התייעצות התפתחות בדיבור אצל פעוטות

פרומי לוריא

משתמש חדש
מצטרפת להנ"ל- ילד בן שנתיים צריך לצרף מילים. כמו כן- הוא אמור להיות מובן 50-75% .
בכל מקרה, כמו שכתבו- חשוב מאוד להתחיל תהליך של אבחון קלינאית תקשורת. (הפניה, מילוי טפסים ובדיקת שמיעה)
 

malka1

משתמש פעיל
כאמא לילדונת עם איחור שפתי משמעותי, התחלתי לטפל בגיל שנתיים.
ממליצה בהחלט לטפל מוקדם.
וממש לא להקשיב לכל אלו שיגידו לך שהכל בסדר, נכון יכול להיות שתהיה קפיצה, אבל יכול להיות שלא, לא שווה להזניח וגם זה לא כזה סיפור יקר לא להגזים. (כאב ראש זה כן...)
מה גם שהפערים בתחומים אחרים שנפגעים כתוצאה בתקשורת שפתית לקויה זה משהו שקורה בהמשך ולא בגיל שנתיים אז חבל ממש להתעכב.
 

פירקוד!!

משתמש פעיל
אני מכירה ילד שההורים שלו לא טפלו בו עד גיל .3 כי חשבו שזה יקרה לבד.. היום הוא הוא בן 8 ועדין יש לו דיבור לא ברור.. אני לא חושבת שטיפול מוקדם היה פותר את הבעיה שלו אבל חד משמעית הם הפסידו הרבה זמן יקר!!!
 

מעצבי על

משתמש פעיל
ברור שטיפול מוקדם פותר בעיות
לכן חשוב בגיל הזה דבר ראשון שקלינאית תאבחן והיא תגיד בתור מקצועית אם צריך לטפל או שאפשר לחכות (באמת יש מקרים ושיבושים שהם תקינים לגיל אפשר גם לבדוק מלמעלה את הענין ולהבין דרך חיפוש פשוט בגוגל איזה דברים תואמים גיל)
בהצלחה
 

ביצת הפתעה

משתמש פעיל
לא מניסיון, אבל אם רוצים גן שפה כדאי כבר להיות מסודרים עם האבחון מה שיותר מהר.
(הבנתי שמאוד מומלץ מהרבה בחינות, הורים נלחמים לקבל גן שפה)
ומצטרפת גם לשאלה, ילד בן כמעט שנתיים שמצרף מילים, ויש לו גם מילים שלמות, אבל הדיבור שלו מאוד לא ברור.
הוא כמעט כל היום עם מוצץ, זה קשור? יש מה לעזור לו? או שזה נורמלי לגיל?
 

דפה

משתמש מקצוען
לא מניסיון, אבל אם רוצים גן שפה כדאי כבר להיות מסודרים עם האבחון מה שיותר מהר.
(הבנתי שמאוד מומלץ מהרבה בחינות, הורים נלחמים לקבל גן שפה)
ומצטרפת גם לשאלה, ילד בן כמעט שנתיים שמצרף מילים, ויש לו גם מילים שלמות, אבל הדיבור שלו מאוד לא ברור.
הוא כמעט כל היום עם מוצץ, זה קשור? יש מה לעזור לו? או שזה נורמלי לגיל?
כן. מוצץ כל היום בהחלט מקשה על הדיבור. תביאי לו רק במיטה.
הוא מספיק גדול בשביל להודיע לו שאם הוא רוצה מוצץ אז הוא נכנס למיטה.
בכל אופן נשמע תקין לילד שעדיין לא בן שנתיים לדבר לא ברור, אם תוציאי את המוצץ אמור להשתפר לו פלאים הדיבור.
אגב את יכולה לעשות תרגילים נחמדים וכיפיים לחיזוק, כי מוצץ גורם לשרירים רפויים.
 

קלינאית תקשורת:)

משתמש חדש
מנוי פרימיום
לא מניסיון, אבל אם רוצים גן שפה כדאי כבר להיות מסודרים עם האבחון מה שיותר מהר.
(הבנתי שמאוד מומלץ מהרבה בחינות, הורים נלחמים לקבל גן שפה)
ומצטרפת גם לשאלה, ילד בן כמעט שנתיים שמצרף מילים, ויש לו גם מילים שלמות, אבל הדיבור שלו מאוד לא ברור.
הוא כמעט כל היום עם מוצץ, זה קשור? יש מה לעזור לו? או שזה נורמלי לגיל?

מי שרוצה גן שפה, עכשיו זה הזמן לעשות אבחון ולא כדאי להתעכב עם זה.
גן שפה מעולה למי שצריך, אבל לא טוב למי שלא צריך.
הקריטריונים משנה לשנה יותר קשים ולכן יש יותר ילדים שצריכים ולא מקבלים.
לגבי השאלה שלך בדרך כלל בגיל הזה עדיין לא מטפלים במובנות דיבור אלא אם כן זה משהו חריג, ואת המוצץ מומלץ להוציא.
 

גלידתי

משתמש צעיר
לדעתך צריך ללכת לבדוק
לדעתי בגיל הזה עוד לא.
מניחה שאת גם קלינאית.
נראה שאת חושבת שקלינאיות הן עם משועמם שמחפש עבודה (הן לא. יעידו זמני ההמתנה הארוכים).
מי שפותח אשכול עם שאלה מסוג זה, בד"כ מעוניין לקבל חוות דעת מקצועית. כך שדעה שלך, עם כל הכבוד, לא ממש רלוונטית אם היא סותרת את דברי המבינים בתחום בלי ביסוס מדעי כלשהו.
 

Excel

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
תודה
לא בדקנו אבל קשה לי להאמין. הוא שומע מעולה כשקוראים לו וכו'
איפה ניתן לבדוק בכל זאת, דרך הקופה אפשרי?

גם הבת שלי היתה כך, גילו נוזלים באוזנים ובבדיקה שמיעה יצאה תוצאה לא הגיונית, גם לדברי הרופא אא"ג... כי היא דברה מילים.... ושמעה אותי גם בנמוך...

תקבעו תור לרופא אא"ג, הוא יבדוק נוזלים ויתן הפניה לבדיקת שמיעה, התורים לרופאי אא"ג הם ארוכים, כך שכדאי לך לקבוע מהר

הרבה הצלחה!
 

דפה

משתמש מקצוען
תודה רבה!
איזה תרגילים יש לחיזוק שרירים רפויים?
נשיפת בועות סבון, שתיה מכוס קש משקה סמיך כמו מעדן, את יכולה לגזור ריבועי נייר על הרצפה ולאסוף בעזרת הקש לתוך צלחת, נשיקות.
יש גם תרגילים שלא דורשים מהילד כמו רק ממך, תקחי כפית קטנטנה מפלסטיק כמו שמחלקים בחנות גלידה ותגרדי לילד בעדינות את השפתיים, זה מגרה אותם.
לנפח לחיים ולהעביר את האוויר מצד לצד.
להחזיק כרטיס בין השפתיים בלי שיפול.
בועות בתוך כוס מים(משפריץ אבל כיף).
לשחק עם הלשון כמו לתפוס את האף, או מראה הוא עושה אחרייך.
עוד משהו פצצה: לצחצח שיניים עם מברשת חשמלית בכל הפה לא רק בשיניים.
וכן הלאה והלאה.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
תוכל לפרט על זה,בבקשה?
איך מגישים קצבה
תודה רבה
 
נערך לאחרונה ב:

אמ123

משתמש צעיר
רבה לקח נעליים לילד בכיתה ד??
זה לא עונש, זאת השפלה.
הייתי מתקשרת מייד לברר אצל הרבה מה קרה ואח"כ עוברת גם אצל המנהל.
מדובר בנפש של הילד שלך!
ומעבר לזה, אני שואלת מה קורה לילד שלך שהוא בועט שם? אם הוא קיבל תגובה ככ חריפה , האם הוא בועט הרבה? האם יש לו עימותים עם הרבה לעיתים קרובות? אולי יש לו התמודדויות חברתיות או לימודיות?
כל הילדים מרביצים פה ושם רבים פה ושם, אבל תגובה כזאת יושבת על רקע בדרך כלל
וצריך לבדוק אולי הילד שלך הולך כל יום למקום שלא טוב לו שם.,
ויפה שעה אחת קודם.
 

שני 1212

משתמש צעיר
וודאי שאת קלינאית.:ROFLMAO:
תראי אני לא אחלוק על דעתך המקצועית. אבל לא כל הורה הולך לשפוך כסף על ילד בן שנתיים ורבע שלא מדבר ברור. הרבה אימהות מנוסות בכלל לא מתייחסות לזה. ועכשיו אני נזכרת בעוד כמה מקרים.
בכל מקרה לדעתי הלא מקצועית הגבת בחריפות של ממש. ואני מתחילה לחשוב שאולי לכל המקרים שאני מכירה שחלקם כבר נשואים... יש בעיות והם מקרה לא תקין.
אני לא קלינאית אני גננת שפה ואני מתפרנסת אחכ מהילדים האלו שלא טיפלו בהם ואני אומרת לך זה לא תקין ויש חלונות התפתחות שנסגרים בגיל 3 רוצו לטפל
 

Excel

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אני לא קלינאית אני גננת שפה ואני מתפרנסת אחכ מהילדים האלו שלא טיפלו בהם ואני אומרת לך זה לא תקין ויש חלונות התפתחות שנסגרים בגיל 3 רוצו לטפל

אבל נכון שלא כל בעיה גננת שפה יכולה לטפל?
היא כמו קלינאית תקשורת?
היא עובדת פרטי עם הילדה?

את הבת שלי השארתי עוד שנה בגן פרטי ולא העלתי לגן עירייה, ומטופלת בקופה פעם בשבוע אצל קל"ת.... כרגע אנחנו בהפסקה אחרי שיפור ב"ה
 

חנה חיה

משתמש סופר מקצוען
לא צריך עדיין לרוץ לגן שפתי, בהתחשב בכך שלדברי האם ההתפתחות הכללית תקינה.
חשוב /צריך/ /כדאי/מומלץ /נכון (אין למחוק כלום! שום דבר לא מיותר) לטפל בזה עכשיו.
בעז"ה הוא ידבר בחתונה שלו...ועוד הרבה קודם.
אבל, ילד שלא מובן ומתקשה להביע את עצמו צובר תסכולים בהיבטים החברתיים והרגשיים, שיכולים להכניס אותו למעגל מתסכל ולרכישת הרגלי למידה ותקשורת שגויים.
כדאי להתחיל את התהליך של אבחון וטיפול קלינאית תקשורת. תכינו את עצמכם, זה לוקח זמן. וכמובן בדיקת שמיעה - אל תסתמכו על בדיקה ביתית....
בינתיים, מה לעשות?
לגבי הדו-לשוניות, ילדים עם קוגניציה תקינה יכולים לרכוש שתי שפות ללא בעיה. זה אפילו מפתח הבנה חברתית ויכולות קוגנטיביות. זאת בתנאי שכל אחת מהשפות תקינה (ולא מאכן מספריים - לגזור, מאכן דבק - להדביק, מאכן פו - לנשוף וכו'...). תנאי שני - חלוקה ברורה מי מדבר באיזו שפה או מתי מדברים באיזו שפה ולא לערבב את שתי השפות יחד. לדוג' אבא אידיש ואמא עברית. או בארוחה אידיש ובזמן סיפור עברית וכדו'.
לגבי האיחור השפתי, לדבר ל-א-ט! גם אם זה נשמע דבילי על גבול הפיגור. כך ילד שמתקשה לקלוט את השפה יצליח בקלות רבה לקלוט את המילים ולחקות אותן. לאט - לא הכונה כל הברה בנפרד, אלא הקצב של כל השיח איטי מאוד.
לגבי כל התרגילים לחיזוק שרירי הפה, הייתי מחכה איתם קצת כי זה לא מוקד הקושי. לא בטוח שמדובר על חולשת שרירים. לא מתואר ריור מוגבר וכדו'. רמת מובנות הדיבור תואמת לרמה השפתית. ייתכן מאוד שככל שיתקדם בשפה, המובנות תשתפר. ישנם תרגילים שללא דיוק של איש מקצוע יכולים אפילו להזיק.
 
נערך לאחרונה ב:

שני 1212

משתמש צעיר
אבל נכון שלא כל בעיה גננת שפה יכולה לטפל?
היא כמו קלינאית תקשורת?
היא עובדת פרטי עם הילדה?

את הבת שלי השארתי עוד שנה בגן פרטי ולא העלתי לגן עירייה, ומטופלת בקופה פעם בשבוע אצל קל"ת.... כרגע אנחנו בהפסקה אחרי שיפור ב"ה

א צריך עדיין לרוץ לגן שפתי, בהתחשב בכך שלדברי האם ההתפתחות הכללית תקינה.
חשוב /צריך/ /כדאי/מומלץ /נכון (אין למחוק כלום! שום דבר לא מיותר) לטפל בזה עכשיו.
בעז"ה הוא ידבר בחתונה שלו...ועוד הרבה קודם.
אבל, ילד שלא מובן ומתקשה להביע את עצמו צובר תסכולים בהיבטים החברתיים והרגשיים, שיכולים להכניס אותו למעגל מתסכל ולרכישת הרגלי למידה ותקשורת שגויים.
כדאי להתחיל את התהליך של אבחון וטיפול קלינאית תקשורת. תכינו את עצמכם, זה לוקח זמן. וכמובן בדיקת שמיעה - אל תסתמכו על בדיקה ביתית....
בינתיים, מה לעשות?
לא אמרתי ללכת לגן שפתי
כדאי לבדוק ולטפל בכל מקרה אין גן שפה לגיל הזה
 
נערך לאחרונה ב:

.Nathan

משתמש מקצוען
עריכה והפקת סרטים
עדכון: היינו אצל הרופא ילדים היום, לקראת זימון תור אצל אא"ג
אמר שהוא לא מודאג מכך, וכן שאין לו נוזלים באוזניים וכו'.
להפסיק לדבר איתו את השפה השנייה לגמרי ולדבר רק בעברית
וכשיתחיל לדבר משפטים לחזור בהדרגה לדבר איתו בשתי השפות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  15  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה