תאורה לשריפת רקע לבן בסטודיו + הצצה לסטודיו

RacheliM

משתמש סופר מקצוען
הרבה פעמים שואלים אותי איך להעמיד תאורה כדי לשרוף רקע לבן.
אין לזה נוסחת פלא,
זה תלוי בהרבה דברים שונים בין סטודיו לסטודיו...
אבל אולי תמונה של סטינג תעזור,
זה הכי רחב שמצאתי :)
כמובן שלא נגעתי ברקע השרוף רק בצבעים של התמונה.
זה כמעט אורגינל מהמצלמה. (כמעט.)

אז למי שרצה לדעת - ככה נראה הסטודיו,נעים מאד ;)
ולמי שרצתה לדעת איך להעמיד את הפלאשים - הנה :)

שבת שלום :cool:

נ.ב
יונה יונה הזכירה לי:
צד ימין מאחורה בפלאש השני - זו חצובה שנצבעה בלבן חלקית ולכן רואים רק חלק ממנה.
 

קבצים מצורפים

  • 1.png
    KB 500.3 · צפיות: 48
  • 2.png
    KB 123.8 · צפיות: 41

RacheliM

משתמש סופר מקצוען
אוי תסלחו לי על הטשטוש של התמונה השניה...
פשוט קרפתי מהמוקטן... - רגע של עצלות -
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
כל הכבוד על המדריכים :)

בהעמדה כזאת הפלאשים שמופנים לרקע קרובים לחלק העליון ורחוקים מהריצפה ... בשביל לשרוף את כל הרקע צריך עוצמה גבוהה, מה שנותן החזרי אור, בגלל החלק העליון שעליו ההשפעה גבוהה מידי. זליגת האור היא בעיקר בחלק העליון של המצולם, באיזור הראש, לעומת הרגליים שנמוכות יותר.
בשביל למנוע את החזר האור מהרקע, צריך לשרוף אותו במינימום עוצמה, ובפיזור אחיד על כולו, בשביל פיזור אחיד צריך להרחיק את המטריות מהרקע, ובמקרה שלך למקם אותה על הריצפה ובקו הראש של הילד, גם מבחינת גובה הפלאש וגם מבחינת קו רוחב.
בשריפת רקע נכון לא צריך בכלל עריכה אח"כ, לא בלשרוף את הרקע, לא בהוספת ניגודיות וצבע ...


.
 

RacheliM

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י דוד דנברג;1290229:
כל הכבוד על המדריכים :)

בהעמדה כזאת הפלאשים שמופנים לרקע קרובים לחלק העליון ורחוקים מהריצפה ... בשביל לשרוף את כל הרקע צריך עוצמה גבוהה, מה שנותן החזרי אור, בגלל החלק העליון שעליו ההשפעה גבוהה מידי. זליגת האור היא בעיקר בחלק העליון של המצולם, באיזור הראש, לעומת הרגליים שנמוכות יותר.
בשביל למנוע את החזר האור מהרקע, צריך לשרוף אותו במינימום עוצמה, ובפיזור אחיד על כולו, בשביל פיזור אחיד צריך להרחיק את המטריות מהרקע, ובמקרה שלך למקם אותה על הריצפה ובקו הראש של הילד, גם מבחינת גובה הפלאש וגם מבחינת קו רוחב.

לא הבנתי אם דיברת על התמונה הזו או באופן כללי.
בכל מקרה,
מה שאתה כותב לא אפשרי
מכמה סיבות:
אי אפשר למקם מטריה שחורה בגובה ראש הילד.
לעבוד על עוצמות נמוכות זה אומר לעבוד על מהירויות נמוכות מה שאוטומטית יביא לטטשטושים עם כל תזוזה.
הפיזור הוא אחיד בזכות המטריה שמפזרת את האור.
אגב,
אתה לא באמת יודע מה המרחקים פה מכל דבר...
 

RacheliM

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י דוד דנברג;1290229:
בשריפת רקע נכון לא צריך בכלל עריכה אח"כ, לא בלשרוף את הרקע, לא בהוספת ניגודיות וצבע ...


.

זה לא נכון.
אבל זה עניין של סטנדרטים כנראה...
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י RacheliM;1290242:
זה לא נכון.
אבל זה עניין של סטנדרטים כנראה...
זו תמונה בלי שום עריכה, עברה הקטנה בלבד.
בצד ימין, ולא צמוד למצולמת צריך לשרוף בעריכה, אם הייתי מטה את הפלאש מעט הצידה זה היה נשרף גם שם
צפה בקובץ המצורף 198146
 

RacheliM

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י דוד דנברג;1290247:
זו תמונה בלי שום עריכה, עברה הקטנה בלבד.
בצד ימין, ולא צמוד למצולמת צריך לשרוף בעריכה, אם הייתי מטה את הפלאש מעט הצידה זה היה נשרף גם שם
צפה בקובץ המצורף 198146

כמו שאמרתי,עניין של סטנדרטים.

במיוחד בשבילך
אותה תמונה בלי עריכה בכלל,הקטנה (+לוגו)
גם את הפצעים השארתי.
 

קבצים מצורפים

  • 3.png
    KB 679.5 · צפיות: 31

יונה יונה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
רחלי,
דבר ראשון סחטיין על כל המדריכים לאחרונה, ככה צריך להראות פורום צילום מיקצועי.

לא הבנתי מה בדיוק קרה שם בתמונה שלך מאיפה החצובה השמאלית הגיע לשומקום הזה?
יש לך שם מעין נישה?


דוד הילדה שלך באנדר קצת.
צריך כאן המון עבודת עיבוד אח"כ בעיקר על הצבעים.
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י RacheliM;1290239:
לא הבנתי אם דיברת על התמונה הזו או באופן כללי.
בכל מקרה,
מה שאתה כותב לא אפשרי
מכמה סיבות:
אי אפשר למקם מטריה שחורה בגובה ראש הילד.
לעבוד על עוצמות נמוכות זה אומר לעבוד על מהירויות נמוכות מה שאוטומטית יביא לטטשטושים עם כל תזוזה.
הפיזור הוא אחיד בזכות המטריה שמפזרת את האור.
אגב,
אתה לא באמת יודע מה המרחקים פה מכל דבר...
דיברתי באופן כללי, כהמשך למדריך.
אפשר למקם מטריה שחורה בגובה ראש הילד כשמעמידים אותה בצד. אבל בכל מקרה גובה ראש הילד הכוונה היא לא ממש בגובה שלו, טיפה מעליו ובאלכסון כלפי מטה, שיכסה באופן שווה את כל השטח שנשרף.
עוצמה נמוכה הכוונה לא לעוצמה חלשה שתשנה את הנתונים :) אלא לעוצמת המינימום הנדרשת בכדי לשרות את הרקע, ולדוגמא אם את מצלמת בצמצם 8 מהירות 200 איזו 100 והרקע נשרף בעוצמה של 1/8 מעוצמת הפלאש, אין שום סיבה לשרוף אותו ב-1/4 עוצמה, במקרה כזה הוא יחזיר אור ואובך לתמונה
המטריה אכן מפזרת את האור אבל לא באופן שווה, ברור שהחלק שצמוד אליו מקבל עוצמה הרבה יותר גבוהה מהחלק שלמטה. תנסי למדוד את זה עם מד אור, הפער במרחקים קטנים הוא גדול.
אני לא יודע מה המרחק, אבל לפי התוצאה אני יודע שהיה אפשר למקם טוב יותר, אין שום סיבה שהמטריות יהיו כ"כ גבוהות וצמודות לרקע
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י RacheliM;1290252:
כמו שאמרתי,עניין של סטנדרטים.

במיוחד בשבילך
אותה תמונה בלי עריכה בכלל,הקטנה (+לוגו)
גם את הפצעים השארתי.
התמונה הזאת מסבירה למה זה בעייתי, יש פה ירידה בקונטרסט בחלק העליון בגלל מה שהזכרתי קודם
 

RacheliM

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י יונה יונה;1290256:
לא הבנתי מה בדיוק קרה שם בתמונה שלך מאיפה החצובה השמאלית הגיע לשומקום הזה?
יש לך שם מעין נישה?


דוד הילדה שלך באנדר קצת.
צריך כאן המון עבודת עיבוד אח"כ בעיקר על הצבעים.
זה לא ממש מדריך..יותר שיתוף.... :eek:

זה החצובה הלבנה שלי
שכחתי לכתוב.
צבעתי את החצובות שלי בספריי לבן כדי שלא יפריעו לי בעריכה.
לכן אחת רואים רק חצי,גם השניה בעקרון אמורה להיות לבנה.


נכתב ע"י דוד דנברג;1290257:
דיברתי באופן כללי, כהמשך למדריך.
אפשר למקם מטריה שחורה בגובה ראש הילד כשמעמידים אותה בצד. אבל בכל מקרה גובה ראש הילד הכוונה היא לא ממש בגובה שלו, טיפה מעליו ובאלכסון כלפי מטה, שיכסה באופן שווה את כל השטח שנשרף.
עוצמה נמוכה הכוונה לא לעוצמה חלשה שתשנה את הנתונים :) אלא לעוצמת המינימום הנדרשת בכדי לשרות את הרקע, ולדוגמא אם את מצלמת בצמצם 8 מהירות 200 איזו 100 והרקע נשרף בעוצמה של 1/8 מעוצמת הפלאש, אין שום סיבה לשרוף אותו ב-1/4 עוצמה, במקרה כזה הוא יחזיר אור ואובך לתמונה
המטריה אכן מפזרת את האור אבל לא באופן שווה, ברור שהחלק שצמוד אליו מקבל עוצמה הרבה יותר גבוהה מהחלק שלמטה. תנסי למדוד את זה עם מד אור, הפער במרחקים קטנים הוא גדול.
אני לא יודע מה המרחק, אבל לפי התוצאה אני יודע שהיה אפשר למקם טוב יותר, אין שום סיבה שהמטריות יהיו כ"כ גבוהות וצמודות לרקע

דוד,אתה יודע לבדוק רקע שרוף?
התמונה שצירפת,גם אם היית מטה את הפלאש בצד (שנראה איננו,אגב)
לא היה עוזר. כי גם בצד שהפלאש כן עובד זה לא שרוף רק קצת ברקע...

אתה מדבר בעוצמות,
זה לא לעניין,
כי לי ולך יש פלאשים שונים,נתונים חדר שונים,ועוד דברים שונים כנראה.

מבטיחה לך שאם תקח את הסט שלי קומפלט כמו שהוא ותשים בחדר שלך זה לא יצא אותו דבר.
כשהמטריה נמצאת גבוה (והיא בדר"כ יותר גבוהה)
ומוטה כלפי מטה באלכסון,כל האור נשפך לרקע למטה.
ברור שבקצה למעלה זה יהיה יותר חזק,אבל המטרה היא להגיע גם למטה באופן שווה - וזו בדיוק הפעולה.

זו הסיבה שאצלי הרצפה שרופה - ואצלך היא לא.

(ויש לך זליגה מהרקע,אמממ....למעלה...בראש...צד שמאל...)
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י יונה יונה;1290256:
רחלי,
דבר ראשון סחטיין על כל המדריכים לאחרונה, ככה צריך להראות פורום צילום מיקצועי.

דוד הילדה שלך באנדר קצת.
צריך כאן המון עבודת עיבוד אח"כ בעיקר על הצבעים.
נכון, בהחלט כל הכבוד :)

לגבי הילדה, אם היא באנדר זה בגלל התאורה הקדמית, הגברה קטנה שלה וזה היה פותר לך את הבעיה הזאת, שלפתי אותה כדוגמא לכך שהאור לא זולג מהרקע ולא צריך להוסיף ניגודיות והחיית צבעים בעריכה.
ברור שאני עורך את התמונות ...
 

RacheliM

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י דוד דנברג;1290261:
התמונה הזאת מסבירה למה זה בעייתי, יש פה ירידה בקונטרסט בחלק העליון בגלל מה שהזכרתי קודם

אנחנו לא משדרים על אותו תדר כנראה :)
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י RacheliM;1290267:
דוד,אתה יודע לבדוק רקע שרוף?
התמונה שצירפת,גם אם היית מטה את הפלאש בצד (שנראה איננו,אגב)
לא היה עוזר. כי גם בצד שהפלאש כן עובד זה לא שרוף רק קצת ברקע...

אתה מדבר בעוצמות,
זה לא לעניין,
כי לי ולך יש פלאשים שונים,נתונים חדר שונים,ועוד דברים שונים כנראה.

מבטיחה לך שאם תקח את הסט שלי קומפלט כמו שהוא ותשים בחדר שלך זה לא יצא אותו דבר.
כשהמטריה נמצאת גבוה (והיא בדר"כ יותר גבוהה)
ומוטה כלפי מטה באלכסון,כל האור נשפך לרקע למטה.
ברור שבקצה למעלה זה יהיה יותר חזק,אבל המטרה היא להגיע גם למטה באופן שווה - וזו בדיוק הפעולה.

זו הסיבה שאצלי הרצפה שרופה - ואצלך היא לא.

(ויש לך זליגה מהרקע,אמממ....למעלה בראש צד שמאל)
כן, יודע לבדוק :)

את העוצמות הבאתי כדוגמא :D שאם, בתאוריה הפלאש שלך שורף ב-1/8 עוצמה, אם בכל זאת תגבירי עוצמה ותעלי ל-1/4 זה יקלקל, כי יהיה החזרים ו...
אם אקח את הסט שלך ואמקם אצלך בחדר זה יצא אחרת, מבטיח.
כתבת שהמטרה היא להגיע ללמטה באופן שווה, זה לא יתכן, נכון שהתוצאה תצא שווה שהכל יצא שרוף, אבל החלר העליון יקבל עוצמה גבוהה יותר ולא בגלל שהיא לא באמת שווה, ואז יהיה לך החזר חזק למצולם.
הריצפה אצלי שרופה, בצד ימין של התמונה היא פחות שרופה, בגלל הזווית של הפלאש, כמה סנטימטרים הצידה וזה היה שורף לגמרי, אבל גם ככה היא כמעט שרופה, העריכה של זה, זה רגע.
ו"הזליגה" שאת רואה זה לא זליגה, זו תאורה אחורית עם כוורת שמופנת מאחור.
 

RacheliM

משתמש סופר מקצוען
בכל מקרה כתערוך את התמונה,
תסדר לה את החצאית...מציק לי הקיפול למטה ;)
 

יונה יונה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י דוד דנברג;1290229:
בשריפת רקע נכון לא צריך בכלל עריכה אח"כ, לא בלשרוף את הרקע, לא בהוספת ניגודיות וצבע ...
.

נכון, כשיש מספיק מקום פיזי.

זו התמונה ישירות מהצלמה.
(בעיבוד הוספתי לה טיפה קונטרסטיות ותיקון צללים.)

(סורי על כיסוי הפרצופים- אין לי אישור פרסום)
 

RacheliM

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י יונה יונה;1290285:
נכון, כשיש מספיק מקום פיזי.

זו התמונה ישירות מהצלמה.
(בעיבוד הוספתי לה טיפה קונטרסטיות ותיקון צללים.)

(סורי על כיסוי הפרצופים- אין לי אישור פרסום)

מאד יפה.!
נראה מצוין.

דוד
הגבת רק בתור ציטוט שלי,התכוונת לכתוב משהו?או שזה רק אצלי מופיע ככה?
 

יונה יונה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י RacheliM;1290289:
הגבת רק בתור ציטוט שלי,התכוונת לכתוב משהו?או שזה רק אצלי מופיע ככה?

משהו משובש שם מההודעה הזו- אני רואה את ההודעות משם כאילו בתוך ההודעה ההיא.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  26  פעמים

לוח מודעות

למעלה