"לא רוצה לאכול!" מצהיר הסרבן בהחלטיות.

איך נעזור לו לפתוח את פיו מלא רוחבו לקבלת המזון? נספר לו סיפור שיחבר אותו לצלחת:

"היה היה בית מלוכה ומסביבו ערוגות ערוגות של ירקות, צבעוניים, בריאים, מהם אכלו הנסיכים בכל בוקר..."

בזמן הסיפור - הפה פתוח להכניס את שאר הירקות. גם את עשבי התיבול ומעט גבינה שלעולם לא היתה ניכנסת בדרך אחרת.

כולנו אוהבים סיפורים, בהאזנה לסיפורים אנחנו נינוחים וקשובים ו...מחוברים.
לכך נועד הסטוריטלינג – אמירת הסיפור בתרגום מילולי. ובמקצועית סיפור המותג.


"סטוריטלינג"- לספר סיפור.


מאחורי כל אדם ומותג ישנו סיפור אישי גדול או קטן שיעניין אותנו ויגרום לנו לקנות ממנו- מרצון, מחיבור ומהזדהות עם המותג, ולא ממכירה טכנית.

נביא היום שלושה סיפורים אישיים של חברות גדולות.



הסבאל'ה- סיפורה של ירושלים

רשת מאפיות 'מאפה נאמן' התחילה את דרכה כמו כל מוכרי הכעכים של פעם- בעגלה עמוסה מאפים מעלי ניחוחות. הרשת בחרה להביא את סיפורה מתחילת דרכה, עד ימים אלו, בהם הרשת ניכנסה כמעט לכל בית יהודי ירושלמי.

נאממן גזור.JPG



תנובה- סיפורה של המדינה

סיפורה של תנובה שזור בסיפורה של המדינה; תנובה התפתחה וגדלה במקביל להתפתחות היישוב היהודי בארץ.

מאות משאיות הקירור המובילות תוצרת טרייה, הנושאות עליהן את סמל תנובה, הקפידו להגיע יום-יום, לאורך כל השנה, לכל ישוב ולכל מאחז ברחבי הארץ.


תנובה,.jpg

האוטו הראשון של תנובה

שיר הילדים הוותיק: "האוטו שלנו", חובר ע"י פ. ברגשטיין בשנת 1940.
אז היה האוטו הירוק חלק בלתי נפרד מנוף קיבוצי העמק אסף ביצים וחלב והסיע אותם לתנובה.

בשנים הללו לא נראו הרבה מכוניות בעמק יזרעאל, שהיה ערום כמעט מכבישים סלולים ועשיר בבוץ סמיך בחורף. ומשאית תנובה "הענקית" תפסה מקום מרכזי בהוויי המקומי של החוויה הישראלית. גם בעיצוב המותג של תנובה וגם בקופי, לא נחסכים מושגים של 'בית' ו'ישראליות' מה שמספר לנו, בלי הרבה מילים, שכל הסיפור של תנובה, הוא בעצם המותג שלה. ואפשר לקרוא את זה גם הפוך.


רמי לוי- סיפורו של הישראלי

סיפורו של רמי לוי איש העסקים, שלמרות שלא קיבל השכלה גבוהה והגיע מרקע סוציו- אקנומי נמוך ונקט אסטרטגיה של שבירת מחירי השוק, מתוך התובנה מהשטח כשפתח חנות קטנה בירושלים, הבחין בתופעה מעניינת שאיש מלבדו לא שם אליה את ליבו באותם הימים.

אנשים רבים ביקשו לרכוש מוצרי שונים, במיוחד בתחום המזון, בחנויות סיטונאיות שלא היו ערוכות למכירות בהיקפים קטנים. לוי החליט לפעול בצורה הפוכה לגמרי, כלומר, במכירה ללקוחות קמעונאיים ברמות מחירים סיטונאית. תוך כדי מימוש החזון הזה למציאות הצליח כנגד כל הסיכויים להגדיל את החנות ולהכפיל את שטחה. בתחילת שנות התשעים החלה ההצלחה האמתית של רמי לוי לקבל צורה ממשית, וזאת עם פתיחתה של חנות הענק הגדולה הראשונה שלו, עדיין בירושלים.

בתום זמן לא רב הרחיב לוי את עסקיו לכדי רשת חנויות בקונספט של חנות זולה במיוחד.


ECO968f531_l (Small).jpg

מרקע סוציו-אקונומי נמוך- לבעל עסקים מצליח. רמי לוי

Rami_Levy_supermarket (Large).jpg

אחד מסניפי רשת רמי לוי


סת' גודין אומר: "שיווק כבר לא עוסק בדברים שאתם מייצרים אלא בסיפורים שאתם מספרים"
בעבר השיווק היה יותר מכירתי אך כיום זה כבר לא מוכר. "דברו אליי בפרחים" ברגש ובסיפור.
הסיפור שמכיר לנו את המותג, הוא בבחינת: "הרחב פיך ואמלאהו".

בגן של החיים כולנו אוהבים סיפורים, ובמיוחד סיפורים אישיים שמגיעים מהסביבה שלנו, הגורמים לנו להרגיש קשר אל המותג.

העולם שלנו מחפש משמעות, הסברים, נימוקים וכדאי לנכס את הנקודה הזו לטובתנו, ביכולת להדליק את ה"סטורי" של המותג.

אמנם מותגים רבים לא מספרים את הסיפורים שלהם בריש גלי, אבל גם אותם נחמד להכיר מאחורי הקלעים של המותג. במאמר הבא בס"ד.

אילו מותגים בעלי סיפור אישי מיוחצן אתם מכירים? שתפו אותנו ונכיר אותם יחד.