חידות למועדים חידות למגילת אסתר

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
שלשים יום לפני החג, שואלין ודורשין מעניינו של חג
קל וחומר במועד שבו הראש חג, שצריך לאזן ברעיון חג
להפיג הרהור מודאג, בטעימת פת-בג, חידוד בנוי על גג
המוח אותו דג, מפענח ריבוי להג, בורר לו תוך מן הזג
והרהור מכתר וחג, חומות וסייג, לתוככי הפתרון מדולג
קולע במהירות מג, ולב ירונן ויתענג, כי לא לאחור הוסג
עוגת שעשוע עג, לא נמר ולא נפג, אמריו הנה הוא צג
הפתרון בפיו נארג, כבן אח לאבישג, את כתפו מעטר תג
ואשר בת ק' כבת כ' ישלים, ותוככי פטום מילי משלים
שכרו כפול מן השמים, ממרום יקבל מנה אחת אפיים
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
לא כתבתי כמה פעמים המילה מופיעה כי ניסיתי ללכת בדרכי @כל שם שתרצה ולחבר חידה קשה עד בלתי אפשרית
אז תיקון קל:
הוא לפעמים לא כותב כמה אותיות במילה המבוקשת...
ולא התמקדתי בפעמים, לא מצאתי מילה שיש לה דגש באות השלישית ושתתאים לי בהמשך לברבים.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
הוא לפעמים לא כותב כמה אותיות במילה המבוקשת...
ולא התמקדתי בפעמים, לא מצאתי מילה שיש לה דגש באות השלישית ושתתאים לי בהמשך לברבים.
אוף, הבית האחרון הוא טעות
באמת סליחה

הנה החידה במלואה:
ארבע נערות
38 במגילה מהלכות
נערות בראשונות
ופורים באחרונות
הלב שבשלישית
הועבר אל השנית
מרכבה נוספה
ופעמים לה המופע
שתי פנים בשני המופעות
ויותר- לא מופיעות
הוסרה לה הראשית
ובארבע לה התגלית
בראשונה ראו גלגל
ובאמצעים שודד וצר
ובסוף עבים לידם נוצר
ברבים הם באים
ולידם מים גנובים.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
ארבע נערות
38 במגילה מהלכות
נערות בראשונות
ופורים באחרונות
אסתר
וַיְהִי אֹמֵן אֶת הֲדַסָּה הִיא אֶסְתֵּר בַּת דֹּדוֹ כִּי אֵין לָהּ אָב וָאֵם וְהַנַּעֲרָה יְפַת תֹּאַר.
וּבְהִקָּבֵץ נְעָרוֹת רַבּוֹת אֶל שׁוּשַׁן הַבִּירָה אֶל יַד הֵגָי וַתִּלָּקַח אֶסְתֵּר.
הלב שבשלישית
הועבר אל השנית
מרכבה נוספה
ופעמים לה המופע
שתי פנים בשני המופעות
ויותר- לא מופיעות
אסתר - דגש בס', קמץ בס'.
וּמִפָּנֶיךָ אֶסָּתֵר.
מִפָּנֶיךָ לֹא אֶסָּתֵר.
הוסרה לה הראשית
ובארבע לה התגלית
בראשונה ראו גלגל
ובאמצעים שודד וצר
ובסוף עבים לידם נוצר
סתר
אֲשֶׁר אֶת הַגִּלְגָּל וַיֹּאמֶר דְּבַר סֵתֶר לִי אֵלֶיךָ.
הֱוִי סֵתֶר לָמוֹ מִפְּנֵי שׁוֹדֵד.
אַתָּה סֵתֶר לִי מִצַּר תִּצְּרֵנִי.
עָבִים סֵתֶר לוֹ.
ברבים הם באים
וליד יש מים.
סתרים
מַיִם גְּנוּבִים יִמְתָּקוּ וְלֶחֶם סְתָרִים יִנְעָם.

וגם לא הבנתי קודם אם המילה ברבים איך את כותבת אותה בחידה...
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
חמישה נערים
ב39 מקומות מופיעים
במגילת אסתר מופיע פעמים רבות
אבל נביא הנה רק את הבודדות
בראשונה בשושן הבירה הגיע הלום
ובסוף עבר לגור בדובר שלום
אצל הסופר נמצא ליד רעליה
וברחוב הצמוד (נחמיה פינת עזרא חחחח) ראה את רעמיה.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
חמישה נערים
ב39 מקומות מופיעים
במגילת אסתר מופיע פעמים רבות
אבל נביא הנה רק את הבודדות
בראשונה בשושן הבירה הגיע הלום
ובסוף עבר לגור בדובר שלום
אצל הסופר נמצא ליד רעליה
וברחוב הצמוד (נחמיה פינת עזרא חחחח) ראה את רעמיה.
מרדכי - 30 פעמים, יש עוד 10 עם קמץ בכ'.
אִישׁ יְהוּדִי הָיָה בְּשׁוּשַׁן הַבִּירָה וּשְׁמוֹ מָרְדֳּכַי.
מָרְדֳּכַי הַיְּהוּדִי מִשְׁנֶה לַמֶּלֶךְ אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ וְגָדוֹל לַיְּהוּדִים וְרָצוּי לְרֹב אֶחָיו דֹּרֵשׁ טוֹב לְעַמּוֹ וְדֹבֵר שָׁלוֹם לְכָל זַרְעוֹ.
רְעֵלָיָה מָרְדֳּכַי - עזרא.
רַעַמְיָה נַחֲמָנִי מָרְדֳּכַי. - נחמיה.
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
3) מי חקק את החוק שאין לבוא אל המלך ללא רשות?
בתרגום כתוב שהמן הרשע, כנראה כדי למנוע שמרדכי יבטל הגזירה.
וברקוח מובא, שלזה אמרה אסתר, שכבר לא נראה למלך 30 יום, כי הגזירה נגזרה בי"ג אדר, ועמדה בי"ג ניסן.
עוד מובא, שגזרו גזירה זו אצל בלשצר, אחרי ההריגות שהיה בארמונו, כדי שלא יחזור על עצמו שוב.
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
שישה קשישים
שמחים וששים
ארבע פעמים מזדמנים
בשלושה מקומות מזדקנים
בראשונה בצד צפון הם חונים
וברביעית נמצאים ליד כמה בנים
בשלישית מופיעה השנית
ובשנית ליד מרדכי יש תפנית
אי נעלם לו והבית התחזק
והנה זה שמונה פעמים הגיע בבזק
בראשונה ליד בשמים
בדניאל ארבע פעמים
ובנוסף בין השלומים
בפעם השישית ראו הם גיבורי מלחמה
ובאחרונה ליד הכושי ניצבים הם שמה.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
שישה קשישים
שמחים וששים
ארבע פעמים מזדמנים
בשלושה מקומות מזדקנים
בראשונה בצד צפון הם חונים
וברביעית נמצאים ליד כמה בנים
בשלישית מופיעה השנית
ובשנית ליד מרדכי יש תפנית
אביחיל
צֽוּרִיאֵל בֶּן אֲבִיחָיִל עַל יֶרֶךְ הַמִּשְׁכָּן יַֽחֲנוּ צָפֹֽנָה.
וּבְהַגִּיעַ תֹּר אֶסְתֵּר בַּת אֲבִיחַיִל דֹּד מָרְדֳּכַי אֲשֶׁר לָקַח לוֹ לְבַת לָבוֹא אֶל הַמֶּלֶךְ לֹא בִקְשָׁה דָּבָר כִּי אִם אֶת אֲשֶׁר יֹאמַר הֵגַי סְרִיס הַמֶּלֶךְ שֹׁמֵר הַנָּשִׁים וַתְּהִי אֶסְתֵּר נֹשֵׂאת חֵן בְּעֵינֵי כָּל רֹאֶיהָ.
וַתִּכְתֹּב אֶסְתֵּר הַמַּלְכָּה בַת אֲבִיחַיִל וּמָרְדֳּכַי הַיְּהוּדִי אֶת כָּל תֹּקֶף לְקַיֵּם אֵת אִגֶּרֶת הַפּוּרִים הַזֹּאת הַשֵּׁנִית.
אֵלֶּה בְּנֵי אֲבִיחַיִל בֶּן חוּרִי בֶּן יָרוֹחַ בֶּן גִּלְעָד בֶּן מִיכָאֵל בֶּן יְשִׁישַׁי בֶּן יַחְדּוֹ בֶּן בּוּז.
אי נעלם לו והנה זה שבע פעמים
בראשונה ליד בשמים
בדניאל 3 פעמים
ובנוסף בין השלומים
בפעם השישית ראו הם גיבורי מלחמה
ובאחרונה ליד הכושי ניצבים הם שמה.
בחיל - אותיות אי ירדו.
וַתָּבֹא יְרוּשָׁלְַמָה בְּחַיִל כָּבֵד מְאֹד גְּמַלִּים נֹשְׂאִים בְּשָׂמִים.
קָרֵא מַלְכָּא בְּחַיִל לְהֶעָלָה.
יָבוֹא בוֹא בְּחַיִל גָּדוֹל.
וְיָעֵר כֹּחוֹ וּלְבָבוֹ עַל מֶלֶךְ הַנֶּגֶב בְּחַיִל גָּדוֹל וּמֶלֶךְ הַנֶּגֶב יִתְגָּרֶה לַמִּלְחָמָה בְּחַיִל גָּדוֹל וְעָצוּם.
שֵׁמַע שְׁלֹמֹה וַתָּבוֹא לְנַסּוֹת אֶת שְׁלֹמֹה בְחִידוֹת בִּירוּשָׁלִַם בְּחַיִל כָּבֵד מְאֹד וּגְמַלִּים נֹשְׂאִים בְּשָׂמִים וְזָהָב לָרֹב וְאֶבֶן יְקָרָה וַתָּבוֹא אֶל שְׁלֹמֹה.
וַיֶּאְסֹר אֲבִיָּה אֶת הַמִּלְחָמָה בְּחַיִל גִּבּוֹרֵי מִלְחָמָה.
וַיֵּצֵא אֲלֵיהֶם זֶרַח הַכּוּשִׁי בְּחַיִל אֶלֶף.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
שלוש נערות
פעמיים מתראות
בראשונה ליד הבית מופיעות
ובאחרונה ליד המשתה הן נוחתות
אחד נוסף על הראשית
ופעמים ראו הן תכלית
בראשונה אחרי מרגלים ניצבו על הסף
ובאחרונה לפני בן אסף
גלגל עבר אל השן השמאלית
ו11 פעמים הגיעה התגלית
בראשונה לצד כלים ומרק וגם מים
ובאמצע בין חלילים פעמיים
מצאה לה את זה שמתגרד בתוך האפר
ובסוף ליד איכה, באיכה בספר
בלשון רבים הם מופיעים
את הראשונה צרים, והשנייה שובתים
ואז לצד עורים הם ניצבים
ויותר ככה הם לא באים.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
שלוש נערות
פעמיים מתראות
בראשונה ליד הבית מופיעות
ובאחרונה ליד המשתה הן נוחתות
זרש
וַיָּבוֹא אֶל בֵּיתוֹ וַיִּשְׁלַח וַיָּבֵא אֶת אֹהֲבָיו וְאֶת זֶרֶשׁ אִשְׁתּוֹ.
וַתֹּאמֶר לוֹ זֶרֶשׁ אִשְׁתּוֹ וְכָל אֹהֲבָיו יַעֲשׂוּ עֵץ גָּבֹהַּ חֲמִשִּׁים אַמָּה וּבַבֹּקֶר אֱמֹר לַמֶּלֶךְ וְיִתְלוּ אֶת מָרְדֳּכַי עָלָיו וּבֹא עִם הַמֶּלֶךְ אֶל הַמִּשְׁתֶּה.
אחד נוסף על הראשית
ופעמים ראו הן תכלית
בראשונה אחרי מרגלים ניצבו על הסף
ובאחרונה לפני בן אסף
חרש - ז' ועוד 1 שווה ח'.
אֲנָשִׁים מְרַגְּלִים חֶרֶשׁ לֵאמֹר.
וּבַקְבַּקַּר חֶרֶשׁ וְגָלָל וּמַתַּנְיָה בֶּן מִיכָא בֶּן זִכְרִי בֶּן אָסָף.
גלגל עבר אל השן השמאלית
ו11 פעמים הגיעה התגלית
בראשונה לצד כלים ומרק וגם מים
ובאמצע בין חלילים פעמיים
מצאה לה את זה שמתגרד בתוך האפר
ובסוף ליד איכה, באיכה בספר
חרש - ש' שמאלית
וּכְלִי חֶרֶשׂ אֲשֶׁר תְּבֻשַּׁל בּוֹ יִשָּׁבֵר וְאִם בִּכְלִי נְחשֶׁת בֻּשָּׁלָה וּמֹרַק וְשֻׁטַּף בַּמָּֽיִם.
כַּחֲלִלִים יֶהֱמֶה וְלִבִּי אֶל אַנְשֵׁי קִיר חֶרֶשׂ כַּחֲלִילִים.
וַיִּקַּח לוֹ חֶרֶשׂ לְהִתְגָּרֵד בּוֹ וְהוּא יֹשֵׁב בְּתוֹךְ הָאֵפֶר.
אֵיכָה נֶחְשְׁבוּ לְנִבְלֵי חֶרֶשׂ מַעֲשֵׂה יְדֵי יוֹצֵר.
בלשון רבים הם מופיעים
את הראשונה צרים, והשנייה שובתים
ואז לצד עורים הם ניצבים
ויותר ככה הם לא באים.
חרשים - ח' צירה, ר' שווא
אָז תִּפָּקַחְנָה עֵינֵי עִוְרִים וְאָזְנֵי חֵרְשִׁים תִּפָּתַחְנָה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
'והקרב אליו, כרשנא שתר אדמתא וכו'. א"ר לוי, פסוק זה על שם קרבנות נאמר, לכך כתיב והקרב חסר ו' וכו'. עיין מגילה יב:
חשבתי על זה, אבל זה לא 'הלכה' בקרבנות. יותר תיאור של מה שיש.
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ומה מביא ביערות דבש דרוש ב' ?
בדרוש ג': יום הכיפורים
(ובפרדר"א מ"ט ד ברד"ל)
דהיינו בהגהות אות ד
'והקרב אליו, כרשנא שתר אדמתא וכו'. א"ר לוי, פסוק זה על שם קרבנות נאמר, לכך כתיב והקרב חסר ו' וכו'. עיין מגילה יב:
חשבתי על זה, אבל זה לא 'הלכה' בקרבנות. יותר תיאור של מה שיש.
בדיוק!!!
נרמז באותו מילה כמו רבו של אהרן
בפי' הרוקח: בת אביחיל אבי חילה של תורה, הוא היה רבו של מרדכי, וזהו דד מרדכי, יונק ממנו תורה, וכן עוזיאל דד אהרן דרשו שהיה מלמדו. וכשערי בינה: אביחיל דד מרדכי, כאילו ינקו מדד אחד, שניהם צדיקים, כמו עזיאל דד אהרן, שניהם רודפי שלום.

ואם כבר עוד חידה באותו ענין, איזה נס אירע למרדכי הרמוז ב"דד מרדכי"?
ולמי עוד אירע נס זה והוא היה עיבור נשמתו של מרדכי?​
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
בתרגום כתוב שהמן הרשע,
@נכון מאוד
כנראה כדי למנוע שמרדכי יבטל הגזירה.
וביערות דבש ח"א דרוש י"ז מבאר את עומק הנס בזה
וברוקח מובא, שלזה אמרה אסתר, שכבר לא נראה למלך 30 יום, כי הגזירה נגזרה בי"ג אדר, ועמדה בי"ג ניסן.
עוד מובא, שגזרו גזירה זו אצל בלשצר, אחרי ההריגות שהיה בארמונו, כדי שלא יחזור על עצמו שוב.
מעניין
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יד

א לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד אָמַר נָבָל בְּלִבּוֹ אֵין אֱלֹהִים הִשְׁחִיתוּ הִתְעִיבוּ עֲלִילָה אֵין עֹשֵׂה טוֹב:ב יְהוָה מִשָּׁמַיִם הִשְׁקִיף עַל בְּנֵי אָדָם לִרְאוֹת הֲיֵשׁ מַשְׂכִּיל דֹּרֵשׁ אֶת אֱלֹהִים:ג הַכֹּל סָר יַחְדָּו נֶאֱלָחוּ אֵין עֹשֵׂה טוֹב אֵין גַּם אֶחָד:ד הֲלֹא יָדְעוּ כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן אֹכְלֵי עַמִּי אָכְלוּ לֶחֶם יְהוָה לֹא קָרָאוּ:ה שָׁם פָּחֲדוּ פָחַד כִּי אֱלֹהִים בְּדוֹר צַדִּיק:ו עֲצַת עָנִי תָבִישׁוּ כִּי יְהוָה מַחְסֵהוּ:ז מִי יִתֵּן מִצִּיּוֹן יְשׁוּעַת יִשְׂרָאֵל בְּשׁוּב יְהוָה שְׁבוּת עַמּוֹ יָגֵל יַעֲקֹב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה