שיטת שפר - מישהו שמע?

בסתר המדרגה

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
יש פה הרבה שלא הבינו (או שלא למדו) שהשיטה אינה קסם או כללים בדיוק מה לעשות
גישת שפר משאירה המון מקום לאהבה ותמיכה בילדים שלנו אך מחזקת את הסמכות ההורית שנחלשה כל כך בימינו
בשילוב מודעות פנימית וחשיבה קצת יותר מעמיקה עזרה רבות.
 

שמחו

משתמש מקצוען
סליחה שאני מפריע לדיון המאוד עירני על דבר מאוד יסודי.

בתור אבא, שגם לוקח חלק בגידול הילדים. שפר לא שפר, שיטה לא שיטה, אין ספק שיש הורים [אבות ואמהות] שלא מצליחים להפעיל סמכות על ילד, שהילדים פשוט מצפצפים אליהם ונהנים להרגיז אותם.
סיפור קצר מיום שישי האחרון, עברתי ברחוב, ילדה בת 12 מקסימום, מדברת בטלפון ואומרת בקול: "אמא, שלא תחלמי שאני קונה ארטיקים, נראה לך שאחכה בתור עם כולם? נראה לך...". לאמא כזאת, שהיא כנראה לצערנו לא היחידה, מומלץ ללכת לקבל הנחיית הורים, לא משנה איזה שיטה, העיקר שתדע להפעיל סמכות, ושלא תגיב בעצבים מול ילד/ה שמדבר אליה ככה.

לגופו של דיון. למדתי מכאן רבות בתרבות ויכוח. למדתי שאדם החוזר על עצמו אלף פעם, לא משכנע אחרים. המשכנע הוא מי שמדבר רהוט ומסביר מה שהוא רוצה בסבלנות.
ולמדתי גם שאין אפשרות להזיז מישהו מעמדה שלו, הוא ימשיך לצעוק את אותם דברים גם כשהוא יצטרך להתפתל מאה פעמים [למדתי, כן, לא, לא אצל מנחה ישירות, אבל כן].

לחזור לדיון.
 

מקופלת

משתמש מקצוען
נכתב ע"י שמחו;2100795:
סליחה שאני מפריע לדיון המאוד עירני על דבר מאוד יסודי.

בתור אבא, שגם לוקח חלק בגידול הילדים. שפר לא שפר, שיטה לא שיטה, אין ספק שיש הורים [אבות ואמהות] שלא מצליחים להפעיל סמכות על ילד, שהילדים פשוט מצפצפים אליהם ונהנים להרגיז אותם.
סיפור קצר מיום שישי האחרון, עברתי ברחוב, ילדה בת 12 מקסימום, מדברת בטלפון ואומרת בקול: "אמא, שלא תחלמי שאני קונה ארטיקים, נראה לך שאחכה בתור עם כולם? נראה לך...". לאמא כזאת, שהיא כנראה לצערנו לא היחידה, מומלץ ללכת לקבל הנחיית הורים, לא משנה איזה שיטה, העיקר שתדע להפעיל סמכות, ושלא תגיב בעצבים מול ילד/ה שמדבר אליה ככה.

לגופו של דיון. למדתי מכאן רבות בתרבות ויכוח. למדתי שאדם החוזר על עצמו אלף פעם, לא משכנע אחרים. המשכנע הוא מי שמדבר רהוט ומסביר מה שהוא רוצה בסבלנות.
ולמדתי גם שאין אפשרות להזיז מישהו מעמדה שלו, הוא ימשיך לצעוק את אותם דברים גם כשהוא יצטרך להתפתל מאה פעמים [למדתי, כן, לא, לא אצל מנחה ישירות, אבל כן].

לחזור לדיון.

להפעיל סמכות זה בוודאי צירך, אבל משנה מאוד באיזו שיטה.
סמכות הורית זה במובן הפשוט ביותר של כבד את... פשוט- לשמוע מה שאבא ואמא אומרים, בלי עונשים בלי תחנונים.
השאלה היא למה יש אמהות שלקחו את השיטה רחוק עד כדי העברת האחריות על צרכי הילד אליו עצמו, גם אם לא זו השיטה, אם יש כמה שהבינו אותה כך (אחרי הנחיה) זו בעיה...
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
..
 

osnatl

משתמש רשום
אני לא קראתי את כל מה שרשום..
אני למדתי פעמיים את השיטה..
השיטה מדהימה!עובדת נפלא!
כל הסתומות שיושבות בגינה ומתעלמות...
כי למדו "שפר"..
באמת כניראה לא היה להם הרבה שכל להבין את השיטה ולקחו רק את החלקים הנוחים להם. .וסגרו בקופסא את כל העיקר..
היה לי מלא בעיות עם הילדים..
ניסיתי את כל הטיפולים שתרצו..
והשיטה עבדה נפלא..
מה שכן..
תפתחו תראש את מוח ואת הלב..
תבחרו מנחה טובה!!!!!
ותעבדו שלב שלב..
זה עבודה פנימית ולא קלה בכלל..
בהצלחה רבה!!!!
 

פרוט

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
לא נראה לי שכדאי להתחיל לרדת פה על ניקים אישית ו/או על הודעותיהם. זה צורם וזה חבל.
(תחשבו מה גישת שפר מציעה להגיב במקרה הזה :))
 

bracha

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
נכתב ע"י סבתא של נעה;2100754:
אני מתנצלת, אבל התגובה שלך לא קשורה למה שכתבתי
כשאימא מספרת לי כי העבירה לבתה בכיתה א' את האחריות כי כך למדה בשיטת שפר ואני וכל צוות המורות בבית הספר רואות ילדה אומללה, מרירה, חסרת ביטחון, עצבנית, אלימה ועוד כהנה וכהנה שלא אפרט.
ואחר כך, לאחר שיחות רבות עם האימא, נענוע, והסבר שילדים, גם אם הם יודעים כבר לעשות כל מיני דברים עדיין הם צריכים 'גדול עומד על גביהם', כלומר, מישהו (ורצוי אימא) שיהיה שם וייקח מהם את האחריות ולפעמים אפילו, ר"ל, יעשה את מה שהם מסוגלים לעשות לבד כי כך נבנה האמון שלהם בעולם ובעצמם, האימא השתכנעה, הבינה שטעתה, שינתה גישה, החזירה את האחריות אליה וראינו בס"ד שיפור מדהים בילדה.
אחרי כל זה (ועוד סיפורים אבל פחות קיצוניים) אז אני מבינה שמשהו בסיסי מאד לקוי בגישה בכלל בלי להיכנס לדיונים מפורטים כי במצב כזה זה לא רלוונטי.
'האימא לקחה את זה רחוק מידי' , 'יש אימהות שלא מבינות' 'צריך ללמוד רק ממנחות טובות' ישנם יותר מידי סיפורים כאלו, וכמו בכל ניסוי, כשיש רבים מידי שלא מגיעים לתוצאה המבוקשת המוצר/ המסקנה הופכים ללא בטוחים
זה בדיוק כמו שתתני לילד תוסף תזונה שלא בטוח שיעזור לו ואולי אפילו יגרום נזקים.
תתני? אני בטוחה שלא

אשמח מאד לשמוע מזה נקרא 'החזירה את האחריות אליה?'
למה הילדה היתה אומללה כי אמא שלה לא שאלה אותה 100 פעם אם היא הכינה שיעורים?
כי אמא שלה לא עשתה לה מערכת?

לתת לילדה אחריות זה אומר, שהילדה צריכה לשבת עם שיעורי הבית ואם היא צריכה עזרה היא פונה אלי ומבקשת עזרה, ואני נענית ויושבת לעזור לה.
אבל האחריות היא על הילדה.

לתת לילדה אחריות זה אומר, שאני לא צריכה לבדוק לה את הקלמר אם יש לה מחק עפרון ומחדד.
האחריות של הילדה לבוא אלי ולספר לי שנאבד לה המחק או שנגמר לה הדבק ולבקש ממני חדש.

למה דברים כאלה הופכים ילדה לאומללה וחסרת בטחון?

תמוה.


ואם נצא מתוך נקודת הנחה שאת צודקת בגישה שלך, שהאחריות היא של האמא. למה כשאין לילדה שיעורים היא נענשת? המורה צריכה להתקשר לאמא ולתת לה עונש. איזה מן אמא חסרת אחריות לשלוח ילדה בלי שיעורי בית לבית הספר.
 

סבתא של נעה

משתמש סופר מקצוען
ברכה יקרה מאד
אף אחד לא העניש אף אחד, לא את הילדה ובודאי שלא את האימא
רק אספר לך שוב את המקרה ואבקש ממך לנסות לקרוא אותו ללא דעה קדומה
וללא קשר לשיטת שפר הנכונה או לא
ילדה בכיתה א' חמודה ומטופחת
שמתחילת השנה גילתה בעיות התנהגות ובעיות תפקוד
היה חסר לה ציוד לימודי בסיסי, שיעורי בית, מחברות, ספרים וכדומה
בנוסף לכך היא הייתה עצבנית. הכתה בנות, הפריעה בשיעור
כמובן ספגה עונשים, גערות, והגרוע מכל- תיוג שלילי על התדמית שיצרה לה
ועוד בשלב כל כך התחלתי בבית הספר
כשהמורה שוחחה עם האימא בטלפון מספר פעמים
היא הסבירה לה בטוב טעם ודעת ש'זו אחריות שלה' ו'היא צריכה לשאת בתוצאות'
וכולי וכולי
אבל החמודה המשיכה לשאת בתוצאות
ולגלות מצוקה קשה מאד.
אז הזמנו את האימא לשיחה
לא כדי להעניש אותה
כדי שנחשוב ביחד מה עושים ואיך אפשר לעזור לילדה האומללה (היא באמת הייתה אומללה)
והאימא שטחה את משנתה הסדורה (שאת מכירה ולכן לא אחזור)
ואני, במחילה, שטחתי את משנתי שלי (שאין לי שם רשמי)
והסברתי שילד צריך 'גדול עומד על גביו' אפילו כשהוא יודע לעשות את הדברים לבד
והוא מקבל חיזוק וביטחון מזה שאימא נמצאת לידו, יושבת לידו כשהוא מכין ש.ב.
מסדרת אתו את הילקוט (אפילו שמוטורית והתפתחותית הוא מסוגל לבד)
ובכלל, מוכיחה לו שהיא נותנת בו את מלוא האמון אבל גם תומכת בו היכן שהוא צריך
סיפרתי לה למשל שקרה לא פעם שהלבשתי את ילדיי שלי אפילו שכבר ידעו להתלבש לבד
כי הרגשתי שהם מבקשים את זה כי הם צריכים את החום, את הקשר, את הביטחון שזה מעניק להם
הייתה שיחה מאד כואבת, היא בכתה ממש
והחליטה לנסות לשנות (בכל אופן, עד עכשיו השיטה שלה לא ממש הוכיחה את עצמה)
למחרת, כבר למחרת
המורה סיפרה לי בהתרגשות גדולה על השינוי הדרמטי בהתנהגות של בתה
היא הייתה מאושרת כי הכול היה לה בילקוט
היא הייתה מאושרת כי שיעורי הבית היו מוכנים
היא הייתה מאושרת כי אמא שלה הייתה אתה ודאגה לה (היא סיפרה את בקול למורה)
ההצקות פחתו כמעט לגמרי
הפרצוף הממורמר והעצוב שלה הפך למחייך
השינוי נשמר לאורך זמן (זה סיפור לא מהזמן האחרון)
והאימא מודה לנו שפקחנו את עיניה

אני מניחה שיהיה לך מה לומר
אבל כמו שכבר כתבתי ולא אכתוב שוב
כשיש כל כך הרבה ניזוקים משיטה
גם אם יש כאלו שהיא עובדת אצלן
שומר נפשו ירחק

שתהיה לך ולכל האימהות שרוצות רק בטובת ילדיהן
הרבה סייעתא דשמיא ונחת מכולם
בכל דרך חינוך שתבחרנה
 

שירי כהן

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
זה מה שנקרא, להפעיל שיקול דעת עצמאי.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
..
 

לבן

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י y&m;2101055:
לפני השיקול דעת,
משהו כאן הלך ראש בקיר.

אחח... כמה טוב שהאמא הזאת הלכה לשפר, ככה יש את מי להאשים.

כידוע אחריות לא זורקים אלא מעבירים למי שיכול לקחת אותה.
אבל עזבו, זו השיטה בהנחיית המנחה שסיממה את האמא ונתנה לה את הרעיונות לשלוח ילדה לביה"ס ללא ציוד, וללא עזרה.

חבל שאת קופצת למגננה.
היא העבירה ביקורת בצורה מאד עניינית בכל הודעותיה ולא נכנסה לפסים אישיים.
כל המטרה שלה הייתה להראות שגישה -ששוב ושוב, באופן שיטתי, אמהות טועות בהבנתה ומגיעות למקומות לא רצויים בגלל שימוש מוטעה בה, היא שיטה שיש בה בעייתיות.
היא לא דיברה נגדך אלא נגד הגישה.
 

שמשונית

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
ל'סבתא של נועה'
איך שאני מבינה יש כאן שני כללים בסיסיים בשיטת שרמן - וסלי שהאמא לא יישמה:
1. נותנים אמון אחרי שיודעים בודאות (ברור לך!) שהילד מסוגל, למד את הענין והוכיח את עצמו.
2. נשמעים להוראות המערכת! אם יש דרישה מכל סוג שהוא מצד בית הספר, עושים מה שביה''ס בקש וממשיכים לתת אמון במקביל שהילד מסוגל. (אולי למרות שהאמא 'מפריעה' ומצייתת לביה''ס בניגוד לשיטה :))

לענ''ד הפרטית, ילדה בכתה א', לוקח לה הרבה זמן ללמוד את ביה''ס והיא חייבת לווי צמוד של האמא כל השנה. זה משליך מאד על התפקוד והיחס ללימודים בהמשך השנים.
ואמא יכולה לעשות את זה ועדיין האחריות תהיה על הילדה.
 

dem

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י סבתא של נעה;2101036:
ברכה יקרה מאד
אף אחד לא העניש אף אחד, לא את הילדה ובודאי שלא את האימא
רק אספר לך שוב את המקרה ואבקש ממך לנסות לקרוא אותו ללא דעה קדומה
וללא קשר לשיטת שפר הנכונה או לא
ילדה בכיתה א' חמודה ומטופחת
שמתחילת השנה גילתה בעיות התנהגות ובעיות תפקוד
היה חסר לה ציוד לימודי בסיסי, שיעורי בית, מחברות, ספרים וכדומה
בנוסף לכך היא הייתה עצבנית. הכתה בנות, הפריעה בשיעור
כמובן ספגה עונשים, גערות, והגרוע מכל- תיוג שלילי על התדמית שיצרה לה
ועוד בשלב כל כך התחלתי בבית הספר
כשהמורה שוחחה עם האימא בטלפון מספר פעמים
היא הסבירה לה בטוב טעם ודעת ש'זו אחריות שלה' ו'היא צריכה לשאת בתוצאות'
וכולי וכולי
אבל החמודה המשיכה לשאת בתוצאות
ולגלות מצוקה קשה מאד.
אז הזמנו את האימא לשיחה
לא כדי להעניש אותה
כדי שנחשוב ביחד מה עושים ואיך אפשר לעזור לילדה האומללה (היא באמת הייתה אומללה)
והאימא שטחה את משנתה הסדורה (שאת מכירה ולכן לא אחזור)
ואני, במחילה, שטחתי את משנתי שלי (שאין לי שם רשמי)
והסברתי שילד צריך 'גדול עומד על גביו' אפילו כשהוא יודע לעשות את הדברים לבד
והוא מקבל חיזוק וביטחון מזה שאימא נמצאת לידו, יושבת לידו כשהוא מכין ש.ב.
מסדרת אתו את הילקוט (אפילו שמוטורית והתפתחותית הוא מסוגל לבד)
ובכלל, מוכיחה לו שהיא נותנת בו את מלוא האמון אבל גם תומכת בו היכן שהוא צריך
סיפרתי לה למשל שקרה לא פעם שהלבשתי את ילדיי שלי אפילו שכבר ידעו להתלבש לבד
כי הרגשתי שהם מבקשים את זה כי הם צריכים את החום, את הקשר, את הביטחון שזה מעניק להם
הייתה שיחה מאד כואבת, היא בכתה ממש
והחליטה לנסות לשנות (בכל אופן, עד עכשיו השיטה שלה לא ממש הוכיחה את עצמה)
למחרת, כבר למחרת
המורה סיפרה לי בהתרגשות גדולה על השינוי הדרמטי בהתנהגות של בתה
היא הייתה מאושרת כי הכול היה לה בילקוט
היא הייתה מאושרת כי שיעורי הבית היו מוכנים
היא הייתה מאושרת כי אמא שלה הייתה אתה ודאגה לה (היא סיפרה את בקול למורה)
ההצקות פחתו כמעט לגמרי
הפרצוף הממורמר והעצוב שלה הפך למחייך
השינוי נשמר לאורך זמן (זה סיפור לא מהזמן האחרון)
והאימא מודה לנו שפקחנו את עיניה

אני מניחה שיהיה לך מה לומר
אבל כמו שכבר כתבתי ולא אכתוב שוב
כשיש כל כך הרבה ניזוקים משיטה
גם אם יש כאלו שהיא עובדת אצלן
שומר נפשו ירחק

שתהיה לך ולכל האימהות שרוצות רק בטובת ילדיהן
הרבה סייעתא דשמיא ונחת מכולם
בכל דרך חינוך שתבחרנה

אז ככה:
במקום לזרוק את זה על השיטה ולמצוא את האשם בקלות,
כשאני למדתי את השיעור על אמון (שיעור 1 מתוך 20, לויודעת למה כולם נתפסות רק לזה)
המנחה הקדימה, וחזרה והסבירה, מליוני פעמים: אמא שמרגישה שלא בטוח שיש לילד את היכולת, הכלים, האפשרויות, למה שהוא צריך לעשות - אסור לה לנסות לתת בו אימון!! זה חוסר אחריות!! היא השתמשה אפילו במילה "הפקרות".

למה אתן לא מבינות דבר אחד; אין פה ולא יהיה לעולם!! ספר חוקים וכללים ברורים מה עושים, מה לא, מתי וכמה. חינוך ילדים חייב לבוא עם חכמה, שיקול דעת של האמא שהיא היחידה שמכירה את נפש הילד לעומק ויודעת מה מתאים ומה לא.

אז רבש"ע.... למה לצאת נגד המקל במקום להאשים את המכה(בסגול) שלא ידע מתי להשתמש בו!!!!
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
..
 

bracha

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
נכתב ע"י סבתא של נעה;2101036:
ברכה יקרה מאד
אף אחד לא העניש אף אחד, לא את הילדה ובודאי שלא את האימא
רק אספר לך שוב את המקרה ואבקש ממך לנסות לקרוא אותו ללא דעה קדומה
וללא קשר לשיטת שפר הנכונה או לא
ילדה בכיתה א' חמודה ומטופחת
שמתחילת השנה גילתה בעיות התנהגות ובעיות תפקוד
היה חסר לה ציוד לימודי בסיסי, שיעורי בית, מחברות, ספרים וכדומה
בנוסף לכך היא הייתה עצבנית. הכתה בנות, הפריעה בשיעור
כמובן ספגה עונשים, גערות, והגרוע מכל- תיוג שלילי על התדמית שיצרה לה
ועוד בשלב כל כך התחלתי בבית הספר
כשהמורה שוחחה עם האימא בטלפון מספר פעמים
היא הסבירה לה בטוב טעם ודעת ש'זו אחריות שלה' ו'היא צריכה לשאת בתוצאות'
וכולי וכולי
אבל החמודה המשיכה לשאת בתוצאות
ולגלות מצוקה קשה מאד.
אז הזמנו את האימא לשיחה
לא כדי להעניש אותה
כדי שנחשוב ביחד מה עושים ואיך אפשר לעזור לילדה האומללה (היא באמת הייתה אומללה)
והאימא שטחה את משנתה הסדורה (שאת מכירה ולכן לא אחזור)
ואני, במחילה, שטחתי את משנתי שלי (שאין לי שם רשמי)
והסברתי שילד צריך 'גדול עומד על גביו' אפילו כשהוא יודע לעשות את הדברים לבד
והוא מקבל חיזוק וביטחון מזה שאימא נמצאת לידו, יושבת לידו כשהוא מכין ש.ב.
מסדרת אתו את הילקוט (אפילו שמוטורית והתפתחותית הוא מסוגל לבד)
ובכלל, מוכיחה לו שהיא נותנת בו את מלוא האמון אבל גם תומכת בו היכן שהוא צריך
סיפרתי לה למשל שקרה לא פעם שהלבשתי את ילדיי שלי אפילו שכבר ידעו להתלבש לבד
כי הרגשתי שהם מבקשים את זה כי הם צריכים את החום, את הקשר, את הביטחון שזה מעניק להם
הייתה שיחה מאד כואבת, היא בכתה ממש
והחליטה לנסות לשנות (בכל אופן, עד עכשיו השיטה שלה לא ממש הוכיחה את עצמה)
למחרת, כבר למחרת
המורה סיפרה לי בהתרגשות גדולה על השינוי הדרמטי בהתנהגות של בתה
היא הייתה מאושרת כי הכול היה לה בילקוט
היא הייתה מאושרת כי שיעורי הבית היו מוכנים
היא הייתה מאושרת כי אמא שלה הייתה אתה ודאגה לה (היא סיפרה את בקול למורה)
ההצקות פחתו כמעט לגמרי
הפרצוף הממורמר והעצוב שלה הפך למחייך
השינוי נשמר לאורך זמן (זה סיפור לא מהזמן האחרון)
והאימא מודה לנו שפקחנו את עיניה

אני מניחה שיהיה לך מה לומר
אבל כמו שכבר כתבתי ולא אכתוב שוב
כשיש כל כך הרבה ניזוקים משיטה
גם אם יש כאלו שהיא עובדת אצלן
שומר נפשו ירחק

שתהיה לך ולכל האימהות שרוצות רק בטובת ילדיהן
הרבה סייעתא דשמיא ונחת מכולם
בכל דרך חינוך שתבחרנה

סבתא של נועה היקרה גם כן!

דבר ראשון, כשאמרתי להעניש לא התכוונתי שהענשתן את הילדה או את אמה.
רק אמרתי, שבגישה הזאת, שהאחריות היא על האמא אז כל ילדה באשר היא, שמגיעה ללא שיעורי בית, אין סיבה להעניש אותה, כי לפי דבריך האמא אשמה בזה אז צריך כביכול להעניש את האמא.

דבר שני, אני לא צריכה לחזור על מה שכתבתי קודם, שאחריות זה לא שהאמא לא נמצאת באיזור, או מתעלמת מהצרכים של הילדה.
כשנותנים למישהו (כן, גם מבוגרים) להיות אחראי על משהו, לא מתכוונים שהוא יעשה הכל לבד, אלא שהוא יפעיל, יבקש, יארגן, את מי שהוא צריך בשביל להגיע לתוצאה.
אבל הוא אחראי להגיע לתוצאה שבקשו ממנו.

ילדה צריכה להיות עם שיעורי בית מוכנים, זו התוצאה שאנחנו רוצים ממנה.
וזה לא קשה.
אלא מה, היא מתקשה לפעמים? בואי תבקשי מאמא שתעזור לך.
יותר קל לך שאמא לידך? תגידי לאמא, אמא תעשי איתי שיעורים.
גם כשאמא עוזרת ועושה, ואפילו גוזרת וצובעת במקומה במחברת, כשזה בא מתוך הילדה, זה עדין אחריות של הילדה.

לפי דבריך, האם, לא הבינה את זה, והיא הלכה עם זה ראש בקיר. (למרות שבהנחיה הם חוזרות על זה שוב ושוב ושוב).
וכאן אני חוזרת לדוגמא שלי עם הגפרורים.
יש אנשים שלא עושים שימוש נכון בגפרורים, (ואנשים מתים כן, דיני נפשות) הייתכן בגללם להוציא את האש מחוץ לחוק? הרי יש כל כך הרבה אנשים שעושים בה שימוש יומיומי. שמשתמשים בה לטובה.

השיטה בכללותה, שיטה נכונה אם משתמשים בה לפי הכללים שמקבלים בקורס.
השיטה עבדה יפה על הרבה ילדים, ועל אמהות.
נכון שיש מיעוט שלקחו את השיטה ועשו בה שימוש מוטעה, זה עדין לא הופך את השיטה לרעה, שירחק ממנה כל שומר נפשו ונפש ילדיו.

אני שמחה שהילדה הזאת הצלחתם 'להציל' אותה. אבל תביני שלא 'הצלתם' אותה מהשיטה. הצלתם אותה מטעות של אמה.

ועוד דבר אחרון, גם כשאמא עובדת עם הילדים, היא מגששת, בודקת, אם היא רואה שזה לא עובד היא מפסיקה.
האמא פה, לא ענין אותה התוצאה, וזה כבר ענין אחר של האמא מול עצמה בלי קשר לשפר.
 

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
הדברים של סבתא של נועה מאד חשובים. ואני שמחה שהם נכתבו פה. הטיעונים שלה עניניים ומענינים.

אני מניחה שכל מורה בכתה א' נתקלת לא מעט בהורים שלא לוקחים מספיק חסות (כן, גם כאלה שלא למדו שפר) והורים שלוקחים חסות יתר (אנחנו מאד סלחניים אליהם כי המורה בכתה א' לא סובלת מזה אלא הילדה כשהיא כבר לא ילדה). הנושא הזה עם ובלי קשר לשיטת שפר שווה דיון.
כהורה משחרר בטבעי אני חושבת שאם הילדים לא מסתדרים מספיק עצמונית אולי השינוי צריך לבא בבתי הספר. אני גם שומעת תלונות מאמהות לילדות בכתה א' שהן מעורבות בשיעורי הבית יותר ממה שהן רוצות. הרבה יותר. והן לא עושת את זה כי זה חשוב להן, מתחשק להן או נראה להן חשוב אלא כי אין ברירה והמערכת בנויה בצורה שמחיבת את זה.
אבל זה לא קשור לדיון.
מה שכן קשור שאולי אם המורות היו לומדות שפר הדברים היו עובדים יותר טוב יחד. (לטובת כולם, בעיקר התלמידות) אבל כל עוד הן לא לומדות חובת ההורים להתכופף למערכת.

בכל אופן אם מדברים על מסורת ומקורות. אמא שלי לא ישבה לעשות איתי שיעורי בית ולא הכינה לי מערכת. היא אבזרה אותי בתחילת שנה וכל פעם שאבד לי משהו קבלתי שני שקלים והלכתי לחנות להשלים. מדי פעם גם כעסו ובקשו שאשמור על חפצי, לעתים גם קרה שהשאלתי עפרונות מחברות. בקיצור הסתדרתי.
החיים של הילדים שלי טיפה יותר קלים כי בארון אני מחזיקה סטוק של כל מכשירי הכתיבה. מי אחראי לקחת משם ולהכניס לילקוט? הם. תמיד הם עושים את זה? לא. וגילוי נאות. לא מענין אותי :)
לגבי שיעורי בית היו לי רק בנים בכתה א'. הם עשו שיעורי בית גם בלי התערבות שלי. אבל מאחר והיה חשוב לי לדוג' איכות הכתיבה הייתי יושבת לעתים מאד קרובות ומכונת לכתיבה יפה וסבלנית. בהמשך אין אצלינו שיעורי בית.
 

סבתא של נעה

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י לבן;2101060:
חבל שאת קופצת למגננה.
היא העבירה ביקורת בצורה מאד עניינית בכל הודעותיה ולא נכנסה לפסים אישיים.
כל המטרה שלה הייתה להראות שגישה -ששוב ושוב, באופן שיטתי, אמהות טועות בהבנתה ומגיעות למקומות לא רצויים בגלל שימוש מוטעה בה, היא שיטה שיש בה בעייתיות.
היא לא דיברה נגדך אלא נגד הגישה.

תודה לבן על ההבהרה הנוספת שלך
אי אפשר לשכנע את המשוכנעים
כן אפשר (אני מקווה בכל אופן) לאפשר לרוב הדומם (כמה אלפים כמדומתני)
שנחשף לאשכול
לקרוא את הדעות המגוונות
ולהסיק מסקנות אינטליגנטיות בכוחות עצמו
 

סבתא של נעה

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י bracha;2101107:
סבתא של נועה היקרה גם כן!

דבר ראשון, כשאמרתי להעניש לא התכוונתי שהענשתן את הילדה או את אמה.
רק אמרתי, שבגישה הזאת, שהאחריות היא על האמא אז כל ילדה באשר היא, שמגיעה ללא שיעורי בית, אין סיבה להעניש אותה, כי לפי דבריך האמא אשמה בזה אז צריך כביכול להעניש את האמא.

דבר שני, אני לא צריכה לחזור על מה שכתבתי קודם, שאחריות זה לא שהאמא לא נמצאת באיזור, או מתעלמת מהצרכים של הילדה.
כשנותנים למישהו (כן, גם מבוגרים) להיות אחראי על משהו, לא מתכוונים שהוא יעשה הכל לבד, אלא שהוא יפעיל, יבקש, יארגן, את מי שהוא צריך בשביל להגיע לתוצאה.
אבל הוא אחראי להגיע לתוצאה שבקשו ממנו.

ילדה צריכה להיות עם שיעורי בית מוכנים, זו התוצאה שאנחנו רוצים ממנה.
וזה לא קשה.
אלא מה, היא מתקשה לפעמים? בואי תבקשי מאמא שתעזור לך.
יותר קל לך שאמא לידך? תגידי לאמא, אמא תעשי איתי שיעורים.
גם כשאמא עוזרת ועושה, ואפילו גוזרת וצובעת במקומה במחברת, כשזה בא מתוך הילדה, זה עדין אחריות של הילדה.

לפי דבריך, האם, לא הבינה את זה, והיא הלכה עם זה ראש בקיר. (למרות שבהנחיה הם חוזרות על זה שוב ושוב ושוב).
וכאן אני חוזרת לדוגמא שלי עם הגפרורים.
יש אנשים שלא עושים שימוש נכון בגפרורים, (ואנשים מתים כן, דיני נפשות) הייתכן בגללם להוציא את האש מחוץ לחוק? הרי יש כל כך הרבה אנשים שעושים בה שימוש יומיומי. שמשתמשים בה לטובה.

השיטה בכללותה, שיטה נכונה אם משתמשים בה לפי הכללים שמקבלים בקורס.
השיטה עבדה יפה על הרבה ילדים, ועל אמהות.
נכון שיש מיעוט שלקחו את השיטה ועשו בה שימוש מוטעה, זה עדין לא הופך את השיטה לרעה, שירחק ממנה כל שומר נפשו ונפש ילדיו.

אני שמחה שהילדה הזאת הצלחתם 'להציל' אותה. אבל תביני שלא 'הצלתם' אותה מהשיטה. הצלתם אותה מטעות של אמה.

ועוד דבר אחרון, גם כשאמא עובדת עם הילדים, היא מגששת, בודקת, אם היא רואה שזה לא עובד היא מפסיקה.
האמא פה, לא ענין אותה התוצאה, וזה כבר ענין אחר של האמא מול עצמה בלי קשר לשפר.

ושוב אומר
וזו פעם אחרונה
השיטה נפלאה, השיטה נהדרת, השיטה מועילה
אבל
אם יש כל כך הרבה אימהות שלא מבינות טוב/ ראש בקיר/ מפנימות רק
שיעור 1 מתוך עשרים/ בעייתיות או מה שלא תוסיפי כאן
והשילוב הקטלני של אימהות 'לא חכמות' והשיטה יוצר נזקים קשים וגם לא מעטים

אישית, הייתי בורחת כמו אש
זה הכול
 

bracha

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
נכתב ע"י סבתא של נעה;2101158:
ושוב אומר
וזו פעם אחרונה
השיטה נפלאה, השיטה נהדרת, השיטה מועילה
אבל
אם יש כל כך הרבה אימהות שלא מבינות טוב/ ראש בקיר/ מפנימות רק
שיעור 1 מתוך עשרים/ בעייתיות או מה שלא תוסיפי כאן
והשילוב הקטלני של אימהות 'לא חכמות' והשיטה יוצר נזקים קשים וגם לא מעטים

אישית, הייתי בורחת כמו אש
זה הכול

א. אני לא ראיתי כל כך הרבה אמהות שלא מבינות וכו'.
ב. בכל שיטה שלא תהיה אפשר ללמוד ממנה לטוב ולמוטב.

ג. את יכולה לברוח ממנה, בכיף.
אבל את לא יכולה להבריח אחרות ממנה בזמן שאת לא באמת מכירה אותה. (את השיטה)

בהצלחה .
 

מקופלת

משתמש מקצוען
נכתב ע"י bracha;2101208:
א. אני לא ראיתי כל כך הרבה אמהות שלא מבינות וכו'.
ב. בכל שיטה שלא תהיה אפשר ללמוד ממנה לטוב ולמוטב.

ג. את יכולה לברוח ממנה, בכיף.
אבל את לא יכולה להבריח אחרות ממנה בזמן שאת לא באמת מכירה אותה. (את השיטה)

בהצלחה .

הכרחת אותי להגיב... :)
א. זה שאת לא נתקלת לא אומר שזה לא קיים
ׁ(אני בכלל לא מכירה אישית אמהות שלמדו את השיטה, אז אולי אין כאלה בכלל...:D)
ב. לא לגמרי מדויק
ג. היא מכירה תוצאות הרסניות...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  31  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה