מי הלך לאיבוד??

מצב
הנושא נעול.

חיים שיש בהם

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
עריכה תורנית
ציטוט מספר שערי נחמה לרב יהודה טשזנר (עמוד מג):

מר"ח עד התענית ממעטין במשא ובמתן (שו"ע שם ס"ב). יש מן הפוסקים שס"ל דהיינו שלא ישא במו"מ של שמחה, כגון לקנות כלי כסף [ותכשיטין] או צרכי חופה וכדומה, [ ומי שנושא ונותן בכלים כאלו בימים אלו ימכור רק לנכרי], אבל סתם מו"מ אין צריך למעט כלל. ויש דס"ל דכל מו"מ צריך למעט בעת הזאת ולא יעסוק אלא כדי פרנסתו וכן משמע בסימן תקנ"ד סוף סכ"ב דצריך למעט בכל מו"מ. [ורק אם הוא יריד י"ל דהוי כמו דבר האבד ושרי אם הוא מוצא אז בזול יותר, ואף אם הוא משא ומתן של שמחה יש לומר דשרי בזה]. ובזמנינו נהגו להקל בכל זה, משום דהכל נחשב כדי פרנסתינו (מ"ב ס"ק י"א ושעה"צ שם).

סוף ציטוט.

נכתב לגבי משא ומתן של שמחה
ולא לגבי כביסה וקניית בגדים אסור משום כביסה כמבואר במשנה ברורה
אגב המבצעים פה רובם ממשיכים כידוע
 

moishy

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
ראיתם פעם מספרה שפשט רגל כי היה סגור בספירת העומר?
ראיתם פעם מספרה שיש לה תחרות באינטרנט?

ניקוי יבש שלא שרד כי היה סגור בתשעת הימים?
ראיתם ניקוי יבש שסגור בתשעת הימים?

חנות פיצה שהיה סגור בפסח? וכו' וכו'.
הם עושים את השנתית בשבוע שלפני פסח וביומיים שאחריו.
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
כנראה ליטאי
אצל החסידים יש ענין גדול לסיים דווקא בתשעת הימים
לא כל כך ברור לי מה הסמך ההלכתי לכך אבל אני לא רוצה להכנס לדיון בזה
בכל אופן גם אם יש היתר לכוין סיום לתשעת הימים זה לא מתיר לכל המי ומי לאכול בו מאכלי בשר (הפוסקים דנו באריכות אילו קרובים מותרים לאכול בסעודת מצוה)
 

ה. בקר

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
לא נכנסת לדיון כי אני לא מספיק מבינה בו.
אבל-
מניחה שיש צדדים לכאן ולכאן.
מניחה שיש אנשים שעבורם המבצעים האלו הם אכן דבר האבד וחסכון גדול של כסף ושמותר להם לרכוש. לא יודעת. אבל לא נשמע מופקע.

לשם השוואה ולא בדיוק השוואה אבל דומה.
הוצע לנו נופש מאורגן טעם ארגון כלשהו לשבת זו, שבת חזון.
מנהלי הארגון שאלו א הרב יצחק זילברשטיין שליט"א אם מותר לעשות נופש בשבת זו, אם מתאים ובייחוד שהמחיר זול משבת רגילה.
תשובתו היתה שכיון שהנופש הזה הוא צורך גדול לאנשים החברים בארגון [מטעמים שלא אפרט כאן] אזי מותר לארגן את הנופש לשבת זו ומותר לאנשים ללכת אליו. סוג של דבר האבד.
אישית, היו וההיתר הוא כאן בגלל שזה צורך גדול לאנשים האלו, אנחנו לא מצטרפים כי לנו באופן אישי הנופש הזה, המנוחה ושבירת השגרה הזו לא מהווה צורך כל כך כרגע.


אולי זה דומה.
ומי שלא מרגיש שזה דבר האבד בשבילו וצורך גדול עבורו שלא יקנה בתקופה זו למרות המבצעים.

לא סותר את זה שאיםה שהוא אבדנו קצת את הרגישות מול החורבן ומה שחסר לנו וההגדרה של עבור מי זה אכן דבר האבד ועבור מי זה סוג של תירוץ. וכאן המקום לכל אחד להיות כן עם עצמו ולהבין איפה הוא עומד מול החורבן מצד אחד ומול הדבר האבד מאידך. ויש אנשים שעם כל הכנות עדיין יקנו כי זה אכן דבר האבד אמיתי עבורם.
ואסור לנו לדונם.

אישית אני לוקחת מכאן מסקנה שעלי [שוב, אישית] להתחזק קצת באבל מול החורבן ומול מה שאין לנו ואנחנו כל כך רוצים. כי המבצעים האלו צורמים לי אבל לא ברמה שלא מניחים את דעתי
 

3524

משתמש מקצוען
לא כל כך ברור לי מה הסמך ההלכתי לכך אבל אני לא רוצה להכנס לדיון בזה
בכל אופן גם אם יש היתר לכוין סיום לתשעת הימים זה לא מתיר לכל המי ומי לאכול בו מאכלי בשר (הפוסקים דנו באריכות אילו קרובים מותרים לאכול בסעודת מצוה)
יצא לנו פעם להתפלל שחרית בתשעת הימים באיזה מלון נופש, אי שם בהרי האלפים. בתום התפילה ניגש משגיח הכשרות אל הבימה, דפק עליה והכריז ברוב חשיבות: היום מגישים במלון ארוחת צהריים בשרית, לכבוד זה אערוך סיום מסכת כדי שכולם יוכלו לאכול. תודיעו בבקשה לכל בני המשפחה להיות בחדר האוכל לא יאוחר מהשעה 1.15 כדי שמותר יהיה להם לאכול ללא חשש...
 

יוסי1234

משתמש מקצוען
וודאי שדבר האבד זה גם ללוקחות
אבל באמת לא הבנתי את מה שכתבת
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
לגבי כביסה
שהאיסור לקנות בגדים חדשים הוא מחמת האיסור לכבס?
לא בטוח שזה נכלל בהגדרה?
שוב, אנחנו מקפידים לא לקנות בימים אלו, והמודעות האלו מעוררות בי תחושה מאד קשה.
ובכל זאת, כששאלתי לגבי מוצר מסוים במחיר זול (לא ביגוד, לא מבצע שקשור לתשעת הימים, כי זה היה מבצע של ימים לפי הלועזי, בכלל. לא חרדים) זו התשובה שקיבלתי.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
'דבר האבד' לא הכוונה כלפי הלקוחות ש'יפסידו מבצע', אלא כלפי המוכרים שלא משתכרים באותם ימים ונאלצים לעשות מבצעים כדי להתפרנס.
הכוונה ללקוחות, שאם עבורם זה דבר האבד - כי רק אז ההוזלות, אז אולי (?) מותר להם לקנות.
לכן החנויות יוצרות מצב, שיהיה בבחינת 'דבר האבד' ללקוחות.
 

אלי7:)

משתמש מקצוען
זה לא עניין של מותר או אסור
זה הבית של אבא שלנו
הלב שלנו
הלב של כל העם היהודי,
באופן אישי משתדלת גם לא להסתכל בפרסומות גם באונליין כדי לא להתגרות להכניס לסל וכו'
בעז"ה ובקרוב נזכה לגאולה השלמה ולבניין בית המקדש
 

מ.א.ק.

משתמש מקצוען
ויש דס"ל דכל מו"מ צריך למעט בעת הזאת ולא יעסוק אלא כדי פרנסתו וכן משמע בסימן תקנ"ד סוף סכ"ב דצריך למעט בכל מו"מ. [ורק אם הוא יריד י"ל דהוי כמו דבר האבד ושרי אם הוא מוצא אז בזול יותר].
 

אין על עם-ישראל

משתמש מקצוען
לכל המצטטים...
זה המשנ"ב
1689856701323.png

א)מותר דווקא יריד = דבר שמזדמן ולא שתוכנן מראש....(כלשון העם קומבינה)
ב)דווקא ע"י עכו"ם..
ג) שלא יסיח דעתו מהאבלות.
 

חיים שיש בהם

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
עריכה תורנית
ויש דס"ל דכל מו"מ צריך למעט בעת הזאת ולא יעסוק אלא כדי פרנסתו וכן משמע בסימן תקנ"ד סוף סכ"ב דצריך למעט בכל מו"מ. [ורק אם הוא יריד י"ל דהוי כמו דבר האבד ושרי אם הוא מוצא אז בזול יותר].
יש שתי סוגיות
א מו"מ של שמחה
ב קניית בגדים
המ"ב בסעיף קטן י"א מתייחס לאיסור מו"מ ולשאלה האם אסור כל מו"מ או רק של שמחה
בס"ק מ"ט המ"ב מתייחס לאיסור של קניית בגדים שהוא תולדה של איסור כיבוס
ועל זה לא נכתב הדין של דבר האבד
 

חיים שיש בהם

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
עריכה תורנית
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  13  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה