שיתוף קטע כתיבה - גיטה

שרלוט

משתמש סופר מקצוען

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
אוקי אוקי נכנעתי לרוחב הלב שלכם

אז הנה כמה מילים לרקע:

במקור היה לי בראש סיפור ארוך, ארוך וודאי למידות הסיפורים שלי כרגע.
בבסיסו הזוג הזה שמתמודד בכמה מישורים.
מישורים שחלקם קרובים אליי,
ורובם מעניינים אותי, ובפרט השילוב בינהם.

באמצע הבנייה של תחילת העסק, נכנעתי לעצלות הטבעית ופשוט קיצרתי את כל הסיפור לסיפור קצר.
ההתנגשות בין עולם ממש גדול ומורכב לבין סיפור קצר היא דבר שיכול להיות בושם מסמא חושים או תאונה בין כריש לעגלת קישואים.
אם הסיטואציה עוררה בכם רצון להבין תמונה יותר גדולה, זה מחמיא לי מאוד מאוד ואני שואב מכם מוטיבציה להמשיך להתחיל לטוות את גיטה ושולעם בער.
@גדי ישראלי - אתה צודק, אבל אני מתעניין בנקודה מאוד מסויימת ועדינה בתחילת תהליך ההתרחקות. מהו הדבר הראשוני, ואיך האדם עצמו עובר את תהליך ה"פתיחות", לטוב ולמוטב? ולגבי ההארה שלך שאלך לכיוון ההפוך - של כניעות האשה לבעל. הנרטיב הזה מאתגר אותי מאוד כי באופן אוטומאטי הוא נוטה לי בראש לקלישאתיות איומה. הו, היא מתחזקת, הו היא מקריבה. אבל זה כיוון מאתגר, ומעניין מאוד מאוד לחקירה, וטוב שהארת אותי, אני אחשוב על זה. זה משימה מופלאה. תודה לך
@נוי - נכון? אני נסחף. אתם העוגן!
@שריונה - נכון! מאוד! העולם הזה, המצועף באיתכסיא של אלף לבושין, לא יכול להפרט לפרוטות של תיאור סכמטי - חמש שנים ואין להם ילדים הם ניסו וניסו וזה לא פשוט. זה אולי תיאור מדוייק, אבל האווירה -האטמוספירה - ה"ריח" של הזוגות האלה הוא מעודן ומרומז בכלים וצללי צללים. רק בהסתתכלות שניה - כל כך נכון - אמורים לתפוס את זה! זה בדיוק מה שהתכוונתי! איזו תפיסה חריפה.
 
נערך לאחרונה ב:

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
אבל רוב האדם (ואל תעריך אותנו כחסרי רגישות, מעוף או אינטיליגנציה) פשוט לא כל כך מבינים- מה?

ראית פעם קשקוש של אמן?
יצירה חסרת צורה...
יש אנשים שיעמדו שעות וישרקו ויתפעלו
אני למשל אמשוך בכתפיי ואומר: מה זה הקשקוש הזה?!
לכן אני חסרת מעוף? כי אני רואה קשקוש ואחר רואה ומבין עמקות?!

ללא קשר בכלל לסיפור המפעים הזה..
פה- זה יצירת אומנות שה'פאנץ' כל כך עדין עד שאפשר בקלות לחשוב שזה קשקוש.
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
ורק אני הבנתי רחוק יותר.
רחוק יותר מרופא אליל.
וריחמתי על שולעם.
ועל אישתו המנצחת...
והמנוצחת...
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
אני למשל אמשוך בכתפיי ואומר: מה זה הקשקוש הזה?!
בדיוק. יש דברים שהם פשוט עבודה בעיניים. בלוף. צריך להיות מומחה בין תכלת לקלא אילן כדי להבחין. אני מגבה את השמינית שבשמינית גאווה להגיד לפעמים - זה לא בשבילי.
תגדיר פתיחות.
הו הו הו. בדיוק.
 

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
אבימי, תשמע לי, תסביר טוב את עצמך ומהר לפני שנספים לך את השרשור לסוף העולם שמאלה.
חגי [מתקן]: נספמפם.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
את זו שמוכיחה שמה שאני טוענת שנראה כקשקוש הוא מחוסר חריפות ודקות ושימת לב.
סליחה?!!
אני טוענת ההיפך!
מי שיש בו האומץ לאמר שזה קשקוש וזה לא מובן
זה סימן שהוא בר דעת עם שכל ישר!!
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
אני אנסה לפשט יותר.
יש בזוג הזה כמה סוגיות שצריכות פה (PE).
בעזרת השם.

נ.ב. אתם מאוד חכמים. זה מקסים. אני לא מופתע, רק מתפעל :)
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
סליחה?!!
אני טוענת ההיפך!
מי שיש בו האומץ לאמר שזה קשקוש וזה לא מובן
זה סימן שהוא בר דעת עם שכל ישר!!

שריונה.
ברת השכל הישר.
קשקוש ולא מובן אלו שני דברים שונים.
בראיה שלי בכל אופן.
בקשקוש כמה שינסו להסביר, ישאר קישקוש כי הבעיה ביצירה.
לא מובן אולי כי השפה שונה, כי יש רבדים עמוקים, הבעיה בתפיסה.
ואולי אני מתחילה לחשוד שיש כאן איזה שהוא מבט גברי, שלא מבין את מה שקורה מולו, כי זו שפה שונה. והוא משדר בינות למילים, קִישְׁקוּשׁ בַּלַבּוּשׁ בשרביט מנצחים.
 

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
אני אנסה לפשט יותר.
יש בזוג הזה כמה סוגיות שצריכות פה (PE).
בעזרת השם.

נ.ב. אתם מאוד חכמים. זה מקסים. אני לא מופתע, רק מתפעל :)

מעולה. רק שתעשה את זה תוך כדי הסיפור ולא בהסברים כמו שסחטנו ממך מקודם.

אפרופו פה (PE) אני מצטרף לתהיה של משויטט...
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
בקשקוש כמה שינסו להסביר, ישאר קישקוש כי הבעיה ביצירה.
לא מובן אולי כי השפה שונה, כי יש רבדים עמוקים, הבעיה בתפיסה.
התכוונתי לכל אותן יצירות הקרויות בשם אומנות מודרנית.
עד שלא תשמעי למה התכוון המשורר ספק אם תנחשי.
ומה שהבאתי לעיל זה את התגובות של האנשים
יש כאלו שיתפעלו כי בכל זאת מדובר בדבר הקרוי אומנות
ויש כאלו שיתפעלו כי איכשהו הם הצליחו לראות את העומק שבקשקוש.

וסליחה אם קשקשתי קצת.. אני עייפה.
 

רוח סערה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
@בית היין
גם לך לא חסר!
איזו דקות אבחנה!
ישתבח שמו שיש לו בעולמו יצורים כמוך.
מסתמא מדברייך שאני צריכה להתנצל קשות בפני @אבימי על שחשדתי אותו בקשקושים.
ולהבין מהבנתה החריפה של @שריונה שהבעיה שלי היא בתפיסה של מה שלא מובן לי.
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
אולי אני מתחילה לחשוד שיש כאן איזה שהוא מבט גברי, שלא מבין את מה שקורה מולו, כי זו שפה שונה. והוא משדר בינות למילים, קִישְׁקוּשׁ בַּלַבּוּשׁ בשרביט מנצחים.
וואו.
בית ה"יין" על שם אלף הגוונים שיש בכל משפט.
למה הכוונה במשפט האחרון?

@גדי ישראלי , אני כנראה לא מספיק גדול כדי להיות פשוט. אתאמץ.
@רוח סערה - כיוון שכל התפיסה שלי היא אינטאיטיבית בלבד, לכן מה שאני תופס בראש, יכול לא להתפס אצלך בכלל, או להתפס כשטות, ולכן את צודקת, ולכן אני צריך להיות יותר צלול. תודה לך!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  12  פעמים

לוח מודעות

למעלה