מדור עם כיתוב16.jpg

מי יכול לקרוא בדקה 1.8 מיליון מילים?

בואו לגלות את הסודות שעומדים מאחורי סרטונים פרסומיים וכיצד הם כבשו את שוק הפרסום בשנים האחרונות. היכנסו לכתבה המלווה באנימציות שיתנו לכם מלא...
נכתב ע"י weisfish · ‏12/6/18 ·
  1. weisfish
    1800000.gif
    קמח ומים, אלו היו מאז ומעולם אמצעי הפרסום: מעט דבק, מודעות רחוב בשחור לבן ובדרך כלל גם אותיות צפופות שבקושי היה אפשר לקרוא אותם.

    עם הזמן למדו הפרסומאים על המושג "עיצוב"- לעצב את המודעה בצורה מושכת יותר, לחשוב על הרצונות של הלקוח / צופה, למקד את קהל היעד ולהשתמש בכלים וצבעים ססגוניים יותר.
    ובאמת, זה הוכיח את עצמו: המכירות עלו, הרווחים זינקו והפרסומאים נצלו כל בדל חידוש טכנולוגי, על מנת להתקדם ולשפר יותר את יכולות הפרסום.

    איפה שהוא, בשנים האחרונות, גילו הפרסומאים כלי עוצמתי פי כמה ממה שהיו רגילים העסקים השונים והלקוחות לראות- סרטים!
    הסרטים שהיו מוכרים עד כה מהוליווד, החלו לשמש כסרטי פרסום.

    העסקים המתקדמים הוסיפו את הסרטים כאמצעי נוסף לפרסום והתוצאות היו מדהימות.
    ולמה?
    כי בקריאה של טקסטים או בצפייה בתמונות, המיקוד והריכוז שנדרשים על מנת לאתר את מה שרלוונטי עבורנו, מעייפים אותנו ועלולים לגרום לנו לנטוש עוד לפני שהגענו למסרים החשובים שרצה המפרסם להעביר.

    סרטון מגשר על הפער הזה בדיוק.
    הוא משלב בין הריכוז של קהל היעד לבין המהירות שבה המסר עובר.
    עם כתיבה נכונה של תסריט, עם מסרים מתאימים וויזואל איכותי, אנחנו שובים את קהל היעד ומשאירים אותו ממוקד, כאשר המידע הרלוונטי מגיע אליו בצורה נוחה לעיכול ואפקטיבית.
    בהתאם לכך, אנחנו גם מצליחים להניע את הקהל היעד שלנו לפעולה בצורה הרבה יותר יעילה ומהירה.

    ד"ר James McQuivey חקר בדק והעלה ממצאים מדהימים, כי דקה של צפייה בסרטון שווה כמו 1.8 מליון מילים!!!

    סרטון אפקטיבי הוא הכלי החזק ביותר להעביר מסרים בעולם הדיגיטלי. כשאנחנו צופים בסרטון, יכולת הריכוז שלנו עולה, החושים שלנו (ראייה ושמיעה) מכוונים אך ורק לסרטון ואנחנו ברמת מוכנות אידאלית לקליטת המסרים שיופיעו בסרטון..

    האמת שיש בזה גם הגיון...

    תתאר לך שאתה שוכר את המסבירן הטוב ביותר, עם הקול הכי מרתק ועם התנועות הכי משכנעות, הוא עומד בעסק שלך מהבוקר עד הלילה ומסביר לכל מי שרוצה, למה כדאי לקנות אצלך... לא רק זה, הוא הולך לבתים של הלקוחות שלך, הקיימים והפוטנציאלים, ומשכנע אותם שאתה העסק הכי מוצלח, נשמע טוב? סרטון מקצועי עושה את העבודה הזאת... סרטון טוב, מביא את המסבירן הטוב ביותר שפשוט משכנע, נותן ביטחון ואמון, והכי חשוב מושך לקוחות ובלי לתת לו תלוש בסוף החודש...

    אז איך זה לא יעבוד?

    8 סטטיסטיקות על סרטון בעסק

    1. שימוש בסרטון מגדיל ב- 74% את יכולת האנשים להבין את המוצר/ שירות שלך.
    2. אנשים שוהים באתר שמכיל סרטון פי 2 בממוצע מאשר באתר ללא סרטון.
    3. 90% מהאנשים מוצאים בסרטונים ככלי עזר מועיל בקבלת החלטות.
    4. אחוז ההמרה לאתר עם סרטון גדל בכ- 20%.זה המון!
    5. אתרים הכוללים סרטונים בתוכן מקבלים דירוג גבוה יותר, בצורה משמעותית בקידום האורגני בגוגל.
    6. בכל יום 100 מיליון משתמשי אינטרנט צופים בוידאו מקוון.
    7. 75% מהמנהלים צופים בסרטונים הקשורים לעבודה באתרי העסק לפחות פעם בשבוע.
    8. 46% מהמשתמשים ינועו לפעולה לאחר הצפייה בסרטון,

    46.gif


    מה עוד גילו הפרסומאים?


    לפעמים המסר שאנחנו מעבירים ללקוחות, נהיה הרבה יותר קליט כשמעבירים אותו בצורה שאינה ישירה לעולם שלו. עם דמויות מצחיקות ועולם דמיוני שאינו קיים. כך הצופה קולט את המסר בצורה רכה יותר, ואינו מפעיל התנגדות למסר הטמון בסרט... לזה קוראים "אנימציה" (הנפשה בלועזית) בונים עיצוב בהתאמה למותג הלקוח ומנפישים אותו, בלי הסרבול של ימי צילומים, שחקנים, מטוסים ורכבות...

    tpuch2.gif

    5 הסיבות שבגללן בעלי העסקים מעדיפים סרטוני אנימציה

    1. המחיר – מחירו של סרטון אנימציה איכותי, יהיה נמוך מאשר סרטון איכותי מצולם- הכולל תסריטאים, שחקנים, צלמים, מאפרים, אנשי סאונד, עורכים ובימאים. לעומת זאת, סרטון אנימציה מופק על ידי צוות קטן ויעיל הכולל תסריטאי, מאייר, קריין, מעצב גרפי, אנימטור וסאונד. המחיר כמובן בהתאם.

    2. זמן הפקה – בעוד סרטון מצולם דורש הערכות לוגיסטית, תיאומים, הכנות, תקלות ומכשולים, סרטון אנימציה יכול להתחיל ולהסתיים תוך שבוע, מאז ההחלטה שלך ועד שאתה מכניס כסף מהסרטון..

    stear.gif




    3. ביטוי – בעוד סרטון וידאו מתקשה לבטא את עצמו בצורה משוחררת, סרטון אנימציה מציע עולם חדש עבור קהל היעד, פנטזיה הכוללת דמויות, אוירה, מקומות רחוקים ומיצוב חד עבורך בצורה זכירה, עדינה ונעימה.

    4. עוצמה וחדשנות – אנימציה היא העוצמה החדשה. בעבר חברות נהגו להציג את כוחן בעזרת סרטונים המתארים כוח אדם רב, הפקה גרנדיוזית, צי רכב גדול, היום, אותן חברות מציעות עוצמה בדמות סרטון שנון, אינטליגנטי וחד מאוד. אנימציה מעבירה מסרים חדים בתלבושת לא אחידה, ולא מאיימת.

    cdssnut11.gif

    גמישות
    – יש לא מעט נושאים שלא מתאימים לסרטון מצולם. כמו סטארטאפ, סרטוני הדרכה ועוד תחומים רבים אחרים...

    במאמר הבא נלמד בעז"ה, למי מתאים סרט אנימציה ועל 8 הכללים שיעזרו לכם לבנות לבד את הסרט שלכם.

    yyn.gif


    הכותבת היא אנימטורית, בעלת סטודיו לאנימציה.

    תגיות מאמרים

תגובות

בכדי לרשום תגובה, עליך להרשם לאתר.
  1. rr
    איך אומרים היום
    ב ר ו ר .

    הכתבה מדברת בעד עצמה, מקסים
      weisfish אוהב/ת את זה.
  2. פנחס אליהו
    מדהים!!!
      weisfish אוהב/ת את זה.
  3. יבא
    מיוחד וממחיש!
    תודה!
      weisfish אוהב/ת את זה.
  4. Maagal
    מקסים מקסים!!!
    ממש מרתק...
      weisfish אוהב/ת את זה.
  5. Sigalit
    מאמר מדהים, כתוב טוב מאד
    תודה על הידע הרב!
    תמשיכי לעשות חיל, לאה!
      weisfish אוהב/ת את זה.
  6. למדן וידען
    @weisfish אפשר כבר את הפרק השני??
    תודה!!
      weisfish אוהב/ת את זה.
  7. gbg
    לאה וייספיש אחת האלופות!!!
      weisfish ו-בורג קטן במערכת אוהבים את זה.
  8. meir rosh
    וואו, איזה מדהים ומעניין!! תודה!!
    מאוד אהבתי את האנימציה של חדשנות, זה מראה איך עיגולים פשוטים בצבע אחיד ללא גרדיאנטים מקבלים פתאום משמעות אחרת
      פנחס אליהו ו-weisfish אוהבים את זה.
  9. ימית ^-^
    וואו תודה רבה ממש משכנע!
      weisfish אוהב/ת את זה.
  10. Mmiri
    מהמם!
    גרמת לי לרצות לעשות אנימציה אחת כזאת לבד אני מחכה לכלים...
      סטודיו מרקר ו-weisfish אוהבים את זה.