התייעצות תרופת סבתא לצינון למי יש?

יהודית ק

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
כבר חודשיים שאני סובלת מצינון מוגבר, מסתובבת בבית אם חבילת טישו צמודה, מתעטשת המון!
יש ימים שיותר טוב, ויש ימים שאני עסוקה רק בזה, ביומיים האחרונים אני מרגישה שצריך כבר לגמור אם זה,
אשמח לתרופת סבתא בנושא, חוץ מנזלת והתעטשות אין כלום ב"ה, תודה לכל עצה.
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
כבר חודשיים שאני סובלת מצינון מוגבר, מסתובבת בבית אם חבילת טישו צמודה, מתעטשת המון!
יש ימים שיותר טוב, ויש ימים שאני עסוקה רק בזה, ביומיים האחרונים אני מרגישה שצריך כבר לגמור אם זה,
אשמח לתרופת סבתא בנושא, חוץ מנזלת והתעטשות אין כלום ב"ה, תודה לכל עצה.
אולי זה אלרגיה לאביב?
 
  • תודה
Reactions: B&B

האסטרטגית

משתמש פעיל
  • לימון – לימון שווה המון. נוגד חמצון טבעי, הוא עשיר בויטמין C הידוע כמסייע למערכת החיסונית ולבריאות הכללית. מכיוון שהחומציות הגבוהה שלו מקשה על השרדותם של חיידקים ונגיפים, שתייתו יכולה להקל רבות על גרון מודלק. ממולץ להוסיף אותו לתה חמים (אך לא חם מדי).
  • קיווי, גמבה (פלפל) ותפוזים – כולם מקורות עשירים בויטמין C וממולץ להרבות באכילתם. צריכת ויטמין C מוגברת מוכחת כבעלת השפעה מקלה על עוצמת ההצטננות ועל אורכה.
  • ג'ינג'ר – מוכר גם בשם זנגביל. לשורש החריף הזה יש סגולות בריאותיות רבות מספור. הוא אחד מנוגדי הדלקות החזקים ביותר בטבע, והוא נותן תחושת חמימות נעימה בגוף. גם אותו אפשר להוסיף לתה או למאכלים שונים. ניתן גם ללעוס חתיכה קטנה ממנו, או להשתמש באבקה שהיא מרוכזת יותר מהשורש הטרי.
  • קינמון – עוד תבלין טעים המקנה חמימות נעימה וגם לו יתרונות בריאותיים רבים, בין היתר טיפול בכאבים. במשך דורות רבים נעשה בו שימוש רפואי והוא נחשב למרכיב חובה בכל מטבח בריא. יחד עם הג'ינג'ר זהו שילוב מנצח, ממריץ ומעורר.
  • בצל – הבצל החריף ידוע ביכולתו לקטול חיידקים. ריחו החזק עלול להיות מרתיע, אבל הוא גם עוזר לנשימה ומקל על הגודש באף. מומלץ להניח בצל חצוי בחדר השינה במהלך הלילה. להגברת האפקט ניתן לחרוץ בו מספר חריצים ולפזר עליהם מעט מלח.
  • מי מלח – פשוט אך אפקטיבי. המלח יוצר סביבה עוינת לחיידקים ונגיפים, שאינם יכולים לחיות בסביבתו. בעזרת מזלף פלסטיק ניתן לשטוף את הסינוסים במים מומלחים קלות לסילוק הצטברות של נזלת, שגורמת לתחושת לחץ בפנים ומקשה על הנשימה. הודות לטיפול הפשוט הזה דרכי הנשימה יהיו פנויות ונקיות. שימוש נוסף במי מלח הוא גרגור בגרון במשך דקה או שתים, בסופו יש לירוק אותם החוצה ולא לבלוע. הפעולה המהירה הזו מורידה נפיחות ברקמות ומשמידה בקטריות שהתנחלו בו.
  • סיר אדים – דרך נוספת לעודד את הנזלת לצאת היא על ידי שימוש בסיר אדים: ממלאים סיר במים רותחים ומטים מעליו את הראש כדי לשאוף את האדים העולים ממנו. ממולץ לכסות את הראש והסיר יחד במגבת כדי להעצים את הפעולה. ניתן להזליף כמה טיפות שמן אתרי, כדוגמת אקליפטוס או מנטה, שגם הם תורמים לפתיחת דרכי הנשימה.
  • מים – רוב האנשים ממעיטים בערכו של נוזל החיים ובעיקר בחורף קל לשכוח כמה חשוב לשתות. גם בעונה הקרה חשוב למנוע מצב של התייבשות ולספק לגוף מספיק נוזלים, אם על ידי שתייה או אכילת מרקים. במקביל כדאי להמנע מאלכוהול וקפאין, המחמירים את ההתייבשות. מצב מאוזן של הנוזלים בגוף יעזור לו להתמודד עם הצינון ולתסמינים להיות קלים יותר.
  • דבש – ניצול הדבש מתועד כבר מהתקופה הפרהיסטורית, ומאז מצרים העתיקה הוא משמש לצרכים רפואיים. בימינו הוכחו סגולותיו, המועברות זה דורות כתורה שבעל פה, במחקרים מדעיים. הנוזל הצמיגי והמתוק הזה הוא בעל תכונות אנטי בקטריאליות, מדכא חיידקים ופטריות ביעילות. מחקרים הראו כי אכילת מעט דבש מסייעת לשיעול אף יותר מסירופ שיעול, וארגוני הבריאות ממליצים על השימוש בו.
  • שמן סיני – שמן בעל ריח חזק מאוד, שמריחתו מתחת לאף גורמת לפתיחה מיידית של דרכי הנשימה. מי שאין לו שמן סיני בבית יכול להשתמש בשמן אתרי חזק או בעלי מנטה.
  • שום – שום נחשב לאנטיביוטיקה של הטבע וגם הוא נמצא בשימוש רפואי מאז המצרים הקדמונים. ידע עתיק זה אינו מכזיב וגם הרופאים בני ימינו ממליצים על שימוש בשום טרי, שהוא חומר אנטיבקטריאלי ואנטי פטרייתי חזק, והשפעותיו הבריאותיות יכולות להגיע רחוק ביותר. הטיפול האפקטיבי ביותר הוא לעיסת שן שום טרייה, אך עבור מי שמתקשה עם החריפות העזה קיימת השיטה של עטיפת שן השום בלחם ובליעתה, בלי ללעוס. השום יכול לשמש גם תוספת נהדרת וטעימה למאכלים שונים.
  • סירופ ביתי נגד שיעול – השריית בצל ושום בדבש מניבה סירופ נהדר, טבעי ומחטא. יש להשרות את התערובת כמה שיותר זמן בטמפרטורת החדר, כדי שהחומרים הפעילים של הבצל והשום ישתחררו וייספגו בדבש.
  • סירופ אגסים – סירופ נוסף בהכנה ביתית, שעוזר לדרכי הנשימה וגם טעים להפליא. הרתיחו כמה אגסים במים ושתו את החליטה שנוצרה. אפשר גם לאכול את האגסים המבושלים.
 

0548

משתמש מקצוען
נשמע באמת אלרגיה לאביב כי צינון לא לוקח כזה הרבה זמן.
אם לא יעזרו שאר תרופות הסבתא נסי לקחת כדורי אלרגיה לכמה ימים ולראות אם משפיע.
אם זו אלרגיה כדורים כמו טלפסט יראו שיפור ממשי בתוך כמה ימים.
 

אבן ספיר

משתמש מקצוען
משהו שהוא בדוק ומנוסה!!!!
לוקחים מים חמימים ומערבבים עם מלח ושואפים דרך האף עד הפה
כל פעם סותמים נחיר אחד ושואפים מזה שלא סתום , עושים זאת כמה פעמים והכל עובר
זה שוטף הכללללל
אגב זה גם טוב מאוד למנוע קורונה וגם מי שכבר חולה עוזר מאוד כתרופה
 

יהודית ק

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים

יהודית ק

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
עד לפני יומיים האף שלי היה די סתום, עכשיו הכל יוצא, זה אומר שזה יותר טוב? ומתי זה יגמר כבר?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  14  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה