דרוש מידע הטענת רב קו

שירי12

משתמש סופר מקצוען
יש הגיון גדול בהסרת תפקיד הגובה, הסופר, המחשב והמקליד, מהאדם שתפקידו אמור להיות נהיגת כלי רכב כבד בכבישים המטורפים של המדינה הנחמדת.
אין הגיון בהצמדות לשיטה הישנה 'כי ככה היה תמיד'.
הטלת נטל הטעינה בירושלים על הנוסע קצרה בלפחות 10 דקות כל קו, ואני מרגישה את זה ממש.

מהבחינה הטכנית אכן אמורים להשתפר (אפילו בהתקנת מכשירי תיקוף, רק בחלק מועט מהקוים בירושלים הם קיימים).

לגבי הטענה טלפונית, לכאורה, אין אפשרות שהכרטיס יטען פיזית ברגע שיוכנס למכשיר תיקוף כלשהו? המכשיר שליד הנהג או מכשיר אחר שנמצא באוטובוס?

(ואגב, מי שנמצא כאן בפרוג, אין לו רב קו אונליין?)
 

אהבת עולם

משתמש סופר מקצוען
D I G I T A L
לגבי הטענה טלפונית, לכאורה, אין אפשרות שהכרטיס יטען פיזית ברגע שיוכנס למכשיר תיקוף כלשהו? המכשיר שליד הנהג או מכשיר אחר שנמצא באוטובוס?
יש לי עוד כמה שאלות טכניות :

אם הכרטיס צריך להסתנכרן , כי המידע נמצא רק בתוכו, מה קורה במקרה של אובדן כשמבטלים כרטיס? הרי כשנעביר אותו המידע שבתוכו לא יעבור, סימן שיש קשר עם המסד נתונים .
יש מצב שהקטע של הסינכרון נעשה בשביל המהירות של התיקוף , כך שלא בכל טעינה צריך להמתין לתקשורת כמו בהעברת כרטיס אשראי, ועדיין , זה לא ברור לגמרי איך זה עובד.

ולמה אי אפשר להזמין טעינה טלפונית לכספונט? או לפחות לשלם בעמדה עם מספר כרטיס אשראי?
 

קצרה

משתמש מקצוען
יש הגיון גדול בהסרת תפקיד הגובה, הסופר, המחשב והמקליד, מהאדם שתפקידו אמור להיות נהיגת כלי רכב כבד בכבישים המטורפים של המדינה הנחמדת.
אין הגיון בהצמדות לשיטה הישנה 'כי ככה היה תמיד'.
הטלת נטל הטעינה בירושלים על הנוסע קצרה בלפחות 10 דקות כל קו, ואני מרגישה את זה ממש.

מהבחינה הטכנית אכן אמורים להשתפר (אפילו בהתקנת מכשירי תיקוף, רק בחלק מועט מהקוים בירושלים הם קיימים).

לגבי הטענה טלפונית, לכאורה, אין אפשרות שהכרטיס יטען פיזית ברגע שיוכנס למכשיר תיקוף כלשהו? המכשיר שליד הנהג או מכשיר אחר שנמצא באוטובוס?

(ואגב, מי שנמצא כאן בפרוג, אין לו רב קו אונליין?)

יש לי רב קו אונליין ועדיין אני חושבת שהעובדה שאני חייבת לבדוק כל היום כמה כסף טעון לי ברב קו ואין לי שום דרך מילוט אם גיליתי את זה באוטובוס מלבד לרדת ממנו - היא פגומה.
בעיני וזה גם לא קשור להיותי חרדית או לעובדה שאיני מחזיקה סמארטפון - יש פגם בעובדה שבה כל אדם רגיל שרוצה לנסוע באוטובוס חייב להתחיל להבין בכל החוזים והקודים ולבחור בעצמו את הקוד הנכון והשווה ביותר.
אין לזה אח ורע בשום מקום. בחברת חשמל את מקבלת פירוט על התשלום אבל לא מתנים את התשלום בכך שתביני איך עובד החישוב...

זה בהחלט הגיוני להסיר את תפקיד הגובה מנהג - אבל ממש לא הגיוני להטיל מעכשיו את תפקיד הגביה החישוב וההקלדה על אדם תמים שרצה לנסוע באוטובוס - ולכן אני חושבת על דרכי גביה שלא מוטלות על הנהג אבל לא מסבכות את האדם הפשוט בהבנה בגביה..
 

קצרה

משתמש מקצוען
יש לי עוד כמה שאלות טכניות :

אם הכרטיס צריך להסתנכרן , כי המידע נמצא רק בתוכו, מה קורה במקרה של אובדן כשמבטלים כרטיס? הרי כשנעביר אותו המידע שבתוכו לא יעבור, סימן שיש קשר עם המסד נתונים .
יש מצב שהקטע של הסינכרון נעשה בשביל המהירות של התיקוף , כך שלא בכל טעינה צריך להמתין לתקשורת כמו בהעברת כרטיס אשראי, ועדיין , זה לא ברור לגמרי איך זה עובד.

ולמה אי אפשר להזמין טעינה טלפונית לכספונט? או לפחות לשלם בעמדה עם מספר כרטיס אשראי?

מכשיר התיקוף חייב לעבוד במהירות. לא יתכן שתחכי שהמכשיר "יחשוב" עד שתעבירי כרטיס.
התקשורת עם השרת היא תמיד פעולה שיכולה לארוך זמן לא ידוע אפילו אם רק אחת ל .. במיוחד אם תוסיפי על זה תנאים של נסיעה באוטובוס.
לכן מכשיר התיקוף נבנה בצורה שיתקשר עם הכרטיס בלבד ומאחורי הקלעים ישלח את המידע שמצטבר אצלו לשרת.
מהסיבה הזו פתרונות כמו שהמכשיר של התיקוף יזהה משהו בשרת (יטען לך הזמנה)- אינם ברי ביצוע.

גם כשאת מאבדת כרטיס אם תבואי במיידי לעמדת רב קו - לא תקבלי את מה שצבור לך בכרטיס בחזרה עד שיעבור זמן מספיק מהאובדן כדי שיהיה ברור שכל המכשירים הספיקו להסתנכרן עם השרת.
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
מילא אדם שהרב קו שלו ריק, ירד מהאוטובוס, יצעד רבע שעה, ימתין עוד רבע שעה בתור, חמש דקות נוספות להטענת הרב קו, וזהו. הוא יכול לנסוע.
אבל מה יעשה מי שאיבד את הרב קו שלו?
ולא מדובר באיזה מקרה נדיר והיפותטי.
זה דבר שיכול קרות לכול אחד מאיתנו ובטח לילדים קטנים.
אז זהו? נגזר דינו ללכת ברגל?
או לאבד חצי יום במרדף אחר רב קו חדש?
צריך לאפשר את האופציה לנסיעה בודדת בתשלום מלא גם ללא רב קו.

(ורק אני נכמר ליבי למראה קשישים שבקושי גוררים את עצמם לתחנת האוטובוס
והנהג מתחיל להסביר להם שבשביל לנסוע חייבים רב קו?)
 

ללי.ללי

לאי ללי (לשעבר)
מנוי פרימיום
מילא אדם שהרב קו שלו ריק, ירד מהאוטובוס, יצעד רבע שעה, ימתין עוד רבע שעה בתור, חמש דקות נוספות להטענת הרב קו, וזהו. הוא יכול לנסוע.
אבל מה יעשה מי שאיבד את הרב קו שלו?
ולא מדובר באיזה מקרה נדיר והיפותטי.
זה דבר שיכול קרות לכול אחד מאיתנו ובטח לילדים קטנים.
אז זהו? נגזר דינו ללכת ברגל?
או לאבד חצי יום במרדף אחר רב קו חדש?
צריך לאפשר את האופציה לנסיעה בודדת בתשלום מלא גם ללא רב קו.

(ורק אני נכמר ליבי למראה קשישים שבקושי גוררים את עצמם לתחנת האוטובוס
והנהג מתחיל להסביר להם שבשביל לנסוע חייבים רב קו?)

מה עשו פעם אדם שגילה שהארנק שלו ריק?!
לקח הלוואה ממישהו אחר
מה עושה אדם שרוצה לעלות לרכבת ואין לו כרטיס?
זה הרגל קשה אבל בסוף מתרגלים להכל
לפני שיוצאים לנסיעה או כל נסיעה בודקים שנשאר מספיק כסף לנסיעה הבאה
או קונים באוטובוס נסיעה מרב קו של מישהו אחר


כמעט בכל מקום יש הטענת רב קו אומנם באשראי ולא מזומן אבל התפוצה נרחבת בכל 2 מטר כמעט (בבני ברק בכל אופן)

לזקנים באמת קשה, אבל תשאלו את הזקנים תושבי חול מה הם עושים
לכל דבר רע/טוב מתרגלים בסוף
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
מכשיר התיקוף חייב לעבוד במהירות. לא יתכן שתחכי שהמכשיר "יחשוב" עד שתעבירי כרטיס.
התקשורת עם השרת היא תמיד פעולה שיכולה לארוך זמן לא ידוע אפילו אם רק אחת ל .. במיוחד אם תוסיפי על זה תנאים של נסיעה באוטובוס.
לכן מכשיר התיקוף נבנה בצורה שיתקשר עם הכרטיס בלבד ומאחורי הקלעים ישלח את המידע שמצטבר אצלו לשרת.
מהסיבה הזו פתרונות כמו שהמכשיר של התיקוף יזהה משהו בשרת (יטען לך הזמנה)- אינם ברי ביצוע
למה שלא יציבו לייד הנהג מכשיר נוסף שיקלוט את הטעינה?
כמו מכשיר תיקוף נוסף שאחראי רק על טעינה מוזמנת.

מה עשו פעם אדם שגילה שהארנק שלו ריק?!
לקח הלוואה ממישהו אחר
יש הבדל ענק בין ארנק פיזי שאפשר לראות מה יש בו ומה אין בו למול ארנק וירטואלי שצריך לנחש מה קורה איתו.
גם בקופ"ח יש אפשרות לבקש פתיחת כרטיס מרחוק אם הכרטיס נאבד.
הגיוני שאדם יאבד כרטיס. לא הגיוני שבגלל אובדן כרטיס תישלל ממנו זכות בסיסית כמו נסיעה בתח"צ.

מה עושה אדם שרוצה לעלות לרכבת ואין לו כרטיס?
קונה כרטיס באחת משלוש הקופות המוצבת בכול תחנת רכבת. ואם הוא מסתבך, יש במקום כרטיסן או שניים שמייד באים לעזרתו.

לפני שיוצאים לנסיעה או כל נסיעה בודקים שנשאר מספיק כסף לנסיעה הבאה
ומי שאין לו מחשב?
או קונים באוטובוס נסיעה מרב קו של מישהו אחר
מתאים רק למי שנוסע בתוךבני ברק, באוטובוס שרובו חרדים.
מוזמנת לחפש באוטובוס כללי מישהו לקנות ממנו נסיעה.

כמעט בכל מקום יש הטענת רב קו אומנם באשראי ולא מזומן אבל התפוצה נרחבת בכל 2 מטר כמעט (בבני ברק בכל אופן)
אני צועדת בכול בוקר 12 דקות עד לתחנת האוטובוס. בדרך אין לי אפילו נק' הטענה אחת.
אא"כ מחשיבים בתי כנסת שלשם אני לא יכולה להיכנס כדי להטעין. ועמדה נטושה של חברת קווים)

לזקנים באמת קשה, אבל תשאלו את הזקנים תושבי חול מה הם עושים
לכל דבר רע/טוב מתרגלים בסוף
לא יודעת מה קורה בחו"ל. רואה מה קורה מולי כאן עיה"ק ירושלים תובב"א.
או שמתרגלים, או שמזמינים מונית...
 

מרחבית

משתמש מקצוען
צריך לאפשר את האופציה לנסיעה בודדת בתשלום מלא גם ללא רב קו.

גם לי נראה שצריך לאפשר את זה. באופן רגיל אין סיבה שאדם ישתמש בזה, כי הרי יעלה לו יותר ביוקר, כך שהנהגים יהיו פנויים. אלא שאם נתקעים, יהיה איזה מוצא.

אני חושבת על הדיונים כאן, ושואלת את עצמי: האם קובעי המדיניות והמקצוענים של משרד תחבורה לא יכלו לחשוב על כל מה שנכתב כאן ועל עוד כמה וכמה דברים יעילים והגיוניים? - ודאי שכן. אין ספק.
ונסיעה בתחבורה ציבורית איננה מותרות, והיא מיועדת לכל סוגי האנשים, כולל קשישים, ילדים, וחרדים.
אין לי חשק להיכנס להתמרמרות עקרה. אז אעצור כאן.
 
נערך לאחרונה ב:

אהבת עולם

משתמש סופר מקצוען
D I G I T A L
מכשיר התיקוף חייב לעבוד במהירות. לא יתכן שתחכי שהמכשיר "יחשוב" עד שתעבירי כרטיס.
התקשורת עם השרת היא תמיד פעולה שיכולה לארוך זמן לא ידוע אפילו אם רק אחת ל .. במיוחד אם תוסיפי על זה תנאים של נסיעה באוטובוס.

זה מה שכתבתי, ובאמת שכחתי מהקטע של ההשהיה.

עכשיו עוד יותר לא ברור לי מה את מציעה כתחליף, חוץ מלכתוב שהתכנון לקוי.

אני מאמינה שבתחילה כשהוקמו קווי האוטובוס/כל יומיים כשהם התחלפו אנשים לא הבינו איך הם יסתדרו, איך אדם אמור לדעת על איזה קו לעלות ? ולאיפה הוא מגיע? תתפלאי , הם הסתדרו.

אפשר לצפות מאדם בוגר להסתדר עם תוכנה בסיסית ,להכיר את הקוד שאיתו הוא משתמש או להצליח לבחור אותו , או לבקש עזרה מהמוקד.

כל הטכנולוגיות העתידיות הן ממוחשבות , וזו לא סיבה לא להתקדם לשם , למרות שבהתחלה יש קשיי הסתגלות, אני צופה את כל האנשים שיאמרו כמוך גם כשהסופרמרקט יהפוך לדיגטלי (איך מצפים ממני לדעת לסרוק עם ברקוד? ולהקליד מספר לקוח ? זה ממש מסובך!)
כשהבנקים יעברו לדיגיטל , מה שקורה כבר היום (אם אין לי אינטרנט זו סיבה שאשלם עמלות?? אז כן )
כשבקופת החולים צריך ללחוץ על המסך ולקבל תור, בדואר וכו'.

אני עובדת במחשבים , ויכולה לספר לך שאחרי כל רפורמה ועדכון של תוכנה, יש צעקות , תלונות ולפעמים גם שביתה והעלאה במשכורת (במגזר הממשלתי כמובן, רק שם זה יכול לקרות)
למה? כי נתנו להם פי אלף אופציות , אבל הכפתורים נמצאים בסדר שונה על המסך , החיים קשים.

כל שינוי הוא קשה בהתחלה, וגורר נוסטלגיים חסרי תקנה שיבכו על העבר (איזה כיף היה עם הכרטיסיות!.. שכחתם כמה כאלו הייתם צריכים להחזיק בארנק , כנראה)
ולא , זו לא סיבה להתקדם.
 

אהבת עולם

משתמש סופר מקצוען
D I G I T A L
גם לי נראה שצריך לאפשר את זה. באופן רגיל אין סיבה שאדם ישתמש בזה, כי הרי יעלה לו יותר ביוקר, כך שהנהגים יהיו פנויים. אלא שאם נתקעים, יהיה איזה מוצא.
תושבים ותיקים יוכלו לרכוש כרטיס נסיעה בודדת מנייר אצל נהג האוטובוס, כמו כן תתאפשר רכישת כרטיס 'רב-קו' אנונימי טעון בנסיעה בודדת אצל הנהג, בסכום של 10.90 ש"ח

זה קיים עדיין?
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
האם קובעי המדיניות והמקצוענים של משרד תחבורה לא יכלו לחשוב על כל מה שנכתב כאן, ועל עוד כמה וכמה דברים יעילים והגיוניים? - ודאי שכן.
התשובה היא לא, בא' רבתי.
אין השבע מרגיש את הרעב.
אדם שמתנייד ממקום למקום בחסות רכבי היוקרה מהם הוא נהנה ע"ח משלם המיסים,
אין סיבה שהוא ינסה להיכנס לראש של אישה לחוצה ששולחת בבוקר חמישה ילדים ללימודים
ואצה רצה כדי להספיק את האוטובוס ולא לאחר לעבודה.
למה שהוא יטריח את עצמו לחשוב כמה זמן לוקח בבוקר עצבני ולחוץ לגלות שאחד הילדים איבד את הרב קו שלו? למה שהוא יטרח רגע לנסות לדמיין מה זה סיבוב של עוד רבע שעה בבוקר טרוף נשימה, רק כדי להטעין את הרב קו?
ובכלל, אם מאחרים לעבודה, קורה משהו? בין כך למשרד מגיעים רק כשהקפה התקרר ונמצאים בין כך באיזור...
וקשישים? יש דבר כזה במדינת ישראל? אז שהנהג שלהם יקפיץ אותם לאיפה שהם צריכים.

תושבים ותיקים יוכלו לרכוש כרטיס נסיעה בודדת מנייר אצל נהג האוטובוס, כמו כן תתאפשר רכישת כרטיס 'רב-קו' אנונימי טעון בנסיעה בודדת אצל הנהג, בסכום של 10.90 ש"ח
אך ורק בחודש הקרוב.
אח"כ? כלום.
בכול מקרה, כבר כעת, נהגים לא מוכנים למכור כרטיס טעון בנסיעה בודדת.
 

A052

משתמש סופר מקצוען
ביתד נכתב היום ש(מקלב פעל ש)תוך כמה חודשים תתחיל לעבוד אופציה להטענה ובירור יתרה בטלפון.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
ולא , זו לא סיבה להתקדם.

אני בעד להתקדם, בתנאי שהיתרונות גדולים על החסרונות. ושהיתרונות הם לכל הצדדים - ולא רק למפעילים. בנוסף לזה - תלוי באיזה צורה נעשה כל שינוי.
לקח כמה שנים טובות להתגבר על כל מיני תקלות ברב קו לאחר שהוא יצא. זו לא היתה רק הסתגלות או תקלות בלתי נמנעות. זה היה מוצר שיצא לא מספיק מוכן, והתקלות נפלו על כתפי הציבור.

כעובדת מחשבים את ודאי יודעת שאת ההרצות מנסים לפני שמוציאים מוצר לשוק הרחב, ומשקיעים המון כדי לחשוב מראש על כל האפשרויות. בזה בין השאר נמדד מתכנת טוב.
ברור שאף פעם אי אפשר לכסות הכל, ויש הפתעות בהרצה אמיתית. זה לא אמור להיות בדברים יחסית פשוטים וצפויים. אלא אם כן יש חוסר אכפתיות.
 
נערך לאחרונה ב:

מרחבית

משתמש מקצוען
ביתד נכתב היום ש(מקלב פעל ש)תוך כמה חודשים תתחיל לעבוד אופציה להטענה ובירור יתרה בטלפון.

ומה בינתיים? איזה פיתרון זמני?
דוגמא למה שכתבתי בהודעה קודמת: מריצים מוצר. אחר כך לוקח חודשים להביא פתרונות. בינתיים - הקשיים והתקלות - על כתפי הציבור.
 
נערך לאחרונה ב:

קצרה

משתמש מקצוען
זה מה שכתבתי, ובאמת שכחתי מהקטע של ההשהיה.

עכשיו עוד יותר לא ברור לי מה את מציעה כתחליף, חוץ מלכתוב שהתכנון לקוי.

אני מאמינה שבתחילה כשהוקמו קווי האוטובוס/כל יומיים כשהם התחלפו אנשים לא הבינו איך הם יסתדרו, איך אדם אמור לדעת על איזה קו לעלות ? ולאיפה הוא מגיע? תתפלאי , הם הסתדרו.

אפשר לצפות מאדם בוגר להסתדר עם תוכנה בסיסית ,להכיר את הקוד שאיתו הוא משתמש או להצליח לבחור אותו , או לבקש עזרה מהמוקד.

כל הטכנולוגיות העתידיות הן ממוחשבות , וזו לא סיבה לא להתקדם לשם , למרות שבהתחלה יש קשיי הסתגלות, אני צופה את כל האנשים שיאמרו כמוך גם כשהסופרמרקט יהפוך לדיגטלי (איך מצפים ממני לדעת לסרוק עם ברקוד? ולהקליד מספר לקוח ? זה ממש מסובך!)
כשהבנקים יעברו לדיגיטל , מה שקורה כבר היום (אם אין לי אינטרנט זו סיבה שאשלם עמלות?? אז כן )
כשבקופת החולים צריך ללחוץ על המסך ולקבל תור, בדואר וכו'.

אני עובדת במחשבים , ויכולה לספר לך שאחרי כל רפורמה ועדכון של תוכנה, יש צעקות , תלונות ולפעמים גם שביתה והעלאה במשכורת (במגזר הממשלתי כמובן, רק שם זה יכול לקרות)
למה? כי נתנו להם פי אלף אופציות , אבל הכפתורים נמצאים בסדר שונה על המסך , החיים קשים.

כל שינוי הוא קשה בהתחלה, וגורר נוסטלגיים חסרי תקנה שיבכו על העבר (איזה כיף היה עם הכרטיסיות!.. שכחתם כמה כאלו הייתם צריכים להחזיק בארנק , כנראה)
ולא , זו לא סיבה להתקדם.

אני מציעה כתחליף רישום של כל הנסיעות ותשלום בסוף החדש
(+השארת האופציה הקיימת כיום למי שרוצה פיקוח על מקסימום הסכום)
אם את עובדת בתחום המחשבים הענין אמור להיות לך ברור - ברגע התיקוף שליחה א-סינכרונית של הנתון לשרת. את כבר עברת הלאה המכשיר ישדר בסוף את המידע לשרת.

יש הבדל מהותי בין "להסתדר עם תוכנה" שזה ענין של הרגל - לבין הבנה בכל הקודים ושיטות התשלום. ברור שמי שנוסע לנצח וקבוע בדיוק לאותו מקום יתרגל.
אבל התחבורה הציבורית לא מיועדת אך ורק לנסיעות קבועות לאותו מקום.
ומי שקצת מגוון ובדיוק מחר נוסע לרעננה - או נוסע היום 6 נסיעות יותר מהרגיל, חייב להסתבך עם הבנת הקודים המתאימים. ובחירת החוזה הרווחי. הוא לא יכל להתרגל זה חדש לו בכל פעם מחדש.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  18  פעמים

לוח מודעות

למעלה