא. מילא גם כך הוא צנח.
"לחוג שלי" הוא השיב בחוסר רצון.
"אתה לא במצב של שום חוג עכשיו. אתה הולך הביתה. ברור?"
"טוב" ענה מתיו, שונא את החולשה שבתשובתו. ושוב פנה לקום.
"לא, לא הרגע. קודם אתה גומר לשתות את הכוס השניה שהביא לך לוט, וגם נח קצת".
"באמצע המסדרון?".
"אה?" הבחור נבוך לרגע, אבל אז גיחך. "חשבתי שבגיל שלך--- טוב, לא משנה, בא. כנס איתנו לאולם הספורט". ורק בגלל שמתיו לא מסתקרן מכלום, הוא לא שאל מה חשב הבחור, ולמה הוא התחרט ולא אמר זאת לבסוף.
"יש שם ספסלים" אמר לו לוט, שהיה גם הוא בחור רחב, אבל מרשים פחות, "תוכל לשכב עליהם".
"לא נראה לי שהוא ירצה" קרץ לו הבחור הראשון, ומתיו השתדל להתעלם.
וככה הכיר מתיו לראשונה את חוגי אומנויות הלחימה.
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי

קופירייטה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
הפקות ואירועים
9:
אבחנות לא יכולות להיות יותר מחצי דרך לפתרון. וחצי הוא לעולם רק חצי.

סגן אלוף נתיו פון ברנטו מרים את עיניו מהמפה המסומנת שפרושה על שולחנו.
משהו לא מוצא חן בעיניו.
וגם כשהוא מוריד את עיניו חזרה למפה, ומתבונן בה ביתר עיון - הוא לא מוצא מה.
לכאורה המהלך שהם הולכים לנקוט בו החל ממחר – מתוחכם, והוא מעז אפילו לכנותו – גאוני. טובי המוחות שבמחנה ישבו להעלות סיכונים ולסגור קצוות, וכולם ייצאו בהרגשה מנצחת.
בזווית העין הוא קולט מהחריצים הפעורים בקירות - אור מרצד בחשכת הלילה, ואחריו - שני חיילים מהמופקדים על השמירה חולפים קרוב לפתח האוהל שלו, בסיור שגרתי, שנעשה תכוף עוד יותר לאחרונה. שמיעתו החדה לא מפספסת אותם מחליפים דיווחים בקולות מהוסים, בדיוק כמו הנהלים החדשים.
לכאורה הכל בסדר, והכל בשליטה.
אבל הוא לא רגוע.
סגן אלוף פון ברנטו משיט מבט סביב. הלילה שקט. שקט מאוד, אבל לא שקט מדי. שום קול חוץ מהקולות הרגילים. צרצרים, טפיפות רגליים, פכפוך מים מהנהר הזורם לא רחוק. זהו.
סגן אלוף פון ברנטו מעביר נתונים במהירות במוחו. ולא שניתן להבחין בכך, כמובן, גם לא בקמט קל במצח. אבל סגן אלוף מעביר אין סוף של פקודות שקיבל ושלח, תוכניות שבוצעו ועתידות להתבצע, הערות עליהן, משפטים שהתעופפו – מנסה להניח אצבע על הנקודה.
הוא לא מצליח, וזה טורד את שלוותו יותר מכל דבר אחר.
כי הצעד הראשון עוד לפני מהלך כל שהוא, כך ידע, חייב להיות אבחנה. ופון ברנטו – כמו שכבר צוין, היה המיצג של מבט בוחן וטביעת עין חדה, וזאת, כבר אמרנו, אחת מהסיבות שהוא בעצם נמצא היכן שהוא נמצא, ועל כתפותיו הוא נושא אי אלו עיטורים ומדליות כפי שהוא נושא. עיטורים, שחוץ מלעצבן אותו קלות, כי עקרונית הוא שונא עיטורים מכל סוג שהוא, מעניקים לו גם אחריות ותפקיד.
האור שבאוהל המפקדה הבהב לרגע. סגן האלוף המשיך לשבת בגב זקוף. היריעה שכיסתה על פתחו של האוהל היתה מורמת למחצה, חשוך היה בחוץ, והשקט – סמיך.
אופס. זו היתה ההגדרה. סמיך.
לא, לא סמיך-
צפוף. זה מדויק יותר.
אבל אף אחד מהנתונים שלפניו לא תאם את ההגדרה הזו. מזג האוויר הנוכחי היה קריר ויבש. גם מזג האוויר הצפוי לא תאם את ההגדרה הצפופה, וגם לא עמקי הקפו הרחבים שהשתרעו לפני המחנה, גם לא סגנון הלחימה המתבקש באזור, וגם לא המגורים במחנה, ששטחו הרחב, יחד עם שטח המחנות שליד, הספיק יפה לגדודים, ולכל הצוות.
וזה גם לא הדיווח המטריד שמתעקש לחזור על עצמו על תוכנית חדירה למחנה, שאולי כבר בוצעה.
יתוש קטן מזמזם לצד אוזנו. הוא הורג אותו במחיאת כף מהירה. קם ממקומו בתנופה, מתעלם מכיסאו שנפל ופונה לצאת.
הוא ילך לאוהל השינה שלו עכשיו. נכון שהוא עדיין לא מותש מספיק. נכון שהוא שונא את השכיבה אין סופית ואת הבטלה. נכון שהשעמום מלאֶה. ונכון שהניצחונות שלו על המחשבות עדיין לא מושלמים.
הכל נכון, אבל בכל זאת החיפוש חסר התוחלת גרוע מהכל. היום הוא ייראה את הזריחה מהאוהל שלו, ולא מאוהל המפקדה. השמש היא אותה השמש. עורבת לו תמיד, כל בוקר, מאז שנולד.

הדרך עד לאוהל השינה שלו ארוכה מעט, והעצבנות הקלה מהמפקדה רק תופסת בה מימדים. החושך מנסה לנחם אותה, אבל נשאר די אין אונים.
ודווקא כשסגן אלוף פון ברנטו מתקרב לאוהלו, מתחילים הנתונים להסתדר במוחו, נתון אחד, עכשווי מאוד, צף פתאום. אבל הוא לא תואם את המקום שסגן האלוף ציפה שהוא ימלא, ולכן-
תזוזה קלה נראית פתאום, מאחורי האוהלים בשורה אותה עובר פון ברנטו. הוא נדרך. דרוך הוא היה כבר ממילא. דרוך הוא, בעצם, תמיד. אבל עכשיו בעוצמה. הוא עוצר את נשימתו.
שום רחש לא נשמע, וזה אומר שהפולש לא יכול היות בעל חיים תועה.
וגם לא מטייל טועה.
אדם נורמלי, אם זה נכון להגדיר זאת כך, ישמיע רעש כשהוא הולך בחושך, במקום זר יחסית, בלילה.
שתי שניות יש לפון ברנטו להתלבט אם נכון להזעיק תגבורת או לסכן את עצמו ולהלחם בעצמו, במי-יודע-מי-זה, וכמה זה בעצם.
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה