מי אמר שזו היא- אישה?למה?
היא רוצה לעזור ועושה את זה בחינם ובשמחה, מה לא טוב?!
האפשרות היותר הגיונית שאם זו לא מישהי מטרידה, זו מישהי שעלולה לסבול מהטרדה. או שיש פה זדון או שיש פה תמימות יתרה.לא מקובל על מי?
עליך?
כי עלי זה כן מקובל.
פרסום מספר בפומבי עשוי לחשוף אותה להטרדות.
היום כ'"כ קל לבדוק מספרי טלפון שקשה לי להאמין שאם רצתה להטריד היתה רושמת את המספר שלה...מי אמר שזו היא- אישה?
את מכירה מישהוא שמוכן לפרסם את מספר הטלפון שלו גלויות בפורום שיכולים לראות אותו ברשת כל מי שרוצה? כשהוא אינו איש שמציע שירותי מקצוע? מדוע אינה שולחת הודעה פרטית?
האפשרות היותר הגיונית שאם זו לא מישהי מטרידה, זו מישהי שעלולה לסבול מהטרדה. או שיש פה זדון או שיש פה תמימות יתרה.
סלחי לי זה לא מקובל לכתוב את מספר הטלפון שלך על גבי הפורום, ולא מקובל להציע לאנשים להתקשר אלייך בצורה כזאת.
למה?
היא רוצה לעזור ועושה את זה בחינם ובשמחה, מה לא טוב?!
לא מקובל על מי?
עליך?
כי עלי זה כן מקובל.
אחרי שניהלת משא ומתן,והוא לא הניב פירות(הפסקת בכי)ניסינו בעונשים ובאיומים... זה לא עובד.
והבית שלנו נשמע כמו ג'ונגל מי צועק יותר בקול... ;(
לא הייתי משתמשת במילה עונש,אלא במילים רווח והפסד,כלומר,עשית משהו וכתוצאה מכך זו התגובה...והתגובה היא לא עונש אלא תוצאה שמתאימה למעשה שאותו הילד עשהמאד תלוי בסוג העונש,
וכדאי לקרוא על כך בספרי רבותינו זצ''ל,
אבחון כוללני מקומם, לכל הילדים שסובלים מסף תסכול נמוך, מכמה וכמה סיבות שונות, חלקן על בסיס פיזי נוירולוגי.לטיפול בילדים מפונקים, עקשנים ומניפולטיביים
היי, לא מדובר במלחמה, מדובר בחינוך! כדאי לצאת מתפיסת המלחמה במקרה שבאמת מעוניינים לחנך.במילים אחרות, תרשו לי פרשנות קטנה וקולעת: "תיכנעו".
הלו, אנחנו מדברים על ילדים קטנים ועל חינוך!תכניסו את זה טוב טוב לראש: כניעה לטרור סחטני (מדיני, עסקי וגם משפחתי) לעולם אינה מפסיקה אותו. להפך. היא מגבירה אותו עוד ועוד,
זה לא איזה כלל שצריכים להתחשב בו. זו ההנחייה הבסיסית בה' הידיעה לחינוך הילדים לפי התורה! לחנך על פי דרכו של הילד, על פי הנתונים האישיים שלו. וכדי לעמוד בזה, צריך קודם כל לבדוק היטב מה באמת קורה עם כל ילד וילד, ולא להדביק לו תוויות מזעזעות.כמובן תוך התחשבות בכלל "חנוך לנער על פי דרכו".
המחשבה שהילד הוא מפונק, עקשן, מניפולטיבי, ומשתמש נגדנו בטרור סחטני במטרה להכניע אותנו - היא לא המתכון המאוד מוצלח לנהוג אתו ברגיעה.שזה ייעשה ללא מכות וללא צעקות
אני בטוחה שזה מצב לא נורמלי, השאלה האם צריך טיפול כלשהו? האם להתעלם וזה יעבור לבד? (לא עושה לי רושם)
אשמח לשמוע האם נתקלתם בכזה מצב ומה עושים כי אני על סף יאוש....
הוא מאד חברותי ואהוב, משחק יפה עם חברים ללא התפרצויות ובכי.חוץ מהתפרצויות כש'לא הלך לפי מה שהוא רצה', יש קשיים נוספים?
תחומים נוספים בהם הוא מאותגר [ומאתגר גם אתכם...]
דוגמאות למשל:
איך הוא בחברה? יצירת קשר, משחק, שיתוף חברתי?
הבעת שפה בלתי מילולית? הבנת שפה בלתי מילולית? רכישת השפה בכלל?
האם ה'תקיעות' והחוסר גמישות שלו באים לידי ביטוי גם בסדר היום בכלל?
כזה שכל שינוי מהשגרה והמוכר משבש את שיווי המשקל שלו, וכל שינוי חייב לבוא עם הטרמה מוקדמת ומפורטת...
הכל חייב להיות כפי מה שהוא רגיל ולפי מה שהוא החליט?
בררן באוכל?
האם יש לו חזרתיות בהתנהגות שלו? בדיבור שלו? כג', יכול להתפס על משפט מסויים או מספר מילים ולחזור עליהם שוב ושוב.
האם ראית גם רגישות בתחום התחושתי? [עודף או חסר. מחפש מגע באופן מוגזם, או נרתע ממרקמים מסויימים במגע, באוכל.]
הוא מאד חברותי ואהוב, משחק יפה עם חברים ללא התפרצויות ובכי.
יש לו באמת משהו קצת "מרובע", מקובע...
אך לא הייתי אומרת ששינויים בשגרה משבשים לו את סדר היום.
אני לא צריכה להסביר לו לפני תהליך מה הולך לקרות, הוא זורם ומבין.
מה שכן, הוא באמת נתפס למילים מסויימות וחוזר עליהן שוב ושוב מצד שני מביע את עצמו יפה ויש לו אוצר מילים גדול.
הוא מאד! מאד! בררן באוכל ונרתע ממרקמים שלא נראים לו...
ואם מישהו נגע לו בצלחת או בלחם הוא ממש נגעל לאכול.. לפעמים שואל אותי אם הידיים שלי נקיות ויבשות לפני שאני מביאה לו עוגיה/לחם...
הוא גם לא מידי אוהב שנוגעים בו, אבל לא דוחה חיבוקים ונשיקות שלי ונראה שכן נהנה אבל בגבול...
לא מסכימה עם הגישה הזאת בכלל, היא פשוט לא עובדת, ולא פותרת כלום, רק מוציאה ילדים עם נזקים.אולי אני לא מעודכן, אולי אני מיושן.
אבל אני פשוט הייתי הולך להיות קשה איתו - בוכה... מקבל עונש ..
צורח - עונש יותר גדול
קצת קשיחות, קצת להיות כאילו 'רע'.
וזה יעבור.
ולכל אותם אלו שעומדים לקפוץ עלי, זה בסדר.
חינכתי כך את ילדי - והם יצאו ילדים לתפארה, וכך כנראה גם חינכו אתכם.
אם תרצו בהרחבה, אשתדל שלא בשעות העבודה... [יש עומס היום]
עם כמה ילדים עבדת בחייך?לא מסכימה עם הגישה הזאת בכלל, היא פשוט לא עובדת, ולא פותרת כלום, רק מוציאה ילדים עם נזקים.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכט
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרַי יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרָי גַּם לֹא יָכְלוּ לִי:ג עַל גַּבִּי חָרְשׁוּ חֹרְשִׁים הֶאֱרִיכוּ (למענותם) לְמַעֲנִיתָם:ד יְהוָה צַדִּיק קִצֵּץ עֲבוֹת רְשָׁעִים:ה יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן:ו יִהְיוּ כַּחֲצִיר גַּגּוֹת שֶׁקַּדְמַת שָׁלַף יָבֵשׁ:ז שֶׁלֹּא מִלֵּא כַפּוֹ קוֹצֵר וְחִצְנוֹ מְעַמֵּר:ח וְלֹא אָמְרוּ הָעֹבְרִים בִּרְכַּת יְהוָה אֲלֵיכֶם בֵּרַכְנוּ אֶתְכֶם בְּשֵׁם יְהוָה: