חרבות ברזל תיעוד מהמלחמה

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
לבקשת רבים, אנו מבקשים שלא להעלות תמונות וסרטונים מהמלחמה באשכולות האחרים.

האשכול נועד להעלאת קבצי סטילס אודיו ווידאו,
לא לתגובות שרשרת, עדכונים ודיונים, בשביל זה יש מקומות אחרים.

כמה כללים מחייבים לפני השתתפות באשכול:
  • אין להעלות תמונות שאין העין סובלת.
  • אין להעלות תמונות נשים.
  • אין להעלות תמונות הנוגדות את הצנזורה.
  • אין להעלות תכנים של האויב המכילים "לוחמה פסיכולוגית", כמו סרטונים ותמונות של החמאס וכדו'.
  • תמונות מרובות יש להכניס לספוילר, ולכתוב מפורש אם זה לא לבעלי לב חלש.
  • תמונות מחבלים יש להעלות בספוילר בלבד!
  • אין להספים את האשכול עם הודעות "אפשר בזיפ" "חסום" "אפשר בקובץ" וכדו'.

    הודעה בניגוד לכללים אלו, תגרום לחסימה מיידית מהאשכול.

הוספנו אפשרות דירוג:
  • דירוג חיובי - להודעה מיוחדת, ששווה לנעוץ אותה גבוה.
  • דירוג שלילי - להודעה כפולה או שנוגדת את כללי הפורום.
    אין להשתמש בדירוג השלילי כדי להביע רגשות כלפי הודעה קשה ככל שתהיה כל עוד היא עומדת בחוקי האשכול.

בתקווה לבשורות טובות!
 

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
*מטוס קרב יירט מטרה אווירית עויינת במרחב הים האדום*

מטוס קרב של חיל האוויר יירט בהצלחה מוקדם יותר היום במרחב הים האדום מטרה אווירית עויינת שהייתה בדרכה לשטח ישראל.

יחידת הבקרה האווירית עקבה אחר המטרה לאורך האירוע.
(דוצ)
צפה בקובץ המצורף VID-20231226-WA0047.mp4
 

קבצים מצורפים

  • VID-20231226-WA0047.zip
    2.2 MB · צפיות: 89

יוסי1234

משתמש מקצוען
הותרו לפרסום שמותיהם של חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם: רס״ר (מיל׳) מאור לביא (Maor Lavi), בן 33, מסוסיה, לוחם בגדוד 450, חטיבת ביסל״ח, נפל בקרב במרכז רצועת עזה. רס״ן שי שמריז (Shay Shamriz), בן 26, ממרכז שפירא, מפקד פלוגה בגדוד 931, חטיבת הנח״ל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. סרן (מיל׳) שאול גרינגליק (Shaul Greenglick), בן 26, מרעננה, קצין בגדוד 931, חטיבת הנח״ל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. 1703626171689.png
 

yael305

משתמש מקצוען
הותרו לפרסום שמותיהם של חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם: רס״ר (מיל׳) מאור לביא (Maor Lavi), בן 33, מסוסיה, לוחם בגדוד 450, חטיבת ביסל״ח, נפל בקרב במרכז רצועת עזה. רס״ן שי שמריז (Shay Shamriz), בן 26, ממרכז שפירא, מפקד פלוגה בגדוד 931, חטיבת הנח״ל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. סרן (מיל׳) שאול גרינגליק (Shaul Greenglick), בן 26, מרעננה, קצין בגדוד 931, חטיבת הנח״ל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. צפה בקובץ המצורף 1534895
 

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
טיל נ"ט שוגר מלבנון בשעות הצהריים ופגע בלול תרנגולות במושב דוב"ב שבגליל העליון.
שלומי יקוטי, בעליו של הלול, סיפר כי נזק רב נגרם ללול ולמכלי המזון, וכי בלול סמוך מתו מאות תרנגולות. יקוטי הוסיף כי "פתאום שמענו בום אדיר, וגם ללול שלי נגרם נזק. זה מפחיד, כל פעם שאני פה - החיזבאללה יורים. כאילו שהם יודעים שאנחנו כאן".
צפו ברגע הנפילה בשידור חי!
 

קבצים מצורפים

  • WhatsApp Video 2023-12-26 at 18.01.38.zip
    2.2 MB · צפיות: 97

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
רקטה פגעה היום בבית כנסת בשדות נגב, אין נפגעים.

ADKq_NYp__B-izxw-fFVI52ED1U33OzHgr0EOA1H_yuCABxnfYq3sFNJUP6fkUHF7b4CpbBDl2ArfQldfCkIqYiJvYX30_scSYrZqAK1OdsJhfXpy9kgd8VM4uPZtpJRFE-3-l8yruEArDPpsyS_gd6dckU3OjcZHdNe8VDxcYCfDlmGnRXTnWU8UwXcfas_ZUkH3xZ0FNLTslzFZYUYjYn-UQF1wqPXv196Y4A5Sv_isyB2wE1HX9txZzDAirizc9f7=s0-d-e1-ft
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

מכתב הפרידה של הלוחם שנפל בקרב: "נפלתי בכבוד למען עמי. אין לי חרטות"​

רס"ל במיל' יוסף גיטרץ (25) מתל אביב נהרג בקרבות ברצועת עזה. הוריו חשפו מכתב שהותיר להם במקרה וייפגע בקרב​

יוסף גיטרץ היד (צילום: דובר צהל)
וכך כתב להם הבן: "אימא ואבא היקרים, אני מאוד אוהב אתכם. הכול כמו שאמור להיות. אני בעצמי בחרתי בזה. חייתי חיים טובים ומעניינים, יחד עם זאת אני לעולם לא פחדתי מהמוות. הייתי יכול לא ללכת לכאן ולהסתתר. אבל זה היה מתנגד לכל מה שאני מאמין ומעריך ובמי שאני מחשיב את עצמי. "לכן לא הייתה לי ברירה, והייתי עושה את אותו דבר אם הייתי יכול לבחור שוב. אני עשיתי את הבחירה הזאת בעצמי והלכתי איתה עד הסוף. נפלתי בכבוד למען עמי. אין לי חרטות. אני מאוד אוהב אתכם וגאה שאתם ההורים שלי. אתם נתתם לי המון. היו לי חיים מאוד מעניינים, עשירים, מאושרים, ייחודיים. "המוות שלי רק מדגיש זאת. ‏אתם בוודאות בכאב רב. אבל אתם תתגברו על זה. מאוד הייתי רוצה בזה. זה דבר העיקר שאני רוצה. לשניכם יש הרבה אנשים קרובים שיתמכו בכם. בבקשה תמצאו בכל זה משהו חיובי. תהיו עם הנכדים. תעזרו לישראל. אני בסדר".

ההורים סיפרו כי הבן השאיר את המכתב באופן מוצפן אחרי שגויס ב-8 לאוקטובר, והדריך כיצד לפתוח אותו אם ייפגע. (הידברות)
 
נערך לאחרונה ב:

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
רקטה פגעה היום בבית כנסת בשדות נגב, אין נפגעים.

ADKq_NYp__B-izxw-fFVI52ED1U33OzHgr0EOA1H_yuCABxnfYq3sFNJUP6fkUHF7b4CpbBDl2ArfQldfCkIqYiJvYX30_scSYrZqAK1OdsJhfXpy9kgd8VM4uPZtpJRFE-3-l8yruEArDPpsyS_gd6dckU3OjcZHdNe8VDxcYCfDlmGnRXTnWU8UwXcfas_ZUkH3xZ0FNLTslzFZYUYjYn-UQF1wqPXv196Y4A5Sv_isyB2wE1HX9txZzDAirizc9f7=s0-d-e1-ft
פגיעה ישירה בבית כנסת באחד היישובים במועצה האזורית שדות נגב. ראש המועצה תמיר עידאן: "אם היו מחזירים לכאן את התושבים, היו נפגעים רבים".​
 

קבצים מצורפים

  • פגיעה ישירה בבית כנסת.zip
    2.2 MB · צפיות: 69

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

קבצים מצורפים

  • הבכיר שחוסל עם נשיא איראן.zip
    KB 861.1 · צפיות: 70

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

מפחיד? מצחיק? סרטון איום איראני חדש בתוך 'המוסד' • צפו​

אחרי חיסול מפקד משמרות המהפכה של איראן בסוריה, מפיצים חשבונות טלגרם המזוהים עם איראן סרטון איום חדש, על פגיעה בראש הממשלה נתניהו והצמרת הביטחונית של ישראל בתוך מטה המוסד בתל אביב​
 

קבצים מצורפים

  • לוחמה פסיכולוגית.zip
    3.1 MB · צפיות: 111

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

איתן בן ה-12: "עזתים הרביצו לי, אמרו שאין יותר ישראל"​

איתן יהלומי שחזר מהשבי מנסה לחזור לשגרה, אביו אוהד עדיין בעזה. הוא מספר על הימים שבהם הוחזק לבדו בשבי, ועל הטרור הפסיכולוגי שהפעילו נגדו המחבלים. "נתנו לי לשמוע רדיו, אני לא אוהב"
8b435fc209d0de679f3c.jpg

 

משתמש משודרג

משתמש מקצוען

אפרים יכמן הי"ד נפל ברצועה: "היה מלאך בחייו"​

אפרים הותיר אחריו את הוריו, הרב שמואל וליאת יכמן, ארבע אחיות ושני אחים. הלווייתו תתקיים היום בשעה 19:00 בבית העלמין האזורי גוש-עציון.

זה התלמיד השמיני שנהרג מישיבת ההסדר בירוחם.


65c09e060c7a0f9a14fe.png
אפרים יכמן, | צילום: דובר צה"ל

חברו ספד לו: "איזו צניעות. איזו עדינות. מסילת ישרים מהלכת באמת. איזה תפילות" | ההלוויה היום בשעה 19:00 בבית העלמין האזורי גוש-עציון​

דובר צה"ל התיר הבוקר (רביעי) לפרסם כי אפרים יכמן, בן 21 מנווה דניאל נפל אמש בהיתקלות בדרג' תופאח בצפון רצועת עזה. אפרים הותיר אחריו את הוריו, הרב שמואל וליאת יכמן, ארבע אחיות ושני אחים. הלווייתו תתקיים היום בשעה 19:00 בבית העלמין האזורי גוש-עציון.
ראש ישיבת ההסדר ירוחם, לה זה התלמיד השמיני שנהרג, הרב חיים וולפסון ספד לו: "אפרים הוא בחור מיוחד, עדין נפש, מוכשר בצורה בלתי רגילה, בעל נשמה, שקדן, נעים לכולם, נעים לחבריו, נעימות של מפגש עם התורה. הוא מאיר פנים, מחייך, בעל לב זהב והיה מלא קדושה ואהבת הבריות השם והתורה. הוא היה תמיד אופטימי ושמח ועם חיים כל כך עשירים בכל זאת הוא לא נטש את בית המדרש. הוא היה מלאך בחייו וכנראה שייך לעולם של מלאכים. אפרים היה תלמיד שיעור ד', חלק מאותה חבורה, שברגע שהתחילה המלחמה בשמחת תורה, חזרה ליחידות שלה בגבעתי ומאז נלחמת בעזה".
ראש המועצה שלמה נאמן: "עוד בוקר קשה בקהילתנו בגוש עציון, אפרים יכמן הי"ד נפל במלחמה על זכותנו להיות יהודים בארץ ישראל, אפרים המוכשר והיקר היה מפרותיה היפים שנשתבחה בהם ארץ ישראל".
יוסף גלינסקי, חברו ספד לו: "ברוך דיין האמת. הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ. רק לפני שישה ימים חיבקתי אותך כשבאת הישר מעזה לשלושים של רוזנצווייג, ביציאה הראשונה שלך מאז שמחת תורה. אפילו לעבור קודם בבית ולהתקלח לא הסכמת. היית שחור כולך משבועות של לחימה. דיברנו ארוכות. כאבת כל כך את רוזנצווייג ואת יקיר. אמרת לי שאתה מרגיש שפספסת את איתן ושהייתם באמצע שיחה עמוקה שלא הספקתם לסיים. ביקשת שאספר עליו עוד ועוד. עכשיו אתם ביחד ועליי נגזר להצטער כל חיי שפספסתי ולא התקרבתי מספיק כדי לזכות לעוד מהיופי ומהטוהר שלך, שגם צניעות של מישהו כמוך לא באמת יכולה הייתה להסתיר. מאז שהכרתי אותך בכיתה ג כולם העריצו את הגאונות שלך.
אבל איזה מתמיד אתה. בכל מקום שקוע בגמרא עוז והדר הקשיחה-הקטנה שלך. מסביב יהום הסער. איזו צניעות. איזו עדינות. מסילת ישרים מהלכת באמת. איזה תפילות. איך עמדת לפני ה' כבן המתחטא לפני אביו. תתפלל עלינו יכמן. כולנו זקוקים לכוחות".
מבית איגוד ישיבות ההסדר נמסר: "אנו מבכים מרה את נפילתו של החייל סמ"ר אפרים יכמן הי"ד, לוחם בחטיבת גבעתי, תלמיד ישיבת ההסדר ירוחם, שנפל במלחמת המצווה. בשם ראשי ישיבות ההסדר וכלל הרבנים והתלמידים, אנו מחבקים את המשפחה, את רבני הישיבה, תלמידיה ובוגריה ומתפללים לניצחון מוחץ של חיילינו הגיבורים על אויבינו השפלים והאכזריים".
בישיבת ההסדר בירוחם ספדו לאפרים: "מִנְּשָׁרִים קַלּוּ וּמֵאֲרָיוֹת גָּבֵרוּ לַעֲשׂוֹת רְצוֹן קוֹנָם וְחֵפֶץ צוּרָם. בוגרים ותלמידים יקרים, בצער עמוק ובלב קרוע ובוכה, התבשרנו על נפילתו בעזה של תלמידנו היקר והאהוב, אפרים יכמן".
 

חיפושיתוש

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
ראיון של ספיר כהן
חטופה שחזרה מהשבי
לא העליתי תמונה מפאת האתר

אשת התקשורת סיון רהב-מאיר, שפרסמה את דבריה של סיפר כהן, כתבה: "נדמה לי שבתוך כל האירועים המדהימים, הסיפור הבלתי נתפס של ספיר כהן שחזרה מהשבי - עוד לא סופר: איך הקפידה על ראש מורם וחיוך, דווקא כשצילמו אותה בעזה ביום החטיפה? מה המשפט המצמרר שאמר לה המחבל בשבי? ולמה אמרה כל הזמן את מזמור התהילים שנהוג לומר בדיוק בתקופה הזו של השנה, בלי בכלל לדעת מראש?".
בהרצאה שמסרה, מספרת ספיר כהן בקולה את אשר עבר עליה בשבי והפסוק ששמר עליה. "לפני כמה חודשים הרגשתי שמשהו רע עומד לקרות לי", פתחה וסיפרה ספיר, "חשבתי שזה כנראה משהו רפואי, ובאמת גיליתי איזשהו נגיף ומצאתי פרק בתהילים – אמרו לי לקרוא אותו כל יום במשך חודש – כאשר היום האחרון היה השביעי באוקטובר. הפרק מדבר על מלחמה ואני אומרת למה אני מתפללת את זה? איזה מלחמה אני מתפללת על זה?.
"יום לפני החטיפה אני אומרת לבן זוג שלי: 'טוב, אז מחר נוסעים?', הוא אומר לי: 'ספיר, הפעם אני לא רוצה לנסוע'. אבל אני מתעקשת ולצערי אני משכנעת אותו. בשש וחצי אני מתעוררת יש בומים חזקים. אחרי כמה שניות 'צבע אדום'. אין לנו ממ"ד. מבול של רקטות. שוכבים כמו סרדינים צפופים לקיר.
"אחרי שעתיים בערך מגיעה הודעה מאמא שלו: יש מחבלים בבארי. בארי זה חמש עשרה דקות מניר עוז. אני הייתי בקיבוץ. נכנסתי לפחד היסטרי. התחלתי לרעוד ולהזיע מרוב פחד. אני מגלגלת את עצמי בסמיכה. אחרי כמה דקות כל הקיבוץ בלגן. זעקות. אנשים שוברים דברים. צועקים. מחבלים שצועקים 'אללה אכבר'. רצחים ויורים בהם. אני מתפללת בלופים.
"הם הפילו את הדלת, נכנסו לבפנים. אני שומעת את החבר שלי, תרדו ממני, תעזבו אותי. אותי מגלגלים מהשמיכה. אני מבינה שעדיף לי לקום וללכת. אז אני קמה יוצאת משם. מוציאים אותנו בנפרד. לצערי מאז לא ראיתי אותו. הייתי בטוחה שהוא מחכה לי פה.
"אותי מעלים על האופנוע, התמונה המפורסמת, עם שני מחבלים. אנחנו מתחילים את המסע, אני רואה מלא אזרחים שהגיעו לצלם אותי. אני מסתכלת למצלמות. אני תמיד עם ראש מורם.
"לפחות שההורים שלי יראו. יבינו שזאת אני. שנחטפתי. נכנסים לעזה. חלק היו עם מקלות וסגריות. הם מתקרבים אלי וצורחים, הם מרביצים לי. שמים לי חולצה על הראש ומגינים עלי שהגיע לשם בחיים".
"הייתי מאוד אופטימית. מאותו רגע כל הזמן חייכתי. כל הזמן צחקתי. יום אחד אני רואה מחבל מצייר נר זיכרון וכותב עליו ספיר. התעצבנתי. חשבתי שכבר בניתי על קשר שם. אמרתי לו למה כתבת את השם שלי? הוא אומר את אויב שלי. אני לא אוהב אותך. לא להאמין, שמעתי את זה ממחבל", מחייכת ספיר.
"צרי ואויבי לי המה כשלו ונפלו, אם תחנה עלי מחנה לא ירא ליבי. אם תקום עלי מלחמה בזאת אני בוטח. אחת שאלתי מאת ה' אותה אבקש – שבתי בבית ה' כל ימי חיי לחזות בנועם ה' ולבקר בהיכלו. ותודה אלוקים שניצלתי", חותמת ספיר.
 

משתמש משודרג

משתמש מקצוען

מרגש: הרופא שב מהמילואים ופגש את בתו עם התסמונת דאון​

ד"ר יהודה סבינר, אב לארבעה שמשרת כרופא קרבי בעזה, מספר על התיעוד בו הוא נראה פוגש את ילדיו אותם לא ראה זמן רב, ביניהם בתו בת השנתיים עם תסמונת דאון​



בסרטון מרגש שפורסם ברשתות החברתיות עם השיר שהפך ל'המנון מלחמה' - נראה המפגש בין ד"ר יהודה סבינר לארבעת ילדיו, וביניהם דיתי בת השנתיים שלוקה בתסמונת דאון.
ד"ר סבינר (34) מבני ברק, שבימים רגילים מתמחה ברפואת ילדים בבית הרפואה 'שניידר' - התראיין ל'ווינט' וסיפר על התגובות המרגשות שקיבל על הסרטון, שבו נראית דיתי בתו רצה אליו בהתרגשות, ומסמנת לו שירים אותה. "עוד לא עיכלתי את זה", התבטא על המפגש המרגש שתועד והפך לויראלי.
"נכונו לי עוד ימים ארוכים פה, אז אני משתדל שלא לחפור יותר מדי, אבל זו מלחמה עם כל מה שמשתמע מכך, ויש לנו אחד את השני בשביל לתמוך ולעזור ברגעים שצריך ועוד יבואו ימים טובים, ועוד ישמחו פה ויחייכו פה, והחיים ימשיכו ב"ה לשמוח ולשגשג. ברגעים שאני נמצא בבית ושומע מאשתי את החיבוק החם שהקהילה עוטפת אותם בו, אז זה מאוד מחמם. אלו הרגעים שבהם נמדדות חברויות ומשפחתיות. כשתיגמר המשימה הזאת, החיים ה'פשוטים' יקבלו משמעות אחרת לגמרי".
על הלחימה בעצמה סיפר סבינר כי הם נמצאים באזורים מאוד מאויימים, "ובסוף אין לי על אף אחד לסמוך חוץ מעל הקב"ה ועל הצוות שאיתי. לשמחתי אני נמצא עם חטיבת 11 ואתה רואה בלי מילים שהם מקצוענים, הם יודעים מה הם עושים. יש פה כוחות מטורפים של לוחמים, גם תומכי לחימה וגם רופאים. עושים הכל כדי שכל מי שהגיע להציל את הבית, יקבל את מיטב הסיכויים להשלים את המשימה כמו שצריך, ולחזור למשפחה ולאוהבים שלו בשלום ובחתיכה אחת", סיכם.
 

עץ הדעת טוב ורע

משתמש סופר מקצוען

מרגש: הרופא שב מהמילואים ופגש את בתו עם התסמונת דאון​

ד"ר יהודה סבינר, אב לארבעה שמשרת כרופא קרבי בעזה, מספר על התיעוד בו הוא נראה פוגש את ילדיו אותם לא ראה זמן רב, ביניהם בתו בת השנתיים עם תסמונת דאון​



בסרטון מרגש שפורסם ברשתות החברתיות עם השיר שהפך ל'המנון מלחמה' - נראה המפגש בין ד"ר יהודה סבינר לארבעת ילדיו, וביניהם דיתי בת השנתיים שלוקה בתסמונת דאון.
ד"ר סבינר (34) מבני ברק, שבימים רגילים מתמחה ברפואת ילדים בבית הרפואה 'שניידר' - התראיין ל'ווינט' וסיפר על התגובות המרגשות שקיבל על הסרטון, שבו נראית דיתי בתו רצה אליו בהתרגשות, ומסמנת לו שירים אותה. "עוד לא עיכלתי את זה", התבטא על המפגש המרגש שתועד והפך לויראלי.
צפה בקובץ המצורף מרגש הרופא שב מהמילואים ופגש את בתו עם התסמונת דאון - הידברות.mp4
"נכונו לי עוד ימים ארוכים פה, אז אני משתדל שלא לחפור יותר מדי, אבל זו מלחמה עם כל מה שמשתמע מכך, ויש לנו אחד את השני בשביל לתמוך ולעזור ברגעים שצריך ועוד יבואו ימים טובים, ועוד ישמחו פה ויחייכו פה, והחיים ימשיכו ב"ה לשמוח ולשגשג. ברגעים שאני נמצא בבית ושומע מאשתי את החיבוק החם שהקהילה עוטפת אותם בו, אז זה מאוד מחמם. אלו הרגעים שבהם נמדדות חברויות ומשפחתיות. כשתיגמר המשימה הזאת, החיים ה'פשוטים' יקבלו משמעות אחרת לגמרי".
על הלחימה בעצמה סיפר סבינר כי הם נמצאים באזורים מאוד מאויימים, "ובסוף אין לי על אף אחד לסמוך חוץ מעל הקב"ה ועל הצוות שאיתי. לשמחתי אני נמצא עם חטיבת 11 ואתה רואה בלי מילים שהם מקצוענים, הם יודעים מה הם עושים. יש פה כוחות מטורפים של לוחמים, גם תומכי לחימה וגם רופאים. עושים הכל כדי שכל מי שהגיע להציל את הבית, יקבל את מיטב הסיכויים להשלים את המשימה כמו שצריך, ולחזור למשפחה ולאוהבים שלו בשלום ובחתיכה אחת", סיכם.
 

קבצים מצורפים

  • מרגש הרופא שב מהמילואים ופגש את בתו עם התסמונת דאון - הידברות.rar
    2.2 MB · צפיות: 103

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלא

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד יְהוָה לֹא גָבַהּ לִבִּי וְלֹא רָמוּ עֵינַי וְלֹא הִלַּכְתִּי בִּגְדֹלוֹת וּבְנִפְלָאוֹת מִמֶּנִּי:ב אִם לֹא שִׁוִּיתִי וְדוֹמַמְתִּי נַפְשִׁי כְּגָמֻל עֲלֵי אִמּוֹ כַּגָּמֻל עָלַי נַפְשִׁי:ג יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה