דיון מעשרות-באופן כלכלי

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
בס"ד

האם ישנם אפיקים שאפשר לתת בהם מעשרות שהם גם יהיו משתלמים כלכלית לעתיד(שמעתי על הגמח המרכזי
אבל מהתגובות פה באשכול היה נשמע שזה ממש לא אטרקטיבי)

*ברור לי שזה נשמע אגואיסטי וחמדני מדאי לנסות גם את המעשרות לנצל לאיזה רווח אישי
אבל בכל אופן אני אישית אחוז מסויים מהמעשרות מתכוון לעשות לא לשום רווח אישי
אבל חלק כן(במידה ויש אפשרות) ,ואשמח אם לא יהיו הערות בנושא הזה

תודה לכל מי שעוזר
 

ההדר שבהדר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
בס"ד

האם ישנם אפיקים שאפשר לתת בהם מעשרות שהם גם יהיו משתלמים כלכלית לעתיד(שמעתי על הגמח המרכזי
אבל מהתגובות פה באשכול היה נשמע שזה ממש לא אטרקטיבי)

*ברור לי שזה נשמע אגואיסטי וחמדני מדאי לנסות גם את המעשרות לנצל לאיזה רווח אישי
אבל בכל אופן אני אישית אחוז מסויים מהמעשרות מתכוון לעשות לא לשום רווח אישי
אבל חלק כן(במידה ויש אפשרות) ,ואשמח אם לא יהיו הערות בנושא הזה

תודה לכל מי שעוזר
באמת אי אפשר לתת מעשרות לרווח אישי.
וגם הגמ"ח המרכזי זה בשביל הילדים ולא רווח אישי להורים...
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
האם ערבים בשלמות-זה ביטוח מוחלט או שתלוי בתנאים מסויימים?
כלומר הבנתי שיש 400 אלף שקל שנותנים במידה וחלילה מתממש המקרה לא עלינו

האם למשפחה שיש 400 אלף שקל במזומן או בשווי הדירה שלהם
האם היא תוכל לממש את הביטוח?
 

רחלה 123

משתמש מקצוען
איך מעשרות שזה כספי צדקה יכולים לההפך לרווח אישי כלכלי ?
 

ההדר שבהדר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
באמת אי אפשר לתת מעשרות לרווח אישי.
וגם הגמ"ח המרכזי זה בשביל הילדים ולא רווח אישי להורים...
ולכן אולי כדאי לשאול רב אם אפשר להשקיע את המעשרות במניות וכדו' בשביל שאח"כ יהיה כסף לחתן את הילדים
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
איך מעשרות שזה כספי צדקה יכולים לההפך לרווח אישי כלכלי ?
רווח אישי אין הכוונה שאני אישית יהפוך להיות עשיר יותר
הכוונה שיהיה אפשר לתת יותר לילדים.

לזה כוונתי

בכל אופן אשמח שלא יגרר לנושאי השקפה אמונה והשתדלות וישאר בגדר השאלה שנשאלה
 

כסא נח

משתמש מקצוען
האם ערבים בשלמות-זה ביטוח מוחלט או שתלוי בתנאים מסויימים?
כלומר הבנתי שיש 400 אלף שקל שנותנים במידה וחלילה מתממש המקרה לא עלינו

האם למשפחה שיש 400 אלף שקל במזומן או בשווי הדירה שלהם
האם היא תוכל לממש את הביטוח?
אכן ישנם קריטריונים,

הרי ברור שאם יפטר גביר
שהיה חבר ב'ערבים'
ילדיו לא יקבלו א כספי התמיכה.

פעם נראה לי שהעלו כאן
את החוזה שלהם,
ובו מפורטים התנאים הללו.
 

לארג'

משתמש מקצוען
אכן ישנם קריטריונים,

הרי ברור שאם יפטר גביר
שהיה חבר ב'ערבים'
ילדיו לא יקבלו א כספי התמיכה.

פעם נראה לי שהעלו כאן
את החוזה שלהם,
ובו מפורטים התנאים הללו.
שמעתי גם למי שיש יותר מדירה אחת
מעניין לבדוק אם זה נכון
 

שמחת זקנתי

משתמש צעיר
יש הבדל משמעותי בין הפקדה לגמח המרכזי ודומיו לבין הפקדה לקופת גמל להשקעה.
כאשר אתה מפקיד לגמח, אתה נותן צדקה לנזקקים בפועל ובבוא העת הגמח מחזיר לך אותו וכו' לעומת השקעה, שבמהלך השנים אתה לא עושה עם הכסף צדקה וכו'. צ"ע.
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
יש הבדל משמעותי בין הפקדה לגמח המרכזי ודומיו לבין הפקדה לקופת גמל להשקעה.
כאשר אתה מפקיד לגמח, אתה נותן צדקה לנזקקים בפועל ובבוא העת הגמח מחזיר לך אותו וכו' לעומת השקעה, שבמהלך השנים אתה לא עושה עם הכסף צדקה וכו'. צ"ע.
נכון ,אבל נתתי דוגמה מקודם למשהו ששמעתי שמועה
שיש דרך כלכלית ממש לנצל את כל הכסף מבלי שהכסף יהווה שימוש אישי לאורך הזמן

אם שמים את זה בגמח -אז לאורך כל השנים הכסף משמש להלוואות לאנשים שצריכים
וזה ממש פועל את מטרתו

ובסוף לאחר 20 שנה נניח לוקחים את הכסף בחזרה ונותנים אותו צדקה עבור הילדים לדיור למשל(לתת לילד זה צדקה לכל דבר ועניין ,ואולי וזה סברתי שלי -שהיא גם קודמת לצדקות אחרות בגלל "עניי עירך קודמים")
 

השקעות R הון

מנהל פורום השקעות
מנהל
מנוי פרימיום
לתת צדקה בתוך המשפחה
זה גם מצווה יותר גדולה
וגם מעניק חוסן שהמצב יהיה הפוך חלילה.
באופן כללי השקעה בקשר משפחתי זה גם השקעה כלכלית.
 

ר.א.א

משתמש פעיל
ואם למשל אני שם את כספי המעשרות בפיקדון בבנק (סתם דוגמא הכי סולידי) וכל כמה זמן מוסיף את הסכום שהצטבר. ובנתיים זה צובר רביות (לא הרבה אבל סכומים גדולים ולטווח ארוך...) לדעתי זה השאלה המענינת שצריך לבדוק
הרי לכאורה אין בעיה שהרביות ילכו אלי (או שכן לא יודע)
ולא שמעתי שצריך לתת את המעשרות מייד (אם כי ראוי לעשות כך) אפשר לתת בסוף אחרי שמושכים את הפיקדון מה זה משנה אם עכשיו אני נותן את המעשרות או עוד 10 שנים
ברצינות אני מתחיל לחשוב על זה תתקנו אותי
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
ואם למשל אני שם את כספי המעשרות בפיקדון בבנק (סתם דוגמא הכי סולידי) וכל כמה זמן מוסיף את הסכום שהצטבר. ובנתיים זה צובר רביות (לא הרבה אבל סכומים גדולים ולטווח ארוך...) לדעתי זה השאלה המענינת שצריך לבדוק
הרי לכאורה אין בעיה שהרביות ילכו אלי (או שכן לא יודע)
ולא שמעתי שצריך לתת את המעשרות מייד (אם כי ראוי לעשות כך) אפשר לתת בסוף אחרי שמושכים את הפיקדון מה זה משנה אם עכשיו אני נותן את המעשרות או עוד 10 שנים
ברצינות אני מתחיל לחשוב על זה תתקנו אותי
מבירור עם רב
זה בעייתי.

הכסף צריך להיות מועשר מייד
ואסור לך לעכב את זה.

ולכן אם שמים בגמח ואז מוציאים זה לכאורה בסדר
אבל צריך לבדוק את זה
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
אני בכ"א חושבת שזה שקר!
מעשר תתן לעניים, בלי לדאוג למחר.
במיוחד שראיתי בחוש את הנאמר "עשר תעשר בשביל שתתעשר"
מניסיון, נותנת חומש כמעשרות ורואה ברכה עצומה בכסף
קודם כל 5 שנים קודם הנישואין -זה דבר מוסכם שאפשר לעשר עבור הילדים.

וקודם לכן-לענ"ד זה תלוי ברמת האמונה של האדם -
את החלק ההלכתי צריך לבדוק עם רב
וברור שבעל אמונה חזקה -גם בתוך ה5 שנים שקודם הנישואין לא אמור לדאוג כל כך

לפני זה ,יש לשאול גם על האם זה ראוי(אחרי שבדרך הטבע מאוד מאוד קשה היום להשיא ילדים)
 

ר.א.א

משתמש פעיל
מבירור עם רב
זה בעייתי.

הכסף צריך להיות מועשר מייד
ואסור לך לעכב את זה.

ולכן אם שמים בגמח ואז מוציאים זה לכאורה בסדר
אבל צריך לבדוק את זה
יכול להיות שאתה צודק שוב לא בדקתי וזה סתם רעיון
אבל את ההבדל מגמ"ח לא הנתי זה די סותר את עצמו
לגמח אני מלווה את הכסף ואם כך יוצא שלא נתתי אותו מעשרות כדין מייד
מה ההבדל?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  7  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה