דרוש מידע הטענת רב קו

קצרה

משתמש מקצוען
כל הבעיות שאת מתארת הן לא תכנוניות, הן נטו בעיות נקודתיות (אופיניות בעיקר לירושלים ) שאפשר לפתור בקלות בלי לגעת בתשתית.

בירושלים, כמובן

אין לי אלא לאחל לכם שתכירו חברות תחבורה שיש להן גם שרות, לשם שינוי.

עצם העובדה שכל חברה תיכנתה לה מערכת כאוות נפשה במקום שיהיה זכיין מרכזי בעוד הכרטיס הוא בכל הארץ. היא בעיה תכנונית לקויה.
 

אהבת עולם

משתמש סופר מקצוען
D I G I T A L
וגם חברת קווים שהתקינה מכשירי תיקוף עצמי השתמשה בדגם שמצאה בפח האשפה של היצרן, כאשר לפחות 50% מהכרטיסים לא מצליחים לתקף את הרב קו במכשיר!
האם אתה נוסע קבוע בקווים?באיזה איזור?
 

אהבת עולם

משתמש סופר מקצוען
D I G I T A L
אינני יודעת מה קורה בכל חברה, הגבתי למה שכתבו לפני. גם אין לי ידע אלו כשלים הם ברמת התכנות והרצת מוצר לא מוגמר, ואלו כשלים הם ברמת המכשור
הרצת מוצר לא מותאם - היתה פה
מכשור לא מתאים - היה פה, וצריך להחליף ולקדם
חוסר מחשבה מספק - היה פה
התכנון של הפלטפורמה עצמה היה בסדר גמור
 

חחח

משתמש סופר מקצוען
יישומון hopon= אינטרנט בלבד. אין לו שום עמדות טעינה משום סוג. לכרטיס הספיציפי את חייבת גם סמארטפון - בגלל שאחרת יעבור לך הזמן מרגע הטעינה עד שתעלי בסוף לאוטובוס.
בנוסף הנהגים לא מחזיקים באמת או סתם ככה מסרבים לתת כרטיס אנונימי טעון. בדוק.
ההופ הון סתם נכנס בסוף. לא התכוונתי אליו.
ומנסיון יומיומי הנהגים בד"כ מחזיקים את הכרטיסים ונותנים אותם טעונים בנסיעה אחת ואם אין להם הם מוותרים על התשלום. בדוק.
 

אהבת עולם

משתמש סופר מקצוען
D I G I T A L
עצם העובדה שכל חברה תיכנתה לה מערכת כאוות נפשה במקום שיהיה זכיין מרכזי בעוד הכרטיס הוא בכל הארץ. היא בעיה תכנונית לקויה.
זו בעיה יישומית, ענין של הגדרה.

בואי נגדיר מחדש את הדיון : את כתבת אי שם באחד הדפים הקודמים שהיה פה תכנון לקוי במבנה.
שיש בעייתיות בעובדה שאנשים צריכים להתמצא בקודים ולהטעין לבד, שגם החילונים מתלוננים , שכל המערכת צריכה לעבוד כך שהתשלום יהיה בסוף החודש, כדי שיוכלו לטעון טלפונית

ואני חושבת שמבחינה תכנותית , זה סבבה,לפחות בשביל 96% מהמשתמשים.
אפשר להבין שהמהירות קריטית ולכן הטענה צריכה להיות דרך הכרטיס עצמו, ואם ימצאו לזה פתרון המוצר יהיה מושלם .

איך יישמו את זה? האם היה מספיק פיקוח כך שיעבור חלק? שהמכשור יהיה מותאם וקל ? כנראה שלא
אבל כל אלו הן בעיות נקודתיות שתיפתרנה.
לטווח רחוק - אפשר לשער שבעוד כמה שנים כשהמכשירים הדפוקים יוחלפו, ויהיה פיזור של עמדות כולם יהיו מרוצים.
ולא יהיה צורך להחליף את השיטה, כי התכנון הבסיסי לא היה לקוי.
 
נערך לאחרונה ב:

מרחבית

משתמש מקצוען
התכנון של הפלטפורמה עצמה היה בסדר גמור
יכול להיות... אני לגמרי לא בקיאה בפרטים. אלא שזה לא אמור לנחם אף נוסע, שכבר כמה שנים מסתבך מידי פעם או מפסיד כסף מידי פעם...או אם יעיפו אותו מהאוטובוס, כי לא הצליח להסתדר...

במבחן התוצאה, יותר מידי הסתבכויות של אזרחים תמימים שכל חפצם להשתמש בתחבורה הציבורית בנוחות ובבטחה, במשך תקופה הרבה יותר מידי ארוכה...
 

ראש לשועלים

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
הרבה יותר.
בת"א באיזורים החילונים נוסעים עומדים אחד על השני.
זה הולך ככה: הנהג עוצר בתחנה, פותח דלתות וכל מי שמצליח להדחף פנימה-מצוין. כל השאר נשארים לאוטובוס הבא... הקטע שעד שהנהג מצליח לסגור את הדלתות... אנשים פשוט מחזיקים אותם בכח כדי שהם יצליחו להכנס גם.
ולא מדובר במקרה ח"פ אלא על דברים שהם יום ביומו.
שקר גס שלא עומד במבחן מציאות כל שהוא.
 

קצרה

משתמש מקצוען
זו בעיה יישומית, ענין של הגדרה.

בואי נגדיר מחדש את הדיון : את כתבת אי שם באחד הדפים הקודמים שהיה פה תכנון לקוי במבנה.
שיש בעייתיות בעובדה שאנשים צריכים להתמצא בקודים ולהטעין לבד, שגם החילונים מתלוננים , שכל המערכת צריכה לעבוד כך שהתשלום יהיה בסוף החודש, כדי שיוכלו לטעון טלפונית

ואני חושבת שמבחינה תכנותית , זה סבבה,לפחות בשביל 96% מהמשתמשים.
אפשר להבין שהמהירות קריטית ולכן הטענה צריכה להיות דרך הכרטיס עצמו, ואם ימצאו לזה פתרון המוצר יהיה מושלם .

איך יישמו את זה? האם היה מספיק פיקוח כך שיעבור חלק? שהמכשור יהיה מותאם וקל ? כנראה שלא
אבל כל אלו הן בעיות נקודתיות שתיפתרנה.
לטווח רחוק - אפשר לשער שבעוד כמה שנים כשהמכשירים הדפוקים יוחלפו, ויהיה פיזור של עמדות כולם יהיו מרוצים.
ולא יהיה צורך להחליף את השיטה, כי התכנון הבסיסי לא היה לקוי.

אני עדיין חושבת שהיתה בעיה של תכנון לקוי במבנה וכל מה שכתבתי לעיל.
ושזו מקובעות ומרובעות להתעקש שהכל ורוד ולא לנסות לחשוב אחרת כי ככה חשבו בתחילה.

וזו אטימות להחליט שזה סבבה בלי לנסוע באוטובוס ולשמוע את השטח.
את כבר יודעת ש-96 אחוז מרוצים (משוואה מענינת - אם 96 אחוז חשופים לאינטרנט - כנראה כולם מרוצים. דרך אגב חשיפה לאינטרנט לא אומר שיש לך אינטרנט בבית. יש מספיק אנשים שחשופים לו במסגרת עבודה או בקפה אינטרנט)
בעוד שאני בקושי מזהה 4 אחוז שחושב שהענין הוא קליל וסבבה.
את הקביעה של כמה מרוצים אמורים לעשות בסקר מסודר ולא לקוות שבטח 96 אחוז מרוצים.
מעבר לכך שגוף מונופוליסטי אמור לדאוג ל-100 אחוז מרוצים בחלוף טווח זמן ההתרגלות.

מסביבי הרבה לא מבינים איך הכרטיס הזה עובד ואין להם שום אופציה במי להיעזר לפני שהם עולים לאוטובוס .
הם גם לא נוסעים באופן יומיומי באוטובוס.
זה לא אומר שלפני שהם עולים על אוטובוס כי יורד גשם והם לא רוצים לרכב על האופנוע - הם אמורים לעבור שיעור הכנה מה הם צריכים להכין מראש כדי לעלות על האוטובוס. (וגם לבדוק מי יכול ללמד אותם את זה)
והם כולם כאמור אנשים טכנולוגיים מאד.

ויש סביבי גם אנשים שהם אולי קצת פחות טכנולוגיים אבל כן מסתדרים עם האייפון שלהם היטב וחושבים שהכרטיס הזה מסובך מדי ומריץ אותם מדי הרבה פעמים לתחנת על הקו , ועברו כמה שנים והם עדיין לא התרגלו - זאת אומרת שאם עבר כל כך הרבה זמן זה באמת מסובך מדי ולא רק ענין של הרגל.

וברובם כאמור הם לא חרדים ומחזיקים סמארטפון.

מעבר לתכנון הלקוי של הרעיון יש גם תכנון לקוי של איך ליישם את הרעיון התיאורטי. חלק רציני מהתאוריה זה שהיא ברת יישום - וזה גם בשלב התכנוני ולא המעשי.
 
נערך לאחרונה ב:

קצרה

משתמש מקצוען
מנסיון כפול - תל אביב מול ירושלים.

על טעם וריח אין מה להתווכח.
יש קווים חילוניים בתל אביב עמוסים על גבול המתפקעים שאפשר לעמוד בתחנה ואין מצב להדחף אליהם במשך כמה אוטובוסים שחולפים על פניך...
עין ערך האוטובוס מחולון לעתידים דרך תל אביב . ממש קופסת סרדינים.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
יש עוד מכשירים כאלו ?? ככל שאני זוכרת, גם בירושלים אין צורך ללחוץ

את צוחקת איתי...? מתי נסעת לאחרונה באוטובוס ירושלמי?

אנחנו נוסעים כל יום, כל בני המשפחה הבוגרים. בכל האוטובוסים בירושלים, נכון להיום - כ"ה בטבת תשע"ט, הנהג חייב ללחוץ שתי לחיצות בשביל לתקף, ולחכות כמה שניות שהמכשיר יקלוט את התיקוף ויוציא פתק. העיכוב הזה גורר תורות ארוכים לידו.

לגבי התקלה בחוזים נוספים - לא רק כרטיס רכבת, אלא כל חוזה נוסף שקיים, יבלבל את המכשיר. המכשיר קולט רק רב קו שיש בו ערך צבור בלבד.

ואני מסכימה איתך שרעיון הרב קו גאוני.
אבל הביצוע שלו בזיוני.
ממש לא מעניין אותי של מי התקלות. אני לא אמורה לרוץ מחברה אחת לאחרת, בשביל לפתור בעיות קשות שעשרות אלפי נוסעים נתקלים בהן (דיברתי עם אגד אגב, לגבי המחסור במכשירי תיקוף, הם שלחו אותי למשרד התחבורה. הגעתי לתחנת הרכבת (!) בשביל שימחקו לי את החוזים שלהם מהכרטיס, הם טענו שלא יכולים לעשות את זה).

ובאשכול הזה ניכר מאד שכל מסנגרי הרב קו, פשוט לא נוסעים איתו ביום יום בירושלים.
 

אהבת עולם

משתמש סופר מקצוען
D I G I T A L
את צוחקת איתי...? מתי נסעת לאחרונה באוטובוס ירושלמי?
ביום ראשון.
אני נוסעת תמיד עם חופשי יומי , זה שונה? או שאני פשוט לא זוכרת , כי אני עולה בדרך כלל מאחור.

לגבי התקלה בחוזים נוספים - לא רק כרטיס רכבת, אלא כל חוזה נוסף שקיים, יבלבל את המכשיר.
איך שאני מבינה ממך, זו הבעיה של הבחירה, במכשירים הירושלמים.

ואני מסכימה איתך שרעיון הרב קו גאוני.
אבל הביצוע שלו בזיוני.
באיזורים מסוימים לפחות,זה נשמע כמו יישום גרוע.

ובאשכול הזה ניכר מאד שכל מסנגרי הרב קו, פשוט לא נוסעים איתו ביום יום בירושלים.
אין לי מניות במשרד התחבורה, ולו בגלל שהוא משרד ממשלתי ולא חברה מונפקת,
אבל אני כן אוהבת את הקונספט, נהנית ממנו, וחושבת שהוא היה טוב וחשוב.
הדיון פה הוא על רב קו, לא על "רב קו בירושלים"
מסכימה שהיישום גרוע, ולפרוק זה תמיד חשוב :)
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
אני נוסעת תמיד עם חופשי יומי , זה שונה?

כן, נראה לי שחופשי 'גובר' על כל חוזה אחר, ולכן המכשירים בתוך האוטובוס יזהו אותו גם אם יש חוזים נוספים בכרטיס.

אבל אם יש לי ערך צבור + כרטיס רכבת חזור מנהריה - זה כבר מורכב מדי בשבילם, להחליט מה מבין השנים לתקף.
 

אהבת עולם

משתמש סופר מקצוען
D I G I T A L
כן, נראה לי שחופשי 'גובר' על כל חוזה אחר, ולכן המכשירים בתוך האוטובוס יזהו אותו גם אם יש חוזים נוספים בכרטיס.

אבל אם יש לי ערך צבור + כרטיס רכבת חזור מנהריה - זה כבר מורכב מדי בשבילם, להחליט מה מבין השנים לתקף.
זה אותו קטע במכשירים הירושלמים , גם מקדימה וגם מאחורה, הוא לא יודע למצוא את החוזה המתאים ולחייב אותו.
במכשיר האחורי הוא ממש מסתבך, ובמכשיר הקדמי הוא מבקש עזרה מהנהג.
ככל שזה בסיסי , ככה זה גרוע.

יש מצב אחר , בו יש שני חוזים שמתאימים לאותו קו , למשל ערך צבור / כרטיסית המשך (לפני עידן החופשי יומי) ואז המכשיר, בצדק, לא יודע מה לבחור וצריך לאפשר למשתמש בחירה,
המכשירים בביתר מאחורה פעם לא אפשרו את הבחירה הזו, והיום כן.
 

אורתודוכס

משתמש פעיל
עד היום יש לי בכרטיס הרב קו שלי חצאי כרטיסיות מכל הארץ לפני עידן הערך-צבור ולאחרונה כשנכנסתי לאחד ממשרדי על הקו נאמר לי שאין מה לעשות עם זה כי זה מלפני 2013.
באתר של רב קו אונליין יש אפשרות להמיר זאת
 

שקדיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
D I G I T A L

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  4  פעמים

לוח מודעות

למעלה