מידע שימושי שלישי בשלח - אמירת פרשת המן

מרדכי זהב

משתמש פעיל
יום ג פרשת בשלח
סגולה לפרנסה מרבי מנחם מנדל [בן רבי יוסף] מרימנוב זצ"ל
לקרוא בפרשת בשלח את "פרשת המן" שנים מקרא ואחד תרגום
בחומש שמות מפרק טז פסוק ד ועד סוף פרק טז

ושתהיה לכולם בס"ד פרנסה רוחניות וגשמית בשפע וברוגע
[יש הנוהגים לפני או אחרי הקריאה להדליק נר לזכות ולכבוד הרמ"מ כהכרת הטוב,] וזכותו של הרמ"מ תגן עלינו להיוושע בס"ד בכל הניצרך בגו"ר בנקל

והרוצים לשים אוכל לעופות לאכול ישימו עד שבת [עפ"י הלכה בשבת לא שמים כי אין מזונותיהם על המניח]

ובהזדמנות זו אומרים "תודה" לכל המגיבים והעוזרים בכל נושא ובכל אשכול.
אלו גם הזדמנויות לקיים "התפרנסו זה מזה"
 

קבצים מצורפים

  • פרשת המן-מאיר רובין.pdf
    1.6 MB · צפיות: 24
  • פרשת המן-שבת טיש.pdf
    KB 481.2 · צפיות: 23
  • _פרשת_המן.pdf
    KB 971.5 · צפיות: 20

מרדכי זהב

משתמש פעיל
נכנסתי אתמול [ג בשלח] לבית כנסת ע"מ לחפש ספר מסוים שנמצא שם, וראיתי שהציבור אומרים יחד פרשת בשלח, ובלוח היתה מודעה זו, על אמירת הפרשה ועוד סגולות לפרנסה.
צילמתי והעברתי לכאן

לגבי יום שלישי שיהיה השבוע באמירת פרשת המן: "שמירת הלשון": בחפץ חיים כתוב: "פלא הוא בעיני שטבע בני אדם לחפש סגולות וברכות מאנשים גדולים להצלחה על פרנסה, ומה יועילו כל הברכות והסגולות אם חס ושלום מורגלים בזה החטא של לשה"ר והרי הוא מבטל השפעתו". שנזכה לשמירה.

בספר מלאכת שבת מובא: סגולה לפרנסה - להקדים לקבל את שבת קודש. ובספר סוד ה' כתב אדם שזהיר להקדים את כניסת השבת ולאחר את יציאתה, הקב"ה משלם לו במידה כנגד מידה: בזכות שמרחיב את גבול הקדושה - גבולה של השבת, ומצמצם את גבול ימי החול, בזכות זאת, אם יבוא לו עת צרה, יקרא אל ה' וירחיב לו מצרתו, ויזכה לנחלה בלי מצרים ויתקיים בו הפסוק "כי עתה הרחיב ה' לנו ופרינו בארץ".
רבי שמעון בר יוחאי אומר שכל הברכות וכל השפע שיש בעולם, בא רק בזכות השבת.
הצדיק הקדוש מלכוביץ זצוק"ל אומר שההשפעה של השבת היא כה גבוהה, עד שאינה יכולה לרדת לעולם הגשמי, אלא לעניינים רוחניים, כמו תורה תפילה ועבודת ה'. אבל ההשפעה של הדברים והצרכים הגשמיים באה מתוספת שבת, וכל המקדים לקבל את השבת הרי הוא ממשיך על עצמו יותר שפע גשמי בששת ימי המעשה. והיה אומר "לוּ היו שומעים לי, והיו עושים תוספת גדולה לשבת, היה להם שפע של פרנסה כל השבוע".
וכן כתב הבן איש חי עם ישראל זוכים לעושר וברכה בזכות שמקדימים ומקבלים את השבת מבעוד יום.
סיפר יהודי יקר ואמיד, שבעבר פרנסתו נפגעה מאד, וכשהגיע לאוזניו, סגולתה של הקדמת קבלת השבת, החליט להקדים את קבלת השבת יותר מהזמן המקובל במקומו. הישועה, כך סיפר הגיעה מהר מאד. "ראיתי בחוש את ברכת השבת" אמר, כשהרווח הכלכלי מצטרף לרווח העיקרי - כניסה לשבת קודש ברגיעה בשמחה ובאושר. הקדמת קבלת השבת היא עצה טובה, שיכולה לסייע לכל אחד ואחת, לקבל ברכה מרובה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  17  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה