דיון מעשרות-באופן כלכלי

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
יכול להיות שאתה צודק שוב לא בדקתי וזה סתם רעיון
אבל את ההבדל מגמ"ח לא הנתי זה די סותר את עצמו
לגמח אני מלווה את הכסף ואם כך יוצא שלא נתתי אותו מעשרות כדין מייד
מה ההבדל?
הרעיון שהבנתי מהרב
זה שאסור שהכסף ישב סתם בטל
והוא צריך לשמש את מי שזקוק לו.
 

ר.א.א

משתמש פעיל
אני בכ"א חושבת שזה שקר!
מעשר תתן לעניים, בלי לדאוג למחר.
במיוחד שראיתי בחוש את הנאמר "עשר תעשר בשביל שתתעשר"
מניסיון, נותנת חומש כמעשרות ורואה ברכה עצומה בכסף
אני לא הייתי משתמש במילה שקר לגבי סתם רעיון שמישהו כתב תוך כדי שהוא חושב עליו
ובאמת לגוף העניין אין הכי נמי ברורררררר.
השואל שאל שאלה מסויימת והעונה ענה לשאלתו.
ולכן בדיוק פותח האשכול כתב אם למישהו יש תשובה ענינית ולא רוחנית (הלכתית כן כי צריך לבדוק כל דבר) אבל אם הנושא הוא חיזוק באמונה בעניין מעשרות אז אפשר לסגור את האשכול תוך תגובה אחת וזה מה שהוא לא רצה שיהיה
 

ר.א.א

משתמש פעיל
הרעיון שהבנתי מהרב
זה שאסור שהכסף ישב סתם בטל
והוא צריך לשמש את מי שזקוק לו.
לדבריך יוצא שחל על זה מעין ביומו תתן שכרו ואם מצאתי שקל ברחוב אני צריך לרוץ ולשים עשר אגורות בצדקה כי הרי אסור שהכסף ישב בטל
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
לדבריך יוצא שחל על זה מעין ביומו תתן שכרו ואם מצאתי שקל ברחוב אני צריך לרוץ ולשים עשר אגורות בצדקה כי הרי אסור שהכסף ישב בטל
לא יודע למה צריך להתפלפל על זה.
צריך לשאול פשוט רב.
נראה לי די מובן אינטואטיבית שיש הבדל ברור בין להחזיק את הכסף בחשבון בנק ולקבל על זה ריבית או לחילופין לשים את זה בשוק ההון
לבין לשים את הכסף בגמח (שזה בוודאי צדקה לכל דבר)
ולאחר מיכן לתת אותו צדקה לילדים
 

ר.א.א

משתמש פעיל
לא יודע למה צריך להתפלפל על זה.
צריך לשאול פשוט רב.
נראה לי די מובן אינטואטיבית שיש הבדל ברור בין להחזיק את הכסף בחשבון בנק ולקבל על זה ריבית או לחילופין לשים את זה בשוק ההון
לבין לשים את הכסף בגמח (שזה בוודאי צדקה לכל דבר)
ולאחר מיכן לתת אותו צדקה לילדים
אוקיי אמרת ששאלת רב והוא אמר משהו מסוים אז אמרתי שלדבריך יוצא...
על שוק ההון אני לא מדבר כי שם הכסף יכול להאבד
אבל אם אני שם את הכסף בגמח המרכזי לדוגמא (שדרך אגב ברור שהם משקיעים את זה בדרך כזאת או אחרת) ובסוף אני מוציא את זה לילדים אז למה שאני לא יעשה את זה בעצמי הרי ברור שמה שאני יעשה עם הרביות שיצטברו זה לחתן ילדים
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
אוקיי אמרת ששאלת רב והוא אמר משהו מסוים אז אמרתי שלדבריך יוצא...
על שוק ההון אני לא מדבר כי שם הכסף יכול להאבד
גם העולם יכול להיחרב.
אם יודעים להשקיע נכון
זה לא נקרא רמת סיכון שאמורה לאבד את הכסף לטווח ארוך(בלשון המעטה)
אבל אם אני שם את הכסף בגמח המרכזי לדוגמא (שדרך אגב ברור שהם משקיעים את זה בדרך כזאת או אחרת) ובסוף אני מוציא את זה לילדים אז למה שאני לא יעשה את זה בעצמי הרי ברור שמה שאני יעשה עם הרביות שיצטברו זה לחתן ילדים
ההבדל ברור כי בגמח המרכזי הם מלווים לפחות אחוז ניכר מהכסף הזה לאנשים אחרים
והכסף שלך "עושה מצוות בינתיים"
ואם זה בבנק אז הכסף שלך פשוט יוצא לעבוד
שזה משהו אחר
 

ר.א.א

משתמש פעיל
גם העולם יכול להיחרב.
אם יודעים להשקיע נכון
זה לא נקרא רמת סיכון שאמורה לאבד את הכסף לטווח ארוך(בלשון המעטה)

ההבדל ברור כי בגמח המרכזי הם מלווים לפחות אחוז ניכר מהכסף הזה לאנשים אחרים
והכסף שלך "עושה מצוות בינתיים"
ואם זה בבנק אז הכסף שלך פשוט יוצא לעבוד
שזה משהו אחר
יש הגיון בדברייך אם כי אני לא מסכים עם הכול אבל בהחלט זה נושא מעניין שאני אשתדל לבדוק אותו
בסופו של דבר ההגיון שאתה מדבר עליו צריך לבדוק אם במשקפיים של ההלכה זה גם נכון
כי מי אמר בכלל שיש בעיה שהכסף ילך לעבוד? (כמובן אחרי שהנקודת הנחה שלך ששאלת רב היא שונה) אבל אני גם ישאל כי אם כן זה מאוד רלוונטי להמווווווון אנשים ולדעתי זה צריך להגיע מרמה של פוסק שמכיר ויודע טוב גם ההלכה וגם המצב הכלכלי היום שמחייב פתרונות כאלו ואחרים
(אני לא יודע מי הרב ששאלת ואני לא חולק עליו אבל אני גם לפעמים לא מבין מה שתנאים ואמוראים אומרים ואני בודק על סמך מה הם אמרו את זה )
 

ד. פריד

משתמש מקצוען
יכול להיות שאתה צודק שוב לא בדקתי וזה סתם רעיון
אבל את ההבדל מגמ"ח לא הנתי זה די סותר את עצמו
לגמח אני מלווה את הכסף ואם כך יוצא שלא נתתי אותו מעשרות כדין מייד
מה ההבדל?
אצל גמ"ח מתקיימת מצוות הלוואה בכסף בינתיים, וכמדומני שהח"ח כותב באהבת חסד שעד שליש מהמעשרות מותר לייעד להלוואות כמובן ללא ריבית. (אינני יודע אם זה מוסכם שהגמ"ח המרכזי עונה על הקריטריון הזה, כי שם זה ריבית שלא באה ממלווה ללווה, ויכול להיות שלא מקיימים בזה מצוות הלוואה, וצ"ע)
לגבי ההבדל מהמוצא שקל, כמדומה שהח"ח כותב שפעם בשנה צריך לעשות חשבון ולהפריש את כל המעשרות.
אגב, הוצאות בשביל העבודה (כגון נסיעות, מטפלות וכד') ניתן לקזז מחישוב הרווח. וי"א שבשעת הדחק ניתן לקזז גם הוצאות מגורים והוצאות מחייה מינימליים. רק שכמובן חשוב גם לשים לב לשעת הדחק של העניים, וצריך לשקול בהתאם למצב הכלכלי מה ראוי לעשות.
 
נערך לאחרונה ב:

משה10 משה10

משתמש פעיל
יש גם את אושר בכבוד שהם כותבים שאפשר לתת מעשרות

השאלה היא האם הגמ"ח המרכזי או אושר בכבוד זה לכתחילה לתת להם מעשרות?
 

אלי @@@

משתמש מקצוען
ואם למשל אני שם את כספי המעשרות בפיקדון בבנק (סתם דוגמא הכי סולידי) וכל כמה זמן מוסיף את הסכום שהצטבר. ובנתיים זה צובר רביות (לא הרבה אבל סכומים גדולים ולטווח ארוך...) לדעתי זה השאלה המענינת שצריך לבדוק
הרי לכאורה אין בעיה שהרביות ילכו אלי (או שכן לא יודע)
ולא שמעתי שצריך לתת את המעשרות מייד (אם כי ראוי לעשות כך) אפשר לתת בסוף אחרי שמושכים את הפיקדון מה זה משנה אם עכשיו אני נותן את המעשרות או עוד 10 שנים
ברצינות אני מתחיל לחשוב על זה תתקנו אותי
זה דיון הלכתי ידוע ונחלקו בזה האחרונים יש הרבה דעות לכאן ולשם
למסקנה יש פוסקים בני זמננו שהתירו אפילו להפקיד לחסכון בבנק עבור נישואי הילדים כמעט את כל המעשרות ולתת ממש מעט לאחר כדי שסוף סוף לא תבטל מצוות צדקה
לכן כדאי מאד שכל אחד ישאל את רבותיו
 

המנצחים

משתמש פעיל
רק מציע, אתה יכול לפתוח עםנעוד מישהו שאתה סומך עליו קופת גמל להשקעה כנ"ל גם הוא, כל חודש תפקידו שם, ושתחתנו ילדים כל אחד יקח את הקופה של השני,
ככה יוצא שבעצם כל חודש נתת את המעשרות לשני לחתנות ילדיו.
 

פרוגפרוגנדה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
יש גם הגרלות של כל מיני ארגונים (עזר מציון וכו')
ויש גם כאלה שנותנים מתנה למי שתורם להם כמו שבת במלון
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
אחותי הפקידה את הכסף בגמ"ח יד שמשון, וכשהורי חיתנו - העבירה להם סכום מכובד להוצאות הנישואין+ הלוואה מהקופה (אותה יתר הנשואים החזירו מכספי מעשרות שלהם)
היתה תקופה שכספי המעשרות שלי הלכו לישיבה של אחי. את ההו"ק שהיה על הורי לשלם - שילמתי אני מכספי מעשרות.
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
  • ערבים
  • ערבים בשלמות
  • למחייתם
דרך אגב "כל ישראל ערבים"
לפי מה שהבנתי הרבה יותר עדיף מערבים
כי שם-זה בדיוק על הרעיון של למחייתם ואין שום פרמטר כלכלי
שאמור לעכב את קבלת הכספים במידה וזה חלילה מתממש
 

קנגה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אם אתה אוחז שזה בעיה לשים מעשרות בהשקעה
אז למרות שהגמח המרכזי הוא לא האופציה הכי אטרקטיבית
הוא לכאורה האופציה היותר טובה לעומת ערבים וכדו
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
אכן ישנם קריטריונים,

הרי ברור שאם יפטר גביר
שהיה חבר ב'ערבים'
ילדיו לא יקבלו א כספי התמיכה.

פעם נראה לי שהעלו כאן
את החוזה שלהם,
ובו מפורטים התנאים הללו.
אז זהו שבכל ישראל ערבים לפי מה שהבנתי היום מדיבור עם הנציג
אין שום פרמטר כלכלי
 

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
אני בכ"א חושבת שזה שקר!
מעשר תתן לעניים, בלי לדאוג למחר.
במיוחד שראיתי בחוש את הנאמר "עשר תעשר בשביל שתתעשר"
מניסיון, נותנת חומש כמעשרות ורואה ברכה עצומה בכסף
לתת חומש זה מעורר התפעלות!
====
בלי להיכנס לעומק הנושא ההלכתי.
גם אם בחלק מהמעשרות, אפשר לעשות כל מיני 'היתירים'.
ברור שצריך גם לתת צדקה כפשוטו.
לתת לאחר בלי חשבונות.
כמובן הרבה פעמים ההורים ו/או האחים הם נצרכים.

איני יודע האם את הברכה של נתינת צדקה, היא קיימת בכל ה'היתירים' האלו.

הרבה פעמים רואים 'מידה כנגד מידה' איך שהנותן מקבל חזרה.
בידי כמה סיפורים שראיתי בחוש, ואיני יכול לספרם מפני צנעת הפרט.
מכיר כמה זוגות שהתאמצו לא לקחת מההורים כסף לדירה ובסוף יצא להם דירה הכי יפה והכי טובה.

כל בוקר אומרים את המשנה "ואלו דברים שאדם אוכל מפירותיהן בעולם הזה, והקרן קיימת לו לעולם הבא כבוד אב ואם, וגמילות חסדים וכו' "
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
לתת חומש זה מעורר התפעלות!
====
בלי להיכנס לעומק הנושא ההלכתי.
גם אם בחלק מהמעשרות, אפשר לעשות כל מיני 'היתירים'.
ברור שצריך גם לתת צדקה כפשוטו.
לתת לאחר בלי חשבונות.
כמובן הרבה פעמים ההורים ו/או האחים הם נצרכים.

איני יודע האם את הברכה של נתינת צדקה, היא קיימת בכל ה'היתירים' האלו.
יכול להיות שכן ויכול להיות שלא.
לפעמים יש דברים שהם צורך הדור ממש
ומי שלא ברמת אמונה גבוהה
קשה מאוד לצטט ולספר סיפורים
אחרי שרואים בחוש גם סיפורים הפוכים
ולא כל מי שנתן גם קיבל בחזרה

בכל אופן זה לא הנושא פה באשכול האם יש ברכה בכסף או לא
ואבקש שלא להיכנס לעניין הזה
כי זה עניין אישי של כל אחד.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה