מאמר פרוג 04.jpg

נעים להכיר – עושים היכרות עם הלקוח

כל הבסיס של אסטרטגיה שבנויה נכון, בנויה על זה שאנחנו משווקים את הדבר הנכון לאדם הנכון בזמן הנכון. איך נוכל למכור ככה כשאנחנו לא יודעים, מה הלקוח...
נכתב ע"י לאה הופמן · ‏6/5/19 ·
  1. לאה הופמן
    מאמר פרוג 04.jpg

    מחקר זה אחד הדרכים הכי קריטיות בתהליך אסטרטגיה שיווקית.
    (במחשבה שנייה אולי כבר כתבתי את זה על עוד כמה שלבים באסטרטגיה,
    אבל מה לעשות שיש באמת כמה שלבים קריטיים שא"א בלעדיהם :) )

    כל הבסיס של אסטרטגיה שבנויה נכון, בנויה על זה שאנחנו משווקים את הדבר הנכון לאדם הנכון בזמן הנכון.

    איך נוכל למכור ככה כשאנחנו לא יודעים, מה הלקוח חושב\מרגיש\רוצה\חולם\יודע.

    כמובן שתמיד יש את הדרך של ניסוי ותהייה, אבל היא דרך שיכולה לבזבז לנו המון אנרגיות מיותרות. (מה זה מיותרות? כל בעל עסק יודע עד כמה הוא צריך כל טיפת אנרגיה... :), היא יכולה לבזבז לנו הרבה כסף והמון זמן יקר. לא חבל?


    על ידי מחקר נכון נוכל את החלקים האלו באסטרטגיה:

    - לאפיין נכון את קהל היעד

    - ליצור פרופילי לקוח מדויקים

    - ליצור תהליך מכירה מדויק

    - לדעת לפתח מוצרים מדויקים

    - לדעת באיזה שפה נכון למותג שלנו לדבר (מילולית, התנהגותית וחזותית)

    - לדעת איך למצוא את קהל היעד שלנו ואיפה

    - לדייק את השיווק שלנו


    הלקוחות הם המראה הכי מדויקת שיש לנו על העסק שלנו.
    הם בדרך כלל כנים יגידו לנו במדויק מה הם חושבים ומרגישים על המוצרים והשירותים שלנו.

    אז נכון, להיעמד מול המראה זה לא תמיד הכי סימפטי וחביב (בדרך כלל כן! אני ממש נחמדה. אבל לפעמים התנמשתי, השתזפתי או השמנתי..) אבל מה לעשות שרק ככה אני אראה באמת איך אני נראית? ורק כשאני אראה איך אני נראית אני אדע אם זה מתאים לי, או שאולי אני רוצה לשנות את המצב. (אולי בא לי לעשות דיאטה או לשים בפעם הבאה קרם שיזוף שלא יהיו נמשים..)


    באיזה חלקים חשוב לנו לפגוש את המחקר שלנו?


    1. לפני הקנייה - מה עובר על הלקוח, מה הוא מתלבט
    אם נדע מה עובר על הלקוח, איך הוא מרגיש, מה קשה לו, מה הוא מתלבט ומה עובר עליו לפני החלטת הקנייה שלו, השיווק שלנו יכול להיראות הרבה יותר מדויק, אמיתי וכיפי!
    אם נדע מה הוא צריך נדע לעזור לו ולפתור את התלבטות ואת הקושי, הוא כבר מאליו ירצה לקנות מאיתנו ונצטרך הרבה פחות לשכנע אותו לקנות מאיתנו, ואולי אפילו לא נצטרך לשכנע בכלל.

    2. תוך כדי השימוש במוצר או בתהליך.

    3. אחרי הקניה – מה הלקוח מרגיש, איך מונעים ממנו להתחרט על המוצר שהוא קנה. ואיך גורמים לו להמליץ על המוצר שלנו.

    4. מה עוד הלקוח צריך.
    נניח שפתרנו ללקוח בעיה מסוימת, בואו נחשוב מה עוד הוא צריך.


    חשוב לדעת -

    מחקר צריך להיעשות בצורה נכונה ומדויקת, כדי לקבל מידע מדויק ואמין צריך לבנות מחקר שיענה על כל רבדי קהל היעד הרלוונטיים, שיכלול שאלות מדויקות שיעזרו לנו בעבודה שלנו ולא יבזבזו לנו זמן יקר על ניתוח מיותר של תשובות לא רלוונטיות.
    ולכן נשקיע בחשיבה על צורת המחקר, ניסוח השאלות וכו כדי להגיע לתוצאות מירביות.

    מול מי אנחנו -

    מעבר למחקר השוק שנעשה יש גם את חקר המתחרים שנעשה כדי לדעת על מה המתחרים שלנו עונים, מה הם מציעים, רמות המחירים שלהם וכו'
    שיעזור לנו כמובן לדעת איך אנחנו יכולים להיות שונים, לא לחזור על ההצעות שלהם, אלא להציע משהו מדויק יותר, נכון יותר או בקיצור לעזור לנו לגבש בידול נכון לעסק שלנו.



    מתי חשוב לחשב מסלול מחדש ולבדוק האם נכון לנו כרגע לעשות מחקר שוק?

    1. לפני פתיחת העסק

    2. לפני מיתוג מחדש

    3. כשהעסק בסוג של הקפאה, אין עלייה בהכנסות

    4. כשהעסק בנסיגה



    דוגמה קטנה להמחשה של העצמה של סקר שוק

    אם לדוגמה אני רק אשאל את 20 הלקוחות הכי טובים שלי מאיפה הם הגיעו אלי, אני אוכל לדעת בבירור באיזה ערוצי פרסום להשקיע ומאותו רגע באיזה ערוצי פרסום להפסיק להשקיע ולהפסיק לשים כספים.

    וזה רק דוגמה קטנטנה ליכולות של המחקר ולעוצמת וחשיבות התוצאות שלה.



    תודה שהייתם כאן :)
    חודש מבורך מלא טוב!!


    לאה הופמן | אסטרטגיה – פרסום - שיווק


    העסק מדשדש, לא זורם כמו שחשבתם?
    רוצה גם לבנות אסטרטגיה יסודית ומיתוג מדויק למותג מצליח?
    לדעת שיש לך מפת עסק מדויקת להתנהלות,
    שהעסק שלך בנוי על יסודות חזקים?
    השאירו פרטים כאן >>>

    הגיע הזמן שהמותג שלך יצליח! >>>

תגובות

בכדי לרשום תגובה, עליך להרשם לאתר.
  1. חיים בניסטי
    מאמר מדהים, המון תודה!
      לאה הופמן מודה על התגובה.
    1. לאה הופמן
      תודה!!
      R.B.S מודה על התגובה.
  2. Eti G
    לאה, מאמר טוב ומקצועי. תודה!
      R.B.S, לאה הופמן ו-אשר כותבת מודים על התגובה.
    1. לאה הופמן
      תודה :)
      R.B.S מודה על התגובה.