יש גנים מיוחדים לגיל הזה. כל מקרה לגופו.לא אמרתי ללכת לגן שפתי
כדאי לבדוק ולטפל בכול מקרה אין גן שפה לגיל הזה
לפי התיאור של התפתחות כללית תקינה הייתי מתחילה טיפול ובודקת את קצב ההתקדמות.
זה גם מה שיגידו להורים בועדת השמה של העיריה.
יש גנים מיוחדים לגיל הזה. כל מקרה לגופו.לא אמרתי ללכת לגן שפתי
כדאי לבדוק ולטפל בכול מקרה אין גן שפה לגיל הזה
רופא ילדים מקצועי ככל שיהיה אינו רופא א.א.ג.עדכון: היינו אצל הרופא ילדים היום, לקראת זימון תור אצל אא"ג
אמר שהוא לא מודאג מכך, וכן שאין לו נוזלים באוזניים וכו'.
להפסיק לדבר איתו את השפה השנייה לגמרי ולדבר רק בעברית
וכשיתחיל לדבר משפטים לחזור בהדרגה לדבר איתו בשתי השפות.
חולקת עליו. אבל תעשי מה שאת מבינה.עדכון: היינו אצל הרופא ילדים היום, לקראת זימון תור אצל אא"ג
אמר שהוא לא מודאג מכך, וכן שאין לו נוזלים באוזניים וכו'.
להפסיק לדבר איתו את השפה השנייה לגמרי ולדבר רק בעברית
וכשיתחיל לדבר משפטים לחזור בהדרגה לדבר איתו בשתי השפות.
זו תפיסה ישנה שרווחה בעבר. כיום מחקרים מוכיחים שדו-לשוניות לא מעכבת התפתחות שפה, אפילו להיפך. וקשיי ההיגוי שתוארו בתחילת האשכול לא נשמעים קשורים בכלל לדו-לשוניות. (חשוב שהדו-לשוניות תהיה עקבית, כמו שכבר כתבו לפני).עדכון: היינו אצל הרופא ילדים היום, לקראת זימון תור אצל אא"ג
אמר שהוא לא מודאג מכך, וכן שאין לו נוזלים באוזניים וכו'.
להפסיק לדבר איתו את השפה השנייה לגמרי ולדבר רק בעברית
וכשיתחיל לדבר משפטים לחזור בהדרגה לדבר איתו בשתי השפות.
חולקת עלייך.הרעיון של עוד שפה מתאפשר רק כאשר ברור לילד מי מדבר באיזו שפה לדוגמא אמא אנגלית אבא עברית אז לא לשנות האמא רק אנגלית ואבא רק עברית
זה נכון לילדים שאין להם בעיות שפה אך לא נכון לילדים שיש להם בעית שפה ועל תינוק את לא תדעי אם יש או אין בעיה אלא רק בהמשך לכן לפעוטות כדאי שיהיה ברור מי מדבר איזו שפהחולקת עלייך.
אני מדברת עם ילדיי בארבע שפות: עברית, אנגלית, יידיש וגרמנית.
מכירה המון המון משפחות שהאמא עצמה מדברת בכמה שפות (נראה לי שבמשפחה המורחבת שלנו בלבד אין מישהיא שמדברת רק בשפה אחת) והילדים יודעים נהדר לתמרן.
זאת תפיסה נושנה שמזמן מזמן נגמלו ממנה.
ההיפך הוא הנכון, הילדים האלו תופסים נהדר שפות נוספות, כמו מתמטיקה, קריאה ועוד
רופא ילדים מקצועי ככל שיהיה אינו רופא א.א.ג.
ממש לא להפסיק !!!
מה השפה השניה? מי מדבר איתה? זה משהו קהילתי? משפחתי מורחב? רק המשפחה שלכם?
צריך לדייק: החלוקה נחוצה.חולקת עלייך.
אני מדברת עם ילדיי בארבע שפות: עברית, אנגלית, יידיש וגרמנית.
מכירה המון המון משפחות שהאמא עצמה מדברת בכמה שפות (נראה לי שבמשפחה המורחבת שלנו בלבד אין מישהיא שמדברת רק בשפה אחת) והילדים יודעים נהדר לתמרן.
זאת תפיסה נושנה שמזמן מזמן נגמלו ממנה.
ההיפך הוא הנכון, הילדים האלו תופסים נהדר שפות נוספות, כמו מתמטיקה, קריאה ועוד.
חצי בלת"קעדכון: היינו אצל הרופא ילדים היום, לקראת זימון תור אצל אא"ג
אמר שהוא לא מודאג מכך, וכן שאין לו נוזלים באוזניים וכו'.
להפסיק לדבר איתו את השפה השנייה לגמרי ולדבר רק בעברית
וכשיתחיל לדבר משפטים לחזור בהדרגה לדבר איתו בשתי השפות.
כל ילד אמור להסתדר עם 2 שפות, גם אם הוא לקוי שפה. במקרה כזה פשוט קשיי השפה יבואו לידי ביטוי בשתי השפות.ילד נורמלי אמור להסתדר נהדר עם 2 שפות.
ומוסיפה, השפעת הדיבור עם הילד בשפה אחת (עברית בדוגמה פה) משפיעה אוטומטי על כל הבית.חצי בלת"ק
ממליצה ללכת לקלינאית לחוות דעת שניה כי כפי שאני יודעת זו המלצה מיושנת שהפסיקו איתה כי ראו שהיא גורמת להפסד גדול על התועלת.
יכול להיות שבנתונים שלכם כן ממליצים על זה אבל לא הייתי מסתמכת רק על חוות דעת אחת, אלא אם כן לא חשוב לכם בכלל השפה השניה, והילד יכול להסתדר מעולה עם המשפחה והסביבה גם כשהוא דובר רק עברית.
בנוסף-
בד"כ כפי הידוע לי ילד שיש לו עיכוב משמעותי זה בא לידי ביטוי גם אם היה רק בסביבה של שפה אחת.
ואיחור תקין אצל דו לשוניים זה שיתחילו לדבר יותר מאוחר אבל עד גיל שנתיים וחצי ידביקו את הקצב ויאמרו לפחות 50 מילים (בשתי השפות יחד). ויצרפו משפטים גם אם מעורבבים.
וההמלצה היא גם ללכת לקלינאית בשפה שבה הילד יותר מבין (כמובן רק אם יש)
ללכת להתפתחות הילד.פעוט בן שנתיים ושלושה חודשים.
לא מדבר
לא אומר מילים שלמות אלא רק הברה אחת.
לדוגמא: שופר - פר. אבא - בא. גינה - נה. וכו
על משפטים שלמים אין מה לדבר בכלל.
האם יש מקום לדאגה?
משהו שאולי רלוונטי - דוברים איתו שתי שפות (הילדים האחרים בשלב הזה כבר אמרו משפטים שלמים למרות שתי השפות).
מוכח מדעית שרק ילדים ללא קשיים שפתיים מסתדרים בקלות עם כמה שפות,כל ילד אמור להסתדר עם 2 שפות, גם אם הוא לקוי שפה. במקרה כזה פשוט קשיי השפה יבואו לידי ביטוי בשתי השפות.
דו לשוניות לא מהווה אתגר לילדים בעלי לקות שפה יותר מאשר היא מהווה אתגר לילדים בעלי התפתחות תקינה.
אין לי מושג מאיפה המידע הזה. אבל הוא פשוט לא נכון.מוכח מדעית שרק ילדים ללא קשיים שפתיים מסתדרים בקלות עם כמה שפות,
ואילו לילדים עם קשיי שפה מומלץ לדבר רק בשפה אחת- כי כן ראו השפעה שלילית של הדו לשוניות
הי לך,אין לי מושג מאיפה המידע הזה. אבל הוא פשוט לא נכון.
מחקרים עדכניים מוכיחים שלא רק שהדו-לשוניות לא מהווה מכשלה לילדים בעלי לקות שפתית, במקרים מסוימים היא אף מעניקה להם יתרון על פני ילדים חד-לשוניים בעלי לקות שפה.
אגב, היום מתייחסים פחות למינוח "דו-לשוניות" ומשתמשים יותר במונח "רב-לשוניות".
ליתר דיוק, ניתן להשתמש עם שני המונחים- תבדקי, יש כאלה שמדברים על bilingual , ויש מאמרים שמדברים על second- language או דו..., אבל מניחה שלא זה הנקודה....הי לך,
זה לא כך כך מכובד לבטל כך דברים.
אבל אני אחפש לך קישורים למאמרים עדכניים בנושא...
וגם לגבי המונח- משתמשים במונח דו לשוניות,
כן ולאחולקת עלייך.
אני מדברת עם ילדיי בארבע שפות: עברית, אנגלית, יידיש וגרמנית.
מכירה המון המון משפחות שהאמא עצמה מדברת בכמה שפות (נראה לי שבמשפחה המורחבת שלנו בלבד אין מישהיא שמדברת רק בשפה אחת) והילדים יודעים נהדר לתמרן.
זאת תפיסה נושנה שמזמן מזמן נגמלו ממנה.
ההיפך הוא הנכון, הילדים האלו תופסים נהדר שפות נוספות, כמו מתמטיקה, קריאה ועוד.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
קורס משולב בינה מלאכותית
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
18.06
י"ב סיוון
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
פוטושופ לצלמים
עם אופק עוגן
כלים מתקדמים, טכניקות חדשות ובינה מלאכותית בפוטושופ לצלמים בעידן 2024
לתלמידים ובוגרים בלבד!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק יד
א לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד אָמַר נָבָל בְּלִבּוֹ אֵין אֱלֹהִים הִשְׁחִיתוּ הִתְעִיבוּ עֲלִילָה אֵין עֹשֵׂה טוֹב:ב יְהוָה מִשָּׁמַיִם הִשְׁקִיף עַל בְּנֵי אָדָם לִרְאוֹת הֲיֵשׁ מַשְׂכִּיל דֹּרֵשׁ אֶת אֱלֹהִים:ג הַכֹּל סָר יַחְדָּו נֶאֱלָחוּ אֵין עֹשֵׂה טוֹב אֵין גַּם אֶחָד:ד הֲלֹא יָדְעוּ כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן אֹכְלֵי עַמִּי אָכְלוּ לֶחֶם יְהוָה לֹא קָרָאוּ:ה שָׁם פָּחֲדוּ פָחַד כִּי אֱלֹהִים בְּדוֹר צַדִּיק:ו עֲצַת עָנִי תָבִישׁוּ כִּי יְהוָה מַחְסֵהוּ:ז מִי יִתֵּן מִצִּיּוֹן יְשׁוּעַת יִשְׂרָאֵל בְּשׁוּב יְהוָה שְׁבוּת עַמּוֹ יָגֵל יַעֲקֹב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל: