תמונה מאמר פרוג.jpg

מה אפשר ללמוד מפתק בחדר מלצרים?

מה הנכס הכי חשוב בעסק שלכם? ואיך זה קשור לפתק דהוי ומקומט התלוי בחדר המלצרים של מלון בהתאוששות כלכלית מפתיעה? | לאה הופמן על המוצר שכדאי לשמור...
נכתב ע"י לאה הופמן · ‏8/7/19 ·
  1. לאה הופמן
    מה שלומכם?

    איך התחיל אצלכם החופש? (אל תקפצו, נכון לא חופש אבל זה השם הרשמי של העונה..)
    אנחנו כבעלי עסק ברובינו כאן כמובן לא מתחילים לזכור שיש אופציה כזו, להיפך קיץ זה זמן של הוצאות מטורפות בעסק, בבית ואיפה לא, ולכן אסור לנו לתת לעסק לשקוע בזמן הזה, זה בדיוק הזמן להשקיע בו עוד יותר, להמשיך ללמוד ולהתקדם ולייעל את ניהול העסק, לחשוב על רעיונות חדשים ולהמשיך לפרוץ בגדול בס"ד.


    באחד מקורסי השיווק שלמדתי שאל פעם המנחה את התלמידים שאלה:

    מה הנכס הכי חשוב בעסק שלך?

    התשובות היו מגוונות ומעניינות:

    הידע שלי
    התוכנה שלי
    האתר שלי
    הקופה שלי
    המשרד שלי
    הרכב שלי
    המוצרים אותן אני מוכר

    היו תשובות נוספות ושונות בערך כמספר הראשים באולם.
    והמנחה מחכה, מנסה לצוד את התשובה שלו....

    מה אתם הייתם אומרים? מה הנכס הכי חשוב בעסק שלכם?

    ______________


    והתשובה שלו הייתה (וכל הכבוד לכל מי שחשב על זה!)

    הלקוחות.

    הלקוחות הם הנכס הכי חשוב שלנו בעסק,
    הם המקום ששם הכסף שלנו נמצא בפועל, הם המשלמים, הם הממליצים או הדיס-ממליצים,

    הם אלו שיעבירו את הבשורה שלנו או יכתימו את שמינו, הם אלו שבסופו של דבר יחליטו לאן העסק שלנו יגיע. ולכן, כל צורת ההסתכלות בכל עסק קטן כגדול צריכה להיות מנקודת ההנחה הזו.

    כל ההתנהלות שלנו סביב העסק צריכה להיות סובב סביב הציר הזה של קשר מותג – לקוח.


    איך כל זה קשור לחדר מלצרים?

    בשבוע שעבר יצא לי להיות באחד המלונות הכשרים היותר מפורסמים בצפון,
    בעלי מתוקף תפקידו כבן של משגיח כשרות כמובן נכנס למטבח...
    רק מה, כמתנה הוא הביא לי את השלל הבא:
    הפתק המצורף כאן (בסוף המאמר) תלה שם בחדר מלצרים, משומש, מלוכלך, אבל חזק, ברור ומשכנע.
    וכבר מהכותרת ידעתי שזה יהיה הפוסט הבא שלי:

    לקוח או אורח?
    איך אתם מתייחסים ללקוחות שלכם?
    האם לקוח אצלך הוא לקוח שמשלם או שהוא מרגיש אורח חשוב ומכובד?


    איך אתה רוצה שלקוח ירגיש אצלך? בן בית? רצוי? חלק מהמשפחה? שכיף שהוא כאן? או שהוא כאן בגלל הכסף שאתה צריך ממנו והוא את המוצר שלך וסיימנו בינינו.

    תקראו בעצמכם את הפתק המצורף. הוא מחכים ממש!

    ורק כדי שתאמינו ותעריכו את המתנה שהבאתי לכם כאן :) אני יוסיף:

    המנכ"ל הזה לקח את המלון הזה שאמנם היה מוצלח ומבוקש אבל היה בגירעון כספי במשך 15 שנה! והפך אותו למלון עם הכנסות עודפות!! כבר 3 שנים! זה מדהים בעיניי.

    (למי שמתעניין: הכנסות עודפות הכנסות שעולות על מה שכתבו בסכום יעד בתכנית העסקית, וכל מה שמעבר מחולק בין העובדים כבונוס!)


    מה שאהבתי במודל הזה של לקוח אורח זה שזה מושלם לכל הכיוונים,

    זה מדהים מבחינתנו כבעלי עסקים: אנחנו סופגים פחות נזקים, הלקוחות מחוברים אלינו הרבה יותר חזק, הם אוהבים אותנו יותר (ובצדק ;) ), פחות מתווכחים איתנו על פיצויים, תלונות וכד'.

    וזה מדהים מבחינת הלקוחות: ההרגשה שהם מקבלים והיחס זה משהו שונה לגמרי! הרבה יותר אישי, כיף ונעים.

    למעשה:
    ידע הוא כוח ושינוי בתודעה הוא שינוי של ממש לכל הדעות.
    אבל בכל זאת, נסו לשבת 2 דקות אם דף ועט ולחשוב
    איך אתם נותנים ביטוי בעסק שלכם לקשר מותג-אורח
    (אולי מוסיפים במשרד מיני בר לשימוש חופשי של הלקוחות, אולי פשוט מעבירים את התודעה החדשה למנהלי המכירות שלכם או אלו שבמפגש עם הלקוחות-אורחים, אולי זה אומר לשלוח כרטיס שנה טובה, או הבטחה\הטבה מצויינת כמו שאתם משכנעים אורח שכדאי לו להגיע אליכם.. ועוד היד נטויה..)


    (הצילום באישור המנכ"ל)

    פתק בחדר מלצרים כינר.jpeg
    פתק בחדר מלצרים כינר 2.jpeg
    המשך קיץ בריא ופורה לכולנו :cool::D

    המון אורחים שמחים ומרוצים בעסק שלנו.


    לאה הופמן - איתך למותג מצליח!
    אסטרטגיה מיתוג ופרסום


    רוצה גם לבנות אסטרטגיה יסודית ומיתוג מדויק למותג מצליח?
    לקבל אמירה ייחודית ונראות מדהימה לעסק שלך?
    השאירו פרטים כאן >>>
    הגיע הזמן שהמותג שלך יצליח! >>>
    MS2, חמש, נעמה :) ו-48 משתמשים נוספים מודים על התגובה.

תגובות

בכדי לרשום תגובה, עליך להרשם לאתר.
  1. חרמון
    נגעת לי בנקודה,
    אשמח לטיפים איך יוצרים ללקוחות הרגשה של בית.
    הלקוחות לא מגיעים למשרד, הכל בתקשורת וירטואלית
      אשר כותבת, לאה הופמן ו-תמר21 מודים על התגובה.
    1. לאה הופמן
      בשמחה, בוא נעשה כאן קצת סיעור מוחות.
      מה תחום העיסוק שלך? ומי קהל היעד?
      חרמון מודה על התגובה.
    2. חרמון
      פה?
      או באישי?
      לאה הופמן מודה על התגובה.
    3. לאה הופמן
      בכיף. איך שנוח לכם.
      חרמון מודה על התגובה.
  2. א-ירושלמית
    מיוחד ומקסים. נהניתי מכל מילה, והעברתי הלאה את הלינק.
    זמן רב שלא נהניתי כל כך מפוסט כל כך מדוייק, מושחז וקולע.
    תודה!
      לאה הופמן מודה על התגובה.
    1. לאה הופמן
      יאאא תודה!! איזה תגובה כיפית :)
  3. נתל'ע
    מיוחד !
      לאה הופמן מודה על התגובה.
    1. לאה הופמן
      תודה! כיף לשמוע.
      נתל'ע מודה על התגובה.
  4. מדהימה
    חזק ונכון כ"כ!!
      לאה הופמן מודה על התגובה.
    1. לאה הופמן
      תודה מדהימה :)
  5. אפקטכתיב
    מדהים!
      לאה הופמן מודה על התגובה.
    1. לאה הופמן
  6. תמר21
    יפהפה!
    נראה לי שטוב לכתוב כאן מלון שבא בגישה נפלאה כזו, יכול להועיל להרבה אנשים המחפשים את היחס הנעים וההוגן הזה, במיוחד בחופש ;)
    תודה על השיתוף. חשוב מאד!!
    בהצלחה תמיד.
      לאה הופמן מודה על התגובה.
    1. לאה הופמן
      תודה!
      חשבתי שאולי יתפרש כפרסום,
      מי שרוצה לדעת אשמח לענות בפרטי :)
      שתלתי גם רמז למי שממש רוצה לדעת...
      תמר21 מודה על התגובה.