מאמר בנושא בריאות, קופת חולים ו'ק־ורונה' | 849 מילים | 5 דק' | ⭐⭐⭐⭐⭐

'אם יש לך משהו שכתוב ביותר מחמש שורות - זה לא תגובה. זה מאמר!'
---
*אל תקראו את המאמר לפני שראיתם את הסקר ואת התוצאות (:
---
בואו נדבר קצת על נושא הקופ''ח.
לפי חוק בריאות ממלכתי חובה על כל אחד מאזרחי מדינת ישראל, להימנות על אחת מקופות החולים. להזכירכם יש רק ארבע קופות...!
מזכיר קצת את עניין הבחירות - צריך להצביע למען הדמוקרטיה. אבל אין הרבה ברירות.
אוקיי. הבנו.
יופי. מצויין.
בחרנו באחת מהן.
באופן טבעי י־לדים ממשיכים בקופת חולים בהם שהו הוריהם.
אם ככה מסתבר שיהיה אינטרס לקופות החולים להשקיע בציבור החרדי (והערבי) בגלל הגידול העתידי במספר הילדים. וכמובן במחזור הכספים (;
כמות הסניפים בערים החרדיות בכלל הקופות די משביע רצון. בכל קרן רחוב מרכזי יהיה איזה סניף.
מנהלי קשרי הלקוחות עובדים קשה. וב''ה יש יחס וטיפול הוגן מצד הקופות.
עד כאן הכל טוב ויפה.
אז מה העניין בסקר?.
למה תמיד רוצים לדעת מי הכי טובה?.

האמת שגם לגבי כך, ההשוואה לפוליטיקה עושה את העבודה מצוין.
מי אמר שבריאות זה לא עסק פוליטי...(;
הקונפליקט הוא שאי אפשר לצאת מהמשחק!
תעברו קופה כל חודש - אחרי 3 חודשים חזרתם לנקודת המוצא!
בדיוק לכן יש את השילוב שהזכרתי לגבי פוליטיקה. גם תלונות וגם פטריוטיות.
כל אחד מוצא בסוף את הקופה שהכי מסתדרת לו. את המעלות שבה הוא ישנן וילמד בעל פה. הרי איך זה יצא בשליפה בוויכוח...
את התלונות הנכונות והצודקות. ויש כאלה. אפשר הרי לשחרר בפרוג (;
אז תכל'ס מה הקופה הכי טובה?.
תכל'ס אין כמו סקרים⁦(✷‿✷)⁩

---
בואו ניגש לעובדות.
אין דבר כזה הקופה הכי טובה!

אין!
רגע... תמיד יהיה מי שיתעקש.. אז הנה שוב פעם - 'אין דבר כזה הקופה הכי טובה!'
למה?.
כי אנשים אחים אנחנו.
אחים. לא אותו דבר!
ולכן לכל אחד יש התאמה אחרת.
רגע... אבל כן יש רכב מומלץ וכדו'?. יש דברים שמתאימים לכמה ביחד?.
נכון.
ברור שיש התאמה של קופת חולים להרבה אנשים. הרי אין שירות מיוחד לכל אחד.
אז מה אין? מה יש?.
יש עובדות לגבי דברים מסוימים. זה לא היה ולא יהיה אף פעם תמונת מצב כוללת מדויקת ואמיתית.
למה?... בקופה × יש מענה בשירות לקוחות תוך 3 דק' וזה חצי מהזמן הממוצע בשאר הקופות?.
הרשו לי לגחך (:
לכל קופה יש דבר טוב שהיא תנפנף בו. זה ממש לא המדד. יחס אישי - מראה לפעמים על עסק קטן. לא על איכות. ומחיר זול - מראה על חוסר איכות. וכו'.
אז מה רצית לבדוק בסקר? מה יצא ממנו?.
זהו. הגיע הזמן לעבור אליו >

---
הסקר ומטרתו:
לדעת מספר לקוחות לפי קופה. לפי ערים. ואת שביעות הרצון.
לדעת את נתוני הק־ורונה. בידודים. חולים. ומתארחי המלונית.

כעת לתוצאות:
מכבי מובילה במספר הלקוחות.

נו ו...?
אז מי שיש לה הכי הרבה - כנראה שהיא הכי טובה!
אז זהו שלא בדיוק.
אם לדוג', ותאמינו לי שאין לאף אחד כוח לחשב את זה, יצא שיש יותר שביעות רצון במדד אחד ללאומית. מדד אחר לכללית. מדד נוסף למאוחדת. מה תעשו?.
הגרלה זה פתרון מצויין. או שלא.
אפשר כמובן להחליט מה הכי קריטי בשבילנו. לבחור במדד הרלוונטי. ולהיות מאושרים.
אז זהו שגם זה לא.
למה?.
כי אם נמצא שבדירוג של 2 כוכבים נמצאת הקופה שלכם בעדיפות משאר הקופות. כמובן ביחס תואם בשאר הכוכבים. מה תעשו?.
הרי סתם בשביל שתתפסו את כמות הנתונים:
סה''כ 18 שאלות. ×399 הצבעות. = 7,182 תשובות.
תכפילו את זה כפול עצמו. (לכל נתון באשר הוא יש השפעה על כל נתון אחר)
=51,581,124 נתונים!
הסתבכנו...
טוב. סליחה. זה סתם דמגוגיה.
אבל ככה זה עובד.
כל קופת חולים מלקטת את מה שנראה לה טוב ליח''צ שלה. וזהו.
כל השאר עובר לפח!

---
אז מה נשאר?.
נשאר כמובן הכל. אבל היחס צריך להשתנות.
קחו כל דבר בעירבון מוגבל. אל תאמינו לכל נתון שמוצג לכם!
אפשר לסלף כל נתון.
'מספרים לא משקרים - שקרנים משתמשים במספרים!'
---
יואו...נסחפת... מה תכל'ס?
אוקיי. הערכתי קצת. בואו נסכם.

1. כמעט כולם מרוצים מהקופה שלהם! אלו שלא, פשוט נבלעים סטטיסטית.
2. החלוקה לערים לא כ''כ משנה לנתונים הללו. אם רובם המוחלט והמכריע מרוצה.
האמת שלא הופתעתי כלל. כבר כתבתי את ההשוואה למפלגה.
אז נושא הקופה ברור.
כל עוד שאתם לא סובלים משמעותית - השארו בקופה שלכם!

המובילות בציבור החרדי הן:

מכבי ומאוחדת.
כללית טובה אולי בערים מסוימות...!
לאומית. שומרת על כוחה. בד''כ אומרים את זה על מפלגות שצונחות... (;
---
ועכשיו לנתוני הק־ורונה.
פה יש דברים מרתקים. חדשים ומפתיעים.
Screenshot_2020-10-12-16-26-25.jpeg

סיכמנו קודם שיש בזה 3 נושאים.

נתחיל בבידודים:
45.6% כולם נכנסו לבידוד. כל בני הבית.
30.8% אף אחד מבני הבית לא נכנס לבידוד. פשוט הזוי!
3.3% רק אחד נכנס לבידוד. לא הזוי, אבל עדיין מפתיע...!
20.3% חלק נכנסו וחלק לא.

נמשיך לחולים:
12.8% כולם חלו. כל בני הבית.
52.1% אף אחד מבני הבית לא חלה. ב''ה. משמח (:
8.3% רק אחד חלה. גם משמח. אחד וזהו.
26.8% חלק מבני הבית חלו וחלק לא.

ונסיים בקינוח המפתיע ביותר.
נתוני האירוח במלוניות:
7.3% כולם שהו במלונית. כל בני הבית.
84.5% אף אחד מבני הבית לא שהה. נתון מפתיע מ-א-ו-ד!
3.5% רק אחד שהה.
4.7% חלק שהו וחלק לא.

---
5% אחוז שבהם כל בני הבית חלו - לא שהו במלונית!
ויש לכך סיבה טובה מאוד.

בסקר הוצגה שאלה פתוחה 'מדוע תלכו למלונית?' (השאלה הופנתה לכולם)
התשובות הסגורות (בחירה באפשרויות שהוצגו) היו מפתיעות.
אבל מה שהיה הכי מטורף זה כמות התגובות ב'אחר'.
שטף של תגובות נזעמות נגד המלוניות!
לדעתי זה התוצאה הכי חשובה בסקר הזה!
לתשומת לב פיקוד העורף.
---
זהו.

* אל תצפו לתגובה ממני לפני שתקראו כל מילה שכתבתי למעלה.
טרחתי. עמלתי. תכבדו.
משך
---
סתם סטטיסטיקה מיותרת לאינטליגנציה שלכם:
המילה הכי דומיננטית במאמר היא 'לא'. (17 פעם. לא כולל)
אולי זה אומר שאני שלילי?...(;

*גילוי נאות: 'קופת חולים מכבי היא היקרה מכולם!'. אגב, אני בקופה הזו (;