shutterstock_217430293 (Large).jpg

STORYTELLING: הסטורי של המותג

יומני היקר: כשהייתי ילד בן 4 לבשתי מכנסיים בצבע חרדל עם כיסים, והיתה לי חולצה משובצת באדום לבן. כשאני ניזכר בימים ההם, אני בעצם ניזכר בסבתא, שהיתה...
נכתב ע"י רות גולדבלט · ‏28/7/19 ·
  1. רות גולדבלט
    "לא רוצה לאכול!" מצהיר הסרבן בהחלטיות.

    איך נעזור לו לפתוח את פיו מלא רוחבו לקבלת המזון? נספר לו סיפור שיחבר אותו לצלחת:

    "היה היה בית מלוכה ומסביבו ערוגות ערוגות של ירקות, צבעוניים, בריאים, מהם אכלו הנסיכים בכל בוקר..."

    בזמן הסיפור - הפה פתוח להכניס את שאר הירקות. גם את עשבי התיבול ומעט גבינה שלעולם לא היתה ניכנסת בדרך אחרת.

    כולנו אוהבים סיפורים, בהאזנה לסיפורים אנחנו נינוחים וקשובים ו...מחוברים.
    לכך נועד הסטוריטלינג – אמירת הסיפור בתרגום מילולי. ובמקצועית סיפור המותג.


    "סטוריטלינג"- לספר סיפור.


    מאחורי כל אדם ומותג ישנו סיפור אישי גדול או קטן שיעניין אותנו ויגרום לנו לקנות ממנו- מרצון, מחיבור ומהזדהות עם המותג, ולא ממכירה טכנית.

    נביא היום שלושה סיפורים אישיים של חברות גדולות.



    הסבאל'ה- סיפורה של ירושלים

    רשת מאפיות 'מאפה נאמן' התחילה את דרכה כמו כל מוכרי הכעכים של פעם- בעגלה עמוסה מאפים מעלי ניחוחות. הרשת בחרה להביא את סיפורה מתחילת דרכה, עד ימים אלו, בהם הרשת ניכנסה כמעט לכל בית יהודי ירושלמי.

    נאממן גזור.JPG


    תנובה- סיפורה של המדינה

    סיפורה של תנובה שזור בסיפורה של המדינה; תנובה התפתחה וגדלה במקביל להתפתחות היישוב היהודי בארץ.

    מאות משאיות הקירור המובילות תוצרת טרייה, הנושאות עליהן את סמל תנובה, הקפידו להגיע יום-יום, לאורך כל השנה, לכל ישוב ולכל מאחז ברחבי הארץ.


    תנובה,.jpg
    האוטו הראשון של תנובה

    שיר הילדים הוותיק: "האוטו שלנו", חובר ע"י פ. ברגשטיין בשנת 1940.
    אז היה האוטו הירוק חלק בלתי נפרד מנוף קיבוצי העמק אסף ביצים וחלב והסיע אותם לתנובה.

    בשנים הללו לא נראו הרבה מכוניות בעמק יזרעאל, שהיה ערום כמעט מכבישים סלולים ועשיר בבוץ סמיך בחורף. ומשאית תנובה "הענקית" תפסה מקום מרכזי בהוויי המקומי של החוויה הישראלית. גם בעיצוב המותג של תנובה וגם בקופי, לא נחסכים מושגים של 'בית' ו'ישראליות' מה שמספר לנו, בלי הרבה מילים, שכל הסיפור של תנובה, הוא בעצם המותג שלה. ואפשר לקרוא את זה גם הפוך.


    רמי לוי- סיפורו של הישראלי

    סיפורו של רמי לוי איש העסקים, שלמרות שלא קיבל השכלה גבוהה והגיע מרקע סוציו- אקנומי נמוך ונקט אסטרטגיה של שבירת מחירי השוק, מתוך התובנה מהשטח כשפתח חנות קטנה בירושלים, הבחין בתופעה מעניינת שאיש מלבדו לא שם אליה את ליבו באותם הימים.

    אנשים רבים ביקשו לרכוש מוצרי שונים, במיוחד בתחום המזון, בחנויות סיטונאיות שלא היו ערוכות למכירות בהיקפים קטנים. לוי החליט לפעול בצורה הפוכה לגמרי, כלומר, במכירה ללקוחות קמעונאיים ברמות מחירים סיטונאית. תוך כדי מימוש החזון הזה למציאות הצליח כנגד כל הסיכויים להגדיל את החנות ולהכפיל את שטחה. בתחילת שנות התשעים החלה ההצלחה האמתית של רמי לוי לקבל צורה ממשית, וזאת עם פתיחתה של חנות הענק הגדולה הראשונה שלו, עדיין בירושלים.

    בתום זמן לא רב הרחיב לוי את עסקיו לכדי רשת חנויות בקונספט של חנות זולה במיוחד.


    ECO968f531_l (Small).jpg
    מרקע סוציו-אקונומי נמוך- לבעל עסקים מצליח. רמי לוי

    Rami_Levy_supermarket (Large).jpg
    אחד מסניפי רשת רמי לוי


    סת' גודין אומר: "שיווק כבר לא עוסק בדברים שאתם מייצרים אלא בסיפורים שאתם מספרים"
    בעבר השיווק היה יותר מכירתי אך כיום זה כבר לא מוכר. "דברו אליי בפרחים" ברגש ובסיפור.
    הסיפור שמכיר לנו את המותג, הוא בבחינת: "הרחב פיך ואמלאהו".

    בגן של החיים כולנו אוהבים סיפורים, ובמיוחד סיפורים אישיים שמגיעים מהסביבה שלנו, הגורמים לנו להרגיש קשר אל המותג.

    העולם שלנו מחפש משמעות, הסברים, נימוקים וכדאי לנכס את הנקודה הזו לטובתנו, ביכולת להדליק את ה"סטורי" של המותג.

    אמנם מותגים רבים לא מספרים את הסיפורים שלהם בריש גלי, אבל גם אותם נחמד להכיר מאחורי הקלעים של המותג. במאמר הבא בס"ד.

    אילו מותגים בעלי סיפור אישי מיוחצן אתם מכירים? שתפו אותנו ונכיר אותם יחד.

תגובות

בכדי לרשום תגובה, עליך להרשם לאתר.
  1. ג'וניור
    נחמד. רק שקשה לקרוא את הסיפור של נאמן עם כל השחור הזה (בשתיים בלילה בכולופן)
      רות גולדבלט ו-בר כוכבא מודים על התגובה.
    1. רות גולדבלט
      צודקים:)
      רק שזה בעצם צילום מסך מהאתר שלהם...
  2. חיים השלישי
    תודה רבה ממש מרתק
    זה הזכיר לי את המשפט אם תתחיל כמו שאני גמרתי תגמור כמו שאני התחלתי והבן.
      רות גולדבלט ו-בר כוכבא מודים על התגובה.
  3. Mmiri
    כתבה מרתקת.
    אגב, כשקוראים את הסיפור מאחורי העסק יותר מתחברים לעסק ומרגישים כאילו אתה כבר חלק מזה, טוב נו ובפעם הבאה ברור שאני אלך לשם (סתםם)
    הכתבה של יעל אייזיקוביץ היא סיפור חיים ממש מושך לדעתי, שיהיה לך חומר לכתבה הבאה:https://www.prog.co.il/articles/יעל-אייזיקוביץ-צילומי-ניו-בורן-זה-הבייבי-שלי.599/
      רות גולדבלט ו-בר כוכבא מודים על התגובה.
  4. שרה פינטו
    תודה לך.
    מרתק בהחלט
    ממש הכנסת אותי לאווירה של פעם,
    כיף להכיר עסקים שמוכרים לנו מהוואי היומיום במבט 'כמסע אל העבר שלהם'
      רות גולדבלט ו-בר כוכבא מודים על התגובה.