חידות למועדים חידות למגילת אסתר

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
שלשים יום לפני החג, שואלין ודורשין מעניינו של חג
קל וחומר במועד שבו הראש חג, שצריך לאזן ברעיון חג
להפיג הרהור מודאג, בטעימת פת-בג, חידוד בנוי על גג
המוח אותו דג, מפענח ריבוי להג, בורר לו תוך מן הזג
והרהור מכתר וחג, חומות וסייג, לתוככי הפתרון מדולג
קולע במהירות מג, ולב ירונן ויתענג, כי לא לאחור הוסג
עוגת שעשוע עג, לא נמר ולא נפג, אמריו הנה הוא צג
הפתרון בפיו נארג, כבן אח לאבישג, את כתפו מעטר תג
ואשר בת ק' כבת כ' ישלים, ותוככי פטום מילי משלים
שכרו כפול מן השמים, ממרום יקבל מנה אחת אפיים
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
חמישה זקנים (גדלו הנערים...)
בשלושה מוזמנים
וברביעית הזקן הוסיף מטה לראשו
ובאותו פסוק שכבר הופיע, מטייל להנאתו

לפתע אויה, נכרתה כפתו
(אבל את הכיפה הוא הותיר לראשו)
הגיע בטוב ובראשית המסע
מצא עצמו ליד אשא
בשניים האחרונים ראה הוא קדש
ובסוף ממש הופיע חרש
ראשית נפתח, וידו התחזקה
כפתו הנותרה לפליטה התעצמה
ואז פעם אחת הוא נקרא
כי לצדו הוא ויקרא.
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
1) באיזו מחלה חלתה בתו של המן?
ימי הפורים בהלכה ובאגדה: בין הנערות נדחפה בתו של המן, כמובן. אבל משמים גרמו שקבלה מחלת מעיים מבישה והיה נודף ממנה ריח רע, ולכן שלח אותה הגי בבזיון גדול לביתה... (מע"ל סח, קסג)
ומקורו בתרגום, ומבארים לפי"ז שלכן היה צמוד אליה כל הזמן עביט של שופכין, ואותו היא שפכה על ראש אביה!!!
2) איזה הלכה בהלכות קרבנות נלמדת ממילה במגילה?
משפחה ומשפחה למאי אתא אמר רבי יוסי בר חנינא להביא משפחות כהונה ולויה שמבטלין עבודתן ובאין לשמוע מקרא מגילה
הלכה בקרבנות לא בקשר למגילה/פורים
5) מה הקשר בין מכירת יוסף לסיפור מגילת אסתר?
מדרש רבה - אסתר רבה כה הָרָצִים יָצְאוּ דְחוּפִים בִּדְבַר הַמֶּלֶךְ וגו' וְהַמֶּלֶךְ וְהָמָן יָשְׁבוּ לִשְׁתּוֹת (אסתר ג, טו), אָמַר רַבִּי חָנִין מַאן דְּאָמַר רַחֲמָנָא וַתְּרָן הוּא יִתְוַתְּרוּן מֵעוֹהִי, אֲבָל מַאֲרִיךְ רוּחֵיהּ וְגָבֵי דִידֵיהּ. אָמַר לָהֶם לַשְּׁבָטִים אַתֶּם מְכַרְתֶּם אֶת אֲחִיכֶם מִתּוֹךְ מַאֲכָל וּמִשְׁתֶּה, כָּךְ אֲנִי אֶעֱשֶׂה לָכֶם, הֲדָא הוּא דִכְתִיב: וְהַמֶּלֶךְ וְהָמָן יָשְׁבוּ לִשְׁתּוֹת. הָיָה אֶחָד מִיִּשְׂרָאֵל יוֹצֵא לַשּׁוּק וּמְבַקֵּשׁ לִקַּח לִטְרָא בָּשָׂר אוֹ אֲגֻדָּה שֶׁל יָרָק, הָיָה הַפַּרְסִי חוֹנְקוֹ, וְאוֹמֵר לוֹ לְמָחָר אֲנִי הוֹרֶגְךָ וּמְבַזְבֵּז אֶת מָמוֹנְךָ, הֲדָא הוּא דִכְתִיב: וְהָעִיר שׁוּשָׁן נָבוֹכָה. אָמַר רַבִּי יִשָֹּׂשכָר דִּכְפַר מַנְדִּי, וּמָה אִם מִי שֶׁמָּחַל וְאָמַר (בראשית מה, ח): לֹא אַתֶּם שְׁלַחְתֶּם אֹתִי הֵנָּה כִּי הָאֱלֹקים וגו', רְאֵה עַד הֵיכָן הִיא מְתֻקֶּנֶת, שֶׁהֲרֵי עַד יְמֵי מָרְדֳּכַי אוֹתוֹ עֹנֶשׁ שֶׁל מְכִירַת יוֹסֵף קַיָּם, מִי שֶׁאֵינוֹ מוֹחֵל, עַל אַחַת כַּמָּה וְכַמָּה.​
יפה מאוד
6) האם אחשורוש ישב על כסא שלמה המלך?
לא.
הכין לעצמו כדוגמתו בעיר שושן, ועיר הבירה עברה לשושן כי לא הצליחו להעביר את הכסא.
יש עוד שיטה
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
חמישה זקנים (גדלו הנערים...)
בשלושה מוזמנים
וברביעית הזקן הוסיף מטה לראשו
ובאותו פסוק שכבר הופיע, מטייל להנאתו
איככה
פָּשַׁטְתִּי אֶת כֻּתָּנְתִּי אֵיכָכָה אֶלְבָּשֶׁנָּה רָחַצְתִּי אֶת רַגְלַי אֵיכָכָה אֲטַנְּפֵם.
כִּי אֵיכָכָה אוּכַל וְרָאִיתִי בָּרָעָה אֲשֶׁר יִמְצָא אֶת עַמִּי וְאֵיכָכָה אוּכַל וְרָאִיתִי בְּאָבְדַן מוֹלַדְתִּי.
לפתע אויה, נכרתה כפתו
(אבל את הכיפה הוא הותיר לראשו)
הגיע בטוב ובראשית המסע
מצא עצמו ליד אשא
בשניים האחרונים ראה הוא קדש
ובסוף ממש הופיע חרש
איכה - מופיע 16 פעמים.
אֵיכָה אֶשָּׂא לְבַדִּי.
אֵיכָה יוּעַם זָהָב יִשְׁנֶא הַכֶּתֶם הַטּוֹב תִּשְׁתַּפֵּכְנָה אַבְנֵי קֹדֶשׁ בְּרֹאשׁ כָּל חוּצוֹת.
בְּנֵי צִיּוֹן הַיְקָרִים הַמְסֻלָּאִים בַּפָּז אֵיכָה נֶחְשְׁבוּ לְנִבְלֵי חֶרֶשׂ מַעֲשֵׂה יְדֵי יוֹצֵר.
ראשית נפתח, וידו התחזקה
כפתו הנותרה לפליטה התעצמה
ואז פעם אחת הוא נקרא
כי לצדו הוא ויקרא.
איכה - א' פתח, כ' דגושה
וַיִּקְרָא יְהֹוָה אֱלֹהִים אֶל הָֽאָדָם וַיֹּאמֶר לוֹ אַיֶּֽכָּה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
עץ הושם בכתלים, ובנדבך החמישי עמדו חמשה, הלך שני נטל מקום בראש, מרכבה ישנה הסיר, ונגד פתרון נדרש
חמישה זקנים (גדלו הנערים...)
קיבלתי את ההערה. בפעם הבאה יבואו ישישים. - ואגב: הכתיבה קולחת בצורה יוצאת דופן, המילים ממש מרקדות והביטויים ססגוניים, אפילו הזקנים היו צריכים לנוע, יהי רצון שיבואו כל שבוע!
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
ששה ישישים
היו נפגשים
במקומות שלשה
ברכביהם ניגשים
ראו הם עבד
מלכות ומלכים
ולא הופיעו עוד
באותם הרכבים
כי השני והשלישי
החליפו רכבים
רכבו של השלישי
אצל שני מוטל
ומהשני השלישי
את רכבו נטל
עליו הוסיף גלגל
והופיעו בשלשה
ראו עין ורגל
ושפחה שניגשה
גם רעב היו רואים
ובכף הם נתפשים
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
ששה ישישים
היו נפגשים
במקומות שלשה
ברכביהם ניגשים
ראו הם עבד
מלכות ומלכים
ולא הופיעו עוד
באותם הרכבים
לְהַרְאוֹת
לְהַרְאוֹת
אֶת-עַבְדְּךָ
מַלְכוּת לְהַרְאוֹת
''לְהַרְאוֹת
אֶת-אֶסְתֵּר וּלְהַגִּיד לָהּ וּלְצַוּוֹת עָלֶיהָ לָבוֹא אֶל-הַמֶּלֶךְ לְהִתְחַנֶּן-לוֹ וּלְבַקֵּשׁ מִלְּפָנָיו עַל-עַמָּהּ''
כי השני והשלישי
החליפו רכבים
רכבו של השלישי
אצל שני מוטל
ומהשני השלישי
את רכבו נטל
עליו הוסיף גלגל
והופיעו בשלשה
לְהֵרָאוֹת
האות ה' ור' החליפו ניקוד
מהאחד לשני והאות ר' בקמץ (הוסיפה גלגל)
ראו עין ורגל
ושפחה שניגשה
גם רעב היו רואים
ובכף הם נתפשים
''בְּעֵין-רֹגֵל וְהָלְכָה הַשִּׁפְחָה וְהִגִּידָה לָהֶם וְהֵם יֵלְכוּ וְהִגִּידוּ לַמֶּלֶךְ דָּוִד כִּי לֹא יוּכְלוּ לְהֵרָאוֹת''
לְהֵרָאוֹת אֶל-אַחְאָב וְהָרָעָב
לְהֵרָאוֹת חַטֹּאותֵיכֶם בְּכֹל עֲלִילוֹתֵיכֶם יַעַן הִזָּכֶרְכֶם בַּכַּף תִּתָּפֵשׂוּ
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עץ הושם בכתלים, ובנדבך החמישי עמדו חמשה, הלך שני נטל מקום בראש, מרכבה ישנה הסיר, ונגד פתרון נדרש
מוצלח
יְדִיעַ לֶהֱוֵא לְמַלְכָּא דִּי אֲזַלְנָא לִיהוּד מְדִינְתָּא לְבֵית אֱלָקא רַבָּא וְהוּא מִתְבְּנֵא אֶבֶן גְּלָל וְאָע מִתְּשָׂם בְּכֻתְלַיָּא וַעֲבִידְתָּא דָךְ אָסְפַּרְנָא מִתְעַבְדָא וּמַצְלַח בְּיֶדְהֹם.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
משהו חמוד:
הלך בן יעקב, וסביבו אביו הפוך, מצא עצמו במגילה, בין הסתרים הנה נגלה.
מ גד ת
(גד בתוך תם הפוך)
בין הסתרים- ''אין אסתר מגדת...ואת מאמר מרדכי אסתר''
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
שמואל אחר נשא יד וכה היו דבריו, שלשה עמדו ניצבים בחמישית אמריו, במניינם אז נשקלו, ומאה חמשה חסרו
שליח בא מארץ ישראל, הביט ימין והנה חמשה יושבים לפני האח, ומצד שמאל אז ראה נשוא פנים נשלח.
לא מצליחה למצוא משהו...
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לא מצליחה למצוא משהו...
הראשון זו כמובן תגובה, והחלק השני [במניינם וכו'] סתם גימטריא של המילה בשביל לסבך..
השני הוא מילה במגילה, וצריך לברור את המילים הנצרכות.
אין דבר שאת לא יכולה לפתור..
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יד

א לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד אָמַר נָבָל בְּלִבּוֹ אֵין אֱלֹהִים הִשְׁחִיתוּ הִתְעִיבוּ עֲלִילָה אֵין עֹשֵׂה טוֹב:ב יְהוָה מִשָּׁמַיִם הִשְׁקִיף עַל בְּנֵי אָדָם לִרְאוֹת הֲיֵשׁ מַשְׂכִּיל דֹּרֵשׁ אֶת אֱלֹהִים:ג הַכֹּל סָר יַחְדָּו נֶאֱלָחוּ אֵין עֹשֵׂה טוֹב אֵין גַּם אֶחָד:ד הֲלֹא יָדְעוּ כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן אֹכְלֵי עַמִּי אָכְלוּ לֶחֶם יְהוָה לֹא קָרָאוּ:ה שָׁם פָּחֲדוּ פָחַד כִּי אֱלֹהִים בְּדוֹר צַדִּיק:ו עֲצַת עָנִי תָבִישׁוּ כִּי יְהוָה מַחְסֵהוּ:ז מִי יִתֵּן מִצִּיּוֹן יְשׁוּעַת יִשְׂרָאֵל בְּשׁוּב יְהוָה שְׁבוּת עַמּוֹ יָגֵל יַעֲקֹב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל:
נקרא  10  פעמים

אתגר AI

חג מתן תורה • 1

לוח מודעות

למעלה