מחיר למשתכן מחיר למשתכן רמת בית שמש ד

האברך ממיר

משתמש מקצוען
למה כוונתך? הנת"צ הרי חי וקיים.
לזאת כוונתי:
שבגלל שהתכנון של משרד השיכון/תחבורה לא היה מותאם ב100%, האחראים בעיר היו צריכים להשקיע הרבה זמן כדי לסדר את העניינים.
בסופו של דבר לכאורה הנת"צ יהיה לתועלת רבה לתושבי השכונה.
הנת"צ הוא דבר נהדר. הבעיה היא שמי שטיפל בתחילת השימוש בו היה מישהו אחר, לא זה שתכנן אותו.
אז הכשל הוא הוא לא העירייה הנוכחית, אבל גם לא היא זו שאמורה להתהדר בהצלחה של העניין. מדובר בתכנון די ישן, מתקופת תכנון השכונה.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
מעניין מאוד כי בכל האוטובוסים שאני נוסע יש מזגן וכך מסתבר כי כל האוטובוסים חדשים מלפני שנה+-.
באיזה תדירות אתה נוסע?
בכולם יש מזגן, השאלה בכמה אוטובוסים המזגן עובד...
אני נוסע בדר"כ פעמיים ביום, לפחות כמה פעמים בשבוע יש אוטובוס שהמזגן לא עובד.)
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
חבל שלא ביקשת טיסה ישירה מהמנחת ברמה ד' לניו זילנד.
יש הרבה מאד אנשים שנוסעים לערים אלה, ומהעיר הסמוכה ביתר יש אוטובוסים.
מלבד זאת שמכל בית שמש אין במשך השבוע אוטובוסים כלל לערים אלה, (כן, אנשים נוסעים לכביש 10 ושם עולים על אוטובוס מביתר...) אין בכלל אוטובוסים לרמה ג' וד ' מערים אלה, גם בסופ"ש.
ובגלל שמדובר בערים צפוניות, מגיעים בדרך כלל במוצ"ש אחרי האוטובוס הפנימי האחרון.
ונסחבים ברגל כחצי שעה במקרה הטוב (מי שגר ממש בתחילחת רמה ד')
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
מה עדיף שיהיה אותו מספר ואז ישאלו כל פעם את הנהג איזה מסלול הוא עושה?

יש הרבה אוטובוסים בינעירוניים שעושים את המסלול של כהנמן אהרונוביץ בבני ברק. מי שצריך להגיע לכתר הרימון לדוגמא, לא מגיע לו אוטובוס?
יש מושג כזה של קו א' (690א' כמה פשוט.)
חוץ מעצם העניין שלשנות מסלול כל שעה זה גם לא הדבר הכי הגיוני.

נראה לי שיש יותר אנשים שנוסעים להורים שלהם בעזרא חזון איש לדוג', או לאולמות בשלמה המלך, וכו' מאשר כאלה שצריכים להגיע לכתר הרימון.
צא לתחנות ותראה כמה האוטובוסים מלאים... וזה אחרי שב597 ז"ל היו מתמלאים ויוצאים מהמסוף!!
 

האברך ממיר

משתמש מקצוען
גם וותיק (השאלה למה אתה קו וותיק)
התגובה שלי בגדול היתה להסביר אלו קווים נוספו בגלל השכונות החדשות, ולאחר כל הפוסט הארוך הזה מתברר שלא נוסף שום קו שמטרתו לא היתה השכונות החדשות.
שכונות חדשות הם כמו שכתבתי, ג' ד' ה' משקפיים, רמת אברהם, ואפשר גם להוסיף את מ' 3.
 

המגיב

משתמש רשום
הנת"צ החדש הוא פשוט על גבול הטיפשות, עדיין אין כאן מספיק אוטובוסים שצריכים בשבילם נת"צ, ואין כאן פקקים שמצדיקים נת"צ , התנועה זורמת בצורה שפויה אז למה להרוס?
ברוב הפעמים נת"צ גורם לפקקים בכניסה לנת"צ, אז בכבישים בין עירוניים זה באמת שווה, אבל במקום עירוני זה רק גורם בלאגן (כמו שקרה ברח' אבוחצירה בבני ברק שבסוף ביטלו את הנתצ).
עד שיש מקום נורמלי בבבית שמש עם שני נתיבים, מורידים נתיב?
 

די

משתמש סופר מקצוען
באיזה תדירות אתה נוסע?
4 פעמים ביום (לפעמים מחליף באמצע אז יכול להחשב יותר). לא זכור לי שלא היה מזגן.
יש הרבה מאד אנשים שנוסעים לערים אלה, ומהעיר הסמוכה ביתר יש אוטובוסים.
מלבד זאת שמכל בית שמש אין במשך השבוע אוטובוסים כלל לערים אלה, (כן, אנשים נוסעים לכביש 10 ושם עולים על אוטובוס מביתר...) אין בכלל אוטובוסים לרמה ג' וד ' מערים אלה, גם בסופ"ש.
ובגלל שמדובר בערים צפוניות, מגיעים בדרך כלל במוצ"ש אחרי האוטובוס הפנימי האחרון.
ונסחבים ברגל כחצי שעה במקרה הטוב (מי שגר ממש בתחילחת רמה ד')
בימות החול יש אוטובוס מביתר ומבית שמש קו משותף לטבריה (קו 856 נכנס לירקון).
בער"ש מוצ"ש יש קו גם מבית שמש וגם מביתר קוים נפרדים לצפת.
אין שום מקום מהמקומות שציינת שיש אליו אוטובוס מביתר ואין מבית שמש.
יש מושג כזה של קו א' (690א' כמה פשוט.)
מה הרווחת? בדיוק אותו בלבול כמו בסיפור שכתבת עם הנציג במשרד התחבורה.
נראה לי שיש יותר אנשים שנוסעים להורים שלהם בעזרא חזון איש לדוג', או לאולמות בשלמה המלך, וכו' מאשר כאלה שצריכים להגיע לכתר הרימון.
לא יודע מה יש יותר. דבר מאוד פשוט שאם יש שני קוים עושים לכל אחד מסלול קצת שונה כדי שיכסה את כולם.
התגובה שלי בגדול היתה להסביר אלו קווים נוספו בגלל השכונות החדשות, ולאחר כל הפוסט הארוך הזה מתברר שלא נוסף שום קו שמטרתו לא היתה השכונות החדשות.
לא הבנתי מה העניין להוסיף קווים לשכונות קיימות אם יש להם כבר קווים.
קווים שלא היו לפני כן והיו נצרכים הוסיפו כמו קו 600 מרמה א' (סלח לי אבל אני לא מאמין בהלכה הזו שאסור שאותו קו יסע בשני שכונות, אם האוטובוס מלא אז צריך לתגבר, זה לא אומר שצריך קו נפרד לכל שכונה).
ובכלל מה זה משנה איפה הקו מתחיל תכלס היום יש ברמה א' הרבה קוים חדשים כמו 4 16 17.
עד שיש מקום נורמלי בבבית שמש עם שני נתיבים, מורידים נתיב?
גם בנהר הירדן יש שני נתיבים. האם התנועה זורמת? לא ולא. הפתרון לעומסי תנועה הוא לא להוסיף נתיבים, אלא לעשות נת"צ. כמו בירמיהו בירושלים כולם רואים כמה הנת"צ מועיל. עוד שנים ספורות רמה ד' תתאכלס בעשרות אלפי איש (אולי כבר עכשיו) אין עניין לעשות עכשיו כביש רגיל ועוד שנתיים לשנות את זה.
 
נערך לאחרונה ב:

המגיב

משתמש רשום
גם בנהר הירדן יש שני נתיבים. האם התנועה זורמת? לא ולא. הפתרון לעומסי תנועה הוא לא להוסיף נתיבים, אלא לעשות נת"צ. כמו בירמיהו בירושלים כולם רואים כמה הנת"צ מועיל. עוד שנים ספורות רמה ד' תתאכלס בעשרות אלפי איש (אולי כבר עכשיו) אין עניין לעשות עכשיו כביש רגיל ועוד שנתיים לשנות את זה
 

המגיב

משתמש רשום
זו בדיוק אותה טעות בנהר הירדן הסיבה הפשוטה שפקוק שם היא רק בגלל ששני נתיבים הופכים לנתיב אחד קוראים לזה בעגה המקצועית 'צוואר בקבוק' וגם ברמה ד זה יכול לקרות.
מה שבטוח שלא עושים נתצ כל עוד שאין צורך בו.
ולא הבנתי מה הבעיה אם עוד שנתיים יראו שיש צורך לנתצ ישנו נתיב אחד.
בכביש 1 שינו תוך שבועיים את הנתצ פעמיים לאורך עשרות ק"מ אז לשנות ברמה ד אי אפשר?
זה ברור שזה יגרום לעומסים מיותרים.
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
יש לך פתרון לעומסי תנועה יותר טוב מנת"צ? (אולי לסלול 10 נתיבים בשדרות האמוראים...)

איך שאני מבין כאן יש בחריש 11,500 דירות מאוכלסות, לעומת רמה ד' שיש היום בערך 5000 דירות מאוכלסות. גם בחריש יש חרדים, ונקזז את אלו בחריש שלא משתמשים בתח"צ (יש גם חילונים שמשתמשים בתח"צ!) נניח רמה ד' היום וחריש הם אותו סדר גודל. רמה ד' יש הרבה הרבה יותר תח"צ מחריש.
איך הגעת ל-11,500 מלפני שנתיים
בבית שמש יש לך עוד שכונות מאותה תקופת אכלוס ה'
במידה ואתה הולך עוד אחורנית אז תכניס גם בבקשה את ג' ורמת אברהם ועוד
 

די

משתמש סופר מקצוען
בכביש 1 שינו תוך שבועיים את הנתצ פעמיים לאורך עשרות ק"מ אז לשנות ברמה ד אי אפשר?
יש שני הבדלים בין הנת"צ בכביש 1 לנת"צ ברמה ד'
1. בכביש 1 זה נת"צ ימני (בנתיב הימני) וברמה ד' זה נת"צ שמאלי.
הסיבה שברמה ד' עשו נת"צ שמאלי היא כי כשיש נת"צ ימני אז כל מי שצריך לפנות ימינה יכול לנסוע על הנת"צ... וכן כל המשאיות שפורקות סחורה יחסמו את הנתיב וכן הרכבים שמשתלבים מהחניה לתוך התנועה יחסמו את הנתיב הימני, בכביש 1 אין את כל הסיבות האלו, ברמה ד' שיש את הסיבות האלו עשו נת"צ שמאלי כדי שהנת"צ לא ייחסם.
2. מתוך סיבה 1 נובעת סיבה 2 שיש תחנות אוטובוס ברמה ד' (בניגוד לכביש 1) ולכן צריך לסדר "אי" בשביל התחנה ליד הנתיב השמאלי שכאמור הוא הנת"צ.
בגלל סיבות אלו לעשות נת"צ שמאלי הוא יותר מורכב אבל יותר תועלתי במקומות עירוניים, כך גם בירמיהו בירושלים יש נת"צ שמאלי וגם שם העבודות לקחו זמן.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
לא זכור לי שלא היה מזגן.
מעניין מאד.
אולי זה תלוי באיזה קווים?
מה הרווחת? בדיוק אותו בלבול כמו בסיפור שכתבת עם הנציג במשרד התחבורה.
לא, קו א' (לדוג' 11א') אצל הנציגים וקל קו מופיע בדיוק כמו הקו המקורי.
(וגם, לא ברור למה בכלל צריך לשנות את המסלול בחלק שעות).


אין לי כח לענות על הכל, אבל נראה לי שעם קצת רצון זה לא קשה להבנה.
 

די

משתמש סופר מקצוען
לא, קו א' (לדוג' 11א') אצל הנציגים וקל קו מופיע בדיוק כמו הקו המקורי.
(וגם, לא ברור למה בכלל צריך לשנות את המסלול בחלק שעות).
לא ידוע לי על שום קו בינעירוני עם א', אולי כי יש רק 3 מספרים במספר קו, לעומת קו פנימי שגם עם הא' (לדוגמא 11א') הוא רק 3 מספרים. בכל אופן לא נראה לי שזה כ"כ קשה לזכור שיש 690 ו691.
אין לי כח לענות על הכל, אבל נראה לי שעם קצת רצון זה לא קשה להבנה.
על זה נאמר ויש להקשות בדוחק...
זו בדיוק אותה טעות בנהר הירדן הסיבה הפשוטה שפקוק שם היא רק בגלל ששני נתיבים הופכים לנתיב אחד קוראים לזה בעגה המקצועית 'צוואר בקבוק'
זו הסיבה למה הרחבת הכבישים היא לא פתרון לעומסי תנועה כי תמיד בסוף יהיה איזה צוואר בקבוק (לדוגמא כל כביש 1 הוא ארבעה נתיבים ובכניסה לתל אביב הוא נהיה צר ואז נהיה שם פקק), ולכן הפתרון לפקקים הוא נת"צים, ואז רק לרכב הפרטי יהיו צווארי בקבוק, ומי שלא רוצה פקקים שיסע בתח"צ. תראו מה קורה בבבני ברק בגלל שנכנעו לרכבים הפרטיים ולא עשו נת"צ שפשוט כל העיר עומדת בפקק לעומת ירושלים שבנת"צים זורם (רק"ל זה גם אותו רעיון של נת"צ).
 

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
(סלח לי אבל אני לא מאמין בהלכה הזו שאסור שאותו קו יסע בשני שכונות, אם האוטובוס מלא אז צריך לתגבר, זה לא אומר שצריך קו נפרד לכל שכונה).
למה שלא יהיה קו לכל שכונה? למה שאלה יצטרכו ליסוע בשכונה אחרת ולהאריך להם את הנסיעה. לא חבל להם על הזמן? למה נסיעה בשבילם לירושלים אמורה לקחת שעה או יותר? (יש שעות שכולם צריכים בדיוק את אותה שעה, ולא יעזור שיש בעוד רבע שעה. מה גם שלא יודעים מראש שהאוטובוס הראשון יהיה עמוס)

מביתר לירושלים, יש מכל גבעה בנפרד. גם ממודיעין עילית יש 4 מסלולים, מסלול מכל אזור. למה מבית שמש רמה ד' צריכה לעבור בא' ולא לצאת ישר? היא מספיק גדולה. היא יותר גדולה מברכפלד או מגבעה B בביתר.
 

די

משתמש סופר מקצוען
למה שלא יהיה קו לכל שכונה? למה שאלה יצטרכו ליסוע בשכונה אחרת ולהאריך להם את הנסיעה. לא חבל להם על הזמן? למה נסיעה בשבילם לירושלים אמורה לקחת שעה או יותר? (יש שעות שכולם צריכים בדיוק את אותה שעה, ולא יעזור שיש בעוד רבע שעה. מה גם שלא יודעים מראש שהאוטובוס הראשון יהיה עמוס)

מביתר לירושלים, יש מכל גבעה בנפרד. גם ממודיעין עילית יש 4 מסלולים, מסלול מכל אזור. למה מבית שמש רמה ד' צריכה לעבור בא' ולא לצאת ישר? היא מספיק גדולה. היא יותר גדולה מברכפלד או מגבעה B בביתר.
הנסיעה של קו 600 דרך רמה א' מאריכה את הדרך בדקות בודדות.
אם אתה רוצה קו לירושלים גם מתוך ד'2 שיכנס גם לריש לקיש ואביי, ועוד קו שיכנס לד'3 תלמוד בבלי וד'4 כל הרחובות הפנימיים דווקא זה רעיון טוב ואני מאמין שבעתיד זה יהיה, אם יש מתושבי רחוב ריש לקיש וכו' שרוצים לזרז את זה-אז להתחיל לשלוח בקשות למשרד התחבורה וכו'.
 

סי 2

משתמש פעיל
הנסיעה של קו 600 דרך רמה א' מאריכה את הדרך בדקות בודדות.
אם אתה רוצה קו לירושלים גם מתוך ד'2 שיכנס גם לריש לקיש ואביי, ועוד קו שיכנס לד'3 תלמוד בבלי וד'4 כל הרחובות הפנימיים דווקא זה רעיון טוב ואני מאמין שבעתיד זה יהיה, אם יש מתושבי רחוב ריש לקיש וכו' שרוצים לזרז את זה-אז להתחיל לשלוח בקשות למשרד התחבורה וכו'.
אני חושב שנתחיל לרכז את זה מסודר
לפתוח פה אשכול על הנושא
וגם לדאוג לפרסם במקומונים כתובות לשליחת בקשות
אני כבר שלחתי אתמול שלושה בקשות
 

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
אני חושב שנתחיל לרכז את זה מסודר
לפתוח פה אשכול על הנושא
וגם לדאוג לפרסם במקומונים כתובות לשליחת בקשות
אני כבר שלחתי אתמול שלושה בקשות
איפה שולחים בקשות. (אנחנו אישית נזדקק לאוטובוס מרמה ד'4 לאזור שע"צ, אבל גם לגשר המיתרים זה טוב לנו, כי יש רכבת קלה.)
 

האברך ממיר

משתמש מקצוען
לא הבנתי מה העניין להוסיף קווים לשכונות קיימות אם יש להם כבר קווים.
זה לא היית אתה שטענת:
תכלס צריך לציין שהתחבורה בבית שמש השתפרה דרסטית-אוטובוסים חדשים, כמעט לא מפספסים, קווים חדשים, תדירות, וצריך לתת קרדיט על כך לכל האחראים על התח"צ.
וכשאני הגבתי לך:
נוספו הרבה מאוד קווים חדשים.
אבל לא הייתי מכנה זאת כשיפור. משום שהתושבים שנוספו לעיר בתקופה הוספת הקוויים הם באופן יחסי פי כמה וכמה.
המקרה הזה, בו שכונה ענקית בסדר גודל של רמב"ש ד' זוכה לקו אחד ויחיד לירושלים, עם תדירות נמוכה יחסית, ובדרך הקו עובר במסלול איסוף בסמוך לשכונה נוספת, מגלם את בדיוק את אי השיפור.
גם העניין של ד' 4 מראה בדיוק את רמת השיפור של התחב"צ בעיר.
ענית לי:
כל הדברים שציינתי לא קשורים לרמה ד'. אוטובוסים חדישים שיוצאים בזמן בתדירות טובה יש גם ברמה א' גם ברמה ג' וגם בעיר הוותיקה.
ולכן כתבתי פוסט ארוך ארוך ששיפור בתח"צ עירוני לא היה, אלא קווים חדשים לשכונות חדשות, וגם זה מעט מידי ומאוחר מידי.
השכונה היחידה שנהנית מתחבורה סדירה לכל מקום בעיר בתדירות מוגברת היא ג' על שני חלקיה.
כל השאר סובלים בשני התחומים, יעדים מרוחקים וזמינות גרועה.
במיוחד כשמדברים על ד' 2 שחיכו מידי הרבה זמן לתחבורה, וד' 4, שהמושג מידי הרבה זמן עדיין נמתח ונמתח. כן, קו 23 זו מתנה טובה לקשישים שמחפשים אטרקציה להעביר בה את שעות הבוקר המשמימות, לא לאנשים שצרכים לצאת מרמה ד' ליעד כלשהו
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  18  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה