מדור עם כיתוב16.jpg

מהם 8 הסודות שיעשו את הסרטון שלך למושלם?

כשמערכת פרוג העלתה את הכתבה של לאה ויספיש לדף המאמרים- צוות העריכה רק בהה במסך והתפעל מהמסרים המרצדים... מי צריך מילים אם יש כאלו אנימציות?!...
נכתב ע"י weisfish · ‏26/6/18
  1. weisfish
    החלטת לעשות סרטון לעסק שלך, אבל במאי הוליוודי אתה לא, כדי שתפיק את המקסימום מהסרט שלך, כתבתי לך כמה דברים חשובים שכדאי להכניס לסרטון שלך, וגם.. כמה מהרעיונות הנפלאים שלך, שכדאי שישארו רעיון..



    רוצה להפיק סרטון לעסק שלך?
    כדי לחסוך מעצמך את הטעויות שהרבה עשו,
    אני מציעה לך לקרוא זה...

    לייצר סרטון זה לא סיפור זול כשהעסק שלך חי על תקציב מוגבל,נאך זה בהחלט יכול להשתלם אם עושים את זה נכון.

    להלן כמה נתונים מ-eMarketer:

    80% מהמשתמשים יצפו בסרטון לפני שיקראו את הטקסט שבאותו העמוד,
    52% מהמשתמשים העידו שסרטון מחזק בהם את תחושת הביטחון לגבי המוצר, והנתון החשוב ביותר
    סרטון מעלה את כמות הרכישות / ההתקנות של המוצר בשיעור של בין 20% ל-250%, תלוי את מי שואלים..

    אם נתחיל ממקום מוכר, חשוב על נאום המכירה הקבוע שלך. נו, אתה מכיר, זה שאתה מדקלם 87 פעמים בחודש בממוצע עם התאמות על פי הצורך, כמו, משקיע/ חבר מהלימודים/ סבתא. זאת נקודת פתיחה טובה ליצירת הסרטון..

    הדברים שכדאי לך לדעת..

    1. הטעות המזעזעת שלא נותנת לסרטון להיות אפקטיבי: משעמם. נקודה.

    כשתעשה סרטון, תעשה אותו מעניין, כי כשאתה נואם, אף אחד לא ישתיק אותך אחרי 7 שניות ויעבור לשחק מול העיניים שלך,
    בסרטון לעומת זאת, המצב שונה.

    המטרה הראשונה של הסרטון היא להשאיר את הצופה מרותק. זה לא קשור לרעיון בכלל, הסרטון יכול וצריך להיות מעניין גם אם הוא מתאר את האוכל שהאסטרונאוטים אוכלים.

    זה אחד הדברים הכי קריטיים, אם הסרט לא מרתק, המסר פשוט לא יעבור.

    יש כל מיני דרכים לעורר עניין:
    הומור, עלילה, ריגוש, ויזואליות מרשימה, הזדהות ועוד.
    הנקודה היא שאם לא אכפת להם, אין סיכוי שהם ישתכנעו.

    נרדם.gif

    2. דגים לא אוהבים שוקולד..

    אמר הדייג: אני אוהב שוקולד במילוי תות שדה, אולם מסיבה מאוד מוזרה הדגים מעדיפים דווקא חזה עוף,
    וכך כשאני יוצא לדייג איני חושב על רצונותיי שלי, אלא על מה שהדגים רוצים.. חזה עוף..

    גם אתה, כשאתה יוצא "לדוג" בני אדם, אם אתה רוצה להביא אליך לקוחות, אל תחשוב על הרצונות שלך, תחשוב על הרצונות שלו, על התועלות שלו, חשוב על הערך שיש ללקוח מזה מה יצא לו מזה, ומה ידבר אליו...


    dg.gif



    3. מי אמר שיש קשר בין סרטון טוב, ליותר לקוחות?

    אל תצפו שסרטון טוב יגרום לאנשים להשתמש במוצר שלכם – הוא לא.
    אנשים ישתמשו במוצר שלכם אם הוא מוצר טוב. המטרה של סרטון היא להביא אותם להתנסות במוצר.
    הם יבדקו אותו, אם הוא ימצא חן בעיניהם או לא, זה כבר תלוי באיכות שלו, ואם הוא מדבר אל קהל היעד אליו אתם פונים..


    4. השיטה הכי קלה לבזבז את כספכם

    אם לא תחליט למה אתה עושה את הסרטון, עדיף שתתרום את הכסף הזה לקופת העיר.
    הם יעשו עם זה סרטון מוצלח :)

    החלט מה תרצה להשיג עם הסרטון.

    הגדלת מאגר לקוחות?
    שימור לקוחות?
    יחסי ציבור?
    עניין מצד משקיעים?
    הסבר טכני?

    ?

    כן, את כולם, ברור.
    רק שזה לא עובד ככה – אם לא תחליט מה המטרה הראשית,
    לא תשיג מאומה
    .

    איש.gif

    5. אל תחיה בסרט

    סרטון לא משתנה בהתאם לצופה. הוא יראה בדיוק אותו הדבר מול כל לקוח, לקוח פונטציאלי, אדם מהשוק, משקיע, מבין יותר או מבין פחות.
    כשלצופה תהיה שאלה או סתם מבט אדיוטי של חוסר הבנה על הפנים, אתה לא תדע את זה.
    לכן סרטון צריך להיות מותאם לקהל היעד.

    אני יודעת, כולם קהל היעד שלכם, ברור…
    אבל אם תרצה להשיג מטרות, תאלץ להתמקד בקהל מסוים בעת היצירה שלו.
    אם מדובר במשקיעים, או בשימור לקוחות, עדיף שתתמקד בשוק של המוצר וביתרונות שלך על פני המתחרים.
    אם מדובר בהגדלת מאגר לקוחות, עדיף שתבליט את "הסיפור" שלך או את פריצת הדרך הטכנולוגית;

    אם מדובר בקהל הרחב תצטרך להדגיש את היתרונות למשתמש.

    לאחר ההחלטה על קהל היעד ובניית המסרים העיקריים ניתן להוסיף קריצה לקהל נוסף, אבל זה בד"כ לא מומלץ.

    6. מילה בסלע? שתיקה בתרי..

    יש לך הרבה דברים חשובים להגיד, המון.
    הנאום הזה שאתה עושה 87 פעמים בחודש הוא נאום שאורכו איפשהו בין 10 דקות למחזור החיים של צב-ים.

    כלל ברזל: נסה לצמצם את מה שיש לך להגיד על המוצר לדבר אחד עיקרי ושני יתרונות משניים.
    סרטון טוב צריך להיות באורך של עד 90 שניות שמתוכן רק כחצי מהזמן יעסוק בך.

    מה עושים בזמן שנותר? שומרים על העירנות של הצופה.

    יותר מזה, לפעמים עדיף להגיד רק דבר אחד במשך דקה וחצי ולחזור עליו שוב ושוב בניסוחים שונים. מאשר להעמיס את הצופה בערימות של נתונים שהוא לא ידע איך להתמודד עם זה..


    7. הידעת? לא אמור לעניין אותך איך הסרטון יראה!!

    גם את הצופה לא יעניין..
    למה?

    כי בסופו של דבר, הצופה לא יישאר עם מילים מ-90 השניות האלה, הוא יישאר עם תחושה; רושם ראשוני.

    אתה בוודאי תרצה לקבוע בעצמך מה תהיה אותה תחושה. אל תגיד לו שהמוצר פשוט לשימוש, תגרום לו להרגיש את זה.

    מכוון לקהל הרחב?

    דבר בגובה העיניים, תהיה שנון, מגניב, הומוריסט, ואל תזלזל באינטליגנציה של הצופה.

    מכוון לעסקים? תהיה נחמד אך ענייני, מתלהב במידה.

    יצירת התחושות האלו הן קריטיות.

    תחושה.gif

    8. אז מה הסוד של סרטון שיעשה לך ת'עבודה?

    אוקי, אמרת תחושה, עם איזה תחושה כדאי להשאיר את הצופה?

    וזאת הנקודה החשובה ביותר. אם הצופה חושב שאתה מבין אותו, הוא שלך. כי אם אתה מבין אותו, אתה כנראה יכול לפתור לו את הבעיות, לעזור לו או לעשות משהו עבורו. ככה הצופה יראה את המוצר שלך,

    ככה הוא ידמיין את השירות שלך

    התחושה הזאת, -לא המילים- שמשכנעות משתמש להעמיק איתך את הקשר, את זה אתה באמת רוצה.


    הכותבת היא אנימטורית בעלת סטודיו לאנימציה. lea70791@gmail.com