אפשר לכתוב מס' טיפים איך עושים זאת באופן מושכל? איך חוזרים ללקוח כך שלא יהווה מטרד?
את הרי יודעת שנתת להם פצצה של מחיר, אבל הם לא מבינים אומנות והם צריכים בדיוק אותך!
שואלת גם..
בכל מקרה רותי וינברג תודה על המאמר ששלחת-ממש מחכים רק אם תוכלי לתת באמת טיפים איך לעשות את זה.
מי שלא מבין שהוא זקוק לך- זו בעיה
ובאמת בסוג העבודות שהן 'מותרות' ז"א, דברים שאנשים מסתדרים גם בלעדיהן- חושבת שצריך מראש לפנות לקהל יעד מודע, עם מושגים ושמוכן לשלם.
עדיין לחזור ללקוח זה דבר טריוויאלי- אם התקשורת היתה במייל, אפשר להתקשר (אפקטיבי יותר) ואפשר להסתפק גם במייל:
"שלום וברכה, יש חדש עם ההצעה ששלחתי? התקדמתם? ראיתם ששלחתי?..."
אם תקשרתם בטלפון, הכי מתאים פשוט לבצע שיחה אחרי יומיים בערך מזמן שליחת הצעת המחיר:
'התקשרתי לבדוק היכן עומדת התקשורת ביננו, האם ראית את הצעת המחיר ששלחת? אשמח לשמוע אם יש לך הערות/ שינויים שהיית רוצה לעדכן בהצעה?'
במידה והוא אומר שלא רלוונטי- ניתן להמשיך ולבדוק מה לא רלוונטי, האם סגר עם בעל מקצוע אחר? האם המחיר לא מתאים לו? האם ירד מהענין?
אפשר כמובן לוותר ולאחל בהמלחה ולסגור, אבל חבל...
אם ענין המחיר פה זה האישו- פה יש דעות חלוקות האם נכון לבוא לקראתו במחיר כדי לתת לו הרגשה טובה ולהקל עליו להתקדם
או דווקא לנסות לחזק את הצדדים החיוביים של העסקה, אולי לפתות בעוד תוספת בעבודה ללא העלאה בתשלום.
אישית יותר נוטה אופציה הראשונה, למרות שמקצועית היא נחשבת לפחות.
אבל גם מנסה להבדיל ולהפריד בין סוגי האנשים:
יש את הסוג שמבחינתם המחיר סבבה, זה פחות או יותר מה שחשבו, הם רק לא מסוגלים לסגור בלי להוריד את המחיר, להרגשה המנצחת שלהם. לסוג כזה אשתדל לתת הנחה קלה בשביל התחושה/ לעיתים גם אעמוד על שלי אם אחשוב שאין לי מה להוריד כלל.
יש את הסוג שבאמת היו רוצים את העסקה אך היא יקרה מכפי יכולתם, וניתן לשמוע על בנ"א מה עומד מאחורי הבעיה שלו, במקרה כזה אנסה להוריד במחיר ככל הניתן בלי לצאת מופסדת. או לחילופין- אציע להוזיל את העסקה ואת הכלול בה ע"מ שיתאים לתקציב שלהם.
אך במקרים בהם אני רואה שההצעה רחוקה ממה שהלקוח מעוניין להגיע, במיוחד אם הוא בא אלי בטענת נגד שקיבל הצעות זולות בחצי- לא אתחיל ולא אכנס למקום הזה של הגיוני/ לא הגיוני, שווה/ לא שווה, ופשוט אציע בנחמדות ובכל הלב לפנות לאחד מאלו שנתן הצעת נמוכה.
פעמים רבות זה רק נסיון מגעיל של אנשים תחמנים, לפעמים זו אמת והלקוח יעשה את השיקול שלו עם מי לסגור.
אבל בכל אופן- נדע שאת שלנו עשינו.
וסתם נזכרתי במשהו מהזמן האחרון-
השארתי פניה באחד האתרים של נותני שרות כלשהם (שלפעמים אני משתגעת, שולחת פניה ואין תגובה, וזה קורה הרבה... לא חבל לכם להפסיד לקוח? תמהני...)- חזרו אלי, הייתי בממתינה, חזרתי אליהם- מגיע להפנית שיחות שם איבדתי ראש וחיכיתי שיחזרו אלי שוב, לא חזרו...
וחבל לי ולהם- כי אם היו חוזרים, משערת שהייתי סוגרת איתם עסקה שהיא לא ברמת דחיפות גבוהה ולכן עוד לא התפניתי לטפל בה, אבל אם היו חוזרים ומזכירים לי את הרצון והצרך הלא חיוני הזה, סיכוי גבוה שהיינו מתקדמים והם היו מרוויחים.
לא חבל? תזכרו זאת טוב כשאתם חוששים 'לנדנד' ללקוח פוטנצילי
וחלילה אל תגלשו לצד השני של נותני שרות שמרוב להיטות לסגור/ כי כך לימדו אותם (ממש מלמדת עליהם זכות)- מתקשרים אחת לחצי יום לבדוק מה קורה...
בד"כ כאלו יזכו ממני לתודה מנומסת אבל לא!
דרך האמצע, אה, כמה היא חשובה גם פה...
אם צלחתם את הדרך עד לשורה זו- יש לכם העוז והנחישות לעמוד גם במשימה כגון זו,
בהצלחה!