תשלום עבור נסיעה- מי המרוויח?

תקוה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קהילת הספרנים
קרה לי דבר מוזר- זקוקה לעצתכם!

הטענתי אצל נהג מחברת קווים 30 שקל ברב קו נתתי לו שטר של 50 שקל.
ריחפתי כנראה באותו רגע כי לא שמתי לב שלא קיבלתי עודף 20 שקל.

כשירדתי מהאוטובוס אני מחפשת את הכסף שהיה אמור להיות לי בארנק ומגלה את תוצאת הריחוף.
בתמימותי התקשרתי לקווים וביקשתי את הכסף המגיע לי.
ענה לי אחד מהשירות לקוחות, תשובה שמעמידה את המודעה שראיתי היום במקומון בסימן שאלה אדיר! וכן כל האנשים ששילמו לסופרבוס ביום האחרון של החברה בעיר----
והתשובה-- הנהג הינו סוכן של קווים ואם לא דרשת את הכסף שלך הכסף נכנס ישירות לכיסו כמו כל הכסף ששילמו כל הנוסעים על נסיעה באוטובוס לכי תבקשי מהנהג את כספך (הוא בטוח שאישה חרדית תעמוד להתווכח עם נהג שיכול להציג אותה כשקרנית...)

עכשיו מתפרסמת מודעה שכל מי שעלה בפורים ולא שילם שישלם כעת לקווים. והרי הנהג הוא שהפסיד את הכסף, לא חברת קווים, שיבואו הנהגים בדרישה! למה קווים? זאת אומרת שהכסף כן מגיע לקווים? אז שיחזירו לי את הכסף לא?

מה אתם אומרים?
 

מירה כ

משתמש סופר מקצוען
לי קרה כזה מקרה בדיוק לפני שנתיים ב"ויאוליה". שלחתי להם פקס וציינתי שזו היתה הבעיה שלי שלא שמתי לב לעודף, ובכ"ז הם שלחו לי זיכוי על 2 נסיעות.
כל הכבוד להם!
 

למען דעת

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
נכתב ע"י תקוה;1229205:
תשובה שמעמידה את המודעה שראיתי היום במקומון בסימן שאלה אדיר! וכן כל האנשים ששילמו לסופרבוס ביום האחרון של החברה בעיר----

מה אתם אומרים?

לכאורה אין שום קשר בין הסיפור הזה למודעה של קווים:
במקרה שהנסיעה נרשמה - הנהג מעביר כסף לחברה, כשהעודף שלא נרשם עלול להישאר בכיסו. אבל במקרה שהנסיעה לא נרשמה (כמו בפורים ובעצרת, וכמו במקרה שהנהג אומר 'תשלמו בפעם הבאה'), החברה לא קבלה מאומה מהנהג!
 

yosher2005

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
בדיוק.
כל תשלום שהנהג הוציא עליו קבלה עובר לחברה. מה אין כן, תשלום שלא נרשם.

בענין המודעה שהתפרסמה, הנהג הפסיד את הפרמיה שלו מהנסיעה היות והתשלום יועבר ישירות לחברהץ
 

efrat1

משתמש סופר מקצוען
אכן, אין קשר!
האוטובוסים שלא בוצעה בהם גביה היו (לפחות ברובם)אוטובוסים של חברות קבלן, ולא של חברת קווים.
כך שמסתבר שבהם כל שיטת ההעסקה היא שונה משל נהג של החברה.

אבל למה שלא תבררי מי היה הנהג? לי זה קרה פעם בסופרבוס ז"ל והם נתנו לי את מספר הפלא' של הנהג, והתקשרתי אליו ותאמתי איתו, והוא נתן לי מיד את העודף ללא בעיה!!!
 

תקוה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קהילת הספרנים
תודה לכם-
נציג החברה אז אמר שאם לא הייתי משלמת הנהג היה מפסיד, לא החברה.
 

למען דעת

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
אם החברה היתה מוכיחה את זה לנהג
 

קטיפתית

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
פשוט וקל -
באוטובוס של החברה, רק מה שנרשם יש לחברה חלק בו, בעוד במקרה כזה אין רישום והכסף הולך לנהג עצמו. וגם במקרה של רישום ההתחשבנות היא מול הנהג, ולכן [מבלי לסנגר] יש נהגים שפותחים רק דלת אחת כי אם נוסע עולה בלי תשלום זה עלול להתקזז מהנהג
לעומת זאת בנסיעות ללא תשלום, בחגים ובזמני בעומס, הנובעות מכך שהאוטובוסים שכורים מחברות פרטיות ואחרות, ומשום שאין מערכת כירטוס מתאימה, ומשלמים אח"כ/ע"י מבקר/וכדו/ - החברה כבר שילמה על שכירות אוטובוס ולרוב גם נהג לחברה השניה כך שמי שלא שילם מפסיד את החברה עצמה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמא

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה קְרָאתִיךָ חוּשָׁה לִּי הַאֲזִינָה קוֹלִי בְּקָרְאִי לָךְ:ב תִּכּוֹן תְּפִלָּתִי קְטֹרֶת לְפָנֶיךָ מַשְׂאַת כַּפַּי מִנְחַת עָרֶב:ג שִׁיתָה יְהוָה שָׁמְרָה לְפִי נִצְּרָה עַל דַּל שְׂפָתָי:ד אַל תַּט לִבִּי לְדָבָר רָע לְהִתְעוֹלֵל עֲלִלוֹת בְּרֶשַׁע אֶת אִישִׁים פֹּעֲלֵי אָוֶן וּבַל אֶלְחַם בְּמַנְעַמֵּיהֶם:ה יֶהֶלְמֵנִי צַדִּיק חֶסֶד וְיוֹכִיחֵנִי שֶׁמֶן רֹאשׁ אַל יָנִי רֹאשִׁי כִּי עוֹד וּתְפִלָּתִי בְּרָעוֹתֵיהֶם:ו נִשְׁמְטוּ בִידֵי סֶלַע שֹׁפְטֵיהֶם וְשָׁמְעוּ אֲמָרַי כִּי נָעֵמוּ:ז כְּמוֹ פֹלֵחַ וּבֹקֵעַ בָּאָרֶץ נִפְזְרוּ עֲצָמֵינוּ לְפִי שְׁאוֹל:ח כִּי אֵלֶיךָ יְהוִה אֲדֹנָי עֵינָי בְּכָה חָסִיתִי אַל תְּעַר נַפְשִׁי:ט שָׁמְרֵנִי מִידֵי פַח יָקְשׁוּ לִי וּמֹקְשׁוֹת פֹּעֲלֵי אָוֶן:י יִפְּלוּ בְמַכְמֹרָיו רְשָׁעִים יַחַד אָנֹכִי עַד אֶעֱבוֹר:
נקרא  13  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה