תשלום עבור עבודות תכנון ועיצוב בשוק הפרטי.

e.r.m

משתמש פעיל
עיצוב ואדריכלות פנים
שלום לכולן,
אני מקבלת הצעות לעבודות פרטיות.
אך שאני שולחת הסכם +תמחור חלקם נסוגים אחורה.
התחושה שלי שהם חושבים שהמחיר יקר אך הם לא מבינים את שעות העבודה והמחשבה בתכנון ועיצוב.
בעיקרון אני לא עובדת בחינם אך גם ולא נראה לי שהמחירים שלי כ"כ גבוהים.
איך אתן מתמחרות עבודות שלכן בשוק הפרטי?
 

רותי וינברג

מנהלת פורום אדריכלות ועיצוב פנים
מנהל
מנוי פרימיום
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
מציעה לך לחזור ללקוחות אליהם שלחת הצעת מחיר ולנסות להבין למה הם לא רוצים להתקדם-
האם המחיר גבוה בעיניהם?
אולי פנו לכמה וקיבלו הצעות שונות ובסוף סגרו עם אחרת?
אולי משהו בהתנהלות הפריע להם?

זה ייתן לך מבט מאד חשוב ומלמד להבא
בהצלחה!
 

קיר פלוס

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
האמת שאני ממש מסכימה, כנראה שכדי לשלם על עיצוב צריך להבין עיצוב!
 

e.r.m

משתמש פעיל
עיצוב ואדריכלות פנים
מציעה לך לחזור ללקוחות אליהם שלחת הצעת מחיר ולנסות להבין למה הם לא רוצים להתקדם-
האם המחיר גבוה בעיניהם?
אולי פנו לכמה וקיבלו הצעות שונות ובסוף סגרו עם אחרת?
אולי משהו בהתנהלות הפריע להם?

זה ייתן לך מבט מאד חשוב ומלמד להבא
בהצלחה!
האמת שלא נעים לי לחזור אח"כ ללקוחות לבדוק מה קורה.
אני לא לוחצת -מי שפונה אלי אני נותנת לו את מלוא ההסברים על כל התהליך והשלבים שצריך לעבור ומעבירה את זה להחלטתו...
 

רותי וינברג

מנהלת פורום אדריכלות ועיצוב פנים
מנהל
מנוי פרימיום
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
האמת שלא נעים לי לחזור אח"כ ללקוחות לבדוק מה קורה.
אני לא לוחצת -מי שפונה אלי אני נותנת לו את מלוא ההסברים על כל התהליך והשלבים שצריך לעבור ומעבירה את זה להחלטתו...
לא טוב...
אפשר לחזור בטלפון נחמד, לברר איפה הם עומדים ביחס לפרויקט, לא לשאול אם הם רוצים אותך, אלא בירור כללי להבין את מקומם.
ואם נוח לך יותר במייל- זה גם אפשרי

היה פעם מאמר מחכים של יועצת עסקית, עכשיו חיפשתי אותו כדי לשים לך קישור ורואה שהוא מלפני 3 שנים
וזכרתי אותו ומי כתבה אותו כי מאד נהנתי ממנו ולקחתי לעצמי כמה תובנות טובות:
ממליצה לנסות ליישם
 

קיר פלוס

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
אפשר לכתוב מס' טיפים איך עושים זאת באופן מושכל? איך חוזרים ללקוח כך שלא יהווה מטרד?
את הרי יודעת שנתת להם פצצה של מחיר, אבל הם לא מבינים אומנות והם צריכים בדיוק אותך!
 

e.r.m

משתמש פעיל
עיצוב ואדריכלות פנים
אפשר לכתוב מס' טיפים איך עושים זאת באופן מושכל? איך חוזרים ללקוח כך שלא יהווה מטרד?
את הרי יודעת שנתת להם פצצה של מחיר, אבל הם לא מבינים אומנות והם צריכים בדיוק אותך!
שואלת גם..
בכל מקרה רותי וינברג תודה על המאמר ששלחת-ממש מחכים רק אם תוכלי לתת באמת טיפים איך לעשות את זה.
 

רותי וינברג

מנהלת פורום אדריכלות ועיצוב פנים
מנהל
מנוי פרימיום
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
אפשר לכתוב מס' טיפים איך עושים זאת באופן מושכל? איך חוזרים ללקוח כך שלא יהווה מטרד?
את הרי יודעת שנתת להם פצצה של מחיר, אבל הם לא מבינים אומנות והם צריכים בדיוק אותך!

שואלת גם..
בכל מקרה רותי וינברג תודה על המאמר ששלחת-ממש מחכים רק אם תוכלי לתת באמת טיפים איך לעשות את זה.
מי שלא מבין שהוא זקוק לך- זו בעיה
ובאמת בסוג העבודות שהן 'מותרות' ז"א, דברים שאנשים מסתדרים גם בלעדיהן- חושבת שצריך מראש לפנות לקהל יעד מודע, עם מושגים ושמוכן לשלם.
עדיין לחזור ללקוח זה דבר טריוויאלי- אם התקשורת היתה במייל, אפשר להתקשר (אפקטיבי יותר) ואפשר להסתפק גם במייל:
"שלום וברכה, יש חדש עם ההצעה ששלחתי? התקדמתם? ראיתם ששלחתי?..."
אם תקשרתם בטלפון, הכי מתאים פשוט לבצע שיחה אחרי יומיים בערך מזמן שליחת הצעת המחיר:
'התקשרתי לבדוק היכן עומדת התקשורת ביננו, האם ראית את הצעת המחיר ששלחת? אשמח לשמוע אם יש לך הערות/ שינויים שהיית רוצה לעדכן בהצעה?'
במידה והוא אומר שלא רלוונטי- ניתן להמשיך ולבדוק מה לא רלוונטי, האם סגר עם בעל מקצוע אחר? האם המחיר לא מתאים לו? האם ירד מהענין?
אפשר כמובן לוותר ולאחל בהמלחה ולסגור, אבל חבל...
אם ענין המחיר פה זה האישו- פה יש דעות חלוקות האם נכון לבוא לקראתו במחיר כדי לתת לו הרגשה טובה ולהקל עליו להתקדם
או דווקא לנסות לחזק את הצדדים החיוביים של העסקה, אולי לפתות בעוד תוספת בעבודה ללא העלאה בתשלום.

אישית יותר נוטה אופציה הראשונה, למרות שמקצועית היא נחשבת לפחות.
אבל גם מנסה להבדיל ולהפריד בין סוגי האנשים:
יש את הסוג שמבחינתם המחיר סבבה, זה פחות או יותר מה שחשבו, הם רק לא מסוגלים לסגור בלי להוריד את המחיר, להרגשה המנצחת שלהם. לסוג כזה אשתדל לתת הנחה קלה בשביל התחושה/ לעיתים גם אעמוד על שלי אם אחשוב שאין לי מה להוריד כלל.
יש את הסוג שבאמת היו רוצים את העסקה אך היא יקרה מכפי יכולתם, וניתן לשמוע על בנ"א מה עומד מאחורי הבעיה שלו, במקרה כזה אנסה להוריד במחיר ככל הניתן בלי לצאת מופסדת. או לחילופין- אציע להוזיל את העסקה ואת הכלול בה ע"מ שיתאים לתקציב שלהם.
אך במקרים בהם אני רואה שההצעה רחוקה ממה שהלקוח מעוניין להגיע, במיוחד אם הוא בא אלי בטענת נגד שקיבל הצעות זולות בחצי- לא אתחיל ולא אכנס למקום הזה של הגיוני/ לא הגיוני, שווה/ לא שווה, ופשוט אציע בנחמדות ובכל הלב לפנות לאחד מאלו שנתן הצעת נמוכה.
פעמים רבות זה רק נסיון מגעיל של אנשים תחמנים, לפעמים זו אמת והלקוח יעשה את השיקול שלו עם מי לסגור.
אבל בכל אופן- נדע שאת שלנו עשינו.

וסתם נזכרתי במשהו מהזמן האחרון-
השארתי פניה באחד האתרים של נותני שרות כלשהם (שלפעמים אני משתגעת, שולחת פניה ואין תגובה, וזה קורה הרבה... לא חבל לכם להפסיד לקוח? תמהני...)- חזרו אלי, הייתי בממתינה, חזרתי אליהם- מגיע להפנית שיחות שם איבדתי ראש וחיכיתי שיחזרו אלי שוב, לא חזרו...
וחבל לי ולהם- כי אם היו חוזרים, משערת שהייתי סוגרת איתם עסקה שהיא לא ברמת דחיפות גבוהה ולכן עוד לא התפניתי לטפל בה, אבל אם היו חוזרים ומזכירים לי את הרצון והצרך הלא חיוני הזה, סיכוי גבוה שהיינו מתקדמים והם היו מרוויחים.
לא חבל? תזכרו זאת טוב כשאתם חוששים 'לנדנד' ללקוח פוטנצילי
וחלילה אל תגלשו לצד השני של נותני שרות שמרוב להיטות לסגור/ כי כך לימדו אותם (ממש מלמדת עליהם זכות)- מתקשרים אחת לחצי יום לבדוק מה קורה...
בד"כ כאלו יזכו ממני לתודה מנומסת אבל לא!
דרך האמצע, אה, כמה היא חשובה גם פה...

אם צלחתם את הדרך עד לשורה זו- יש לכם העוז והנחישות לעמוד גם במשימה כגון זו,
בהצלחה!
 

e.r.m

משתמש פעיל
עיצוב ואדריכלות פנים
צלחתי עד השורה האחרונה במיוחד שזה מאוד רלוונטי בשבילי.
תודה על העצות המחכימות חייבת לציין שזה פתח לי אפיק נוסף.....
תודה רבה!
 

מברר

משתמש פעיל
אם אפשר לתת מילה מהזוית של הלקוח:
אני חושב שלקוח בהחלט מצפה מאדריכלית צעירה וחדשה יחסית (אם בזה אנו עוסקים), לקחת מחירים פחותים יותר לעומת המקצועיות והמנוסות בתחום.
אחרי הכל, מבחינתו יכול להיות שהוא סוג של שם כספו על קרן הצבי - מי אמר שהיא טובה? התעודה??
זה ברור לכל אחד, שהיכולות של מעצבת צעירה היום, לא יהיו היכולות שלה בעוד 10 שנים (אם לא, אז מצבה בעתיד חמור), לא משנה כמה היא מוכשרת. גם הטעויות שהיא עלולה לעשות היום, היא לא תעשה בעוד 10 שנים.
אז תמורת מחיר נמוך יחסית, שווה לו לקחת את הסיכון.

ראיתי זאת באופן אישי באדריכלית צעירה שלקחנו לעבודה ממש קטנה, דוקא היה לה נסיון באופן יחסי, אבל טעתה טעויות של מתחילה, ובסוף רק יצא לנו יותר יקר השעות הנוספות שהיא עבדה על התיקונים..

בנוסף לכך, עוד מילה כללית:
נסיון שווה כסף, זה לכל הכיוונים, גם למחיר שהלקוח מוכן להשקיע, ויכול להיות שגם לבעל המקצוע (אדריכל במקרה זה) שעתה הינו בעל נסיון פחות יחסית, שווה לקחת מחירים זולים יותר, כדי לצבור את הנסיון.

בתחום התכנות לדוגמא, מאד מקובל שבתחילת הדרך מתכנתות מקבלות סכומים נמוכים על גבול המגוכחים, אבל הנסיון הזה שווה הון בעתיד.
א"א להסתכל על עבודה רק מתוך מבט עליה ספציפית, אלא על מה שיבוא בעקבותיה.
במיוחד באדריכלות ועיצוב פנים, שמקובל מאד לקבל עבודות לא ע"פ הגשת מועמדות, אלא מפה לאוזן - לקוח מרוצה שווה הרבה יותר מהעבודה הספציפית שנעשתה עבורו!
יש תחרות עצומה בתחום, כל שנה יש עוד עשרות אדריכליות שנכנסות לשוק,
ואם לא יהיו הניסיון וההמלצות, מה יגרום לאנשים לקחת דווקא אותך??

אז אפשר להתלונן - ובצדק - על אלה שמוכנות לעבוד במחירי הפסד ושוברות את השוק לכולם.
אבל כל מי שיודע א'ב' של כלכלה, יודע שזה בלתי מציאותי להתווכח עם השוק.
אם ללקוח יש על אותה עבודה 2 הצעות, כל עוד שהוא לא משוכנע שהאחת טובה יותר, הוא יקח את הזולה יותר.
כדי לשכנע אותו צריך לצבור נסיון והמלצות...

יש לי אחיינית שלמדה גרפיקה, שאלתי אותה איך היא מתמחרת - היא דיברה גבוהה גבוהה על כמה שהיא טובה ולוקחת מחירים טובים, כי היא שווה את זה...
אבל תכלס' - היא כבר למעלה משנה יושבת בבית משועממת, מקבלת פירורים של עבודה פה ושם,
ונס שלבעלה יש כולל עם מילגה מסודרת וגבוהה באופן יחסי, אחרת לא היה להם מאיפה לחיות.

אז יכול להיות ששווה בהתחלה להתעלם מהתחושות של המרמור ואולי הניצול,
ולהתמקד בצבירת כמה שיותר נסיון.
הצעה
 
נערך לאחרונה ב:

מברר

משתמש פעיל
מי שלא מבין שהוא זקוק לך- זו בעיה
ובאמת בסוג העבודות שהן 'מותרות' ז"א, דברים שאנשים מסתדרים גם בלעדיהן- חושבת שצריך מראש לפנות לקהל יעד מודע, עם מושגים ושמוכן לשלם.
לדעתי בהרבה מקרים מי שלא סגר במקרה כזה, זה לא בגלל שהוא החליט לוותר על עבודתה של מעצבת.
אלא או בגלל שהוא מצא מישהי זולה יותר, או שהחליט ללכת על מישהי מנוסה יותר.
 

e.r.m

משתמש פעיל
עיצוב ואדריכלות פנים
אני לא מתחילה....
כבר 8 שנים בתכנון ציבורי ומעל לתיכנון ועיצוב של 350 יח' דיור כולל דירות יוקרה שעלות השינויים בהן ועיצוב הפנים כ-600000 ש"ח לדירה.
מה שרציתי לברר ולשמוע חוות דעת נוספות זה על הצעות ששלחתי להם הסכם עם תמחור שלהערכתי בשוק הפרטי -לא גבוהה בכלל הם לא חזרו אלי....
היה לי חשוב לדעת שאני נוהגת נכון כי בסופו של יום כן הייתי רוצה להתפרסם גם בשוק הפרטי שהוא יותר ריווחי...
דבר נוסף שאני חושבת עם כל הרצון לקחת עבודות פרטיות אין שום עניין לעבוד בחינם לדוג' :פגישה ראשונה בדירה-אם לא הייתי גובה עליה כסף הייתי כל היום מסתובבת בדירות, ברגע שאני מבקשת איזה שהוא סכום סימלי עבור הפגישה זה מראה רצינות כמובן שאני אקזז את הסכום הזה המהחיר הסופי.
בכל אופן תודה על התגובה-מסכימה עם כל מילה.
 

e.r.m

משתמש פעיל
עיצוב ואדריכלות פנים
אז אפשר להתלונן - ובצדק - על אלה שמוכנות לעבוד במחירי הפסד ושוברות את השוק לכולם.
אבל כל מי שיודע א'ב' של כלכלה, יודע שזה בלתי מציאותי להתווכח עם השוק.
אם ללקוח יש על אותה עבודה 2 הצעות, כל עוד שהוא לא משוכנע שהאחת טובה יותר, הוא יקח את הזולה יותר.
כדי לשכנע אותו צריך לצבור נסיון והמלצות...
בנוסף-מניסיון אדגיש כי בתכנון ועיצוב אין חכם כבעל הניסיון-זה תחום רגיש שכל תיקון טעות בו יכולה לגרור עלויות גבוהות מאודדדדד יותר מההפרש בעלות בעל המקצוע
 

רותי וינברג

מנהלת פורום אדריכלות ועיצוב פנים
מנהל
מנוי פרימיום
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
לדעתי בהרבה מקרים מי שלא סגר במקרה כזה, זה לא בגלל שהוא החליט לוותר על עבודתה של מעצבת.
אלא או בגלל שהוא מצא מישהי זולה יותר, או שהחליט ללכת על מישהי מנוסה יותר.

כתבת דברים נכונים מאד
אבל על זה אני חולקת- יש סוג של שרותים שהם מעבר לדברים הנדרשים
יהיו האנשים שברור ילכו על זה
יהיו כאלו שרק אם הסכום יתאפשר/ ידבר עליהם
ויהיו אלו שבכלל לא יפזלו לכיוון

ב"ה שהיום אנחנו במצב שתכנון אדריכלי הפך לכמעט חובה (כמעט, כי עדיין יש אנשים שמנסים לחסוך בזה וחבל...)
מה שמעבר, ובמיוחד סטיילינג לכל גרורותיו- בהחלט לא, ואם המחיר גם ייראה ללקוח גבוה ביחס לתמורה/ ביחס ליכולותיו הכלכליות- הוא ירד מהענין ויתפשר על ביצוע עצמי או פועל ערבי שיעבוד לפי שעות
לא נחמד, אבל אלו חיינו, במיוחד לאור אורח החיים הסתפקני יחסית שאנחנו מנהלים, מבחירה...
 

מברר

משתמש פעיל
דבר נוסף שאני חושבת עם כל הרצון לקחת עבודות פרטיות אין שום עניין לעבוד בחינם לדוג' :פגישה ראשונה בדירה-אם לא הייתי גובה עליה כסף הייתי כל היום מסתובבת בדירות, ברגע שאני מבקשת איזה שהוא סכום סימלי עבור הפגישה זה מראה רצינות כמובן שאני אקזז את הסכום הזה המהחיר הסופי.
אם אין נסיון בשוק הפרטי אז זה גם סוג של ניסיון שחשוב לצבור. אולי יותר המלצות מאשר ניסיון.

2 שאלות:
1) לגבי גביית תשלום על פגישה בדירה, נשמע מאד הגיוני, אבל מה מקובל בתחום?
2) למה לבצע כבר פגישה ראשונה בדירה? לא הגיוני יותר להגיע קודם כל אליך למשרד/ דירה עם תוכניות או תמונות, לשמוע התרשמות כללית, להחליט אם רוצים להתקדם ורק אז לטרוח להגיע לדירה?
כך היה כשאנחנו חיפשנו מעצבת.
 

e.r.m

משתמש פעיל
עיצוב ואדריכלות פנים
אם אין נסיון בשוק הפרטי אז זה גם סוג של ניסיון שחשוב לצבור. אולי יותר המלצות מאשר ניסיון.

2 שאלות:
1) לגבי גביית תשלום על פגישה בדירה, נשמע מאד הגיוני, אבל מה מקובל בתחום?
2) למה לבצע כבר פגישה ראשונה בדירה? לא הגיוני יותר להגיע קודם כל אליך למשרד/ דירה עם תוכניות או תמונות, לשמוע התרשמות כללית, להחליט אם רוצים להתקדם ורק אז לטרוח להגיע לדירה?
כך היה כשאנחנו חיפשנו מעצבת.
זה בדיוק הנקודה כי כן יש לי ניסיון רב בתחום תכנון ועיצוב אז לא נראה לי אקוטי דרך איפה עשיתי את זה בשוק הפרטי או דרך חברה.
אני כן מורידה מחירים ממה שמקובל בשוק הפרטי באמת כדי לצבור המלצות מאחר ורב העבודה שלי הינה בציבור הלא דתי שהדרישות שם מאוד גבוהות וכן היכולות.
- לפי מה שידוע לי כן גובים על פגישות בדירות.
- בעיקרון שפונים אלי לביצוע עיצוב פנים וסייטילנג לא כולל תיכנון -אני מקיימת פגישה ראשונה בדירה על מנת לבדוק אם יש היתכנות בין רצון הלקוח לביצוע טכני בשטח-זה חוסך לי המון שאלות מול כאלה שפחות מבינים מה יש /אין
שאני נפגשת עם לקוחות פגישה ראשונה במשרד הם רוקמים לי את החלון שלהם אך לפי נתונים בשטח הוא לא בר קיימא-לא לכולם יש תוכניות ויש דירות שהן ישנות מאוד.
 

e.r.m

משתמש פעיל
עיצוב ואדריכלות פנים
לדעתי בהרבה מקרים מי שלא סגר במקרה כזה, זה לא בגלל שהוא החליט לוותר על עבודתה של מעצבת.
אלא או בגלל שהוא מצא מישהי זולה יותר, או שהחליט ללכת על מישהי מנוסה יותר.
וזה כ"כ נכון-היו מיקרים שקיבלתי לאחר מעשה טלפונים מכאלה שהיו איתי כי הם מתחרטים שהתפשרו....
 

מברר

משתמש פעיל
זה בדיוק הנקודה כי כן יש לי ניסיון רב בתחום תכנון ועיצוב אז לא נראה לי אקוטי דרך איפה עשיתי את זה בשוק הפרטי או דרך חברה.
אפשר להתווכח על זה.
לדוגמא, בשוק הפרטי אנשים מחפשים לא רק מומחית לעיצוב, אלא אחת שתהיה מעין "פרויקטורית" ותדאג ליישום של כל התוכנית - נגר, חשמלאי, אינסטלטור, איש שיש, צבעי, מתקין מזגנים וכו' וכו'.
קשר עם אנשים כאלו ונסיון בעבודה איתם, הוא גם סוג נסיון שאנשים מאד מחפשים, ולא נרכש באופן מספק בעבודה בחברה עם העובדים הקבועים שלה.

אולי צריך לשנות האופי והסגנון של הפגישה הראשונה במשרד,
לא לרדת לפסים מעשיים של תכנון אלא בעיקר לדבר על גישה, אופן העבודה שלך, והצגת רעיונות ועבודות קודמות. תוך מתן הסבר שירידה לפסים מעשיים יותר בנוגע לתכנון המבוקש, דורשת פגישה באתר בתשלום.
מצד אחד לא הגיוני לקיים פגישה באתר הלקוח בחינם.
מצד שני אדם מתקשה להשלים עם הרעיון שעליו לשלם על פגישה ראשונה לפני שבכלל יודע על מי ומה מדובר.

אני זוכר שכשחיפשנו מעצבת היתה אחת שרצתה 250 ש"ח על פגישה ראשונה, וזה מקוזז מהסכום הכללי אם ממשיכים (מדובר על פגישה אצלה במשרד).
לא נפגשנו איתה, במבט לאחור כנראה הרבה בגלל דרישת התשלום מראש, למרות שהסכום לא גבוה וסביר בעיני לפגישה כזו, אבל גם זה סכום שלא מגיע כלאחר יד, ואין לי שום סיבה לתת 250 ש"ח על דבר שאני חסר הכרות מינימלית איתו ואיני יודע בכלל אם הוא מתאים לי.

אין לי מושג אם הרעיון הזה ישים.
בשביל זה יש כאן את בעלות הנסיון שיספרו כיצד הן עובדות.
 

מנחם הויזמן

משתמש רשום
אני ממליץ לחלק את השרות שאנחנו נותנים למספר סעיפים, ובכל סעיף לכתוב מחיר.
כך הלקוח רואה שאנחנו לא כל כך יקרים , בנוסף הוא רוצה לחסוך, הוא יכול לבחור לא להזמין אצלינו את כל השירותים האפשריים.
בנוסף כדאי לכתוב סעיף ברור על שינויים אחרי סיום שלב התכנון, (אחרי שהלקוח הסכים לתכנון/עיצוב המוצע, ועברנו לשלב הכנת תכנון מפורט). ככה אנחנו לא צריכים סתם להעלות את המחיר מפחד מהלא-נודע כמה שעות נוספות לא-צפויות יהיו לנו.
 

תהילה ישכיל

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
אין לי מושג אם הרעיון הזה ישים.
בשביל זה יש כאן את בעלות הנסיון שיספרו כיצד הן עובדות.
מקובל מאוד לקחת תשלום עבור פגישת ייעוץ ראשונה לצורך הצעת מחיר
זה זמן שהמעצבת מקדישה ללקוח על חשבון שעות העבודה שלה
בעיני אלו דמי רצינות
לקוח שחושב פעמיים אם לשלם אותם הוא גם לקוח שיתלבט לאחר שיקבל הצעה מסודרת
התשלום עבור הפגישה(שגם ממנה הלקוח יוצא עם ידע קונקרטי, פרוגרמה מסודרת ועוד תוכן חשוב לבחירות ולהחלטות שלו) מקוזז מההצעה בלאוו הכי כך שאין כאן איזו גביה לא מוצדקת...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קל

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה:ב אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי:ג אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד:ד כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא:ה קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי:ו נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר:ז יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת:ח וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו:
נקרא  47  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה