רק בשביל לפתוח את הראש דיברתי עם גיסי אזרח ישראלי לא אמריקאי
עשה רשיון בארצות הברית שם זה הולך שעושים תיאוריה יש 30 שאלות ומספיק לדעת 20 שאלות מתוך 30 ומיד מקבלים היתר נהיגה לנסוע עם מלוה מעל גיל 21!
אחרי זה ניתן לגשת לטסט הטסט לוקח בממוצע 2 דקות וצריך לבצע 4 פעולות לנסוע ישר לסובב הגה ימינה ושמאלה ורורס בלי לעלות על מדרכה וזהו אתה עם רישיון קבוע ביד
עלה לו כל הרישיון כולל 2 טסטים (בראשון הוא נכשל ) בערך 150 דולר!
ואני לא חושב שבאחוזים יש לאמריקאים יותר תאונות מאשר פה בארץ ..
זה שונה ממש...
אי אפשר להשוות
1.מצב הכבישים בארץ לעומת ארהב, שם הכבישים גדולים ומרווחים ולא צריך להדחק בסמטאות צפופות ובעיתיות,
2.רוב הרכבים שם חדשים וגדולים ורחבים וגם כשקוראת תאונה וזה קורה להם המון- הרכב לא מתפרק לחתיכות והאנשים נפצעים קשה
וכל זה מלבד העובדה שאנשים שם מקפידים ממש על החוקים ולא מתפרעים בכבישים כמו פה בארץ,
בארהב אם אתה מזגזג בין נתיבים המשטרה עוצרת לבדוק אם לא שיכורים,
וחלק גדול מלימוד הנהיגה בארץ הוא מטופש וחסר תועלת.
לא נוהגים בכביש מהיר ששם עיקר סכנות הנהיגה.
ובכלל מקפידים על כל מיני חוקי נהיגה שבכלל לא חשובים [חייבים לנהוג תמיד בימין ?].
ומה הקשר חניה ?
בעייתי ממש מורה שלא לוקח לכביש מהיר...
לנהוג תמיד בימין זה חוק שהלוואי ואנשים היו מקפידים עליו קצת יותר! הנתיב השמאלי תמיד מפוצץ בנהגים איטיים שלא קולטים של אמורים לסוע שם! וזה בעייתי מאד בעקיפות
וחניה- בארץ שחצי מהכבישים העירוניים משמשים גם כחניות לתושבים שגרים מעל הכביש זה דבר חשוב מאין כמותו! כמה פעמים כבר נתקעו כבישים כי אנשים חונים באלכסטן על חצי מהכביש או על שתי חניות.
בכל מקרה, לגופו של ענין, ברור שמחירי לימודי הנהיגה בארץ הזויים
אבל הדרך שבה לומדים נהיגה בעיני מאד מותאמת לארץ וליושביה...